- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 december, 2009 at 12:32 #312515Anonym anvandareMemberBotrik wrote:Sorry för att jag spammar din journal med useless crap, men vet du vad det är för öppettider på Delta idag?
Inga problem, kl. 11.00-15.00! Ska själv köra nu ett pass:emo-thumb!
26 december, 2009 at 16:55 #312516Anonym anvandareMemberHallå där ute! Så då var veckans sista pass avklarat. Fick stressa in då gymmet stängde lite tidigare än jag trott. Rätt mycket folk idag. Tydligen vill alla bli av med de extra kcal de lagt på sig under Julen. En annan har ju varit duktig och tränat enligt mitt schema hela tiden ändå!
Axlar:
Ståendes framåtlutandes hantellyft: 1×15, 7kg, 1×12, 12kg, 1×10, 15kg, 1×9, 17kg.
Baksida axlar i pecdeck-maskin: 1×12, 30kg, 1×10, 40kg, 1×6, 50kg, 1×6, 50kg, drop till 35kg, 8 reps mer.
Sittandes axelpress i maskin: 1×12, 50kg, 1×10, 60kg, 1×10, 70kg.
Sidolyft med hantlar: 1×12, 12kg, 1×10, 15kg, 1×10, 17kg.
Shrugs i maskin: 1×12, 40kg, 3×10, 45kg.
Shrugs med hantlar: 1×12, 32kg, 2×10, 35kg.
Drag till hakan med v-handtag: 3×10, hela magasinet.Hamstrings:
Sittandes lårcurl: 1×15, 40kg, 1×12, 50kg, 1×10, 55kg, 1×10, 60kg.
Raka marklyft: 1×12, 60kg, 3×10, 80kg.
Liggandes lårcurl: 1×12, 40kg, 3×10, 50kg.Skulle ha tränat med J trodde jag idag. Men hon argumenterade hellre med kudden verkade det som. Verkar ha kastat in handuken hon också:frust:. Alltid mycket snack på alla i början men få som besitter styrkan att verkligen slutföra det som de babblar om att de ska göra….:nono:!
Passet gick i grymt tempo idag. Andfådd genom hela passet. Grym pump i musklerna. Ett av de bättre passen på länge. Helnöjd rakt igenom:up:! Ha en trevlig helg nu alla mina trogna läsare och ge aldrig upp vad som än händer. Vill Du nå dina drömmar måste du kämpa för det. Ligga och sova och drömma funkar inte. Disciplin, karaktär, kunskap, insikt & envishet tar Dig till dina mål, inte LATHET!
26 december, 2009 at 17:25 #312517Anonym anvandareMemberKul me journal :up:
Jag skulle aldrig lata bort mig ett träningspass kan jag ju lova dig, isåflal vore jag ”sjuk i huvudet” enligt många. Haha, nej fyfan. Träna me en sån byggare som dej vore drömmen å få coaching, kunde man säkert stå på scenen om ett par år :pop:26 december, 2009 at 18:52 #312518Anonym anvandareMemberVa kul med bilden/videos!! Skojiskoj! Fortsätt uppdatera med bilder och text..
26 december, 2009 at 20:53 #312519Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Skulle ha tränat med J trodde jag idag. Men hon argumenterade hellre med kudden verkade det som. Verkar ha kastat in handuken hon också:frust:. Alltid mycket snack på alla i början men få som besitter styrkan att verkligen slutföra det som de babblar om att de ska göra….:nono:!
[/B]Hahaha, jag ser att du försöker trigga fram min anamma-sida, men som jag nämnde till dig vid 2 tillfällen inan satt jag ju fast på familjelunch/middag. Men det visste du ju redan
Synd att jag missade detta pass, men skam den som ger sig. Ser inte ut att resan blir av, så jag ska köra på som vanligt! :emo-thumb
26 december, 2009 at 21:48 #312520Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Kul me journal :up:
Jag skulle aldrig lata bort mig ett träningspass kan jag ju lova dig, isåflal vore jag ”sjuk i huvudet” enligt många. Haha, nej fyfan. Träna me en sån byggare som dej vore drömmen å få coaching, kunde man säkert stå på scenen om ett par år :pop:Du smickrar mig så jag blir generad Sara:o! Tackar ödmjukast….
26 december, 2009 at 23:32 #312521Anonym anvandareMemberSå intressant, kul med bilder och video….ska bli spännande å följa
27 december, 2009 at 18:02 #312522Anonym anvandareMemberJaha, då var det sista söndagen för det här året då. Ett nytt år närmar sig sakta men säkert. Med nya förhoppningar och förväntningar. Jag längtar så tills man får böja deffa och allt man slitit för kommer sakta fram i sin nakna glans. Min comeback har gått över förväntan. Det har gått relativt bra att komma tillbaks efter den långa frånvaron. Men all expertis/ erfarenhet man har samlat på sig under 17år har gjort sitt också. Gör inga grava misstag längre. Jag tänker inte pressa upp mig till 94kg i bra form som jag vägde som mest dec 2003. Utan tänker håll min nuvarande viktklass och bara finslipa fram till scenen 2010. Har lyckats hålla nere mina armar också. De har inte växt något på 7 månader och stannat kvar vid 47cm.
Min domarvän var precis över på en fika och det blev mycket BB och BF-snack. Man måste suga åt sig så mycket info man kan. För sin egen och andras utveckling.
Varför bli muskulös?
Det är en fråga Du säkert ställt dig många ggr. Ökat välbefinnande, piggare, bättre blodcirkulation, ett mera kosmetiskt tilldragande utséende. Skälen är lika många som anledningarna att börja träna. Men vi som satsar mot tävlingsscenen då?
Jag har alltid varit faschinerad av muskulösa kroppar. Jag har idrottat & tävlat sedan jag var 6 år. Så man vet hur mycket arbete det ligger bakom en framgångsrik idrottsman/kvinna. Så när man såg Arnolds ”pumping iron” var man alldeles storögd. Jag ville bli grov och inte som alla andra! Som tävlingsmänniska jag är var det scenen som hägrade från första dagen jag satte min fot på gymmet.
Är det värt att bli utpekad & utstirrad på gatan av medelsvensson? De flesta tjejer tycker det e vedervärdigt med för mycket muskler i detta avlånga land. Förutom i våran lilla värld. Man ska inte skilja sig från mängden. Men jag bygger inte för tjejer, jag bryr mig inte om vad svensson tycker. Jag gör det för att JAG älskar det och mår som bäst när jag kan pressa samt skulpturera min kropp som jag vill! Även om mina ideal har ändrats lite med åren. För tio år sedan ville jag bli grotesk, nu nöjer jag mig med att bygga en estetisk tävlingsfysik….
Jo, visst kan även jag tycka det e lite märkligt att vilja stå på scen i trånga poseringsbyxor inoljad och spänna sig. Där även den manliga delen av publiken kan skrika ”flexa gluteus”! Utan någon höjer på ögonbryna. Men det är en del av ”resan” och det finns märkligare saker i livet har jag märkt……trust me, I am made in Bangkok;).
Så, jag vill ge alla där ute som redan stått på scen och de som kommer gå upp nästa år en stor eloge. Ni har tagit Eran träning & Eran tillvaro till en helt annan nivå. Oavsett om ni vann eller prickade formen så kom Ni dit och ska ha all respekt för det! Man lär sig något nytt varje gång. Både av misstag & av framgångar. Bli inte högfärdiga om det gått bra, inte förkrossade om det gick mindre bra. Man måste gå vidare och det viktiga e att ni hade kul under resan och på tävlingen.
2010
Ägna en stund till eftertänksamhet nu inför 2010 och ponera över vad Du kan göra för att bli en bättre människa under nästa år. Mycket stress i dagens samhälle gör att vi inte hinner bara vara och faktiskt leva. Njuta av tillvaron. Ta tillvara de små stunderna. Skola, arbete, barn etc tar all våran tid & uppmärksamhet. Så låt träningen och dina måltider bli en liten oas i all stress. Stressa inte i gymmet, släng inte i dig maten. Hela din kropp kommer tacka dig för det senare…..
Mitt bidrag till sporten är min dagbok. Där alla kan följa mina funderingar och träning. Jag hoppas Ni kan lära Er något men ta inte allt som en absolut sanning. Det som funkar för mig kanske inte funkar för dig! Krångla inte till eran träning och kost/kosttillskott allt för mycket. Jag gör det men då tränar jag på en helt annan nivå. Samt att jag vet att snabba ändringar i mina träningsupplägg och konstanta ”chocker” funkar för mig.
Ta alla råd med en nypa salt. Var kommer rådet ifrån & vem ger det till dig? En nyutbildad PT med typ 6 mån gymerfarenhet och bara teoretiska erfarenheter från skolböckerna samt aldrig stått på scenen eller typ någon av våra legender med 25 års tävlingserfarenhet samt skörder av pallplatser….som sagt var, hjärnan och hjärtat e de viktigaste komponenterna om du vill nå en muskulös fysik samt balans i livet!
27 december, 2009 at 23:40 #312523Anonym anvandareMemberVäl skivet biffen!
Gillar din journal skarpt! Fortsätt så..
Gärna fler filmer från pass osv..
Lycka till med satsningen :emo-thumb
28 december, 2009 at 14:07 #312524Anonym anvandareMemberJimpah wrote:Väl skivet biffen!Gillar din journal skarpt! Fortsätt så..
Gärna fler filmer från pass osv..
Lycka till med satsningen :emo-thumb
Tackar Jimpah:)! Ska försöka göra några fler filmer efter nyår. Kul att du gillar min dagbok.
Ny period
Teknik och kontakt är de framtida veckornas tema nu. Den tunga pyramidträningen och massabyggningen är över nu. Jag behåller fokus på ryggen men går över till lite lättare kvalitétsträning. Finslipa tekniken och ska försöka höja intensiteten. Inte lika lätt när man tränar med andra dock. Ska skära ner lite på skräpmaten. Ska inte lägga på mig mer kg nu. Utan ligga och finslipa på de svagheter jag har. De flesta tycker nog att min enorma variation är rätt extrem. Inget man som riktig nybörjare bör köra på. Men jag har provat måga träningsupplägg. Detta ger mig överlägset bäst muskelökningar. Min styrka går tillbaks fort efter den tunga träningen och sedan när jag övergått till högreps-träningen är min styrka tillbaks där den började. Låter egendomligt men det har hållit mig skadefri och ändå ökat i volym. Nu blir det att äta lite thaimat sedan åka och träna med J. Kör på nu alla där ute efter all julmat:p!
28 december, 2009 at 19:30 #312525Anonym anvandareMemberBra skrivet!
… as usual my friend:emo-thumb
28 december, 2009 at 21:00 #312526Anonym anvandareMemberAndreas Malm wrote:Bra skrivet!… as usual my friend:emo-thumb
Tackar igen min kära vän & bittra konkurrent:whistle:! Nä, det ska bli kul att gå upp på scen tillsammans Herr. Malm:emo-thumb
Det blev ett hyffsat pass idag med någorlunda tempo. J var konstant andfådd:D! Själv blev man lite varm bara, hehe…..
Rygg:
Stångrodd: 1×12, 50kg, 3×10, 100kg.
Sittandes rodd med v-handtag: 1×12, 60kg, 3×10, 85kg.
Halva marklyft: 1×12, 50kg, 1×8, 110kg (tappa greppet), 2×10, 110kg.
Sittandes rodd med brett grepp i maskin: 4×12, 70kg.Biceps:
Bicepscurl med rak stång: 1×10, 30kg, 2×10, 40kg.
Sittandes bicepscurl med hantlar: 3×10, 20kg.
Enarms scottcurls: 1×10, 15kg, 2×10 20kg.Som sagt var inte så mycket att anmärka på. Inget krångel idag. Passet flöt på. Inte så mycket snack. Utan vi körde på rätt friskt. Bra kontakt, försökte verkligen krama ur muskeln. Nej nu blir det khao pad gai (stekt ris med kyckling). Sedan iväg och plocka upp min långbenta vän:p!
29 december, 2009 at 14:55 #312527Anonym anvandareMemberBotrik wrote:Var väl inget fel på de där stångroddarna?Har du provat kabelrodd (sittande rodd) med kort, rak stång och brett pronerat grepp som du drar till nederkant av bröstet? Kör man den övningen och satsar på kontakt är den sjukt skön! Har fått den övningen från något klipp med Dorian Yates…
Jo, men det var några år sedan man gjorde den övningen. Men den e skön kan jag hålla med om. Ger bra knip i ryggen! Nu blir det mat, fullkornspasta, pannbiffar, spenat, stekta ägg
29 december, 2009 at 20:33 #312528Anonym anvandareMemberRiktigt bra skrivet, varje rad känns väl genomtänkt.
Blev lite nyfiken på att veta mer om dig. Jag har inte så stor koll på BB’s och det enda jag vet om dig är att du skriver bra, är grofv och kan/kunde gå ner i häftiga strechövningar på scenenHar du inget register med bilder och tävlingar osv? Skulle vara roligt att se, gammalt som nytt.
Hoppas 2010 blir lika bra för dig som det ska bli för mig.
29 december, 2009 at 20:50 #312529Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Riktigt bra skrivet, varje rad känns väl genomtänkt.
Blev lite nyfiken på att veta mer om dig. Jag har inte så stor koll på BB’s och det enda jag vet om dig är att du skriver bra, är grofv och kan/kunde gå ner i häftiga strechövningar på scenenHar du inget register med bilder och tävlingar osv? Skulle vara roligt att se, gammalt som nytt.
Hoppas 2010 blir lika bra för dig som det ska bli för mig.
Tjena! Jag gillar att smyga i kulisserna;). Kan inte leva på gamla meriter heller. Måste leva i nuet och planera för framtiden. Så därför vill jag bara visa den fysik jag bygger nu och min väg tillbaks mot scenen. Jag önskar dig också ett underbart 2010 och hoppas att Din satsning mot scenen kommer kantas med framgång och lärorika erfarenheter! Nu ska jag skriva ner dagens pass….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.