- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 februari, 2011 at 22:42 #313547Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Fina marklyft här med, det är väl där jag får utmana dig! Så skulle vi ses någon gång så röstar jag för marklyftsbattle…
Jasså, det tycker du allt va din lilla filur:p! Hugger en gammal man i hans svagaste länk. Men jag är inte den som är den. Klart vi kan göra det och sedan fortsätta ett tungt ryggpass när den dagen kommer. Du jobbar ju också med den svagheten. Men du kommer nog vinna över mig i styrka. Jag satsar ju egentligen bara mot volym även om jag på sistone roat mig med att försöka lyfta max i marklyft….
Träningsvärken sitter kvar i mina grymt ömmande bröst. Även ryggen känns härligt stel. Har storhandlat mat så man klarar sig i 2 veckor framåt. Mycket kött, kyckling och ägg. Ska försöka skärpa mig lite nu med kosten så man lägger på sig lite muskler.
Var och åt lite lax i spenat hos lilla sponsorn. Skönt att inte bara äta thaimat varje dag. Men en liten Singha gled ner dock. Såg på tv idag att en öl om dagen är bra för hälsan. Lika bra som ett glas rött vin. Man ska göra som doktorerna på tv säger:|. De kan ju inte ha fel!
Nu blir det film, popcorn och en stor proteindrink:up:!
10 februari, 2011 at 00:08 #313548Anonym anvandareMemberHänger du på nått Sportlife i sthlm Biffen? Tänkte på att du träffade på Malin Vi är kollegor dock jobbar hon på Odenplan och jag i Gustavsberg.
10 februari, 2011 at 22:04 #313549Anonym anvandareMemberMuddler wrote:Hänger du på nått Sportlife i sthlm Biffen? Tänkte på att du träffade på Malin Vi är kollegor dock jobbar hon på Odenplan och jag i Gustavsberg.Nä, aldrig satt min fot på något Sportlife. Hon tränar på samma gym som mig.
Inte kul att gå utanför dörren i detta snöoväder. Men det var bara att bita ihop även om motivationen inte var på topp….
Quads:
Knäböj: 1×15, stången, 1×12, 60kg, 1×10, 100kg, 1×8, 130kg.
Benpress: 1×8, 250kg, 1×8, 300kg, 1×8, 350kg, 1×8, 400kg.
Benspark: 2×12, 40kg.Vader:
Vadpress i hackliften: 1×12, 150kg, 1×10, 200kg, 1×8, 250kg, 1×8, 275kg.
Sittandes vadpress: 4×8, 50kg.
Vadpress i benpressen: 4×8, 250kg.Moderat tempo. Inget motivation alls så fokusen var lika med noll. Styrkan var inte heller den på topp. Blev lite tjejvikter i knäböjen. Men även om jag inte kör ben på full gas så kändes vikterna väldigt tunga. Nu ska man äntligen få sätta tänderna i en vitlöksdoftande lammstek istället. Det är härligt det!
[img=http://img15.imageshack.us/img15/3755/squat46014005.jpg]
10 februari, 2011 at 22:26 #313550Anonym anvandareMemberLammstek… *drool* Vitlök… *drool*
12 februari, 2011 at 01:08 #313551Anonym anvandareMemberFlorin wrote:Lammstek… *drool* Vitlök… *drool*Ja, den var helt underbar! Fick tag i en riktigt mör lammstek. Kniven gled igenom den som smör i solsken. Var verkligen en sann njutning att sätta tänderna i köttet! Efter en dålig dag med mycket motgångar kan en underbar måltid sätta guldkant i den annars kalla tillvaron:emo-thumb
Dagen till ära hade det snöat ännu mer. Kollektivtrafiken stod lamslagen som vanligt när det kommer lite snö. Alltid lika stor chock att det faktiskt snöar i detta land på vintern…Men solen sken i alla fall på eftermiddagen!
Åt en stabil lunch innan passet på thaien. Eller rättare sagt jagade den. När jag kom till thaien sprang alla in i köket med maten. En av tjejerna kom ut ur köket för att kolla vad som hände. Aaah, lilla Grodan kom (för jag gillar äta grodlår). De gömmer maten för dig och höll på att skratta ihjäl sig!
Kände mig rätt pigg idag. Så tog inte någon Green kick innan som jag brukar göra vid detta pass. Sedan var det bara att dunka på!
Axlar:Baksida axlar i maskin: 1×15, 25kg, 1×12, 35kg, 1×10, 45kg, 1×8, 55kg, 1×8, 60kg.
Sittandes pressar i smith: 1×12, 30kg, 1×8, 60kg, 2×8, 80kg.
Hantellyft åt sidan: 1×12, 12kg, 1×8, 17kg, 1×8, 20kg, 1×8, 22kg.
Hantelshrugs: 1×12, 25kg, 4×8, 42kg.Hamstrings:
Raka mark med hantlar: 1×12, 25kg, 1×8, 32kg, 2×8, 42kg.
Sittandes lårcurl: 1×12, 40kg, 3×8, 50kg.
Liggandes lårcurl: 4×8, 40kg.Moderat tempo. Var allmänt pigg och energin var jämn under hela passet. Det var roligt att träna! Styrkan var ok. Vågade inte riktigt gå på för fullt i lårcurlen då det var lite känningar fortfarandes i knäleden.
Babblade lite med juniorna efter passet då de tränade ben. Det var tur att jag gjorde det! En killen gjorde knäböj med stången frampå. Till total failure och kom inte upp. Den andra junioren fick inte upp honom och han höll på att totalt ramla ihop med all över sig. Som tur var jag och en annan kille där och fångade upp stången och la upp den. Annars kunde det gjort rätt ont där! Juniorna vill tydligen att jag ska coacha dem till deras debut på scen till vintern. Kanske vore kul. De är lyhörda har har börjat träna ben nu ordentligt sedan jag satt ribban för dem:P
Efter passet var det bara att återvända till thaien för att avnjuta soppan som min kompis höll på med i köket när jag lämnade restaurangen. Tar ju sin lilla stund att koka ur alla smaker. Soppan i sig är inte så smakfull. Smakar nästan som svensk kålsoppa med fläsklägg men med en nyans av korianderrot. Till det åt jag en het risblandning som ger lite sting till soppan. Lunchmaten bifogas också…
Det var veckans sista pass och kändes som en rätt bra avslutning. Blir ingen armträning på ett tag och passen har dragits ner till 4 pass i veckan numera. Full återhämtning och mycket vila. Kanske blivit det ändå på sistone. Men känns rätt nu då jag inte ligger i någon fas utan bara tränar utan mål och väntar på bättre tider:D!
13 februari, 2011 at 20:48 #313552Anonym anvandareMemberDenna soliga men kalla söndag lämpar sig mest för att göra så lite som möjligt inomhus. Titta på film och allmänt slösurfa och äta lite rester. Samtidigt ponera och reflektera över våra medmänniskors öden och tvångstankar. Hysterin kring träning och kost och vad det leder till.
Några tankar…
I vårt samhälle har det alltid funnits skönhetsideal. Även beroende på var någonstans man befinner sig. Tex i mitt hemland Thailand så är det vackert vara vit. Solbrända anses vara bönder som arbetar utomhus hela tiden. Medans här i Sverige anses det vara snyggt och vara lite brun och man anses se härligt sund ut.
Människan har alltid varit i sin natur självdestruktiv. Det visar historien och även den moderna människan lyckas i många fall inte klara av något så som äta eller träna moderat. Fast det finns egentligen hur mycket fakta som helst att tillgå. Vi vägrar lyssna, eller vägrar vara ödmjuka mot bättre vetandes eller mer erfarna. I veckotidningarna proklameras det ut att man ska vara nöjd med sin kropp medans det samtidigt vräks ut bantningstips och dieter med träningsprogram som om någon lustigkurre med alldeles för lite att göra måste hitta på något för att fördriva sin tid med.
Detta skapar hos många ett kaos. Hur ska man egentligen se ut? Vad är snyggt och hur ser JAG egentligen på mig själv? Om vi riktigt rannsakar oss själva så är det nog en hel del vi egentligen skulle vilja förändra. Upp lite i vikt, ner lite, större läppar, fastare rumpa. Även om vi i praktiken sällan gör något större väsen av det eller nämner det högt.
Sedan finns det de mer extrema som tycker allt är fult på sin kropp. Allt måste bli bättre, snyggare, större eller mindre. Det är inte längre samhällets ideal som snedvrider dessa människor utan den inre demonen som jagar på. Det utmynnar i extremiteter så som svältdieter, extrem träning och spegeln är inte längre en rättvis indikator på ens skönhet utan återspeglar bara ens fulhet!
Ärligt talat hur många bryr sig om att man har lite extra fett runt magen? Jag trivs bäst så brukar den svältandes personen försvara sig med. Låt mig vara som jag är! Naturligtvis ska man respektera varje persons önskemål då vi alla olika ideal och förebilder. Men när det går alldeles för långt så måste man våga säga till och även räcka ut en hand.
Skönhet är inte bara det yttre. Utan ett vackert inre kommer vi aldrig bli vackra eller fullkomliga som människor….
Vad ger det egentligen att plåga sig igenom dagarna med hårda dieter medans man egentligen drömmer om den mat man egentligen vill ha? Snabbare resultat, fåfänga och den falska lyckan? Naturligtvis är måttfullhet nyckeln till långvarig framgång. Min personliga preferens är att äter man de flesta av dagens måltider som näringsoptimala så kan man unna sig en lite ”sämre” måltid per dag.
Finna balansen i detta är nog det svåraste för de allra flesta. Alla vill ha ”kontroll” hela tiden. Har hört det ordet rätt mycket på sistone. Men det jag har förstått av alla de jag hört nämna det ordet är att de inte har någon kontroll egentligen. De baserar sitt kontrollbehov på luftslott och någonstans inom dem säger en demon att detta är den rätta vägen för dem. I ren okunskap fallerar de sin jakt på perfektionist och de efterlängtade resultaten dröjer sig kvar!
En del tänker nog att det kanske inte är helt rättvist det jag säger. Då en del av mina bekanta påpekar till sitt försvar att jag kan ju äta det jag behagar även på deffen och ändå tappa fett på några få veckor. Medans de har såååå svårt att bli av med fettet bara de tittar på en biff. Mestadels beror det oftast på att de har haft ett väldigt dåligt leverne innan som de sedan får kämpa lite extra för att bli av med under deffen. Grundprinciperna är alltid i slutändan kcal in och kcal ut.
Alla som läser min dagbok har det ganska klart för sig att jag uppskattar mat i de allra flesta former. Kanske ibland äter även jag lite för mycket:|. Men i slutändan så går det alltid korrigera på ett relativt enkelt sätt, äta lite mindre eller röra på sig mer! Svårare än så är inte grundregeln. Men folk har alltid en tendens att försvåra det för sig och anamma de mest märkliga dieter och träningsprogram för VAD?!
Låt kosten vara en glädje i ditt liv och inte ett måste. Det ska vara byggstenarna i ditt mål vad nu du har för mål med träningen (jag förmodar att samtliga mina läsare tränar på gym). Men inte ENBART byggstenar! Utan även en njutning för gommen och själen. Erkänn att efter ett grymt svettigt träningspass så vore det rena rama drömmen att komma hem till ett dignande bord av mat som är tillagat med största kärlek? Även om det kanske finns lite mer kcal än vad du egentligen behöver på tallriken men varje tugga är till för njutning. Du vinner på det i längden. Livet blir lite lättare och mera minnesvärt då dagarna förgylls med mindre krav och mera glädje!
Varför jag ponerar över just detta är för idag pratade jag med allas våran Flessa här på forumet per telefon. Han mår under rådande omständigheterna bra. Då det var riktigt akut när han åkte in. Jag vill inte svärta ner hans journal då det blir så mycket spekulationer från alla. Jag föredrar hålla mig till fakta och handling än att vräka ut mig rena rama fördomarna. Så jag nämner det hellre här i min dagbok då mina läsare respekterar min dagbok utan att kasta ur sig massor av onödiga påhopp (tackar mina trogna läsare)!
Så avslutningsvis ska vi förgylla veckans sista dag med min frukost (rester) lammsteken och lite potatis samt lilla sponsorns tappra försök till laxgryta med pasta (den var god) och en liten het biff och bambuwok på thaien (finns inte på menyn dock)….
13 februari, 2011 at 21:15 #313553Anonym anvandareMemberTjena biffen, ett tänkvärt inlägg som säkerligen många i denna lilla träningsvärld kan läsa och sedan tänka över sin träning och sitt liv, och förstå att träning borde vara en del av livet och inte hela livet och kretsa kring hela vardagen.
Fint av dig att ta upp luren och ringa, inte många som skulle göra en sådan sak till någon man enbart ”känner” genom ett forum. Det får du iaf min respekt för. Det är så lätt att känslorna tar över bakom en skärm, en hjälpande hand kan lätt bli en stjälpande hand i ren frustration över att se någon famla runt i mörker.
Återigen trevlig mat, snart sätter du väll thaistället i konkurs
15 februari, 2011 at 01:22 #313554Anonym anvandareMemberGober wrote:Tjena biffen, ett tänkvärt inlägg som säkerligen många i denna lilla träningsvärld kan läsa och sedan tänka över sin träning och sitt liv, och förstå att träning borde vara en del av livet och inte hela livet och kretsa kring hela vardagen.Fint av dig att ta upp luren och ringa, inte många som skulle göra en sådan sak till någon man enbart ”känner” genom ett forum. Det får du iaf min respekt för. Det är så lätt att känslorna tar över bakom en skärm, en hjälpande hand kan lätt bli en stjälpande hand i ren frustration över att se någon famla runt i mörker.
Återigen trevlig mat, snart sätter du väll thaistället i konkurs
Jag hoppas många av mina läsare har en sund inställning till träningen och kosten. Förvisso är det bara ord jag kan förmedla just här. Men hoppas man kan få någon själ på rätt bana…..
Som sagt jag föredrar handling före ord. Att reta upp sig på ett forum och kasta ur sig massor utan att försöka verkligen göra något eller försöka se personen bakom raderna kan vara ödesdigert för den utsatta. Det handlar mer om brist på empati än viljan att vara hjälpsam…
Det är nog ingen fara. Även om ägarinnan klagar att jag äter upp hela restaurangen ibland på ”pin chi”. Men det är mest på skoj då jag äter som en fågel:|!
Idag var det kallt ute. Inget kul att vilja röra på sig utanför dörren. Lederna fryser igen och det känns ända in i märgen. Denna kyla är inget för mig. Längtar så mycket tillbaks till värmen i Thailand. Aldrig behöva bära mer än ett par shorts och en t-shirt…
Önskar mina läsare även en trevlig Valentine i denna kyla!
[img=http://img715.imageshack.us/img715/9449/valentinesday1q.jpg]Bröst:
Bänkpress: 1×12, 50kg, 1×10, 80kg, 1×8, 100kg, 1×6, 120kg, 1×6, 125kg (pass på sista rep).
Hantelpressar på lutandes bänk: 2×6, 42kg, 2×6, 37kg.
Sittandes bröstpress: 2×8, 70kg, 1×7, 70kg, 1×8, 60kg.
Pecdeck: 2×12, 40kg.Mage:
2 övningar, 4 set per övning och 6-12 reps per set.
Moderat tempo. Ingen energi eller styrka idag. Kändes redan efter de första seten i bänken. Det ville sig inte. Det kändes tungt, alldeles för tungt. Hade ätit och sovit bra under hela helgen så kan bara vara kylan kvar som min kropp inte gillar. Smurfade mig igenom resten av passet på ren vilja…..
Behövdes lite uppmuntran efter detta rent sagt usla pass så iväg för lite balsam för själen och som fick sköljas ner med några kalla:p! Som tam som vanligt (sjukt stark) och Yam nua blev det. Sedan kom andra ägarn med en tallrik fläskkött så jag blev helt proppfull….
16 februari, 2011 at 21:21 #313555Anonym anvandareMemberRyggpasset blev förflyttat tills idag istället då jag var lite avslagen igår. Sov väldigt dåligt inatt och vaknade stup i kvarten. Men skulle det göras i alla fall. Lika bra att ladda med en Green Kick så man överlever passet…
Rygg:
Pull-ups: 4×10, kroppsvikt (snabba & explosiva).
Marklyft: 1×10, 80kg, 1×8, 120kg, 1×8, 160kg, 1×3, 180kg, 1xfail, 185kg.
Hantelrodd: 2×6, 72kg, 1×3, 72kg (bodygripen sprack sönder), 1×6, 72kg.
Latsdrag med stång & handtag: 2×8, 80kg, 1×8, 90kg sedan dropset.
Sittandes rodd med v-handtag: 2×12, 60kg (för lätt).Moderat till lugnt tempo. Började värma upp i pull-ups sedan till lilla marklyfts-rummet. Blev rätt trångt där innne kan jag säga. Började med med PT och hennes klient. Sedan slöt juniorna upp till min ryggträning. Sedan kom fler och ville köra marklyft. Hur många tränandes kan man få in i lilla poseringsrummet blev min tanke:D!
I vilket fall det var kul och bra stämning. Vi peppade varandra och jag gjorde en liten ökning sedan sist. När jag skulle maxa på 185kg tog jag i så det blev svart i några sekunder:ph34r:. Efter det piggnade jag till ordentligt allt eftersom passet fortskred. Styrkan kändes på topp och fick rejält med tryck i ryggen. 72kg hantlarna kändes som papper som det ska vara och jag var allmänt lycklig. Härligt överraskning när man tror att det ska bli ett riktigt dåligt pass och man vill bara få det gjort och så blir det ett av de bästa passen man gjort och starkare än någonsin:up:!
[img=http://img220.imageshack.us/img220/4601/deadlifts.jpg]Kroppen är lite märklig då i måndags var jag taggad till tusen innan gymmet men det blev ett riktigt uselt pass fast man ätit och sovit perfekt. Träffade ändå ganska bra i bröstet och jag känner av träningen trots allt. Men idag så blev allt bara så perfekt det kan bli! Fortfarandes rejält tryck kvar i ryggen. Kan inte annat än vara nöjd med detta pass och med ett leende på läpparna konstatera att jag kommer bjuda upp till en bättre dans nästa gång scenen äntras:P!
17 februari, 2011 at 22:07 #313556Anonym anvandareMemberDå var det dags för lite fjollträning av benen. Laddade med en gryta på fläskfilé. Ingen vacker syn men den fyllde sin funktion:p!
Quads:
Knäböj: 1×15, stången, 1×12, 50kg, 1×8, 90kg, 1×8, 130kg, 1×8, 140kg.
Benpress: 3×8, 400kg.
Benspark: 2×12, 45kk, 1×12, 40kg.Vader:
Ståendes vadpress: 1×15, 60kg, 1×12, 80kg, 1×10, 100kg, 1×8, 120kg, 1×8, 140kg.
Sittandes vadpress: 4×8, 60kg.
Enbens vadpress i hacklift: 1×8, 75kg, 1×8, 90kg, 1×8, 100kg.
Vadpress i hacklift: 1×30, 100kg.Moderat tempo. Styrkan var ok även om jag inte pressade mig till max då det är ben. Kändes lite efter gårdagens marklyft och hade förmodligen känts bättre om jag haft en vilodag mellan som min egentliga planering är. I bensparken tog jag ut mig mer och fick efter ett helt sjukt tryck i benen. Kunde knappt gå som på gamla goda tiden när man tog i till max.
Nu är man allmänt stel i hela kroppen och det känns rätt bra. Verkar som hur jag än gör så går det framåt. Kan inte annat än vara väldigt nöjd:D! Nu är det dags sätta tänderna i min ört och vitlöksspäckade lammstek….
18 februari, 2011 at 13:48 #313557Anonym anvandareMemberNaaawww, jag får verkligen jaga ordentligt i knäböjen märker jag! Du är då en stark jävel
Att jaga dig i matlagningen hade varit fruktansvärt roligt men jag känner att du är sååå långt före mig där så jag smyger sakta men säkert (mer sakta än säkert) ikapp.
Känslan efter att ha tagit ut sig till max då man knappt kan gå är ju underbar, bara att njuta av den stunden. :up:
19 februari, 2011 at 23:59 #313558Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Naaawww, jag får verkligen jaga ordentligt i knäböjen märker jag! Du är då en stark jävelAtt jaga dig i matlagningen hade varit fruktansvärt roligt men jag känner att du är sååå långt före mig där så jag smyger sakta men säkert (mer sakta än säkert ikapp.
Känslan efter att ha tagit ut sig till max då man knappt kan gå är ju underbar, bara att njuta av den stunden.
Jag e ju bara 2 äpplen hög så behöver inte böja mig så mycket! Men jaga på du. Jag försöker hålla distansen medans….:p
Matlagningen kommer bara man gör det med hjärtat. Det man älskar brukar man bli bra på. Oavsett om det är mat, gymmet, jobb eller sex;)!
Japp, det e hardcore det:bb:!
Det blev ingen träning igår då lillen tydligen hade andra planer. Laddad som man var men det finns alltid en morgondag! Passet fick bli idag istället. Men innan dess handla lite fläsklägg till min nya favorit-soppa som jag har lärt mig uppskatta i hötorgshallen till personalen och mig.
[img=http://img219.imageshack.us/img219/1085/20110219639.jpg]Sedan när man var på väg till thaien sprang man på våran oslagbara veteranmästare Lee Farhang. Han var också på väg till hötorgshallen för att inhandla lite kött.[img=http://img524.imageshack.us/img524/4616/20110219640.jpg]Lämnade köttet för att låtas puttra i några timmar medans man gjorde ett pass…Axlar:
Baksida, hantelflyes: 1×12, 7kg, 1×8, 15kg, 1×8, 17kg, 2×8 ,20kg.
Hantelpress: 1×10, 22kg (gjorde lite ont i utsida högra axel)
Sittandes militärpress i smith bakom nacken: 3×8, 60kg (kändes i axeln men mindre än i hantlarna).
Sittandes militärpress i smith framför: 1×8, 70kg (kändes inget alls så håller mig till det i fortsättningen).
Hantellyft åt sidan: 1×10, 15kg, 1×8, 17kg, 1×8, 20kg, 1×8, 22kg.
Shrugs i smith: 1×10, 30kg, 4×8, 60kg.Hamstrings:
Sittandes lårcurl: 1×12, 40kg, 1×8, 50kg, 2×8, 60kg.
Raka marklyft: 1×10, 60kg, 1×8, 80kg, 1×8, 90kg, 1×8, 100kg.
Enbens lårcurl: 2×12, 25kg.Moderat tempo. Styrkan var inte på topp. Men ok pass ändå. Blev lite förvånad över den vänstra axeln beteende. Kan nog behöva lite tryckmassage för att mjuka upp den inom det närmaste. Det kändes inga större smärtor i lårcurlen längre så snart hoppas jag på full återhämtning så man kan ta i lite där. Hamstrings kan man inte få för mycket av!
Sedan iväg till thaien för att avnjuta soppan. Det var några thaitjejer som firade sina födelsedagar där så det var en himla bra stämning med trubadur, allsång och 48 st väldigt snygga thaitjejer!
Då denna söta soppa som mitt ex retar mig för att den är till för barn och gamlingar som inte kan äta stark mat inte är något drag i. Får man kombinera den med en hetare rätt. I detta fall gjorde jag det med Pad hoi horapa. Sötman från soppan och hettan från musslorna gifte sig fint och lyfte upp båda rätterna till all sin glans!
20 februari, 2011 at 15:13 #313559Anonym anvandareMemberSå där ska det se ut gubben, nu är du på G, verkar ha tagit rediga tag i marken och du börjar ju komma upp riktigt bra:emo-thumb. Ser framemot den dagen du ska träna skiten ur mig, speciellt gällande brösten.
Ha en bra dag.
Mvh Cesse:)
20 februari, 2011 at 15:16 #313560Anonym anvandareMemberHeeey! Vart bodde du nu igen? Uppsala?
20 februari, 2011 at 16:48 #313561Anonym anvandareMember48st snygga thaitjejer säger du Jag får nog hänga på till den där restaurangen någon gång i framtiden, dock enbart för maten HORapa låter spännande hehe.
en sådan där fin saluhall saknar vi tyvärr här i Malmö nuförtiden
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.