Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,355 total)
  • Author
    David Eriksson wrote:
    Mycket biff må jag säga.

Du gillar b-rudar va?

mmmm, inte som jag ville se ut….men, men…b-rudar:)? Jo, vissa gillar sötsaker, de får man bara hål i tänderna av, söta tjejer får man hål i hjärtat av:frust:!

Botrik; jo, jag prioreterar ryggen som sagt:nod! Jo, det e inte omöjligt i framtiden att vi kan köra ett pass;).

Ja, då skulle man träna med en ny BF-aspirant idag. Många som sagt att de e tuffa och ska upp på scen, ”no matter what” i år. Men dock ingen som klarat mer än någon månad eller så…..Så man var lite skeptisk idag. Men halvfinska som hon var slet hon till venerna stod rakt ut ur halsen på henne. Inte många som klarat min tortyr. Jag var inte snäll kan jag säga:P. Min fulla respekt J :emo-thumb! Kommer bli många fler pass. Vi har en lång väg dock….

Axlar:

Baksida axlar liggandes på upphöjd bänk med hantlar: 1×15, 7kg, 1×12, 10kg, 1×10, 12kg, 1×8, 15kg.
    Baksida axlar i peckdeck-maskin: 1×12, 40kg, 1×10, 50kg, 1×10, 60kg, 1×8, 60kg.
    Hantelpressar: 1×12, 20kg, 1×10, 30kg, 1×10, 33kg, 1×10, 37kg.
    Sidolyft med hantlar: 1×12, 10kg, 1×10, 12kg, 2×8, 15kg.
    Drag till hakan i CC med v-handtag: 3×10, fullt mag.
    Shrugs i maskin: 1×12, 40kg, 3×10, 50kg.
    Rullandes shrugs med hantlar: 1×12, 30kg, 1×10, 37kg.

Hamstrings:

Liggandes lårcurl: 1×15, 30kg, 1×12, 40kg, 2×10, 50kg.
    Raka marklyft: 1×12, 60kg, 2×10, 80kg, 1×8, 80kg (tappade greppet, grrr).
    Sittandes lårcurl: 1×12, 40kg, 2×10, 55kg, 1×8, 55kg.

Grymt tempo genom hela passet. Intensivt pass må jag säga. Hennes finska ”sisu” fick mig att också bli sporrad. Som det ska när man kör med någon annan! Jag var nöjd, J var nöjd med att hon äntligen fick kontakt med musklerna och ingen värk överallt (felaktiga rörelser innan).

Det var denna vecka det. Sedan blev det lite thaimat igen. Tyvärrr alltid bukpressar när jag äter det. Fortfarandes proppmätt! Det blev riktigt het Tom Yum seafood och friterade räkor med sötsur sås. Duktig tävlingsaspirant som jag e hoppade jag ölen och spriten till mina vänners förvåning…..8)

Fyfan, dom där räkorna ser ut som dom skall iväg & springa snart ju.

biffen669 wrote:
    Ja, då skulle man träna med en ny BF-aspirant idag. Många som sagt att de e tuffa och ska upp på scen, ”no matter what” i år. Men dock ingen som klarat mer än någon månad eller så…..Så man var lite skeptisk idag. Men halvfinska som hon var slet hon till venerna stod rakt ut ur halsen på henne. Inte många som klarat min tortyr. Jag var inte snäll kan jag säga:P. Min fulla respekt J :emo-thumb! Kommer bli många fler pass. Vi har en lång väg dock….

Grymt tempo genom hela passet. Intensivt pass må jag säga. Hennes finska ”sisu” fick mig att också bli sporrad. Som det ska när man kör med någon annan! Jag var nöjd, J var nöjd med att hon äntligen fick kontakt med musklerna och ingen värk överallt (felaktiga rörelser innan).

Ja det var ett galet bra pass! Kan inte tacka dig nog för att du tog dig tid för en halvgalen halvfinne som jag haha! Ännu har inte träningsvärken infunnit sig så jag väntar med spänning. Får se vad min annalkande förkylning säger om dagens pass + utgång med 3 h på dansgolvet :whistle:

Fantastiskt skönt att köra hem såhär mitt i natten o veta att bakfylla – det får alla andra o inte jag haha! :drunk:

Jag kör gärna fler pass förstås, blir bara driven till att bräcka alla dina tidigare adepter som gett upp, får se om jag lyckas :bb3:

Pussycat wrote:
    Ja det var ett galet bra pass! Kan inte tacka dig nog för att du tog dig tid för en halvgalen halvfinne som jag haha! Ännu har inte träningsvärken infunnit sig så jag väntar med spänning. Får se vad min annalkande förkylning säger om dagens pass + utgång med 3 h på dansgolvet :whistle:

Fantastiskt skönt att köra hem såhär mitt i natten o veta att bakfylla – det får alla andra o inte jag haha! :drunk:

Jag kör gärna fler pass förstås, blir bara driven till att bräcka alla dina tidigare adepter som gett upp, får se om jag lyckas :bb3:

Rätt inställning att börja med i vilket fall:emo-thumb! Jo, man måste nog vara halvgalen att fortsätta vilja träna med mig:whistle:…..starkt jobbat igen J!

Gött pass mannen som vanligt, och ännu smaskigare mat hehehe, ljuuuvligt :D, börjar ju dreggla bara jag tittar på allt det goda. Smällt i mig massa flöt idag, var skööönt. ha en bra söndag. MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Gött pass mannen som vanligt, och ännu smaskigare mat hehehe, ljuuuvligt :D, börjar ju dreggla bara jag tittar på allt det goda. Smällt i mig massa flöt idag, var skööönt. ha en bra söndag. MVH cesse

Tackar min vän och önskar dig detsamma!!

Så var det söndag igen. Skönt med lite vila. Idag e jag inte rastlös för en gångs skull. Hämtat min lille son och ska vara pappa. Lagat lite god mat hos en kompis också. Hon äger Sveriges bästa thairest. Men vem får ALLTID laga maten när man e där, jo jag förstås……Jag får för det mesta alltid laga maten vart man än kommer hos mina bekanta….Nu väntar man på morgondagen för att bomba tjockleken på ryggen. Det tyngsta passet i veckan. Men det älskar vi:up:! J ska haka på också. Så det kommer bli intressant, hehe…..

Ingen ponering idag. Full rulle hålla reda på lillen. Bara en visdomsrad: Kan Du inte älska dig själv, hur skall du då kunna älska någon annan…..

Dagens middag, spartanskt med gudomligt gott….ugnstekt kyckling marinerad i lime & sambal olek. Med ugnstekta grönsaker, fänkål, sötpotatis, olivolja, timjan!

biffen669 wrote:
    Tackar min vän och önskar dig detsamma!!

Så var det söndag igen. Skönt med lite vila. Idag e jag inte rastlös för en gångs skull. Hämtat min lille son och ska vara pappa. Lagat lite god mat hos en kompis också. Hon äger Sveriges bästa thairest. Men vem får ALLTID laga maten när man e där, jo jag förstås……Jag får för det mesta alltid laga maten vart man än kommer hos mina bekanta….Nu väntar man på morgondagen för att bomba tjockleken på ryggen. Det tyngsta passet i veckan. Men det älskar vi:up:! J ska haka på också. Så det kommer bli intressant, hehe…..

Ingen ponering idag. Full rulle hålla reda på lillen. Bara en visdomsrad: Kan Du inte älska dig själv, hur skall du då kunna älska någon annan…..

Dagens middag, spartanskt med gudomligt gott….ugnstekt kyckling marinerad i lime & sambal olek. Med ugnstekta grönsaker, fänkål, sötpotatis, olivolja, timjan!

Det där ser gudomligt gott ut!

Så var det måndag igen. Mycket att stå i idag. Ta hand om barn, tvätta och städa. Sedan åka in och träna med J. Få henne att svettas lite, hehe! Nä, nu ska man ner i tvättstugan, *suck*. Kanske dags att gifta sig igen…..någon söt kandidat där ute månntro;)?

Alltid läsvärda inlägg för nybörjare som jag här, och dessutom ser maten riktigt god ut :):up:

hagsdoom wrote:
    Alltid läsvärda inlägg för nybörjare som jag här, och dessutom ser maten riktigt god ut :):up:

Kul att ni gillar mina funderingar och mat. Kommer lite mer snart nu. Ska bara skriva ner dagens pass…..

Så då kan man äntligen skriva ner dagens pass. Lillen sover och J har plågats tillräckligt för ikväll:whistle:. Det blev lite lugnare tempo idag för att man var tvungen att korrigera och tramsa med grepp och remmar etc med J. Annars gick jag inte så tungt som förra veckan. Tänker ta det lite lugnare med mer intensiva pass. De stora tunga vikterna gör att hela kroppen värker och tar enormt på nervsystemet. Med längre återhämtning som följd och eventuellt skador också. Man vill ju hålla i flera år också..

Rygg:

Stångrodd i smith: 1×15, 20kg, 1×12, 60kg, 1×10, 80kg, 2×8, 90kg.
    Hantelrodd: 1×12, 45kg, 1×10, 60kg, 2×8, 70kg (papper)
    Sittandes rodd med v-handtag: 1×12, 60kg, 1×10, 70kg, 1×10, 80kg, 1×10, 90kg.
    Ryggresningar i maskin: 1×15, 60kg, 2×12, 80kg.
    Sittandes rodd i maskin med brett grepp: 3×12, 70kg.

Biceps:

Sittandes enarmscurl med hantlar: 1×12, 15kg, 2×10, 20kg.
    Koncentrationscurls i maskin: 3×10, 30kg.
    Enarms koncentrationscurl (Arnolds): 3×10, 20kg.

Bra kontakt i passet. Men för lång vila. Blev kall rätt ofta. Bättre tempo imorn istället! Lagade lite thaistuvning med jätteräkor och tilapiafilé till mig och J. Lillen fick också äta nyttigt, potatis, gravad lax och majs;)! Nu e det bara vänta på att kunna äta mitt sista kvargmål och sedan sova. Varit duktig idag med alla bestyr….:|

Vart inne o läst flera gånger så är väl på tiden man lämnar ett avtryck också ;) Trevlig läsning o fina matbilder!!

Riktigt snaskiga måltider du slänger upp, precis lika snaskiga som dina pass, fan vad du dunkar, UNDERBART :). Fan hoppas man får ta ett smakprov på en av dem där rätterna samt passen den dag man kommer förbi. Natti natti. MVH cesse

Kul med bilder på din mat också, var e dock alla bilderna på dig:P

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.