- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 december, 2009 at 17:07 #312455Anonym anvandareMember
Ja, då var det söndag. Vilodag och inte så mycket att göra. En kompis skulle ha kommit i helgen och tränat med mig här några dagar. Men hon har gått upp i rök. Fick ett mess från hennes syrra att något hänt. Vet dock ej vad. Jag vet att hon gjorde ”implants” för 2 veckor sedan. Hoppas det inte skett några komplikationer där då. Ja, ja får fokusera på något annat istället…..
Drömmar:
Ja, drömmar har vi alla. På det ena eller andra sättet. Men vad gör vi av våra drömmar? Är vi drömmare eller försöker vi förverkliga våra drömmar? Vilka drömmar är realistiska månntro? Min dröm just nu är att komma upp på scen igen. Vad gör jag åt det då? Ligger på rygg och hoppas att saker och ting ska hända av sig själv. Eller säger till hela min omgivning att jag ska börja tävla igen men sitter på arslet och surfar på bodyforum:) och äter tårtor tills man spricker.
Nej, vill man något tillräckligt mycket ska det inte bara finnas i bakhuvudet. Du ska kunna känna smaken i munnen, längtan i ditt hjärta och ”eye of the tiger” i ögona! Först då börjar man söka vägen för att kunna förverkliga sin dröm på ett naturligt sätt.
Mål:
Ja, nu har jag bestämt mig för att förverkliga min dröm igen. Vad göra månntro? Först börja med att analysera mina tidigare erfarenheter och vad min kropp har reagerat på tidigare samt vad den ej reagerade på. Kan inte bara springa in gymmet och slita och dra utan någon eftertänksamhet. Även vädra lite funderingar med mina mentorer och kolla fysiken med domarvänner.
I dagens informationsamhälle kan man knappast missa något om man behöver söka några frågor. Finns hur många experter som helst som analyserar sönder allt och allting här på nätet. Inget fel med det. Jag lär mig också en hel del på vägen. Men för att nå dina mål måste man ha lite sunt förnuft också. Arnold och grabbarna hade det redan på deras tid innan någon visste om BCAA. När man har ett klart mål framför sig börjar man finna medlen hur man ska nå dit!
Självinsikt:
Något jag lärde mig tidigt var att vara enormt självkritisk. Många tjejer & killar vägrar lämna sitt ego bakom sig. De blir tillrättavisade av domare, publik och bekanta. Men vägrar förstå av någon anledning. Det var väl inget ”fel” på min fysik, JAG var ju bäst etc. Alla säger att man ska bara tävla mot sig själv. Men vissa läser bara det ordagrant. I verkligheten ska du möta och bli dömd mot andra medtävlande. Det medför att du kan hamna på en annan plats än först. Ingen kan påverka vilka du möter och i vilken form de är i. Men har man gjort sitt absoluta bästa i alla bemärkelser kan man gå med en förlust med högt huvud!
Så det gäller att vara lyhörd till de som vet bättre. Jag använder mig av ett fåtal när jag behöver granskas. De är absolut inga ryggdunkare. Utan kritiserar hårt mina brister. De missar inget och det gynnar bara mig i slutändan. Lär av dina misstag och gå vidare!
Men jag vill dock understryka att Ni inte skall vänta med att tävla tills Ni anser att Eran fysik är fullkomlig. Man lär sig mycket på vägen till scenen och när man är där. Med erfarenhet kommer kunskap. Med kunskap kommer självinsikt. Med självinsikt föds framgång! Glöm inte bara att ha kul på vägen också:emo-thumb.
13 december, 2009 at 18:23 #312456Anonym anvandareMemberBra skrivet där mannen, kul att läsa igenom dina rader om tankarna som du har inom dig. Sitter här med tända ljus och ska se lite film snart med donnan. Imorgon är det ny vecka och nya tag, ska bli skönt. Ha det gott. Mvh Cesse
14 december, 2009 at 14:23 #312457Anonym anvandareMemberJa, så då har man börjat på en ny vecka. Kollade på filmen ”Blind side” med Sandra Bullock. Väldigt rörande film och gjorde ett starkt intryck på mig. Rekommenderar starkt denna film till alla.
Denna vecka ska man väl vara på topp hoppas jag;)! Ska slänga i mig lite mat nu och sedan iväg till gymmet. Tjockleken för ryggen står på tur. Det hårdaste passet av alla men jag älskar det:P! Får se hur man lägger upp passet idag då bara….
14 december, 2009 at 21:02 #312458Anonym anvandareMemberSåja, då var ryggpasset över. Kände mig ok idag och såg fram emot att köra lite hårt på ryggen. Blev lite skoj med andra på gymmet under vilan mellan seten också. Dimman ägarn av Delta skulle utmana mig i armposer också helt plötsligt. Ropade in någon PT i gymmet som domare och så var man tvungen att dra upp ärmarna och posa. Jag vann:D trots att jag e ett huvud kortare…..Man kan ha lite skoj också i gymmet. Behöver inte vara så gravallvarligt hela tiden. Bara man bibehåller fokus under setet så…..
Rygg:
Hantelrodd: 1×15, 20kg, 1×12, 50kg, 1×10, 60kg, 2×8, 70kg. (finns inga tyngre hantlar i gymmet)
Sittandes rodd med v-handtag: 1×12, 60kg., 1×10, 70kg, 1×8, 80kg, 1×8, 90kg (cheating 3 sista repsen).
T-bar rowing: 1×12, 40kg, 2×8, 55kg (trött).
Sittandes rodd i maskin med brett grepp: 1×12, 60kg, 3×12, 70kg.Biceps:
Bicepscurl med stång: 1×15, 25kg, 1×12, 35kg, 1×10, 45kg, (extremt långsamma).
Enarms koncentrationscurl i maskin: 3×10, 12kg (kort vila).
Ståendes bicepscurl med hantlar: 3×8, 17kg.Lite posering efter passet i poseringsrummet. Överlag bra pass. Fyllde upp ryggen där jag ville! Inte extremt hår pass. Men det fyllde sin funktion…..
Dags att fixa lite mat nu. Bulk time !14 december, 2009 at 22:33 #312459Anonym anvandareMemberGoa vikter mannen, diggar hantelrodden och att du säger att det finns inga tyngre hantlar, Det är HARDCORE . YEAAAAH. Nu kör vi på. Ha en skön kväll. MVH cesse
15 december, 2009 at 14:13 #312460Anonym anvandareMemberBrrrrr, snön vräker ner här utanför i Stockholm. Finns inte så mycket annat än att krypa ner i bänkpressen på gymmet och pressa tills man ser stjärnor så här inför Julen. Ladda lite nu med pasta och köttfärs. Sedan ska pecsen få sitt;)!
15 december, 2009 at 14:35 #312461Anonym anvandareMemberbffen669 wrote:Brrrrr, snön vräker ner här utanför i Stockholm. Finns inte så mycket annat än att krypa ner i bänkpressen på gymmet och pressa tills man ser stjärnor så här inför Julen. Ladda lite nu med pasta och köttfärs. Sedan ska pecsen få sitt;)!Hahaha^^ Det lät oehört mysigt, :emo-thumb
Kötta dem stackarna nu!
15 december, 2009 at 15:47 #312462Anonym anvandareMemberHoppas det går bra på pattpasset mannen. Laddar med mussli, prottedrink och kaffe nu, ska dunka rygg. Peace
15 december, 2009 at 21:09 #312463Anonym anvandareMemberSå där ja. Det var ett roligt pass. Hade rätt kul i gymmet. Småbabbla lite med tävlingsfolk etc. Bestämt att träna en vecka med en annan tjej som precis debuterat i BB i DC & Lucia. Hon ville ta sin träning till en helt annan nivå. Man ska vara försiktig med det man önskar, hehe:whistle:
Pecs:
Bänkpress: 1×15, 50kg, 1×12, 80kg, 1×8, 110kg, 1×8, 120kg (3 sista repsen halv reps.)
Snedbänk i smithmaskinen: 1×12, 50kg, 2×8, 100kg, 1×8, 100kg, halvreps.
Flyes snedbänk, hantlar: 3×10, 22,5kg.
Sittandes bröstpress i maskin: 1×10, 60kg, 1×10, 65kg, 1×10, 70kg.
Flyes i maskin: 4×12, 35kg.Triceps:
Dips: 3×10, kroppsvikt, långsamma & strikta.
Pushdowns med stång i CC: 1×12, 35kg, 2×10, 40kg.
Triceps extension med hantel bakom huvudet: 2×10, 15kg, 1×12, 15kg.Passet kändes grymt bra. Provar att börja lyfta lite tyngre vikter i bänken. Tog i tills jag blev helt röd i ansiktet och ögona. Bra kontakt och pump i bröstet. Triceps fjolltränar jag bara som sagt var. Det blir bara roligare och roligare att träna. Se upp Herr Malm jag kommer efter dig nu, hehe:D
Nu har man mumsat i sig kycklingfilé, ris och brytbönor också. Nu borde mina pecs banne mig kötta på sig!
15 december, 2009 at 21:50 #312464Anonym anvandareMemberlåter bra! kul me journalen:P
15 december, 2009 at 22:15 #312465Anonym anvandareMemberCarni wrote:låter bra! kul me journalen:PVad trevligt att lilla Carro gjorde ett inlägg:D! Kram på dig:emo-thumb
16 december, 2009 at 13:46 #312466Anonym anvandareMemberVilodag idag. Ska bli skönt att låta musklerna ta igen sig lite idag. Blir en lugn dag med så lite stress som möjligt. Ska laga en riktig FET brunch snart. Biff, pommes, majkolvar, vitlökssmör. Ska göra en fettmätning imorrn ju:p!
Det var typ 13 år sedan jag tränade en musklelgrupp 2 ggr i veckan. Så det ska bli intressant att se vad uppdelningen av ryggen ger för resultat i slutändan denna gång…..
OM någon missat det e jag i en bulkperiod nu och massabyggnad. Men tänker inte försöka lägga på mig mera kg nu utan jobbar mer för kvalité, dvs tjocklek och djup i muskulaturen.
Jag råder ingen nybörjare att följa mitt schema heller. Detta schema är uppbyggt till mig och min genetik/förutsättningar samt svagheter i fysiken.
Nä, -time! Sedan blir det lite vilodagsponerande…..:nerd:
16 december, 2009 at 22:53 #312467Anonym anvandareMemberFint bröstpass mannen, gillart . Men maten ät ju förjävla god alltså, skönt att bara flotta på ibland. Dunka i mig lite fast food idag, svårt att vara utan. Blev dock vila för min del men imorgon får bröst och biceps smaka sitt. Sov gott. Mvh Cesse
16 december, 2009 at 22:56 #312468Anonym anvandareMemberJust det kom på att jag har en gammal BK tidning hemma som jag fick tag på i mitt gamla hemgym och då du var med i Bodys fototävling vid redan 17 års ålder, jävlar hade bra drag redan då, men har sett din vinnarbild också då du tog hem hela rubbet samt så klart SM vinster. Peace
16 december, 2009 at 23:05 #312469Anonym anvandareMemberIbland syndar även jag till ibland. Man måste njuta av livet också ibland. Men man får hålla det på ett minimum. Detta är min svaghet, massor av thaimat med en öl!
Blev inget djupare ponerande idag dock. Kanske imorrn istället….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.