Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,171 through 1,185 (of 1,355 total)
  • Author

Låter som en riktigt ljuvlig helg där min herre! Många fina färger i maten också, nu vart helt plötsligt min tallrik med pommes och kött inte lika god längre…. :D

Härligt med 20 repare också :up:

Är hon dansös din flört?

Albin wrote:
    Är hon dansös din flört?

Städerska, ser du inte att hon polerar stången?

Tommy Ivarsson wrote:
    Jag är klart nöjd med min helg, men din helg verkar ha varit storslagen!
    Du har utan tvekan den färggladaste journalen på hela forumet och jag blir alltid lika glad när jag går in här och läser..

StOOrslagen måhända men klart man måste roa sig ibland. Blir alltid roligare när det sker så oplanerat. En trevlig överraskning med sensuellt sällskap. Jag vek ihop en ros av servetten till puman och så underbart glad hon blev. Men ville ha en riktig ros nästa gång!

Alltid ett nöje att sprida lite glädje! Bara läsa hur jag tränar blir snabbt tråkigt. Det finns en person bakom alla set och reps. En mix av träning, mat, allvar och även vissa äventyr ger som du säger lite färg och visar en del av det jag uppskattar i livet…..[/b]

Marcus Wikström wrote:
    Låter som en riktigt ljuvlig helg där min herre! Många fina färger i maten också, nu vart helt plötsligt min tallrik med pommes och kött inte lika god längre….

Härligt med 20 repare också

Man ska aldrig underskatta en fin köttbit med lite pommes gubben:nono:! Ibland är det mest enkla även det mest uppskattade. Jag menar hellre en varmkorv med en Pepsi max tillsammans med en vacker kvinna än Beluga kaviar och en flaska Dom Perignon 1968 ensam….(fasen det vart ett svårt val ändå, lol)

Ja, det är kul ett kort tag, hahaha!

Albin wrote:
    Är hon dansös din flört?

Hon kan skaka lite rumpa ja. Även om jag tycker hon står mest och studsar upp och ner på dansgolvet….

Gober wrote:
    Städerska, ser du inte att hon polerar stången?

Nu rinner din snuskiga fantasi iväg igen lilla Gober, ”polerar stången”……

När man precis satt och ätit min PWO-mat, biff i paenengcurry så fick man ett sms från Steppen och min trogna dagboksläsare här från forumet. Han hade anlänt till Stockholm och ville käka om jag inte var på gymmet. Självklart guida jag honom till thaien och han fick en liten matbit. Han fick även smaka på min papayasallad och tydligen blev det som en hästspark i huvudet för han blev alldeles röd i ansiktet och svepte vattnet!

[img=http://img851.imageshack.us/img851/5039/201103147671.jpg]Vi fick en trevlig pratstund och jag övertalade honom att även följa med på ett pass då vi ändå var i närheten av gymmet samt han hade träningskläder med sig. Så tyckte även han att lite korrigering var på plats….Bröst:

Snedbänk: lite uppv på stången, 1×10, 50kg sedan super set med hantelflyes:

Bänk: 3×10, 80kg.
    Hantelflyes: 3×10, 17kg (lite lätt)

Super set med hantelpressar och pullover med hantel:

Hantelpressar: 1×10, 25kg, 1×10, 27kg, 1×10, 32kg (för lätt serie).
    Pullover: 3×10, 37kg.

Pecdeck i maskin: 3×12, 30kg (för lätt).

Mage:

2 övningar, 4 set per övning, 10-15 reps.

Högt tempo. Mest lite disco-träning för egen del som vanligt på sistone. Blev en hel del korrigerande av Steppen så han fick sänka vikterna rejält med det tempot vi hade….Men kul att äntligen få riva av ett pass tillsammans med någon manlig del av forumet!

Ägarinnan till thaien ville jag skulle komma tillbaks för att hjälpa till lite efter träningen. Samt de i köket hade retas lite med mig. De hade sagt att de skulle göra all personalmat när jag gick till gymmet! Det kunde man ju inte lämna hädan…

En rolig bild på ett av de inlagda äggen som man gör en maträtt av (se nedan). Det var som en blomma i ägget när vi skalade det!

[img=http://img225.imageshack.us/img225/3617/201103147691.jpg]Fasen, jag är fortfarandes sliten efter helgen och nästa helg kommer bli värre. Vi ska åka på kryssning verkar det som med grabbarna på thaien. En ska uppträda och vi andra festa. Tänkte ta med puman men hon skulle tydligen jobba så det blir bara ett grabbgäng. Kommer bli en resa man sent kommer glömma……eller kanske vill glömma, lol!

Några av stammisarna undrade varför jag inte åt ris till sista måltiden. Jag kanske börjar bli lite fåfäng på gamla dar och vill se lite respektabel ut på kryssningen. Om man nu måste ragga lite ute som jag inte har en aning om hur man gör. Jag är helt värdelös på det faktiskt om jag ska vara ärlig!

Ingen bra start på denna dagen. Kände mig redan hängig och fruktansvärt trött när jag vaknade. Kände mig lite bättre under dagen och efter en bit mat så kände mig ok för tillfället och bestämde mig för att ta mig till gymmet. Men märkte redan på tuben att jag svettades utan någon ansträngning Det låg något elakt virus och ville ge mig feber. Jag började träna men kände att det fanns inga krafter alls. Så det blev ett ytterst lätt pass bara för att jag egentligen var där….

Rygg:

Marklyft: 1×12, 60kg (uppvärmning)

Sedan superset:

Marklyft: 3×10, 120kg.
    Stångrodd supinerat grepp: 3×10, 57kg.

Över till vanlig vanlig träning:

Latsdrag: 3×10, 70kg.
    Sittandes rodd i maskin: 3×10, 60kg.
    Pull down: 2×12, 40kg.

Moderat tempo till delvis högt. Noll krafter med fick lite tryck i sista setet märkligt nog. Var lite sugen på en Tom Yum Seafood som är perfekt för att svettas ur febern. Ringde ägarinnan men hann inte ens säga hej innan hon sa kom hit och hjälp till ögonaböj! Bara göra ett stopp vid 7/11 och dra i sig en alvedon. Bita ihop och kämpa på. Fick i mig lite mat i alla fall av personalmaten och min efterlängtade Tom Yum.

Några andra märkliga händelser under dagen. Det är tjejers beteende före och under mensen. Deras hormonsvängningar som ingen man med någon erfarenhet av tjejer bör förlita sig på:D!

Mitt unga fotomodell ex ringde idag lite överraskande. Samtalet fortlöpte så här:

Jag: Vad gör du?
    Hon: Ligger och tänker på dig….
    Jag: Ok, vad ska du göra idag då?
    Hon: Ligga och tänka på dig…
    Jag: Hmmmm, jag skulle behöva lite massage.
    Hon: Kom hit och mig *pip* istället (dagens ungdomar)!
    Jag: Snart mens va?
    Hon: Ja, kan vi inte bli tillsammans igen. Åtminstone på fb så jag blir av med alla efterhängsna slemmiga typer.
    Jag: Hehe, nä det går nog inte, lol!

20 min senare mitt thaiex:

Hon: I love and miss ya tilak (sockersöt röst).
    Jag: Why u speak so sweet suddenly. What do u have in mind?
    Hon: Nothing, just wanna say how much I love you and want you here with me (sockersött).
    Jag: Having the period now and just horny. That´s why you speak so sweet to me. I know ya!
    Hon: No, I dont have. Just wanna tell you that I dont care if u get fat. You´re always handsome…
    Jag: Lier, u have period!
    Hon: Ok, ok…but its not why I speak like this (honungslen röst).
    Jag: Tsssss

Nu ska man inte tro att alla blir såhär. En del blir värsta ragatan andra blir emotionella vrak. Men det som gäller alla är att efter så blir de som förbytta och helt ”normala” igen. Så man ska inte låta sig luras av deras inställsamma prat och smörandes när de är inne i den perioden. Efteråt så är de lika kalla som is igen….

Ur träningssynpunkt så är det under mensen som träningen brukar ge mest resultat. Många kvinnor upplever sig som starkare i gymmet och kan träna hårdare pga att hormonbalansen. Men som sedan faller tillbaks under resterande perioden. Ok, ska inte låta min dagbok bli nya Veckorevyn så bäst att avsluta här:nerd:!

För ett grymt pass och för att du pushade mig att följa med att köra, var bra att du fick köra igenom min kropp och visa hur det ska gå till när man verkligen ska finna kontakten, har sjukt ont idag, men på ett underbart sätt :). Vi höres av och ses och det kommer garanterat bli flera pass. må bäst. Mvh Cesse:emo-thumb

Soppan ser god ut Martin, men det där ägget hade jag nog hoppat över… hur det än smakar så ser det vidrigt ut med stort ”V”.

Albin wrote:
    Soppan ser god ut Martin, men det där ägget hade jag nog hoppat över… hur det än smakar så ser det vidrigt ut med stort ”V”.

Ja vad sjutton var det där för något, mycket har man sett men aldrig något liknande.

Verkar vara mycket sjukdomar just nu, det är väl våren som kommer o gör alla sjuka. Krya på dig nu :)

Jag lär ta mig upp till Stockholm senare i sommar, då vill jag fylla magen med thaimat!

Jobbigt med förkylning men det är ju bara ännu en utav alla ”daily hazzels” man får genomlida så inte så mycket att göra åt det mer än att vila, äta och utnyttja situationen. :)

Roliga samtal, jag får aldrig sådana samtal men jag vet vad du menar angående beteendeförändringar hos damerna under denna period. Vissa till det bättre, andra till det sämre. Men det har sin lilla charm det också :D

Intressanta matbilder som alltid, fast fiskarna och det där läskiga ägget vet jag inte om de såg så goda ut, men det betyder inte att dom inte va goda, för de var de säkert!

Steppen1983 wrote:
    För ett grymt pass och för att du pushade mig att följa med att köra, var bra att du fick köra igenom min kropp och visa hur det ska gå till när man verkligen ska finna kontakten, har sjukt ont idag, men på ett underbart sätt. Vi höres av och ses och det kommer garanterat bli flera pass. må bäst. Mvh Cesse

Kul att ge lite andra vinklingar. Lustigt ibland att min fjollträning är en annans död nästan:D! Det blir lite annorlunda att träna med någon annan som man inte är van vid. Högt tempo med rätt teknik svider!

Albin wrote:
    Gober wrote:
    Ja vad sjutton var det där för något, mycket har man sett men aldrig något liknande.

Kan hålla med grabbar. Aldrig heller sett något liknande. Men vad vore livet utan överraskingar? Har lilla Gober skaffat en profilbild av lilla tjocka mig ser jag:p!?

hagsdoom wrote:
    Verkar vara mycket sjukdomar just nu, det är väl våren som kommer o gör alla sjuka. Krya på dig nu

Jag lär ta mig upp till Stockholm senare i sommar, då vill jag fylla magen med thaimat!

Massor av mina bekanta är sjuka så det är något som går som du säger, tack.

Jag hoppas du kommer upp nu denna gång. Förra gången kom du ju inte till slut. Du och Gustav ligger på minus oss mig för tillfället:aggresiv:!

Tommy Ivarsson wrote:
    Jobbigt med förkylning men det är ju bara ännu en utav alla ”daily hazzels” man får genomlida så inte så mycket att göra åt det mer än att vila, äta och utnyttja situationen.

Roliga samtal, jag får aldrig sådana samtal men jag vet vad du menar angående beteendeförändringar hos damerna under denna period. Vissa till det bättre, andra till det sämre. Men det har sin lilla charm det också.

Intressanta matbilder som alltid, fast fiskarna och det där läskiga ägget vet jag inte om de såg så goda ut, men det betyder inte att dom inte va goda, för de var de säkert!

Verkar gå över snart. Pumpat i mig antioxidanter och alvedon.

Jag tror nog att din telefon ringer sig varm från dina ex din lilla disco-kung! Skämt åsido, jag är lite äldre än dig så har väl lite fler ex i bagaget antar jag och har oftast en bra relation efter också. Sedan får man väl vara tacksam över om man får någon att bli intresserad av en alls på gamla tjocka dagar (ser ner på min just fyllda alldeles för stora mage).

Fiskarna var vanliga abborrar som de kommit över på något vis och som jag inte fick någon klarhet i. Ägget var jag skeptisk till också men smakade som ett vanligt ägg nästan i den färdiga maträtten.

Lite bättre idag. Sovit i drygt 13 timmar och det gjorde susen. Blivit mycket stark mat idag för att svettas ut all feber. Började med kycklingwok som jag tog med från thaien igår. Sedan ringde ägarinnan och kollade hur jag mådde. Kanske behövde lite bistånd på kvällen för bartendern var också sjuk. Så jag åkte in då jag kände mig lite piggare och inkubationstiden var över. Där blev det min nya favorit, räkorna och lab moo som jag även tog med mig hem. Några andra thaistammisar förundrades över hur stark mat jag kunde äta. Men som sagt var jag ville svettas ut allt så mycket som möjligt.

Fick även kanske lite goda nyheter över ett projekt som jag eventuellt kommer leka lite med om allt går i lås. Håller tummarna nu att allt utvecklar sig åt rätt håll bara…

Som jag nämnde förut så kommer jag åka på en kryssning i helgen. Klart jag åkt på kryssningar tidigare. Men då i något syfte med någon eller till någon. Aldrig en renodlad partykryssning så det kommer bli ett äventyr faktiskt. Vi kommer bli ett stort gäng grabbar så undrar hur detta kommer sluta:drunk:?! De är så roliga grabbarna. Alla springer på gymmet nu och tränar stenhårt inför kryssningen. Själv får man väl kanske lägga sig i solariumet så man ser lite sober ut efter febern…

[img=http://img819.imageshack.us/img819/6236/fullmoonparty.jpg]

Bättre sent än aldrig säg. Vi får börja med fredagens redovisning då jag har varit lite upptagen på sistone. Det blev inget supersetande då jag skulle träna med en ny tjej på gymmet som har tävlingsambitioner i BF i vinter. Blev en del teknik och intensitetshöjande principer. Visa lite hur träning på elitnivå ser ut. Jag trodde faktiskt den unga förmågan (junior) skulle spy då hon var som bambi på hal is och benen skakade. Ögonen var simmiga och uppgivna. När jag frågade om vi inte hade kul fick jag bara ett stönande till svar:D! Men jag fick fram ett leende i alla fall under ett foto då hon alltid ramlade ihop efter varje set på golvet…

[img=http://img194.imageshack.us/img194/1303/201103187881.jpg]Quads:

Knäböj: 1×12, 50kg, 1×10, 90kg, 2×10, 120kg.
    Benpress: 1×12, 250kg, 3×10, 300kg.
    Benspark: 1×10, 40kg, 3×10, 50kg.

Vader:

Vadpress i benpressen: 1×12, 200kg, 3×10, 300kg.
    Sittandes vadpress: 4×10, 50kg.
    Ståendes vadpress: 1×10, 90kg, 3×10, 110kg.

Rasande tempo. Jag körde inte så tungt men det kändes med det tempot rätt bra. Efteråt hade jag lite kramper när jag skulle resa mig från någon stol. Så det tog bättre än föväntat. Blev lite poseringsträning efteråt också men svårt då hennes ben skakade och förmodligen var lite blyg också att stå i minimal bikini för första gången.

Lite bilder av några av måltiderna också på sistone. Återkommer med mera av helgens bravader senare. Kryssningen var ingen lek;)!

Bra knäböjt från din sida ser jag ;)

Bra mix på matkulturerna här, om det nu är som jag misstänker, dvs: Pizza – Grillat kött – Något omelettliknande med bacon – Något thailändsk med med kyckling – Sushi och ytterligare någon thailändskt fast med biff/lamm lr liknande!

Dags var rapportering från min första riktiga partykryssning. Det blev bara lite discoträning på gymmet inför kryssningen. Gjorde några set per muskelgrupp för att hålla metabolismen uppe. Så inte så mycket att redovisa där. Ang kryssningen så var det precis som ryktena säger. Full fart, de flesta släppte loss mer än vad de gör iland och ett evigt supandes tills båten kom i hamn igen. Det var tyst i 4 timmar ungefär då discot stängde kl. 08.00 och nästa öppnade kl. 12.00 igen.

De flesta började redan i terminalen och dricka men jag tänkte ta det lugnt i början för att hålla hela natten och lite till. Men det gick inte så bra. Så fort man satt sig började alla mina polare beställa in Singha och Jack Daniels shots!

[img=http://img857.imageshack.us/img857/9083/201103197961.jpg]Många snygga fagra damer var det på båten och jag minglade glatt i nattlivet…[img=http://img835.imageshack.us/img835/4563/201103198001.jpg]Triss i damer fick en helt annan innebörd än i min vanliga poker. Träffade 3 bisexuella tjejer som hade bestämt att dra in mig i deras lek….Jag sa att deras minst oskyldiga bild skulle hamna i min blogg. Så blev det….:p[img=http://img88.imageshack.us/img88/7638/201103208021.jpg]Stämningen var riktigt bra och man kunde röra sig rätt fritt trots att det var rätt mycket folk. Men kunde säkert klämt in ytterligare 1000 pers till. Båten (Galaxy) var byggd för festande antog jag. Men det blev lite springandes mellan våningarna. Åt inte maten utan när man åker med thaifolk så har vi med halva restaurangen. Så vi åt i hytten och det var nog bättre det än thaibuffen som de hade gjort själva. Var en del kvinnor som ville anlita mig till att fixa till deras kroppar. Men det hade jag ingen lust med så vägrade lämnade ut mitt nr till någon!

Jag hade laddat upp med 20 st thai-lipo så man skulle hålla hela natten. Det blev en rejäl förfest i hytten innan med alla grabbarna. Så tur man hade med sig så många lipo. Träffade även på barndomskompisar och även ett väldigt gammalt ex. Hon blev dock lite sur att det tog 2 tim pratstund innan jag fattade vem hon var. Men som hon själv påpekade att mycket kan hända på 15 år. Då var hon ung, bedårande, smal och hade bröst som trotsade tyngdlagen. Numera 2 barnsmamma och några kilon tyngre med färgat hår…..

Var inte så många thaitjejer som jag trodde det skulle vara. De som var där från Stockholm kände igen mig direkt. De flesta stammisar på min favvothai eller ute från nattklubben.

Det var en kortare redovisning av båtenresan. Kommer nog inte göra om detta på väldigt länge. Men nu har man gjort det och ska dra i handbromsen för träningens skull. Det sliter på kroppen så fruktansvärt dessa fester. Jag skulle till gymmet idag men kom bara till thaien. Började äta där och blev direkt slö. Naturligtvis satt tjejerna som bjöd ut mig för några helger sedan där. Sipprandes på vin och cider och redan fnittriga. Höll dem sällskap ett tag sipprandes på lingonsaft och kaffe. De ville naturligtvis att jag skulle med dem ut efteråt. Men jag tog min gymbag och smet försynt iväg med någon ursäkt att jag skulle träna. Hade ingen lust att vakna upp i Sollentuna (förort lååångt från mitt hem) med rejäl bakfylla och sliten igen…

Biffen slänger in handduken och byter återigen ut drinkarna mot protein och BCAA samt ska äta bätte och träna hårdare. Livet måhända vara en fest. Men jag älskar gymmet mer än festandet. Man lär känna en hel del nya människor om man är ute. Men egentligen hur många kommer man ihåg eller är minnesvärda? Ibland behöver man roa sig men man kan göra det på många andra sätt utan att det behöver involveras så mycket alkohol. Man gör tyvärr mycket man inte skulle göra i nyktert tillstånd. Så även jag utan hämningar.

Jag kanske börjar bli gammal men just nu känns det som man gjort sitt för ett tag. Men vill man festa och ragga kan jag nog rek dessa kryssningar!

Lite bilder på mig och halva gänget. Våran grymt snygga stammis som det blev lite pussandes med (fillipinska). En hamnade mitt på skalpen, lol och lite andra bilder…..

Tommy Ivarsson wrote:
    Bra knäböjt från din sida ser jag

Bra mix på matkulturerna här, om det nu är som jag misstänker, dvs: Pizza – Grillat kött – Något omelettliknande med bacon – Något thailändsk med med kyckling – Sushi och ytterligare någon thailändskt fast med biff/lamm lr liknande!

Nja, det kan jag väl inte instämma i men tack ändå!

Börjar bli en fena på min kost ser jag. Många rätt där. Ingen bacon dock utan thaikorv i omeletten. Soppan var med griskött.

Fasen, ingen träning idag heller! Fick med mig gymbag in till stan för att äta lite innan träningen. Men är fortfarandes helt slut i kroppen efter resan. Hade egentligen ingen lust så när ägarinnan frågade om jag inte kunde hjälpa till lite så gjorde jag det istället.

Det är verkligen en förmån att ha ett helt kök tillhanda och massor med godsaker. Jag tänkte faktiskt hur lyckligt lottad man är som har det och så goda vänner. Samt det är alltid trevligt att jobba med människor hela tiden. Man knyter nya kontakter och lär känna fler vänner. Jag har varit duktig och inte druckit en droppe alkohol heller. Annars brukar alltid en öl slinka ner till maten. Men har fått avsmak för festande nu på väldigt länge! En kompis frågade på thaien idag om jag inte skulle med ut på lördag med henne. Men jag avböjde vänligt. Mitt socialiserande får förläggas till lugnare miljöer utan fullt ös medvetslös!

Men nu börjar jag sakna gymmet. Ett bra tecken och min kropp skriker efter träning. Det är något speciellt med gymmet. En evig kärlek som även om man gör uppehåll ifrån alltid finns med i hjärtat för resten av ens liv. Kanske inte lika stark som till ens barn men nästan. Partners kommer och går men kärleken till gymmet består!

Så kanske dags att lägga sig i tävlingsträning igen så folk slutar försöka dra mig ut på äventyr. Spela mera tv/data-spel och vara allmänt tråkig:nerd:!

Lite bilder av några av mina måltider idag och igår i brist på annat…( obs! det mesta är personalmat jag beställt själv och finns ej på menyn om ni skulle gå dit)

[img=http://img24.imageshack.us/img24/4193/201103228281.jpg][img=http://img689.imageshack.us/img689/7443/201103228291.jpg][img=http://img810.imageshack.us/img810/845/201103228311.jpg]

Viewing 15 posts - 1,171 through 1,185 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.