- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 januari, 2011 at 21:21 #313517Anonym anvandareMember
Jag trodde du skulle lägga träning av fagra damer på hyllan ett tag
Jag gillar att du är lite oldschool och kör hederlig green kick istället för PWO´s som oss andra junkies.
15 januari, 2011 at 22:10 #313518Anonym anvandareMemberGober wrote:Jag trodde du skulle lägga träning av fagra damer på hyllan ett tag.Jag gillar att du är lite oldschool och kör hederlig green kick istället för PWO´s som oss andra junkies.
Ja, det är korrekt. Har lagt plural på hyllan. Endast singular nu för tiden. Sedan fagra och fagra…Har endast tränat en riktigt fager dam, mitt cubanska ex;). Sedan har det bara varit hardcore bf-tjejer som kör tyngre än den allmäna motionären på gymmen:D! Lilla J låg ju och pumpade på 320kg i benpressen…Men Johanna ger mig nytändning i träningen också nu efter tävling och stör inte mina rutiner eller är krävande på något sätt så det funkar bra. Annars har jag faktiskt avböjt några anbud. Det lite tråkiga är att tjejer blir så sura om man gör det. Slutar prata med en eller tror man är sur på dem av någon anledning….
Det där med PWO:s vara eller icke vara har jag lite synpunkter på. Kanske är man lite gammalmodig av sig men jag tycker man ska bruka det när det behövs den där extra gnistan i träningen och när man är extremt trött av någon orsak. Som jag förstått missbrukar folk i allmänhet det vid varje träningstillfälle. Tränar de hårdare för det? Känns inte som det! Jag tror på den mentala träningen att kunna träna upp sitt psyke så man kan ta ut sig ändå i gymmet. Finna den inre kraften att sin kropp några steg högre. Kan nog lugnt påstå att alla mina adepters kan intyga att jag är rätt duktig på att på ren svenska ”piska skiten ur dem” till en nivå de inte trodde var möjlig och det utan PWO. Det är där den verkliga utmaningen ligger. Att tro man tränar hårt eller verkligen GÖRA det!
Sov sent inatt och vaknade tidigt av någon märklig anledning. Så kände mig inte riktigt taggad att träna hårt idag. Tänkte ta en Green Kick men glömde bort det…
Hamstrings:
Sittandes lårcurl: 1×12, 30kg, 1×10, 40kg, 1×8, 50kg, 1×8, 60kg (kände smärtan i knäleden).
Raka mark med hantlar: 1×10, 32kg, 3×8, 42kg.
Ståendes enbenscurl: 3×12, 20kg.Axlar:
Baksida i maskin: 1×12, 25kg, 1×10, 35kg, 1×8, 45kg, 1×8, 55kg, 1×8, 60kg.
Sittandes pressar i smith: 1×12, 30kg, 1×8, 60kg, 1×8, 70kg, 1×8, 80kg.
Hantellyft åt sidan: 1×12, 10kg, 1×8, 15kg, 1×8, 17kg, 1×8, 20kg.
Drag till hakan med brett grepp i CC: 4×12, 40kg.
Shrugs med hantlar: 1×12, 32kg, 1×8, 37kg, 2×8 42kg.Moderat tempo. Energinivån inte på topp och det gjorde ont i knäleden så kunde inte köra på för fullt. Tur att man inte har några krämpor i överkroppen så halva kroppen är ok i alla fall:emo-thumb! Väldigt lugnt på gymmet så man hade fritt spelrum. Även om det inte var ett godkänt pass så känner jag att kroppen börjar fylla upp sig som sig bör. 2 veckor till så kan man börja med lite mer intensitetshöjande träningsprinciper för ökad muskelhypotrofi. Tänker inte kliva upp på scenen nästa gång så spinkig som jag var denna gång. Gjorde ju lite missräkningar men det var ändå bara ett genrep för att prova vingarna. Nu vet man hur man ser ut och vad som behöver förbättras i hela upplägget för framtiden…
Men det går alltid att förgylla dagen efter ett dåligt pass med lite god mat och den numera obligatoriska lördagsölen. Skulle bara ta en liten en. Men de var slut och hade bara stora flaskor kvar. Vilken otur då….
16 januari, 2011 at 18:31 #313519Anonym anvandareMemberOm det nu var så att någon tog illa vid sig av min trådstart i ”Repan” så ber jag naturligtvis om ursäkt, hoppas man kan förstå att det var ett rent skämt postat i Body´s offtopic/skojforum.
16 januari, 2011 at 22:21 #313520Anonym anvandareMemberDå har ytterligare en full träningsvecka lidit mot sitt slut. Fick ingen träningvärk alls i quadsen så kan nog gå lite hårdare nästa vecka. Johanna kan knappt sitta tydligen:D. Hur ska hon klara hela polisskolan månntro….
Nu när det är nytt år så kan man lugnt blicka tillbaka på det förra året och smälta alla dess intryck. Det året som jag beslöt mig för att återvända till scenen. Det var kanske lite kort tid jag hade på mig att förbereda mig. Man bör ha åtminstone 3 fulla träningsår bakom sig för att kunna visa upp en någorlunda genomtränad muskulatur i BB. Men samtidigt var man väldigt sugen på att testa och se hur man stod sig ändå. Så min plan var naturligtvis att se till mina upplägg var så optimala som möjligt samt kunna förbättra mina tidigare svagheter.
Fokus låg på bröst och rygg. När man idag gör en utvärdering av de framsteg jag gjorde med dessa kan jag ändå se lite förändringar som jag kan göra den närmaste tiden. Jag kommer inte köra bröst och rygg tillsammans. Det tog för mycket av krafterna så det ena fick lida. Annars har min periodisering varit lyckat men kan utökas med ytterligare lite intensiteshöjande principer. Då jag förra året trodde naivt att jag skulle väga över eller prick på.
Vidden fick jag till på ryggen men tjockleken fattas fortfarandes. Brösten behöver också ytterligare tjocklek för att kunna mäta sig med armarna. Ska även ordna så jag får lite mer muskelseparation i benen.
Tekniken har blivit mycket bättre och således även kontakten. Det har varit det mest betydelsefulla för mina framsteg i utvecklingen. Jag var mycket starkare i alla övningar i mina yngre dagar. Men hade jag samma tjocklek på muskulaturen? Svaret är naturligtvis nej. Lyfta tungt och hårt under flera år räcker inte. Man står och stampar och utvecklingen stagnerar. Med en mera mogen och ett mindre ego har jag nu banat en väg för som jag anser vara den rätta för att maximera sina resultat på kortast möjligast tid.
Många skyller på sina dåliga gener eller stor/liten benstomme. Man har väl hört det mesta vid det här laget. Men de flesta kan komma rejält långt om man nu inte har någon sjukdom av allvarligare sort som kan hindra dig. Man har träffat så många olika kroppstyper nu med olika förutsättningar. Men alla har svarat otroligt bra på en mera rutinerad och genomtänkt träning. Sedan är det dock oftast psyket som sätter käpparna i hjulet för allas framgångar eller mindre framgångar när det gäller ens utveckling. Vägra äta rätt, lyssna på kunnigare, försöka experimentera på egen hand som man egentligen inte har någon kunskap i etc. Många har sådant kontrollbehov att de tappar all verklighetsuppfattning och därför stampar på samma fot. Man måste även kunna slappna av både fysiskt och psykiskt.
Där gjorde jag ett litet självtest nu efter tävlingarna. Åt dåligt, festade rejält, tränade på motionsnivå och knappt några proteindrinkar knappt. Ville se om jag fick någon ångest över detta och om man hade blivit fanatisk och skulle gräma mig över varje förlorad muskelgram. Det hade jag inte så nöjd kunde jag nu sätta fart i gymmet med nyfunna krafter mot nya mål!
Träningsfilosofin kommer vara densamma för framtiden. Jag har provat mina vingar nu på scen och kan nu ställa högre krav på mig själv. Det är hårdare konkurrens och ska man kunna placera sig bra så gäller det att vara skärpt. Har inte riktigt bestämt mig ännu om jag kommer tävla detta år. Alla bitar måste falla på plats innan man kan fokusera fullt ut. Det finns även andra saker i livet som måste få utrymme. Även om jag kommer träna på elitnivå så får vi se vart det bär mig…..
Denna söndag blev det en härlig lammstek som jag gnidit in med olivolja, salt, mynta och lime. Sedan stoppad den med vitlök. Den vart riktigt god och serverades på en cous-cous bädd med sting av fänkål och lammsky. Enkelt att göra men ändå ett lyft en kall vinterdag som denna:emo-thumb
17 januari, 2011 at 20:01 #313521Anonym anvandareMemberNy vecka och det har varit riktigt behagligt väder ute nu. Även om det är grått så slipper man frysa hela tiden. Har proppat i mig protein och näring under helgen och innan passet samt var utvilad så kände att idag var det dags att sluta fjollträna och ta i på allvar:evil:!
Bröst:
Bänkpress: 1×12, 50kg, 1×10, 80kg, 1×8, 100kg, 1×8, 120kg, 1×8, 130kg (pass på sista reps).
Hantelpressar på incline bänk: 4×6, 42kg (pass på sista set och rep).
Hantelflyes: 4×8, 22kg.
Pullover: 1×12, 32kg, 2×12, 35kg.
Peckdeck: 1×12, 40kg.Mage:
3 övningar, 4 set per övning och 8 reps per set.
Moderat tempo. Trodde först att jag skulle vara svagare då bänkpressen med 80kg kändes tung. Men när jag gick upp till 100kg kändes det lekande lätt:D. Då var det bara att smacka på medans man hade denna styrka. Tog i sista 2 repsen så till och med jag skrek ett avgrundsvrål! Kändes härligt att kunna flytta lite vikt och kosten har gjort otroligt mycket på sistone. Märkligt nog är jag fortfarandes drygt 10kg från min normala offseasonvikt. Men styrkan ökar och jag får väl vara nöjd med det trots allt. Nu ska det allt byggas volym på denna lilla kropp:bb3:!
Dagens middag blir 600g biff, kokt potatis, några stekta ägg och broccoliblandning. Tråkigt men fyller sin funktion
18 januari, 2011 at 21:53 #313522Anonym anvandareMemberDå var det dags för ryggen att få sin lilla dos av träning. Kände mig taggad så passet skulle nog gå bra. Försöker undvika rusningen då måndagar och tisdagar alltid har en viss tendens att samla svettiga tränandes. Så det blev ett bra pass innan allt folk hade ramlat in….
Rygg:
Marklyft: 1×12, 60kg, 1×8, 100kg, 1×8, 130kg, 2×6, 150kg.
Pull-ups: 4×8, kroppsvikt.
Liggandes hantelrodd på upphöjd bänk: 1×8, 17kg, 3×8, 22kg.
Sittandes rodd med smalt handtag: 1×8, 70kg, 3×8, 80kg.
Latsdrag med handtag inåt: 3×12, 60kg.Moderat till högt tempo. Kändes riktigt bra hela passet. Bra kontakt och muskelkonditionen börjat komma tillbaks nu. Kändes skönt att kunna pressa sig hårdare som man brukar göra. Även Johanna påpekade att jag kommit igång nu och kör för fullt. Ingen mer fjollträning som i början! Hon växer så det knakar också på denna lilla tid redan. Hudbristningar börjar ploppa upp på hennes kropp. Med tanke på att jag satt henne på byggardiet pga att både jag och min domarpolare ansåg henne ha för högt bf. Så är det anmärkningsvärt att se hennes ernorma framsteg. Med rätt näringstillförsel och en hård och besynnerlig coach kan man få så snabba framsteg att de flesta trodde det var omöjligt. Bara man gör alla rätt och verkligen är beredd att träna hårt men smart kontinuerligt!
Idag tog jag även tag i min lilla skada och lät Daniel Andreasson på gymmet misshandla mig grovt:(! Han fick tillbaks förskjutningen på plats och sedan en muskelbehandling som fick mig att gå som Goofy efteråt. Kunde knappt resa mig efter jag satt mig….
Så det var ett utmärkt tillfälle att trösta mig med en billig 450g hängmörad entrecoté med khao pad till middag efter all denna smärta
19 januari, 2011 at 21:56 #313523Anonym anvandareMemberMaten ser lika god ut som alltid! Såg att du hade skrivit i min journal på kolo, svarade nu.
22 januari, 2011 at 01:00 #313524Anonym anvandareMemberAleksei wrote:Maten ser lika god ut som alltid! Såg att du hade skrivit i min journal på kolo, svarade nu.Tackar, försöker njuta av den lilla stund vi har på jorden och förgylla tillvaron med god mat, barn, härlig träning och äventyr! Ser att det går framåt för dig. Bana in tekniken för pecsen bara då de släpar som mina gjorde förut grabben…
Inte blivit så mycket skrivandes på sistone. Varit lite lat och mycket att stå i. Köpte upp mig på lite kosttillskott hos alltid lika trevliga Johan Malm på hans Top Formula butik. Nu kanske man blir en man till slut:D! Har hjälpt till lite på thaien då det varit full rulle när man ska dit och äta jämt.
Tränade armar med en annan thaikille på gymmet i torsdags då Johanna är sjuk. Det blev en liten utgång igår då några stammisar blivit lite fulla och ville ut en sväng. De övertalade mig och ägarinnan att följa med en stund på thaikaraoke. Blev väldigt spontant då man hade träningskläder på sig. Blev faktiskt rätt trevligt och vi hade ordentligt skoj. Alltid lika intressant hur folk blir när de är dyngfulla och man själv relativt nykter (drack någon öl bara). Ena tjejen blev väldigt bimboaktig på fyllan och kärlekskrank. Pussas och kramas hela tiden och vi e så underbara vänner, bla bla bla (tjej-fyllesnack ni vet). Hon är faktiskt en väldigt vacker kvinna som tränar regelbundet med en liten kropp och stora implants som drar till sig många mäns blickar. Men jämt när vi skulle ta foton eller kramas och jag försöker hålla borta händerna så tar hon tag i handen och lägger på sitt bröst hårt, fulla kärlekskranka fruntimmer alltså….Kanske funkar på vissa killar som så fort de ser några implants blir som galna hundar och kastar sig över dem. Men jag har nog blivit för gammal och härdad för ens bry mig längre. Rumpor är desto mer en angenäm kvinnodel förstås:|! I vilket fall när ägarinnan skjutsade mig hem så berättade hon att tjejen tyckte jag var lite konstig. För jämt när hon försökte trycka min hand om hennes bröst drog jag mig bort….Jag har nog med huvudvärk av kvinnor som det är. Påtryckningar av familjerna att jag ska gifta mig och exet….
Men lovade dock att hjälpa henne med frökens stora dilemma, bullen på magen (den har man inte hört förr va). Så ta några pass med henne när tid finns. Även om min kompis avrådde henne då hon skulle inte kunna röra på sig efter. I gymmet är jag alltid redo för lite ”dunka dunka”!
[http://img696.imageshack.us/i/meandthegirl.jpg/ [img=http://img696.imageshack.us/img696/9624/meandthegirl.jpg]]
Sov väldigt dåligt inatt och vaknade hela tiden. Så var inte taggad direkt att träna hårt. Lillen var nere i gymmet också så kände mig inte så fokuserad utan det blev som det blev….
Quads:Knäböj: 1×12, 60kg, 1×8, 100kg, 1×8, 140kg, 1×3, 150kg (där försvann allt).
Benpress: 1×12 bara släden, 1×8, 250kg, 1×8, 350kg, 2×8, 380kg.
Benspark: 4×12, 40kg.Vader:
Vadpress i hackliften: 1×12, 200kg, 1×8, 225kg, 1×8, 250kg, 1×8, 300kg.
Sittandes vadpress: 4×8, 50kg.
Vadpress i smith: 4×12, 250kg.Moderat tempo. Noll fokus eller energi. Men bet ihop och gjorde passet ändå. Sedan kom juniorna och fjolltränade benen. Kunde inte låta det fortgå så jag drog fram coach-piskan och tvingade dem träna ben på allvar med Arnolds kloka vitsord…..Det blev mycket skrikandes och stönandens samt mitt gormande att de var som lata kärringar:evil:! Men de tackade mig efteråt och nu förstod de var ribban skulle vara i fortsättningen. Det mentala är viktigare än det fysiska!
Imorgon ska jag vara lekpappa och ta några barn med på Megamind! Bifogar även några bilder på några av senaste måltiderna…
.
22 januari, 2011 at 09:45 #313525Anonym anvandareMemberFan, jag hade behövt dig som en coach med piskan i handen och lekpappa efter. *skratt*
22 januari, 2011 at 11:26 #313526Anonym anvandareMemberFörsta maträtten såg god ut, dom andra ser mest slibbiga ut…men som du är van vid traditionell riktig thaimat är jag väl van vid svenskanpassad thaimat.
22 januari, 2011 at 14:39 #313527Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Första maträtten såg god ut, dom andra ser mest slibbiga ut…men som du är van vid traditionell riktig thaimat är jag väl van vid svenskanpassad thaimat.Det där var väll inte slibbigt? Levande maneter doppade i lime och chili, det är slibbigt
Biffen, vad nöjd du såg ut på sista bilden :whistle:
23 januari, 2011 at 09:20 #313528Anonym anvandareMemberAlla dina maträtter som du laddar upp ser så förbannat goda ut!
23 januari, 2011 at 23:45 #313529Anonym anvandareMemberDementis wrote:Fan, jag hade behövt dig som en coach med piskan i handen och lekpappa efter. *skratt*Smärta skall alltid avslutas med lite skratt och lek. Man ska inte ta sig själv på för stort allvar….
Albin wrote:Första maträtten såg god ut, dom andra ser mest slibbiga ut…men som du är van vid traditionell riktig thaimat är jag väl van vid svenskanpassad thaimat.Finns alla typer av maträtter i det thailändska köket; wok, friterat, grillat, ångkok osv. Låt dig inte luras av utséendet utan smaken är det relevanta i varje måltid även om det uppskattas när ögat får sitt.
Gober wrote:Det där var väll inte slibbigt? Levande maneter doppade i lime och chili, det är slibbigtBiffen, vad nöjd du såg ut på sista bilden
Maneter tillhör inte min ordinarie diet måste jag påpeka. Men ostron glider gärna ner hur slemmiga de än ser ut och smakar enligt vissa motståndare…
Lycka kräva dessa damer, eller hur var det nu:p?! Eller alla goda ting är tre….Nä, det var nog; Thailand the country of smilies”! Man måste bara lära sig uppskatta att även de minsta nöjen kan skänka en väldig glädje…
Flessa wrote:Var jävligt längesedan, nästan 2 årsedan faktisk såg jag, som jag kommenterade något här. Måste bara säga att du fortfarande är redigt jävla inspirerande, biffen. Som jag sagt förut så har du en mycket sund inställning till livet och denna dabok speglar ren glädje, rakt igenom.Trevligt att du tittar in och lämnar ett litet avtryck igen. Jag hoppas jag kan inspirera dig att äta lite mera brett och våga ta ut svängarna mer i fortsätttningen. Ta väl tillvara dagen Flessa och låt även sinnena njuta. Lycka till nu med din satsning mot en mindre kontrollerad tillvaro. Du fixar det grabben!
MrAmir wrote:Alla dina maträtter som du laddar upp ser så förbannat goda ut!Kul med ytterligare en inspirerad läsare! Ja, det är ju mitt kall bla med denna dagbok. Att eliminera den normala förutfattade synen på stereotypa bodybuilders i Gaspkläder (jag har några plagg dock) och tuggandes på kycklingfiléer 24/7. Att vi lever som vanliga dödliga och roar oss. Bara för man är inbäddad i lite muskler behöver det inte betyda att vi inte har något liv utanför ett av våra stora intressen, gymmet!
Ja, gårdagens pass var inte mycket att hänga i gran. Kunde inte somna på natten. Så försov mig rätt så kraftigt och lillen sussade förstås lika hårt han den lilla sömntutan:evil:! Så stressa upp och slänga i sig en macka och protein. Sedan iväg och plocka upp fler barn och ett snabbpass. Kraften fanns inte alls i axlarna så jag hoppade över hamstrings. Kanske lika bra att leden får vila en lite till för läkningsprocessens skull.
Hämta flera barn på gymmet och sedan iväg för lite mat på thaien. Tog med den andra thaikillen på gymmet som inte fått thaimat på 9 månader. Åt som han inte sett thaimat på 9 år dock! Som fattig student han man inte råd äta ute på dyra thairestauranter. Men när jag betalade fick han en chock. 200 kr för 6-rätters middag som vi delade på. Ibland glömmer bort vilka privilegier man har. Jag är lyckligt lottad som har sådan vänner och sponsorer i min närhet!
[http://img218.imageshack.us/i/biffen669eating.jpg/ [img=http://img218.imageshack.us/img218/8599/biffen669eating.jpg]]
Sedan när alla var mätta och belåtna bar det av till ”Megamind” i 3D (jag försökte lura i barnen att det ritat av mig när de skissade hjälten i vitt).[img=http://img17.imageshack.us/img17/2749/megamind123752235.jpg]Blev lite bus med barnen efteråt och kvällen var lyckad. Även om pappa Biff var rätt trött i slutet. Men huvudsaken är att barnen var nöjda och hade roligt! Idag lärde jag lillen göra hemmagjord pizza. Det tyckte han var väldigt intressant berättade för hans mamma det första han gjorde när han såg henne. Hon har bett mig lära honom laga mat så han kan göra det där hemma. Hon är ingen fena på matlagning så till 99.9% stod jag för matlagningen hemma och till mitt stora förtret även de som KAN laga mat låter mig göra det…
Så faktiskt en skön helg med lagom mycket att stå i. Även om träningen blev som den blev så vad gör det om tusen år…..?
24 januari, 2011 at 22:30 #313530Anonym anvandareMemberFull rulle hela dagen idag. Stressade runt som en skållad ekorre över hela stan i ärenden. Så lite utmattad begav man sig till gymmet..
Bröst:
Bänkpress, snedbänk: 1×15, stången, 1×12, 50kg, 1×8, 80kg, 2×6, 100kg.
Hantelpressar: 1×8, 32kg, 1×8, 35kg, 1×8, 37kg, 1×8, 40kg.
Sittandes bröstpress: 1×8, 60kg, 3×8, 70kg.
Pecdeck: 1×12, 50kg, 2×12, 60kg.Mage:
3 övningar, 4 set per övning och 12 reps.
Inget styrka alls. Vikterna kändes som bly men 100%-ig kontakt i varje set. Riktigt kände hur det träffade rakt i brösten! Tempot var moderat. Maten har inte varit så optimal på sistone tyvärr så kan ha sin orsak tillsammans med stress. Men det kommer fler dagar:emo-thumb!
For everything you have missed, you have gained something else, and for everything you gain, you lose something else.
– Ralph Waldo Emerson25 januari, 2011 at 19:38 #313531Anonym anvandareMemberEfter en trög start på i på den nya veckan så tycker man att det var dags att det släpper lite. Såg till att sova ordentligt idag och äta i lugn och ro utan någon som helst stress. Sedan 2 stora glas kaffe och intala sig själv att just nu och ikväll kommer det bli ett grymt pass:aggresiv:!
[http://img130.imageshack.us/i/rygg.png/ [img=http://img130.imageshack.us/img130/8097/rygg.png]]Rygg:
Marklyft: 1×15, stången, 1×12, 60kg, 1×10, 100kg, 1×8, 140kg, 2×6, 160kg.
Pull-ups: 4×8, kroppsvikt.
Liggandes rodd med hantlar: 4×8, 22kg.
Sittandes rodd med stång och supinerat grepp: 1×8, 60kg, 1×8, 70kg, 2×8, 80kg.
Latsdtag med v-handtag: 3×12, 60kg.Moderat tempo. Idag var allt som det ska. Styrkan och energin var på plats. Marklyften kändes grymt bra och direkt kontakt. Sedan i pull-ups fick jag enormt tryck i ryggen. Det var bara njuta av flytet i passet medans endorfinerna rusade runt. Hade fullt med energi och allt kändes perfekt. Kunde tränat på några set till men man ska sluta medans man ligger på topp. Ett bra tecken i alla fall:emo-thumb!
Känns som att efter tävlingarna jag får mycket mer kontakt och lyckas isolera musklerna bättre. Kan bero på att man tränade såpass strikt för att undvika skador under deffen att man har nu banat in rörelserna perfekt och mina svagheter kommer snart vara ett minne blott….:p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.