Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 1,355 total)
  • Author
    Steppen1983 wrote:
    Just det kom på att jag har en gammal BK tidning hemma som jag fick tag på i mitt gamla hemgym och då du var med i Bodys fototävling vid redan 17 års ålder, jävlar hade bra drag redan då, men har sett din vinnarbild också då du tog hem hela rubbet ;) samt så klart SM vinster. Peace

Inga SM-vinster ännu……men inga förluster heller dock;)! Oooh, det var länge sedan man var 17, nu e man 24kg tyngre:D! Sov gott mannen. Inga problem att dra i sig lite skräpmat ibland heller, hehe:pop:

jasså inte? Hade för mig att du hade vunnit SM i -75 kg men pallplats har det blivit eller hur? Hehehe jag det var ett tag sedan va,men jag vet att den är hemma någonstans, försöka leta på den :). Skön bild på maten, fy fan reeeedigt intag, men det är så det ska vara offseason. Tackar, vi höres. MVH cesse

biffen669 wrote:
    Ibland syndar även jag till ibland. Man måste njuta av livet också ibland. Men man får hålla det på ett minimum. Detta är min svaghet, massor av thaimat med en öl!

Blev inget djupare ponerande idag dock. Kanske imorrn istället….

riktigt trevlig läsning, lycka till med satsningen!

maten såg fantastisk ut, när du postar såna bilder måste du skriva vad allt gott är:emo-thumb

Steppen1983 wrote:
    jasså inte? Hade för mig att du hade vunnit SM i -75 kg men pallplats har det blivit eller hur? Hehehe jag det var ett tag sedan va,men jag vet att den är hemma någonstans, försöka leta på den :). Skön bild på maten, fy fan reeeedigt intag, men det är så det ska vara offseason. Tackar, vi höres. MVH cesse

mmmmm, inte ställt upp på något SM ännu…men de tävlingar jag ställt upp i har jag vunnit, tog även overall i en och vandringspris….men, men går inte leva på gamla meriter. Jag var inte i den form jag ville och inte den massa jag skulle haft tack vare 3 månader i Magaluf innan deff. Så jag hade väl bara tur att motståndet inte var hårdare….Men på SM nästa år kommer jag få möta de bästa av de bästa. Det kommer bli grymt tufft med min långa frånvaro:whistle:! Därför tränar jag med enorm eftertänksamhet baserad på mina tidigare misstag och framgångar….

Peter Olsson wrote:
    riktigt trevlig läsning, lycka till med satsningen!

maten såg fantastisk ut, när du postar såna bilder måste du skriva vad allt gott är:emo-thumb

Tackar, trevligt att ni uppskattar min dagbok och kul med inlägg:up:! Ok, detta åt jag under min middag: Plaa sam rod,
    Friterad hel tilapiafisk med söt, stark och syrlig sås.
    Som tam poo, Stark syrlig papayasallad med krabba.
    Lab gai: Hackad kyckling med torkad chili, mynta,
    rödlök koriander och rostat ris.

Fick med mig några lådor Biff i gröncurry också. Tackar mina kära vänner på Restaurang Tjabba Thai, Wallingatan 7, Stockholm för mitt sponsorätandes!

Stelfrusen som man e vill man helst bara stanna inne när det sådant här väder. Men det e vackert trots allt. Åtminstone e det inte snöstorm när man går ut. Lite protte i magen och man kan ponera lite innan den riktiga maten och dagens lats-pass….

Motivation:

Utan motivation kommer man inte långt med sina mål. Motivation sviker oss alla ibland. Det går inte att undkomma. Det kan vara alla slags orsaker, lathet, ekonomiska bekymmer, förhållanden, barn etc. Det viktigaste då är att man försöker vara positiv i sina tankar. Skyll inte på din omgivning om din motivation sviker. Försök finna varför den gör det. Sedan finna en lösning för det. Om du inte kan göra det själv ta hjälp av någon. Behöver du en extra vilovecka, en resa någon att bara prata ut med eller kanske bara en nyljusglimt i tillvaron? Tänk på att lösningarna är fler än problemen!

Att motivera sig till att bygga den drömkropp man eftersträvar:

Där faller många tyvärr idag pga fördomar, okunskap och ren lathet. Jag kan nog sannolikt påstå att 95% av dagens gymtränande skulle kunna nå sina mål snabbare om de verkligen började analysera sin träning och kost samt sitt andra leverne. När resultaten uteblir faller motivationen. De som redan har dåligt självförtroende får sämre och börjar göra självdestruktiva saker som knappast gynnar dem alls. Utan får dem bara att må ännu sämre. Jag har träffat många sådana under bara detta år tyvärr. Tänker bla på mitt ex. här på forumet, grym genetik, hård som stål i gymmet men ett trasigt inre som sätter käppar i hjulet för henne.

Det gäller att verkligen lyssna när någon försöker hjälpa er. Vrid inte på sanningen så eran självömkan kan förstärkas och ni finner ytterligare skäl att ej fortsätta. Problem kommer vi alla ha i våra liv. Men låt det vara en del av livet och låt det inte styra över era liv!

Försök alltid minnas den underbara känslan efter ett bra pass. När musklerna är blodfyllda. Du har pump i kroppen. Svetten har runnit och du e nyduschad. När du kommer hem och sätter dig i soffan infinner sig den inre tillfredställelsen efter ett lyckat pass. Visualisera ditt mål med träningen. Tänk efter varför du började träna. Skapa den positiva bild som faktiskt träningen ger dig i tankarna. Ge aldrig upp min vän!

En annan gång ska jag ponera över tävlings- motivation. Men det kommer en annan gång….

Glad idag:)! Har gått ner 3% underhudsfett till 12,5%. Det ska firas med mera pommes. Har ett helvete att hålla mina kcal uppe. Dricker olivolja till frukost för att få mig lite fett. Men, men nu ligger jag där jag vill ligga med allt. Bara lite finslipning på svagheterna så kanske man kan bita ifrån på scen nästa år8)!? Ja, här var dagens pass då:

Lats:

Latsdrag med rak stång: 1×15, 50kg, 1×12, 70kg, 2×10, 80kg.
    Pulldown i maskin: 1×12, 60kg, 1×10, 65kg, 2×10, 70kg.
    Latsdrag med v-handtag: 1×10, 60kg, 3×8, 70kg.
    Enarms drag: 4×8, 30kg.
    Pullover: 3×12, 30kg.

Mage:

3 övningar, 4 set per övning.

Bra energi genom hela passet. Känns nästan som man inte tränar när man bara kör lats. Inte så tunga övningar. Var förstås väldigt nöjd med mina resultat av mätningarna. Min kropp svarar bra på mina upplägg precis så som jag hoppats. Nu blir det färsbiffar, broccoli och pommes!

biffen669 wrote:
    mmmmm, inte ställt upp på något SM ännu…men de tävlingar jag ställt upp i har jag vunnit, tog även overall i en och vandringspris….men, men går inte leva på gamla meriter. Jag var inte i den form jag ville och inte den massa jag skulle haft tack vare 3 månader i Magaluf innan deff. Så jag hade väl bara tur att motståndet inte var hårdare….Men på SM nästa år kommer jag få möta de bästa av de bästa. Det kommer bli grymt tufft med min långa frånvaro:whistle:! Därför tränar jag med enorm eftertänksamhet baserad på mina tidigare misstag och framgångar….

A okej så det har varit andra tävlingar, men grymt bra gjort. Ja SM blir fett, men du kan fixa det allt, bara DUNKA PÅ som du gör. Fina rader som vanligt mannen, kul att läsa din dagbok. Vi höres av, sov gott.

MVH cesse:up:

Brukar kika in här lite då och då ,Vill bara säga att det är en trevlig journal och du verkar vara en klok man ,Lycka till med träningen ! !

Oggelit0 wrote:
    Brukar kika in här lite då och då ,Vill bara säga att det är en trevlig journal och du verkar vara en klok man ,Lycka till med träningen ! !

Tackar, kul att man vet att folk läser också min dagbok samt uppskattar den:emo-thumb! Inte alltid så klok i alla lägen men jobbar i den riktningen i alla fall……;)

Som sagt en bra journal och fin inspiration för oss som är ganska ”nya” inom styrketräning:)

xxxEPxxx wrote:
    Som sagt en bra journal och fin inspiration för oss som är ganska ”nya” inom styrketräning:)

Tackar, då har mitt syfte fyllt sin funktion. Att både inspirera både nya och erfarna tränandes:emo-thumb! Samt att NI ska få en inblick i min tävlingssatsning.

Oj, oj, oj, idag fick de små quadsen en riktig omgång! Ramla ihop efter stretchingen och haltade hem. Körde lite tyngre än vanligt med längre vila. Vad tvungen att presa för allt vad man var värd, ögona höll på att ploppa ur huvudet men vad skulle man göra? Antingen måste vikten upp eller det ligger en mosad thaibiff där under:yikes:! Dimman ägarn av Delta håller på och tjatar att jag ska upp på Grand Prix nästa år. Men jag vill inte. Vill mogna lite till och fixa till min fysik tills jag blir nöjd. Har ju precis satt igång lixom!

Quads:

Knäböj: 1×15, 60kg, 1×12, 100kg, 1×10, 130kg, 1×8, 150kg.
    Benpress: 1×12, 200kg, 3×8, fullt mag. med 25kg plattor. (klagade till ledningen, haha)
    Benspark, enbens: 4×12, 20kg, extremt långsamma och riktigt knip i slutet.

Vader:
    Vadpress i hackliften: 1×15, 130kg, 1×12, 180kg, 3×10, 210kg.
    Vadpress i benpressen: 1×12, 200kg, 4×10, 250kg.
    Sittandes vadpress: 4×10, 50kg.

Lugnt pass, bra kontakt. Men blev rejält slut i slutet av passet. Fortfarandes lite illamåendes. Nä, du e det dags att slänga ihop lite mat. Ska ta det lite lugnare med quadsen i fortsättningen nu. Behöver inte kötta på dem så mycket mer. Bättre köra lättare och djupare. Men man går på som en maskin
    för jag älskar det:D! Bifogar en liten bild på mina benpressvikter. Enda övningen jag e stark i dock….

Tjena mannen! Det var ett redigt ben pass, roligt att du är precis igång och gör dessa vikter, bara väntar på vad som komma skall :D. Ha en riktigt skön kväll. Nu blir det vila i några dagar, dunkat 5 dagar denna vecka så det räcker för mig. PEACE

Botrik wrote:
    Brukar kolla in här regelbundet, men har bara gjort det i smyg fram tills nu :)

Måste vara underbart att trycka i sig thailändska rätter hela tiden, riktigt god mat!

Har du inga bilder från dina tidigare tävlingar du kan lägga upp här?

Jepp, thaimat e bra mat det. Ska äta det igen efter passet idag! Har inte så många bilder från förr…..gillade inte min form då heller. Men på läsaranas begäran får man väl offra sig då. Glömde dock flexa gluteus på denna bild. Jag e killen med lång fläta…..

Steppen ha en underbar helg du med. Ska snart träna med en ny adapter. Ska bli kul att se vad hon går för:whistle:!

Mycket biff må jag säga.

Du gillar b-rudar va?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.