- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 december, 2009 at 12:40 #312500Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Riktigt snaskiga måltider du slänger upp, precis lika snaskiga som dina pass, fan vad du dunkar, UNDERBART . Fan hoppas man får ta ett smakprov på en av dem där rätterna samt passen den dag man kommer förbi. Natti natti. MVH cesse
Jodå, det ska inte vara något problem mannen! Men du bör i så fall komma när jag e inne i massafasen o högvolym. När jag tränar högrepp och lågvolym e det inte lika kul ju……Men du e hjärtligt välkommen!
Carni wrote:Kul med bilder på din mat också, var e dock alla bilderna på dig:PHa, ha, du kan ju se mig när du vill ändå! Jag e lite kameraskygg:o. Men några nyare bilder kommer väl upp efter nyår på dagsformen. Men jag gillar inte formen just nu…..Ska lära mig fixa videos också. Det e ju lixom nedräkning nästa år till scenen:)!
23 december, 2009 at 00:08 #312501Anonym anvandareMemberSåja, fått lite mat mig och lillen. E proppmätt nu faktisk, riktig bulkar portion ikväll! Så redovisning av passet då var det ja:
Pecs:
Snedbänk: 1×15, 60kg, 1×12, 90kg, 2×8, 100kg, pass på det sista 2 repsen.
Hantelpressar: 1×12, 32kg, 2×8, 47kg (pass på de sista 2 reps), 1×8, 47kg, halvreps (pass på sista rep).
Hantel flyes: 1×12, 27kg, 2×10, 25kg.
Sittandes press i maskin: 1×10, 60kg, 2×10, 70kg.
Pecdeck-maskin: 1×15, 30kg, 2×12, 35kg.Triceps:
Pushdowns: 1×15, 30kg, 1×12, 35kg, 1×10, 40kg.
Triceps press i maskin: 1×12, 60kg, 1×10, 70kg, 1×10, 80kg.
Triceps extension: 1×10, 15kg, 2×10, 17kg.Inte så nöjd med passet. Dålig kontakt och pump. Kände mig orkeslös av någon anledning. J kämpade på hon i alla fall. Tjejen har grymt tryck i pecsen efter jag lärt henne trycka dem:whistle:! Oj, det lät lite fel om man inte e insatt i byggning, haha…..sorry ! Men jag e imponerad, inte ofta jag blir det……
Så, dagens matbild, hehe…..lillen ville äta pommes, inte bara pappas vilja;)! Med mynta & vitlöksmarinerat lammstek.
23 december, 2009 at 00:29 #312502Anonym anvandareMemberBra dunkat mannen och maten såg riktigt mumsig ut som alltid . Keep it up.
MVH cesse:up:
23 december, 2009 at 10:10 #312503Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:J kämpade på hon i alla fall. Tjejen har grymt tryck i pecsen efter jag lärt henne trycka dem:whistle:! Oj, det lät lite fel om man inte e insatt i byggning, haha…..sorry ! Men jag e imponerad, inte ofta jag blir det……
Med tanke på hur du plågar mig, så kommer jag leva lääääääänge på den komplimangen haha!
Ser fram emot morgondagens träningsvärk som redan gett sig till känna:emo-thumb
//J
23 december, 2009 at 15:13 #312504Anonym anvandareMemberKul! Bilder och film:D Mmm. Du får be någon av dina träningsbrudar att klicka lite kort under era mördarpass:D
23 december, 2009 at 18:31 #312505Anonym anvandareMemberCarni wrote:Kul! Bilder och film:D Mmm. Du får be någon av dina träningsbrudar att klicka lite kort under era mördarpass:DDå blir det ju bara kort på dem, haha:p! Ska ta med videokameran efter nyår tänkte jag…..
Ja, då har man firat julen i förväg idag med familjen för lillens skull. Nu e han hos sin mamma och firar en gång till imorrn. Själv kan man komma in i sina rutiner igen. Så det blir gymmet imorrn och inget mer julstök! Nu kan man ponera lite med lugn och ro hemma istället…..
Kosten:
Ja, vad äter man egentligen som tävlingsbyggare? Som ni säkert förstått e min kost ganska varierande. Jag ogillar starkt slentrian. Det ska vara variation och spännande. Precis som med kärleken:whistle:! Är min kosthållning optimal för maximal muskelhyotrofi? Nej, inte direkt men för själen är den det. Huvudsaken anser jag att man har som motto att försöka få i sig näringsrika måltider. Det behöver inte vara perfekt balanserande måltider hela tiden men bör strävas efter. Bra mat behöver inte vara tråkig mat. Man behöver inte äta tonfisken ur burken med en gaffel. Använd lite fantasi så ska du se att det går att trolla fram lite smak i den mest tråkiga klassiska byggarmaten!
Som jag nämt tidigare ligger jag lite lägre på kolhydraterna än förr och högre på proteinerna. Samt mer proteinpulver och BCAA. Dels för att jag blivit äldre och har lägre metabolism samt att jag märker bättre resultat på ett högre proteinintag. Grönsaker äter jag mest bara för att jag måste….
Var inte fanatisk och ha fettskräck. Träffat så många som blir helt insnöade när de börjar träna och blivit besatta av kosten och träningen. Räknar och väger varje gram av allt. Till och med av en droppe eller två olja i stekpannan får dem att rasa ihop….Då har man tappat charmen med träningen och det livet. Inte ens kunna ha någon som helst njutning i livet. Jag känner ju många i toppen av eliten. Kan säga att de flesta e relativt avslappnade i sin vardag. Har funnit distansen & balansen i sin träning och kost.
Så ha inte samvete över all julmat ni ska äta. Efter nyår e det bara att ta nya tag i gymmet och börja bygga på sig lite muskler igen! Jag ligger inte på latsidan kan jag lova i vilket fall…… God Jul på Er där ute i vilket fall!
23 december, 2009 at 22:34 #312506Anonym anvandareMemberBotrik wrote:Är inte gymmet stängt imorgon?Jo, Delta Gym e stängt Julafton, juldagen, Nyårsafton, Nyårsdagen……det e korrekt:(! Tur att man har fler medlemsskap:emo-thumb……WC i stan e öppet alla dagar:D. Kan ju inte bryta mina rutiner om jag inte e sjuk!
24 december, 2009 at 01:27 #312507Anonym anvandareMemberPixi wrote:Vart inne o läst flera gånger så är väl på tiden man lämnar ett avtryck också Trevlig läsning o fina matbilder!!Har missat dina rader…..Tackar så hemskt mycket. Kul att ni läsare gör en liten hälsning så man vet att man e produktiv. Ha en trevlig Jul nu Pixie och alla andra. Dags att argumentera med huvudkudden och sedan upp till gymmet på förmiddagen;)!
24 december, 2009 at 15:29 #312508Anonym anvandareMemberJa, då var det julafton. Det firade man igår som sagt var med lillen och familjen. Det blev tillbaks till de vanliga rutinerna idag istället. Gympasset blev så här:
Lats:
Chins med hjälpvikt (ja, jag vet att jag e för fet samt för klen): 1×12, 40kg, 1×10, 30kg, 1×10, 20kg, 1×8, 20kg.
Lats pulldown, enarms: 4×10, 60kg.
Latsdrag med v-handtag: 1×12, 64kg, 1×10, 68kg, 1×10, 72kg, 1×10, 1×10, 76kg.
Pullover: 3×12, hela mag.Mage:
3 övningar, 4 set per övning.
mmmm, det var det ja. Tränade mycket tidigare än vanligt med var pigg konstigt nog ändå. Bra kontakt men inte grym pump dock. För tidigt för mig tror jag….Bra pass överlag i vilket fall. Filmade lite med min mobil. Ska klura ut hur man ska göra nu då:what:. Samt fundera på vad man ska göra resten av dagen. Morsan vill att man ska dit. Syrran att man ska till kyrkan. Men jag passar nog båda. Alla tjejkompisar e med familjen, pojkvänner eller bor för långt borta. Grabbarna vill ta några öl ute ikväll så det lutar nog åt det hållet. Var ett tag sedan man var ute på krogen. Men jag kommer vara sparsam med ölen, promise:emo-thumb! Tog en bild på Carros begäran. Liten fet, kramgo thai:p!
24 december, 2009 at 21:23 #312509Anonym anvandareMemberSer ut som att du gjorde ett bra och intensivt pass. GOD JUL på dig mannen, Käka på som bara den. Var och dunkade ett multipass idag, sjukt skönt. MVH cesse
24 december, 2009 at 22:38 #312510Anonym anvandareMemberQUOTE=Steppen1983;886606]Ser ut som att du gjorde ett bra och intensivt pass. GOD JUL på dig mannen, Käka på som bara den. Var och dunkade ett multipass idag, sjukt skönt. MVH cesse[/QUOTE]
God Jul på Dig också och alla mina trogna läsare! Slänger upp mina 2 första videos då. Tagna med mobilen så inte bästa kvalitéten dock. Men det får duga tills jag klurar ut hur man gör med HD-videokamera (ja, ja läs instruktionsboken dumma thai:)
[youtube=AYvjkJqYQ50]
[youtube=6ylKuDeLZEg]
25 december, 2009 at 12:24 #312511Anonym anvandareMemberSchyssta videos, Ditt forum nick ljuger inte:emo-thumb
25 december, 2009 at 12:25 #312512Anonym anvandareMember”Schyssta videos, Ditt forum nick ljuger inte”
Tackar! Jag försöker göra mitt bästa EP! Hoppas allt går bra för Dig med?
Ja, då var det dags att slänga i sig lite frukost innan benpasset. Orkade inte laga något mat så jag ska prova en tjejfrukost idag. Havregrynsgröt, kokta ägg, skinkmacka och vassleprotein:cry:! Inte min smak riktigt men men…..
Hoppas ni alla haft en trevlig Jul med Era nära och kära. Antar att alla e riktigt kolhydratfyllda nu och kan ge järnet på gymmet snart? En annan kämpar på trots alla helgdagar. Nä, nu kurrar magen. Dags att äta. Vi hörs ikväll med redovisningen av dagens pass:emo-thumb!
25 december, 2009 at 13:45 #312513Anonym anvandareMemberFan va köttigt! Både bilden och filmerna. Riktigt skoj med lite videon. Den första övningen ser ruskigt skön ut. Aldrig testat en sådan ”maskin”.
God fortsättning!
25 december, 2009 at 19:15 #312514Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Fan va köttigt! Både bilden och filmerna. Riktigt skoj med lite videon. Den första övningen ser ruskigt skön ut. Aldrig testat en sådan ”maskin”.God fortsättning!
Jag älskar den maskinen också. Därför gillar jag att ha gymkort på flera gym eller en stor gymkedja så man kan hoppa runt för variationens skull. Alla gym har någon maskin man gillar extra mycket. God fortsättning på Dig också gubben!
Det var inte kul att äta tapetklister till frukost. Havregrynsgröt är inte min grej:(! Smaklöst och kleggigt. Men man tog sig till gymmet trots vädret och sprang på Nicklas Sjö här på forumet. Var lite off idag men man körde på:
Quadriceps:
Knäböj: 1×15, 60kg, 1×12, 90kg, 1×10, 120kg, 1×8, 150kg, 3 sista reps halvreps.
Sittandes benpress: 1×15, 148kg, 3×10, 178kg.
Benspark: 4×12, 45kg.Vader:
Vadpress i benpressen: 1×15, 155kg, 4×10, 215kg (fullt mag, kunde inte köra tyngre).
Ståendes enbens vadpress med hantel: 1×12, 16kg, 4×10, 25kg.
Sittandes vadpress: 5×10, 50kg.Att jag var lite off gjorde inget då jag inte vill kötta på quadsen mer. Mest underhåll nu. Vaderna körde jag med högt tempo. Fick bra pump i både bena och vaderna ändå. Vader kan man inte få för mycket av i alla fall:P! Nu blir det att steka på lite kycklingfilé med khao Pad tänkte jag. Förmodar att alla andra bulkar på julmaten fortfarandes…..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.