- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2011 at 17:44 #313562Anonym anvandareMember
Vad heter restaurangen du äter på, verkar ju vara riktigt gott! Var inne i stan idag och vart sugen på asiatisk mat men vet inget bra ställe, så vore kul att testa där du äter ofta
21 februari, 2011 at 18:00 #313563Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Så där ska det se ut gubben, nu är du på G, verkar ha tagit rediga tag i marken och du börjar ju komma upp riktigt bra. Ser framemot den dagen du ska träna skiten ur mig, speciellt gällande brösten.Ha en bra dag.
Mvh Cesse
Marklyften har på sistone roat mig. Har aldrig maxat i något sedan jag var 16 år. Men ska börja vara försiktig igen då jag har ingen lust att skada mig i onödan. Ja, snart blir det lite blod svett och tårar!
LyftarBruden wrote:Heeey! Vart bodde du nu igen? Uppsala?Hahaha, nej fortfarandes i Stockholm! Lite sugen va:p?
Warrior wrote:sett ur ett annat sammanhang kan detta tolkas sånär erotisktgood luck meD träning ni båda!
Vad var det Arnold sa en gång i tiden…
Tack och välkommen till min dagbok!
Gober wrote:48st snygga thaitjejer säger du. Jag får nog hänga på till den där restaurangen någon gång i framtiden, dock enbart för maten. HORapa låter spännande hehe.en sådan där fin saluhall saknar vi tyvärr här i Malmö nuförtiden
Nu har du allt fått griller i huvudet lilla Gober, hohoho! Du skulle bara veta vad thai säger om Hoi…
Vi har två saluhallar här i stan. Jag trivs som fisken i vattnet där nere med alla dofter och intryck. Annars har de flesta storköp numera enorma diskar med färskvaror etc. Coop i Lund blev jag imponerad av.
Marcus Wikström wrote:Vad heter restaurangen du äter på, verkar ju vara riktigt gott! Var inne i stan idag och vart sugen på asiatisk mat men vet inget bra ställe, så vore kul att testa där du äter oftaDet tycker jag definitivt att du ska göra. Här kommer länken till deras hemsida:
[http://www.tjabbathai.se/]
Idag blev det ingen träning. Lite avslagen sedan igår. Skulle bli en lugn filmkväll var det tänkt men thaigänget fångade upp mig och vi tog först en fika hos en polares café. Där smiddes det planer om att det behövs mera riktigt bra thaiställen i stan.
Sedan iväg för lite biljard och någon öl. Sedan kurrade magen och vi drog oss hemåt för en spartansk men sjuk stark måltid, whiskey och thaiskräckfilm. Kanske blev ett glas för mycket av livets vatten då jag är rätt seg fortfarandes i kroppen. Tänkte ändå gå lätt denna vecka så det gör inte så mycket. Vi hade väldigt trevligt i alla fall. När man ligger i tävlingsfas så kan man ju inte vara så här impulsiv och följa sina begär. Nu gör det mig inget så man försöker leva och ta tillvara goda vänners sällskap, mat och dryck…..
22 februari, 2011 at 21:40 #313564Anonym anvandareMemberDå var det dags att ta sig i kragen och ta veckans första pass. Tänkte vara en duktig bodybuilder idag och äta min tråkiga kycklingfilé till pre-workout lunch samt lite annat smått till. De andra i thaigänget var rätt slitna sedan sist fortfarandes. Gnällde att vi festade för hårt:drunk:! Men ena kocken skulle till gymmet också. Tänkte hänga på mig men sedan ångrade han sig snabbt. ”Du tränar ju med så hårt tempo. Kommer dö igen ju….(kraftig överdrift)”. Så det blev träning med andra thaijunioren på gymmet istället.
[img=http://img810.imageshack.us/img810/9290/20110222658gai.jpg]Bröst:
Lutandes bänkpress: 1×15, stången, 1×12, 50kg, 1×12, 80kg, 1×12, 70kg.
Sittandes bröstpress: 1×12, 45kg, 1×12, 55kg, 2×12, 60kg.
Hantelflyes: 1×12, 15kg, 3×12, 17kg.
Dips: 3×12, kroppsvikt.
Mage:2 övningar, 4 set per övning och mellan 10-15 reps.
Högt tempo. Junioren sa att det kändes som ett kardiopass nästan. Jag kände mig inte riktigt på G och axeln gjorde lite ont i snedbänken. Vad kroppen ska bråka med en hela tiden. Är det inte det ena så är det något annat. Men träna kan man i alla fall. Går för det mesta att köra några andra övningar där skadan inte märks. Det kommer bli några lätta veckor nu. Får se om man lyckas återhämta sig maximalt under tiden.
Blir en liten bild på de andra rätterna och en bild på mitt mellis hemma
23 februari, 2011 at 00:27 #313565Anonym anvandareMemberSluta aldrig med att lägga upp dina matbilder, det är alltid lika kul att gå in här och bara försöka se vad det är på bilderna..
23 februari, 2011 at 21:01 #313566Anonym anvandareMemberSkulle vilja testa det där träningstempot, maten också för den delen
23 februari, 2011 at 21:25 #313567Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Sluta aldrig med att lägga upp dina matbilder, det är alltid lika kul att gå in här och bara försöka se vad det är på bilderna…Hehehe, ibland undrar jag också vad det är….! Men det är alltid lika kul att sprida lite matglädje.
Hade extremt svårt att somna inatt. Låg bara och vred mig 3 timmar. Sedan kurrade magen och det vara bara att kliva upp för lite näringsintag. Efter det somnade man äntligen! Som sagt var inne i högrepsperiod nu. Men gick tungt på marklyften då Tommy har officiellt utmanat mig på det. Så eftersom jag lider brist på klara mål nu kan man alltid roa sig med det så länge i brist på annat. Har bestämt mig att jag ska dra 200 i mark innan detta år tar slut. Kanske inte låter så mycket i mångas ögon. Men jag är en klenis och bygger egentligen bara för massa så i mina lilla värld är det massor med vikt…
Rygg:
Marklyft: 1×15, stången, 1×8, 100kg, 1×8, 140kg, 1×3, 185kg (för dig Tommy), 1xfail, 190kg.
Latsdrag: 1×12, 55kg, 1×12, 65kg, 1×12, 70kg, 1×12, 75kg.
Stångrodd med supinerat grepp: 1×12, 50kg, 3×12, 70kg.
Sittandes rodd i maskin: 1×12, 60kg, 1×12, 65kg, 2×12, 70kg.
Lat pulldown: 2×12, 60kg.Moderat tempo i marklyften sedan högt genom resten av passet. Världen började gunga ett tag när jag failade på 190kg. Den jäkla snorungen till junior ligger långt före mig i marklyften. Men resten av passet fick han lida. Helt genomsvettig och flåsade rätt rejält. Märkligt nog har jag kanske en hyfsad muskelkondition. Då jag hade inga problem att köra på i vårat tempo. Men vilket tryck man fick i ryggen! Kändes som man blivit uppblåst med högtryckspump och skulle snart spricka.
Börjar märka att jag börjar få lite mer tjocklek nu på muskulaturen. Fast man inte ätit optimalt på ett tag. Dock försöker jag träna fortfarandes på elitnivå med all den samlade kunskap man har nu och gamla misstag i bagaget. Det blir lite lättare när man inte behöver göra mera misstag som nybörjaren måste gå igenom för att lära sig och lära känna sin kropp. Min utveckling är mera genomtänkt även om distansen är på en bra nivå. Klart jag skulle kunna utvecklas ännu snabbare men samtidigt vill man ha livskvalite och inte leva så inrutat. Jag satsar inte mot att bli proffs och är inte så purung längre heller. Målet är fortfarandes att inte se ut som alla andra motionärer. När ja tränar är det för att en vacker dag kunna väga precis fullt i -80:an. Som jag anser i nuläget vara en lagom mängd muskler på lilla mig utan behöva vanka fram som en pingvin till vattnet:D!
Dagens lunch…..
23 februari, 2011 at 21:31 #313568Anonym anvandareMemberRiktigt bra mark för en discobyggare som dig.
skojar bara lite, om disco, inte att marken var bra.
23 februari, 2011 at 22:50 #313569Anonym anvandareMemberAaah, gillar dig och att du nappat på utmaningen, känner mig hedrad! Jag får jaga dig i knäböjen istället! Får se vem som vinner i vad först
24 februari, 2011 at 20:05 #313570Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Skulle vilja testa det där träningstempot, maten också för den delen
Det kommer du få göra på måndag lilla vän. Så njut på kryssningen sedan kommer jag låta dig få svettas ur all alkohol….:aggresiv:!Gober wrote:Riktigt bra mark för en discobyggare som dig.skojar bara lite, om disco, inte att marken var bra.
När jag var i Thailand sist på deffen så kan man nog faktiskt placera mig i discofacket. Vi var ute på 7 discon på en kväll. Fick spänna musklerna rätt mycket och fotas. Alla tjejerna skulle klämma och turisterna glodde.
En vacker dag får man väl inse att mark är inte min grej då småpojkar och lilla Tommy slår mig utan problem i den. Men kan jag inte få råstyrkan kan jag alltid få massan:bb:!
Tommy Ivarsson wrote:Aaah, gillar dig och att du nappat på utmaningen, känner mig hedrad! Jag får jaga dig i knäböjen istället! Får se vem som vinner i vad förstDu ska inte få mig i alla 3:p! Jag tränar ju för volym med högvolymsträning medans din lågvolymsträning är optimal ur styrkeöknings-synpunkt. Men tävlingsmänniskan i mig ska nog kunna ge dig en liten match så länge jag håller mig någorlunda hel. It´s ain´t over until the bodybuilder fails…eller hur var det nu?
Blir en vilodag då jag vill ha en dags vila mellan marklyften och knäböjen. Tydligen kan man inte fjollträna i den övningen längre och måste börja öka lite. Resten av passet kan man väl fjollträna då istället….
Då jag och Gustav ska träna på måndag drar mina tankar iväg till en viss annan profil som också vill ta träningen till andra nivåer med alla möjliga knep….
Ps. Den sista hälsningen var tillägnad dig Gurra inför kryssningen D.s
[youtube=Sdw0QfNuGuQ&feature=feedf]
26 februari, 2011 at 20:04 #313571Anonym anvandareMemberIt looks good for my neighbor! Rolig dagbok det här, jag är inne här ofta men jag kommenterar typ aldrig, men det ska bli ändring på det
26 februari, 2011 at 21:09 #313572Anonym anvandareMemberFortfarandes slut som artist. Min planerade lugna tråkiga fredag med bara träning, mat och film blev till en rätt trevlig utgång i istället. Det började med att jag skulle fika med en polare där hans tjej jobbade (ett thaiställe). Naturligtvis började man prata med personalen. Kockerskan ville att jag skulle äta något men då jag provat äta där en gång så vägrade jag (försvenskat). Men hon propsade på att laga ”off the menu” för min skull. Resultat blev detta…lite för flottigt för min smak men min polaren älskade det.
[img=http://img218.imageshack.us/img218/2869/201102256661.jpg]Blev så småningom utbjuden av servitrisen att följa med ut. Jag hade som vanligt träningkläder, orakad och gympskor för att slippa få förfrågningar om att gå ut och då jag skulle till gymmet efter maten och sedan raka vägen hem. Men hon gav sig inte. Efter 2 timmars propsande att jag kunde ju åka hem och byta om etc så gav jag med mig. Men gymmet skulle jag dock till i alla fall först.[img=http://img96.imageshack.us/img96/3378/201102256651.jpg]Quads:
Benspark: 1×15, 25kg, 1×12, 30kg, 1×12, 40kg, 1×12, 50kg.
Knäböj: 1×8, 90kg, 1×8, 130kg, 1×6, 150kg.
Benpress: 1×12, 200kg, 1×12, 250kg, 2×12, 300kg.Vader:
Vadpress i benpressen: 1×15, 200kg, 3×12, 250kg, burns på sista setet.
Sittandes vadpress: 4×12, 40kg, burns på sista setet.
Ståendes vadpress: 4×12, 100kg.Högt tempo. Piskade på vaderna rejält i alla fall och det känns idag kan jag säga. Var tvungen att prova stegen som man går med händerna med på gymmet (träning för hinderbanor). Några höll på med det. Ingen trodde jag skulle kunna röra mig så snabbt men jag vann faktiskt på mitt första försök någonsin! De frågade om jag varit gymnast och det har jag i min ungdom…
Sedan var det bara att åka hemåt och dra på sig parningsdräkten:P. Discobyggaren är i farten igen:p! Tog en vända förbi min thai först för lite mat. Sedan var det bara att möta upp tjejerna som blivit ett gäng på 7 st redan och festa loss på ett thaidisco/karaoke i stan. Vi hade verkligen kul och man blev minst sagt nästan påhoppad av en del tjejer där. Som sagt inte så vanligt med thai-discobyggare och alla skulle klämma på en. Man blev lite bollad mellan tjejer minst sagt…..
Många känner till mig men inte så ofta jag går ut där och inte i tighta kläder. Sprang på förra tjejen som jag var där sist med på karaoke (längre bak i dagboken) och hon var full som vanligt. Då jag var lite skämtsam av mig så dök jag upp bakom henne och nöp henne i baken. Vilken reaktion:D! Hon nästan flög runt med flaskan i högsta hugg redo att drämma den i vederbörandes huvud och blickar som kan döda (det brukar smälla till ordentligt när en icke thai kommer dit och tafsar på tjejerna). Efter en sekund då hon såg att det var jag flög hon på mig med pussar och kramar. ”Var det bara duuuu *kvitter kvitter”! Sedan kom mitt sällskap och ryckte bort mig. Så fortsatte kvällen typ bollandes och dragandes mellan tjejerna….
Thaitjejer är helt sjukt svartsjuka av sig. De anser att de har total äganderätt om en så det var lite kalla blickar mellan dem. Men det var faktiskt en av de roligaste utgångarna jag haft på många år. Dansa, roligt sällskap och alla var jättetrevliga och pratglada med mig. Dörrvakterna skojade och frågade att jag var väl lika stor som snäll. Jag har ju aldrig sett mig själv som särskilt stor. Så det är fortfarandes lite svårt att förstå att min omgivning anser det…
Bifogar lite bilder från middagen, två av tjejerna (de e så söta att svårt att vägra gå ut med dem) och lite bilder från veckans middagar hemma…
26 februari, 2011 at 22:01 #313573Anonym anvandareMemberFina köttbitar bland e sista matbilderna. Det är inte bara thaikvinnor som är svartsjuka, filipiner är ganska duktiga på den biten, min fars fru var också svartsjuk, så svartsjuk att jag bara fick träffa min far en dag per år (i smyg) då hon var rädd att han skulle gå tillbaka till morsan
27 februari, 2011 at 18:43 #313574Anonym anvandareMemberLjuvliga maträtter och ljuvliga pass, BRA BIFFEN :emo-thumb
27 februari, 2011 at 19:03 #313575Anonym anvandareMemberUnderbara böj där biffen, känner att jag har en bra bit kvar upp till din benstyrka
Först och främst ska jag försöka bli en lika bra dansgolvsjägare..
1 mars, 2011 at 01:28 #313576Anonym anvandareMemberJimmy124 wrote:It looks good for my neighbor! Rolig dagbok det här, jag är inne här ofta men jag kommenterar typ aldrig, men det ska bli ändring på detVälkommen då och kul med ditt avtryck. Som sagt var så försöker jag att inte bara hålla mig till träning hela tiden. Blir rätt enformigt både i livet och i dagböckerna…
Gober wrote:Fina köttbitar bland e sista matbilderna. Det är inte bara thaikvinnor som är svartsjuka, filipiner är ganska duktiga på den biten, min fars fru var också svartsjuk, så svartsjuk att jag bara fick träffa min far en dag per år (i smyg) då hon var rädd att han skulle gå tillbaka till morsanDet var tråkigt att höra. Rent ut sagt bedrövligt när en människas egoism och svartsjuka ska komma mellan blod. Själv skulle jag aldrig låta en kvinna komma emellan mitt barn eller tvinga en kvinna göra ett sådant val. Man måste respektera barnen i första hand!
Steppen1983 wrote:Ljuvliga maträtter och ljuvliga pass, BRA BIFFENTackar, vi dunkar på i discobyggandet i brist på annat, hehe!
Tommy Ivarsson wrote:Underbara böj där biffen, känner att jag har en bra bit kvar upp till din benstyrkaFörst och främst ska jag försöka bli en lika bra dansgolvsjägare..
Det är märkligt att du leker ut mig i marken då jag är starkare i benen än dig. Ett fenomen jag inte finner någon klarhet i alls…
Jasså, man ska inte jaga utan låta det komma av sig själv. Personligen kan jag inte ge dig några råd på den punkten. Har aldrig varit bra på att ragga på krogen eller dansgolvet. De man träffat där är alltid någon man gått ut med, kompisars kompisar etc. Sedan kan jag bli ganska flirtig av mig när jag dricker eller rättare sagt rätt fräck!
Lördagen blev i vilans tecken med filmer och lite snabbmat. Söndagen började med köpa in ett extra element till den kalla lägenheten. Har svurit åt kylan ett tag nu och trött på att frysa hela tiden. Nu är det så varmt och skönt äntligen! Sedan träffade upp en tjejkompis som ville fika inne i stan. Fattar inte hur hon kan trycka i sig så mycket skräp hela dagen och natten med den lilla kroppen (43kg).
[img=http://img196.imageshack.us/img196/2273/20110227681.jpg]Vi blev lite utstirrade där inne på cafét. Hon ser så fager ut och de flesta tror väl att hon är fjortis (thai ser rätt unga ut oftast).[img=http://img717.imageshack.us/img717/7987/201102276881.jpg]Sedan hem och tvätta men mitt i tvätten ringer fröken igen och säger att hon köpt biobiljetter till oss. Blev att stressa in till stan igen med halvblöt tvätt över hela hemmet på tork. Tydligen blev det 127 hours….
[youtube=OlhLOWTnVoQ]
En verklighetsbaserad film. Om jag skulle se den ur underhållningssynpunkt så kan jag säga att den inte föll mig i smaken alls. Blev lite enformigt ibland med samma plats hela tiden. Men ser man den ur ett mera djupare perspektiv kan den ge oss alla en tankeställare att vi borde ge mer av oss själva till våra nära och kära. Visa att vi bryr oss och försöka vara där när de som mest behöver dig. För helt plötsligt kan allt vara borta och vi blir mera ensamma än vi någonsin trott…
Sedan iväg till en kompis café för en matbit (hon åt lasagne jag åt rostbiff direkt ur pkt, byggare ni vet)…
Sedan blev det lite strul för unga fröken på kvällen när hon skulle göra ett ärende och hon blev förtvivlad, hungrig och ensam. Så hon ville att jag skulle laga mat åt henne och styra upp hennes dilemma. Så det blev inte så mycket sömn inatt. Fick sova när hon gick till jobbet först några timmar….
Men gymmet kunde inte vänta och magen skrek efter MAT! Thaijunioren hörde av sig och frågade om jag skulle till thaien och äta. Stackarn får tydligen inte så mycket thaimat. Min vardag är en annans lyx. Det gick åt många tallrikar kan jag säga! Proppfulla gav vi oss iväg för lite discoträning på gymmet…Bröst:
Snedbänk i smith: 1×15, 30kg, 1×15, 60kg, 1×15, 70kg, 1×15, 80kg.
Hantelflyes: 1×5, 15kg, 3×12, 17kg.
Sittandes bröstpress: 1×15, 40kg, 1×15, 45kg, 2×15, 50kg.Axlar:
Sittande axelpress i maskin: 1×15, 30kg, 1×15, 25kg, 2×15, 20kg.
Hantelflyes: 4×15, 7kg.
Baksida axlar i maskin: 4×15, 20kg.
Shrugs i maskin: 4×15, 30kg.Rasande tempo. Fick inget tryck i brösten alls. Har inte druckit mitt kreatin och maten har varit lite si och så under helgen. Det kom lite i axlarna så det kändes inte helt värdelöst då. Jag var grymt trött och ville bara få passet överstökat så fort som möjligt då energinivån var på ett minimum. Men rätt intressant pass och annorlunda. ¨
Trappar upp mina reps per vecka nu. Vecka 1, 12 reps, vecka 2 15 reps, vecka 3, 20 reps. Ingen massaträning utan muskelkondition och kvalité.
Lite snacks på thaien igen efter passet. Friade till servitrisen (en seger då hon är den mest frigida kvinna jag känner) och bestämde oss för lite benträning samt bio inom det närmaste…..
Träffade på en stammis som satt i baren. Han berättade för alla hur han sett mig bara komma in på thaidiscot och bara hängt in jackan och sedan blivit påhoppad av tjejerna där. Sedan flugit fram och tillbaka mellan dem som en flipperboll tills stängning. Påpekade att han skulle också börja träna på gym nu:bb:! Men jag var tvungen att understryka att det funkar nog bara på thaitjejer. Resten av landet tycker man ser vedervärdig ut och borde deporteras till månen eller något. Han nämde även att jag hånglat med hans snygga kusin där bla. Det har jag INGET minne av:p!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.