- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 juni, 2011 at 18:15 #313641Anonym anvandareMember
Och välskrivna ord som alltid min vän. Riktigt glad den dagen du kom förbi på centralen, var kul att se dig. Ser framemot att ta en bit mat och snacka om livet i allmänhet. Vi höres av. Kram på dig :up:
9 juni, 2011 at 18:58 #313642Anonym anvandareMemberVilka roliga drinkar, måste nog spara bilden på dom så jag kan briljera vid tillfälle.
9 juni, 2011 at 20:28 #313643Anonym anvandareMemberHåller med Albin om drinkarna! Inspirerande partypyntande
Åååh, 46cm armar är en dröm, en vacker dag ska jag också ha det
10 juni, 2011 at 14:15 #313644Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jag får väl börja göra det kanske snart! Lika trevligt att ha er här och vilka snygga damer man fick runt omkring sig. Vi får se när vi kan göra repertoar nästa gång….Tjena kära läsare!
Long time no see. Har inte haft så mycket att rapportera av större vikt. Då mina prioriteringar inte haft anknytningar till gymmet på sistone. Träningen har i stort sett varit obefintlig under 2 mån men jag har nu försiktigt börjat träna igen och försöker få igång kroppen. Min kost under den senaste perioden är under all kritik och när man slutar träna så har hungern nästan försvunnit. Haft mycket gäster här från hela världen samt Varberg (Åsa och Fever) så det har blivit rätt mycket festande.
[img=http://img27.imageshack.us/img27/246/201105259211.jpg]Men tröttnade på när man såg sig själv i spegeln och en ledsen vägkon stod framför en där….Även kroppen mådde inte bra utan man kände sig slapp och trött hela tiden. Men allt har sin tid och det är inget jag ångrar. Livet består inte av att vara optimal inom byggningen hela tiden utan man måste även tänka på framtiden och alla aspekter i tillvaron skall få sin uppmärksamhet.
Passen på sistone har som sagt varit för att anpassa kroppen igen vid överbelastning. Har varit jobbigt att börja dricka alla proteindrinkar och BCAA igen. Försöker ligga relativt lågt på kolisarna för att inte överäta som är lätt hänt när hungern börjar infinna sig när man sätter igång och tränar igen. Är riktigt klen och man känner sig som en motionär men vad gör det om hundra år?! Mätte precis mina armar för att se hur mycket jag förfallit under denna hårda period. Överarmen mätte exakt 46 cm så jag har tappat en cm med mitt rätt hårda leverne.
Så jag förmodar att jag har lyckas trots allt med mitt nuvarande upplägg att bygga maximalt med massa och kvalité med periodisering och högsets-träning (jag är fortfarandes emot all typ av IF, lågsets-träning och andra dieter som innefattar halva alfabetet). Vill man verkligen ha rejäl med massa kvar efter en diet så se till att stimulera samtliga muskelceller för en fyllig muskulatur!
Jag vet inte riktigt ännu när jag kommer börja bokföra mina pass igen. Då mina pass är egentligen för mig själv och när det ligger någon större vikt att dokumentera dem igen så kommer jag bokföra dem. Min dagbok är till för tävlingsträning och maximalt med massabyggning under kortast möjligast tid så fjolltränar jag ett tag till och återkommer kanske då och då med lite andra tankar ang livet och dess överraskningar….:p
Lätt att vi gör om det igen, om vi nu får ta oss till Thailand för att göra det;)
Mina armar ligger på ca 34-35 cm, så då kan du slappa ett tag till10 juni, 2011 at 21:26 #313645Anonym anvandareMemberVäldigt intressant läsning här måste jag säga! och din kost är grymt varierad, tror knappt jag sett samma måltid någon gång?
Fortsätt så, imponerande! :up:12 juni, 2011 at 23:25 #313646Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:Och välskrivna ord som alltid min vän. Riktigt glad den dagen du kom förbi på centralen, var kul att se dig. Ser framemot att ta en bit mat och snacka om livet i allmänhet. Vi höres av. Kram på digDu missade mat och festen igår!!!
Albin wrote:Vilka roliga drinkar, måste nog spara bilden på dom så jag kan briljera vid tillfälle.Bara fantasin sätter gränserna…..
Tommy Ivarsson wrote:Håller med Albin om drinkarna! Inspirerande partypyntandeÅååh, 46cm armar är en dröm, en vacker dag ska jag också ha det
Det kommer nog fortare än du anar med dina vikter!
FEVER wrote:Lätt att vi gör om det igen, om vi nu får ta oss till Thailand för att göra det.
Mina armar ligger på ca 34-35 cm, så då kan du slappa ett tag till.DET vore en hit om ni kom till Thailand! Då skulle jag bjuda på grillade jätteräkor som är lika stora som humrar. Jag kör numera ölhävningar för armarna, mohahaha!
Crill wrote:Väldigt intressant läsning här måste jag säga! och din kost är grymt varierad, tror knappt jag sett samma måltid någon gång?
Fortsätt så, imponerande!Tackar, tackar! Jo, ibland lägger jag in likadana måltider. Men variation är grundstommen i min tillvaro för att jag ska kunna vara lycklig. Även växa som människa och inte bli så inskränkt som många blir av att leva ett inrutat liv. Välkommen till min dagbok också!
Sitter och slickar såren efter en brutal dag och natt igår. Firade min födelsedag och jag fattar inte ens själv hur jag kunde dricka så mycket! Det blev ett 12-timmars race utan dess like.
Men då jag är en lika rutinerad festprisse som bodybuilder så förebyggde jag de flesta fallgroparna. Åt en rejäl frukost med grillad fläskkarré och pasta. Tränade ett ryggpass och åt ytterligare ett mellanmål bestående av kycklingvingar, ris och papayasallad (dock med öl).
Sedan ner till Hötorgshallen och inhanda lite lammracks. Vidare till asienbutikerna och groda, räkor och fiskbullar hamnade i varukorgen. Då det var en liten oplanerad fest då jag egentligen skulle haft lillen men blev ändrat i sista minuten. Blev det lite men intimt med folk. Fortsatte med drinken ”back 2 back”. Farlig drink smakar ingen alkhol men full blir man…
[img=http://img607.imageshack.us/img607/1544/201106119511.jpg]Då jag firade min födelsedag ville man naturligtvis äta mat som lämnar avtryck i själen. Så jag gav strikta orders till köket att tillaga allt med hela hjärtat och mycket kärlek. Det som serverades var en liten festmåltid men så gudomligt gott att jag bokstavligen himlade med ögona vid varje tugga. Jag firade med bla ägarinnan, kockens mamma och flera kompisar som är rutinerade gourmander. Alla hyllade måltiderna till stjärnorna! Rätterna var följande…
Nyfångad gös som bartendern hade fångat några timmar tidigare när han fiskade.[img=http://img828.imageshack.us/img828/139/201106119531.jpg]Wokade grodlår…..[img=http://img268.imageshack.us/img268/1802/201106119581.jpg]Lammracks i sötsur sås som smälte i munnen och tillsammans med det underbara vinet bildade en otrolig munorgasm![img=http://img11.imageshack.us/img11/4593/201106119551.jpg]Tom Yum seafood med en sådan perfekt balans att man blev gråtfärdig av lycka och man fick en spark i ryggen som förflyttade ens kropp till Thailand![img=http://img28.imageshack.us/img28/8190/201106119561.jpg]Sedan fortsatte det med drinkar från höger och vänster. Men såg till att äta några rätter igen på sista anhalten för natten. Ser alltid till att dra i mig resorb, en extra brustabl med vitaminer och mineraler och massor med vatten innan sängen. Samt direkt med resorb när man vaknar och se till att röra på sig.
Efter en thaimassage i stan blev bjuden på dumplings till frukost av tjejerna och lite kyckling till middag med en bra film. Så det har varit en väldigt trevlig helg. Nu får man ladda upp inför morgondagens bröstpass. Dags att börja träna på allvar igen!
13 juni, 2011 at 08:01 #313647Anonym anvandareMemberJisses va gott det ser ut. När ska du bjuda ut mig?
14 juni, 2011 at 22:09 #313648Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Sedan ner till Hötorgshallen och inhanda lite lammracks. Vidare till asienbutikerna och groda, räkor och fiskbullar [/b]hamnade i varukorgen.Finsmakare och gourmand i världsklass :emo-thumb
23 juni, 2011 at 09:52 #313649Anonym anvandareMemberDementis wrote:Jisses va gott det ser ut. När ska du bjuda ut mig?Kom till Thailand så ska jag bjuda ut dig:p!
Sam wrote:Finsmakare och gourmand i världsklassVet inte om jag ska tolka det som en pik eller faktiskt att madame faktiskt anser att fiskbullar vara av kulinarisk börd…..:what: Men jag gillar de thailändska fiskbullarna. De svenska är jag mindre förtjust i dock…
Sawadee krab ladies and gents!
Förra tisdagen gjorde jag ytterligare en utsvävning i matresans väg. Provade på en kebabrulle till frukost för första gången i mitt liv. Har sett att folk dyrkar denna rätt på rätt många ställen. Kan nog lugnt lova att det är nog min första och sista kebabrulle. Tilltalade inte mig på något sätt. Utan kändes mest bara fet och allmänt snuskig.
[img=http://img43.imageshack.us/img43/2834/201106149761.jpg]Så jag fällde ut mina vingar och tog mig till mitt kära modersland istället för mera njutningsbara måltider. En hummer är aldrig fel i någon måltid och i samma prisklass som kebabrullen. Valet var enkelt….[img=http://img560.imageshack.us/img560/7149/201106179851.jpg]Även här tänkte jag prova på en ”första gången rätt”. Tog i lite mer som en sann byggare bör och beställdeKROKODIL-OMELETT! Undrar om man blir GROV på det, lol??!!
[img=http://img718.imageshack.us/img718/9334/201106179811.jpg]Tränar på dock som vanligt. Styrkan är lika med noll i värmen så det blir mest discopass. Är med familjen och kanske dricker alldeles för många öl (kan det vara orsaken till mina styrkeförlust månntro, lol?) Nu ska man hämta lill-tjejen i skolan snart och äta lite mat sedan iväg till gymmet. Jag har nog jag ätit upp mig några kg redan tyvärr. Tar igen det jag sist på deffen inte kunde äta här. Äter allt jag kommer över ungefär……
23 juni, 2011 at 11:01 #313650Anonym anvandareMemberHur smakade krokodilägg? som vanliga kanske. Vilken del av Thailand är du i?
24 juni, 2011 at 10:13 #313651Anonym anvandareMemberGober wrote:Hur smakade krokodilägg? som vanliga kanske. Vilken del av Thailand är du i?Krokodiläggen var i konsistensen likadan som ett vanligt ägg. Men verkade ta längre tid för äggvitan att stelna vid upphettning. Smakade som ägg men hade någon sorts märklig ovan eftersmak. Kommer nog inte äta sådana ägg mer. Men prova gärna. Kanske tilltalar dig mera?
Jag håller mig för det mesta i Pattaya och åker till Bangkok då och då. Lill-tjejen vill alltid följa med mig överallt och vill inte sova med mamman bara om jag är i Pattaya så man har full rulle hela tiden. Kanske inte alltid en optimal miljö för ett barn i vissa sammanhang här. Men jag försöker hålla distansen från de värsta områdena.
Drog av ett snabbt bröstpass igår. Hade lite styrka igår märkligt nog. Kunde i alla fall lätt bolla med 45kg hantlarna i snedbänken. Kanske inte säger så mycket men under mina förhållanden just nu är det ok.
Vi nattade lill-tjejen och skulle ”bara” ut och spela lite biljard på kvällen. Slutade dock på partygatan och en inte så nykter thaibiff med en vattenpipa….
[img=http://img39.imageshack.us/img39/8903/201106240371.jpg]Alla thai tycker det är lite märkligt hur jag kan vara så stor (enligt deras mått mätt) och festa så mycket hela tiden. Äter man bara tillräckligt och har byggt kvalité när man väl tränar så är det ganska enkelt är mitt svar..(orkar inte gå in på alla träningsprinciper jag förespråkar)
Nu ska man hämta lill-tjejen från skolan igen. Ska också iväg och fira midsommar med alla svenskar här nere. Sill, nubbe och grillning står på menyn tydligen.
Bifogar även hur en typisk frukost för mig kan se ut här. Jag känner till min matställen lite utanför turiststråken och maten nedan kostar runt 120 sek för ALLT!
Min favoritrestaurang för tillfället och man sitter vid en liten damm. Maten nedan är sashimi på haj, kyckling i bananblad, thaikorv, papayasallad och krabba.
24 juni, 2011 at 19:30 #313652Anonym anvandareMemberSer verkligen fram emot den dagen då du kör igång igen på allvar (för det kommer du väl, biffen?)
25 juni, 2011 at 22:35 #313653Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Vet inte om jag ska tolka det som en pik eller faktiskt att madame faktiskt anser att fiskbullar vara av kulinarisk börd…..:what: Men jag gillar de thailändska fiskbullarna. De svenska är jag mindre förtjust i dock…Självklart seriös!
Har alltid varit ganska kräsen med mat, nobbar ofta hel/halvfabrikat och har tyvärr en dragning till lite dyrare livsmedel – MEN, ibland blänker jag till och jag kan stolt säga att fiskbullar, trots doft och konsistens, faktiskt fungerar :o:D
Tyvärr (eller tack och lov) har de slutat med mina storfavoriter Abbas med ost och paprika, annars fungerar det kalas att göra ex fusk-fiskgratäng med fiskbullar som bas. Peta i lite räkor så blir det nästan hur bra som helst17 juli, 2011 at 13:10 #313654Anonym anvandareMemberHar precis kommit hem från Thailand, Phuket nu. Måste säga att jag kanske inte försöka leta så mycket efter matställen som inte var så turistiga men den maten vi fick i 3 veckor såg fan aldrig ut så där.
Alltid samma jävla skit oavsett vad man beställde. En röra med grönsaker och kött tillsammans med ris.
Var hittar man dessa delikatesser du äter?
17 juli, 2011 at 14:00 #313655Anonym anvandareMemberDementis wrote:Har precis kommit hem från Thailand, Phuket nu. Måste säga att jag kanske inte försöka leta så mycket efter matställen som inte var så turistiga men den maten vi fick i 3 veckor såg fan aldrig ut så där.Alltid samma jävla skit oavsett vad man beställde. En röra med grönsaker och kött tillsammans med ris.
Var hittar man dessa delikatesser du äter?
Kolla/fråga var thaifolket äter skulle jag tro.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.