- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2011 at 23:38 #313532Anonym anvandareMember
Då är man åter tillbaks efter en liten förkylning som var rätt påfrestande. Hade ingen kraft alls förra veckan till något. Kändes som man snöt ut hela kroppen och näsan ömmade rätt rejält efter ett tag. Så bättre försöka sova bort förkylningen och hoppa över träningen. Gjorde mitt första pass igår. Man var inte tuff alls och styrkan obefintlig. Armarna skakade nästan av 42 kg hantlarna i hantelpressen (körde bröst). Så märkligt en liten förkylning kan vara så elakartad:evil:! Men idag var det nya tag i gymmet igen. Laddade med en Green Kick för säkerhets skull. Rygg är en tung dag och så viktig för min eventuella framtida tävlingsfysik…
Rygg:
Pull-ups: 3×10, kroppsvikt.
Marklyft: 1×12, 60kg, 1×10, 100kg, 1×8, 140kg, 1×6, 160kg, 1×5, 170kg.
Liggandes hantelrodd: 4×8, 25kg.
Latsdrag bakom nacken: 4×8, 70kg (för lätt).
Sittandes rodd med v-handtag: 2×12, 70kg (för lätt).Moderat tempo. Var lite seg men märkligt nog var styrkan där. Fast kosten har varit som den varit på sistone. Aldrig lyckas rubba 170kg från marken förr så det var intressant. Generellt sett så är jag väldigt svag jämfört med min volym och marklyft är min svagaste länk. Så det kändes faktiskt lite upplyftande:emo-thumb! Kontakten var där hela passet och när jag kollade in ryggen senare i omklädningsrummet så blev jag väldigt nöjd. Den var riktigt blodfylld och tjockleken kom fram. De senaste 2 åren med att om-programmera hjärnan börjar äntligen ge utslag!
[http://img217.imageshack.us/i/ryggbild.jpg/ [img=http://img217.imageshack.us/img217/9274/ryggbild.jpg]]
Hade ett litet snack med juniorna idag också. Ena förklarade att han trodde han tränat hårt hela tiden men nu fattat var ribban måste vara. I kombination med rätt teknik och med ”failure and beyond” så kom resultaten blixtsnabbt. Han var så glad att där han inte orkade sist gick det som en dans nästa pass. Jag påpekade att det är inte musklerna som oftast sätter gränserna utan psyket är våran största fiende i kampen mot maximal muskelhypertrofi!
Han vill börja tävla i år och jag påpekade att i det fallet så måste varje pass han gör vara som om hans liv hängde på det! Tävlingsträna och motionsträna skiljer sig som dag och natt. Motionstränar man spelar det egentligen ingen roll hur lång tid det tar innan det ens syns att man går på gym (om det någonsin gör det). Utan tränar bara för välbefinnande och en allmänt normalt stark kropp. Men tävlingsträningen handlar om bygga en symmetrisk fysik med tillräckligt mycket muskler så man anses vara en bodybuilder i dagens mått. Där tiden man avsätter i gymmet är av högsta prioritering och kunna uppnå maximala förbättringar på kortast möjligast tid utan att ge avkall på teknik och kontakt. Det är där jag tycker utmaningen ligger i. Men det är få som klarar av att träna på den nivån. Egot eller brist på kunskap/känsla är obefintliga. Den inlästa teorin får stå över den praktiska erfarenheten. Oftast kommer dock visheten med åldern. Jag önskar ofta att man visste det man vet nu när man var i början av sin byggarkarriär….
2 februari, 2011 at 00:02 #313533Anonym anvandareMemberJag visste det, du fes bara runt i marklyften tidigare, se där vilka vikter som börjar åka upp nu :up8) bra där kompis, nu kör vi på FRAMÅT!!!!
2 februari, 2011 at 18:32 #313534Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Jag visste det, du fes bara runt i marklyften tidigare, se där vilka vikter som börjar åka upp nu :up8) bra där kompis, nu kör vi på FRAMÅT!!!!Nja, kommer nog alltid vara en klenis i alla övningar:o. Liten och klen är min melodi, hohoho! När drar du flyttlasset hit då måntro? Som sagt var lägenheter är ett dilemma i denna underbyggda stad. Men när du kommer hinner vi definitivt dra av några pass!
2 februari, 2011 at 18:58 #313535Anonym anvandareMemberVi lyfter ju inga vikter på scenen och där övertygar du ju definitivt din lille beefcake…
3 februari, 2011 at 16:40 #313536Anonym anvandareMemberInspirerande dagbok!
I helgen åg jag en video från luciapokalen där du var med;) såg bra ut.3 februari, 2011 at 17:49 #313537Anonym anvandareMemberDin dagbok är så inspirerande att läsa biffen! Gillar verkligen ditt tänk och du har verkligen fått mig att tänka om angående min egen träning, sen att du ger en massa mat tips mättar en hungrig mage
Härlig fysik tycker jag du har också!
3 februari, 2011 at 21:00 #313538Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Vi lyfter ju inga vikter på scenen och där övertygar du ju definitivt din lille beefcake…Hmmm, det var ju snällt sagt men jag behöver säkert 2 år till i gymmet för att kunna övertyga ordentligt…..
galtasar wrote:Inspirerande dagbok!
I helgen såg jag en video från luciapokalen där du var med;) såg bra ut.Tackar! Ojdå, finns det videos från den tävlingen? Har inte brytt mig så mycket om att kolla mig själv då jag inte var nöjd med min prestation. Men om den finns på nätet så får du gärna länka dit är du vänlig!
Marcus Wikström wrote:Din dagbok är så inspirerande att läsa biffen! Gillar verkligen ditt tänk och du har verkligen fått mig att tänka om angående min egen träning, sen att du ger en massa mat tips mättar en hungrig mageHärlig fysik tycker jag du har också!
Här bli man ju generad av alla superlativer:o Välkommen till min dagbok och jag hoppas att jag bidragit till en positiv förändring i ditt förhållande till träningen? Verkligen kul att vara en förebild både fysikt och på ett mera filosofiskt plan. Lite mer man kommer här!
Blev inte så mycket träning idag. Var egentligen armar som stod på listan men det kändes inte så hårt i hjärtat att missa ytterligare ett armpass….
Var uppe tidigt idag och uträttade lite ärenden. Så jag klädde mig efter miljön. Men så fort man träffade någon man kände fick man kommentarer om min klädsel. Om jag skulle ut och resa, på date, så söt (hatar bli kallad SÖT! Jag är hård och besynnerlig ju), inte van se mig i rosa skjorta etc. Jag måste tydligen klä mig verkligen skabbigt vanligtvis:p! Kan erkänna att man har blivit lite bekväm av sig på sistone. Det blir gympaskor, träningsbyxor och munkjacka 7 dagar i veckan oftast. Så när man för en gångs skull klär sig lite anständigt blir hela min omgivning förvånade!
[img=http://img834.imageshack.us/img834/129/20110203604.jpg]Skulle bara äta en liten lunch på thaien. Det började med kycklingspett sataysås (jordnötssås) och ris. Sedan gjorde personalen egen mat och de vet hur mycket jag älskar den maten som skiljer sig från menyn så man fick vackert fortsätta äta på. Riktigt heta revben i sydländsk curry och en gudomlig fläsksoppa med öronsvamp. Sedan tyckte ägarinnan och två tjejer till när de var klara med garneringen av melonerna att vi skulle gå till restaurang Akkurat. Känd för sitt stora utbud av öl och whiskeys samt musslor. Var egentligen rätt mätt. Men lite musslor kan alltid gå ner! Det blev stora grytor. En med whiskey, bacon och musslor och en med vitt vin, örter, vitlök, grädde och musslor. Den var verkligen intressant den med whiskey. Den andra har man gjort själv rätt många gånger hemma. Vi blev lite snurriga av alkoholen i maten faktiskt. Sedan när man är med tjejer och äter musslor så associerar de till ja ni vet vad…Blev ett väldigt grovt snack om det samt om dildos med mycket skratt! Av någon anledning är de flesta av mina kvinnliga bekanta totalt frispråkiga om jag är där själv. Men så fort någon annan man är där så ska alla vara sååå pryda:|
Imorgon ska jag i alla fall träna. Lite lätt ben kan aldrig skada….
4 februari, 2011 at 03:48 #313539Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Nja, kommer nog alltid vara en klenis i alla övningar:o. Liten och klen är min melodi, hohoho! När drar du flyttlasset hit då måntro? Som sagt var lägenheter är ett dilemma i denna underbyggda stad. Men när du kommer hinner vi definitivt dra av några pass!ÄSCH, du kommer öka på bra det vet jag . Flyttlasset går i Mars, så jag hoppas jag hinner finna lägenhet innan dess, annars blir det pendla från Gävle till en början. Ja när jag väl är installerad ska vi lätt köra lite pass ihop, ska bli skoj. Må bäst. Mvh Cesse:emo-thumb
4 februari, 2011 at 12:58 #313540Anonym anvandareMemberkanske man skulle bli god vän med dig…..med tanken på all god mat;)
Få gå in och hälsa, nu när har varit hos mitt;)
Hoppas allt är väl och om inte, så får väl jag komma upp och fixa till det4 februari, 2011 at 13:39 #313541Anonym anvandareMemberAaaah, livsfarligt att titta in här! Blir lika sugen på asiatisk mat varje gång.
Hur stor är chansen att man som kund på en thairestaurang har möjlighet till att få smaka på det personalen äter? Kanske får fråga! Verkar ju på dig som att det är som dag och natt (vilket jag förvisso mycket väl kan tänka mig).
Blir lika nyfiken varje gång nämligen!
4 februari, 2011 at 15:30 #313542Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Aaaah, livsfarligt att titta in här! Blir lika sugen på asiatisk mat varje gång.Hur stor är chansen att man som kund på en thairestaurang har möjlighet till att få smaka på det personalen äter? Kanske får fråga! Verkar ju på dig som att det är som dag och natt (vilket jag förvisso mycket väl kan tänka mig).
Finns en fantastisk Vietnamesisk Restuarang i Malmö, där är sjukt god mat på menyn, men det finns även en hemlig meny med alla möjliga rätter. Den får man smaka på när man blivit stammis, hur man blir stammis vet jag inte, ett tag köpte vi mat där en gång i veckan, men jag antar man måste äta på restaurangen någon gång i veckan innan den lilla kvinnan som äger stället erbjuder special menyn.
Jag har alltså INTE fått smaka på den menyn
5 februari, 2011 at 15:50 #313543Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:ÄSCH, du kommer öka på bra det vet jag. Flyttlasset går i Mars, så jag hoppas jag hinner finna lägenhet innan dess, annars blir det pendla från Gävle till en början. Ja när jag väl är installerad ska vi lätt köra lite pass ihop, ska bli skoj. Må bäst. Mvh CesseHoppas du finner något 2:a handskontrakt. Då ses vi snart ”in da gym” och välkommen till våran lilla huvudstad!
FEVER wrote:kanske man skulle bli god vän med dig…..med tanken på all god mat
Få gå in och hälsa, nu när har varit hos mitt
Hoppas allt är väl och om inte, så får väl jag komma upp och fixa till detVi e ju nästan redan goda vänner. Har ju kramats med din fru eller nja nästan i alla fall då jag kom på att hon hade färg på sig och jag hade precis skrubbar bort min:D! Naturligtvis ska förtära något tillsammans allihopa. Vi har ju barn i samma ålder så något styr vi upp framöver gubben….
Tommy Ivarsson wrote:Aaaah, livsfarligt att titta in här! Blir lika sugen på asiatisk mat varje gång.Hur stor är chansen att man som kund på en thairestaurang har möjlighet till att få smaka på det personalen äter? Kanske får fråga! Verkar ju på dig som att det är som dag och natt (vilket jag förvisso mycket väl kan tänka mig.
Det är ju min tanke att sprida matglädje! Man har ju ett privilegium i mitt fall då jag har såpass underbara vänner som värnar om ett av mina största intressen mat. Men en tanke är att försöka komma när rusherna är över och helt enkelt fråga om de inte har möjlighet att servera dig genuin thaimat. Enklast är att be specifikt vad eller vilka rätter du är ute efter. Oftast har de inte kanske alla råvaror samt omringad av asiatiska butiker som min thai. Så en god tanke är att kopiera några av mina matbilder, visa upp och göra en förfrågan. De flesta som har restaurang blir ofta imponerade om du visar ett sådant stort intresse att de blir samarbetsvilliga att visa upp mer av sin kultur..
Gober wrote:Finns en fantastisk Vietnamesisk Restuarang i Malmö, där är sjukt god mat på menyn, men det finns även en hemlig meny med alla möjliga rätter. Den får man smaka på när man blivit stammis, hur man blir stammis vet jag inte, ett tag köpte vi mat där en gång i veckan, men jag antar man måste äta på restaurangen någon gång i veckan innan den lilla kvinnan som äger stället erbjuder special menyn.Jag har alltså INTE fått smaka på den menyn
Smicker, smicker kära vän! Prisa hennes matlagning och fråga om produkter, geografi, ursprung, tillvägagångssätt etc. Finns det fler rätter att tillgå i hennes underbara lilla restaurang? Med detta visade genuina intresse har du i alla fall försökt ditt bästa!
Så kul grabbar att har sådant intresse för mat! Synd bara att vi är så utspridda över detta avlånga land. Annars kunde vi träffats oftare för just matlagning i alla dess former samt utbyta erfarenheter både i mat och träningsform.
Igår blev en rätt trevlig dag med många av livets goda bitar. Mat, gym, barn, bio och goda drycker! Vi kan börja med det lilla lätta snabbpasset av benen…
Quads:Hacklift: 1×15, släden, 1×12, 100kg, 1×10, 150kg, 1×8, 200kg.
Benpress: 1×8, 300kg, 1×8, 350kg, 2×8, 400kg.
Benspark: 1×15, 30kg, 2×12, 40kg.Vader:
Ståendes vadpress: 1×15, 50kg, 1×12, 70kg, 1×10, 90kg, 1×8, 110kg, 1×8, 130kg.
Sittandes vadpress: 4×8, 50kg (för lätt).Högt tempo för vi skulle på bio med lillen och en av gymmets PT:n och hans son. Skönt att bara få lite genomblödning. Sedan iväg till premiären av ”Trassel”! Den var underhållande med många av livets aspekter. Väldigt vackert gjord med bra manus. En film för både vuxna och barn av alla kön. Den lilla underbara kamelonten han/hon gör hela filmen. Måste bara ses!
[img=http://img683.imageshack.us/img683/2995/trasselposter.jpg][youtube=LLJSLmTJ4Vk]
Dagens måltider började med en indisk färd. Nämligens deras starkaste rätt Vindaloo. Jag valde med lamm och naanbröd med vitlök. De frågade om jag verkligen kunde äta den. Vindaloo måhända vara stark för många men för thai är den bara en lätt smekning av smaklökarna. Det fick jag bittert erfara senare till middagen. Att jag aldrig lär mig att inte äta 2 stycken väldigt heta maträtter på en gång. Jag bokstavligen brann i munnen! Tur att lillen åt en mera mild maträtt som kunde även dämpa hettan i min mun. Sedan mot min vilja var jag tvungen att kyla ner munnen med lite kall öl:|….(jag hade inte beställt glassen men de brukar ge mig alla felbeställningar aka Skräphögen kallas jag även)
Fler av lillens kompisar var på thaien så det var full rulle hela kvällen. Avrundade kvällen med lite av personalmaten. Soppor som fått kokat i minst 3 timmar och verkligen dragit ur alla smaker. Den mörka soppan är som en enkelbiljett till Thailand utan flyg! Gjord på fläskklägg, ägg, inälvor och har en väldigt sötaktig smak. Så fort man sätter skeden i munnen exploderar alla dess aromer. Varje smaklök får sin dos av sötma, salt, surt och beskt väl avvägt i underbar symfoni som får mig att dra en en lätt suck av välbehag! Man förflyttas i sitt sinne hundratals mil till en liten uteservering i Thailand på en matmarknad där thailändarnas tjatter hörs överallt och den rykandes underbara soppan där receptet har gått från generation till generation hälls upp av den gamla damen i soppköket. Matlagning i dess bästa form utan dagens högfärdiga knorr….
Det är detta som är ren och skär njutning som kan förgylla den mest vedervärdiga dag. Men det är även den oändliga variationen i maten som gör den så attraktiv. Det finns alltid nya upplevelser och smaker att hämta. Olika fomer den kommer i. Något som man bör även anamma i gymmet och i kärlekslivet. När man bara just vandrar den enkelspåriga vägen utan att våga prova på det som kan kännas obekant. Så kommer man oftast in komma så långt heller. Man fastnar lätt i invanda rutiner och fantasin med dess drömmar förblir drömmar. Jag personligen proklamerar för ett rikt liv med alla dess små frukter. När man väl finner några saker man verkligen brinner för. Se till då att ta tillvara dessa små stunder så de blir något värdefullt och som inte bara ett måste utan även ett minnne som varar för evigt!You cannot depend on your eyes when your imagination is out of focus. -Mark Twain
7 februari, 2011 at 22:59 #313544Anonym anvandareMemberHärliga bröst på schemat då. Tyvärr har det blivit lite si och så med både kosten och träningen på sistone. Har inte haft någon lust att trycka i mig massor med proteindrinkar eller kvarg så jag har ätit det som behagat mig och inget mer. Kanske lite väl mycket kolisar har det blivit. Märker det på magen. Fokusen har också legat mera på barn och lite andra projekt. Ett har gått i hamn och inväntar nu bara att de andra pusselbitarna skall falla på plats. Träningen får helt enkelt bli som det blir just nu.
Babblade en del med våran lilla fitnesspingla Malin på gymmet idag. När hon sätter igång finns det inget stopp på den kvinnan! Vi har ganska lika synsätt på träning och livet för övrigt. Hon frågade sist om jag inte skulle börja dansa samba med henne (hon är sambaproffs samt tävlar i bikini och bf). Kan NI tänka MIG dansa samba:D?! En liten thaiköttbulle rulla runt på golvet…..Jag sa till henne att jag ville inte förstöra hennes danskarriär genom att ge henne magkramper av skratt-attackarna i mina försök till samba!!!!
(lånade en snygg bild på henne)
[img=http://img819.imageshack.us/img819/4404/malinsderqvist2.jpg]Bröst:
Bänkpress: 1×15 stången, 1×12, 50kg, 1×10, 80kg, 1×8, 100kg, 1×6, 110kg, 1×5, 120kg.
Hantelpressar: 1×10, 32kg, 2×6, 42kg, 1×5, 42kg.
Hantelflyes: 4×8, 22kg.
Pullover: 3×12, 37kg.Mage:
2 övningar, 4 set per övning och 10-15 reps.
Moderat tempo. Energin fanns där men krafterna var som bortblåsta. Kändes inte lika tungt som förra veckan men bättre än så här har man tränat. Man får vad man förtjänar samt ständigt påmind att alla faktorer måste vara på plats för ens utveckling. Känns befriande efteråt i alla fall. Man känner sig mera levande!
Körde väldigt långsamma reps i varje set. Det blir alltid lite olika när jag tränar. Ibland så lägger jag stången på halsen ibland nästan på magen. VARIERAR så ofta jag kan. Inte alltid jag nämner det men det gör riktig skillnad i vikterna!
Bifogar lite bilder från lördagen middag. Den var het som vanligt. Ingen rätt som dämpade hettan. Min kompis var trött på att laga mat sa han så det blev bara dessa rätter. Jag hade handlat krabba och Isaan-korv som han tillagade. Thaitjejen som var med brann också i munnen:p!
Vi var förbi en kompis klädbutik innan vi åt också. Han visade ett besök han haft av Sean Banan på sin dator. Skruva upp ljudet och lyssna ordentligt:emo-thumb!
[youtube=TbO2fO_mVVM&feature=feedf]
8 februari, 2011 at 22:59 #313545Anonym anvandareMemberKändes härligt att vakna utvilad idag för en gångs skull. Hade fyllt på ordentligt igår med näring för att förbereda veckans tyngsta pass. Kom lagom till thaien för deras personal-lunch. Så det blev en 5-rätters lunch med ett stort glas kaffe efteråt. Redan efter maten kände jag hur ett tryck växte sig upp i kroppen. Träningsvärken smög sig sakta på i brösten. I mitt stilla sinne tänkte jag att det kanske inte var så dåligt pass ändå:emo-thumb.
Sedan iväg till gymmet för att träna med andra thai-junioren. Tänkte lika bra att festa till ordentligt när man ändå är igång så halsade en Red Kick i all hast. På cykeln kändes allt helt rätt. Jag tittade ut över gymmet och tänkte för mig själv att även om träningen är som den är just nu kommer jag aldrig sälla mig till de 97% av de tränandes på gymmen ute i världen. I alla fall inte idag för idag ska jag träna som en sann bodybuilder[/b]. Träna för att bygga muskler. Träna för att öka sedan förra passet. Träna för att jag älskar att piska skiten ur mig själv!
Rygg:
Marklyft: 1×15, stången, 1×12, 60kg, 1×10, 100kg, 1×8, 140kg, 1×6, 170kg, 1xfail, 180kg (:evil:), 1×3, 175kg.
Pull-ups: 4×8, kroppsvikt.
Liggandes hantelrodd: 1×8, 25kg, 3×8, 30kg.
Latsdrag med handtag inåt: 1×8, 70kg, 2×8, 80kg.
Sittandes rodd i maskin: 2×12, 60kg.Moderat till lugnt tempo i marklyften. Kände mig stark redan i början av marklyften. Härlig känsla det där. Men till min stora irritation kunde jag inte rubba 180kg från marken! 175kg gick i alla fall bra. Klar ökning sedan sist så ska inte klaga för mycket…
Hade bra fokus genom hela passet och var ordentligt taggad. Men det tog av krafterna från marken. Ändå höll jag nivån uppe som jag är tvungen till om jag ska få till ryggen ordentligt. Fick upp ettt rejält tryck i ryggen som kändes halva kvällen:up:! Nu har även en helt sinnessjuk träningsvärk kommit i brösten. Ömmar jag bara trycker ner tangenterna! Varför kan de inte vara lika uppsvällda och runda som nu hela tiden…..? Vad härligt det är när jag lyckas isolera mina svagheter gång på gång. Det är just sådana här dagar som lyser upp ens tillvaro när det är mörkt och kallt ute. Det är så här jag kommer nå de förbättringar jag behöver göra för framtida tävlingar med det jag älskar så mycket, nämligen kvalitativ vikt-träning!
[img=http://img13.imageshack.us/img13/6563/deadliftjaycutler.jpg]
8 februari, 2011 at 23:12 #313546Anonym anvandareMemberFina marklyft här med, det är väl där jag får utmana dig! Så skulle vi ses någon gång så röstar jag för marklyftsbattle…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.