Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,246 through 1,260 (of 1,355 total)
  • Author

Pigg och glad idag efter en ostörd natts sömn. Men kom in lite sent till gymmet så det fick bli lite högre tempo än vanligt för de tunga veckorna.

Axlar:

Baksida hantelflyes: 1×8, 15kg, 1×5, 17,5kg, 2×5, 20kg.
    Sittandes militärpress: 4×5, 50kg, (2 på framsida, 2 på baksida huvudet), 1×5, 60kg, bakom huvuvdet.
    Hantelflyes: 1×5, 15kg, 3×5, 17,5kg.
    Hantelshrugs: 1×5, 42,5kg, 1×5, 47,5kg, 2×5, 50kg.

Hamstrings:

Raka mark med hantlar: 1×8, 32,5kg, 3×5, 42,5kg.
    Sittandes lårcurl: 4×5, 60kg.

Högt tempo. Kändes verkligen kul att träna idag igen. Energisk och sugen. Inga särskilda anmärkningar. Provade på att träna militärpressar med fri stång som jag inte gjort säkert på 15 år. Brukar alltid köra den i smith då jag får en bättre kontakt och isolerar bättre i smithen. Men kul att variera lite ibland. Kommer nog köra den några pass. Hade lite svårigheter med framsidan så det blir nog mest på baksidan nästa pass.

Nu lite biff, klyftpotatis och vitlöksmör!

Bifogar lite gamla matbilder i brist på annat…..

Vet hur det är med dom där 3-timmars nätterna, också en märklig känsla när man gäspar sig igenom ett pass men trots det lyckas prestera bra, har också upplevt det.

Gober wrote:
    Vet hur det är med dom där 3-timmars nätterna, också en märklig känsla när man gäspar sig igenom ett pass men trots det lyckas prestera bra, har också upplevt det.

Visst är det?! Inte första passet man lyckas prestera mer än vanligt om jag blickar tillbaks i min dagbok de dagar man inte borde lyckas med mer än uppvärmningen!!

När jag satt och läste Gettos dagbok tidigare idag så såg jag att han tänkte inhandla koffeintabl inför hans bröstpass. Har aldrig kommit på tanken att använda uppåt inför ett bröstpass då jag ansett att det brukar inte vara av någon större kraftansträngning eller ett hårdare pass. Men med Gettos brutala manliga styrka så vem är jag att döma?

Hade sovit bra och kände mig pigg och utvilad men i mitt stilla sinne så kändes det som att jag måste nå mitt mål att göra en 5:a på 120 igen. Lika bra att låta medlen helga ändamålen så en Green kick gled ner när jag kom till gymmet….

Bröst:

Bänkpress: 1×8, 60kg, 1×5, 100kg, 1×5, 120 (där satt den!), 2×5, 110kg.
    Lutandes hantelpress: 4×5, 47,5kg (lätt).
    Sittandes incline bröstpress: 4×5, 100kg.
    Hantelflyes: 2×5, 35kg (kan göras lite djupare och snyggare).

Triceps:

Dips: 4×5 kv+15kg.
    Hantelextension: 4×5, 22,5kg.

Hantelflyes för axlar för att få lite extra bredd: 4×12, 15kg.

Gjorde hela min dag att äntligen få göra 5:an på 120 kg efter allt slit! Ett lite steg i byggarvärlden men ett stort steg för min styrkecomeback…

Resten av passet gled jag på en räkmacka. Känns verkligen som det var rätt drag att gå ner på 5:or för att sparka igång kroppen. Min kropp bokstavligen älskar det och volymen kommer snabbare tillbaks än jag trott. Dipsen känns det lite värre i tyvärr. Tror jag kommer gå sönder varje set. Men det beror förmodligen på min feta kroppshydda:p!

Lillen ville äta lövbiff och pommes med vitlökssmör så det fick bli festmåltiden för idag. Alltid trevligt när man lyckas steka lövbiffen härligt rosa i mitten…..

Ps. Gober, whiskey is da shit med 5:orna D.s!

[img=http://img21.imageshack.us/img21/3161/201108161281.jpg][img=http://img202.imageshack.us/img202/7605/201108161301.jpg]

Verkar som min dagbok har hakat upp sig;)?! Den verkar inte vilja uppdatera. Nåja, kanske fungerar senare. Ska ladda med lite spagetti och bacon inför det tunga ryggpasset. Kompletterar med en proteindrink naturligtvis.

Funderar på att byta ut liggandes hantelrodden mot vanlig hantelrodd eller stångrodd. Även om jag älskar den övningen så är det trots allt en isoleringsövning. Känns som jag behöver mera vikt nu i denna fas!

Härligt att whiskeyn fungerar. Fint att 120an satt där.

Pommes och lövbiff är en riktig fredagsklassiker från 80-talets barndom. Men riktigt gott om man får tag på en fin bit kött.

biffen669 wrote:
    När jag satt och läste Gettos dagbok tidigare idag så såg jag att han tänkte inhandla koffeintabl inför hans bröstpass. Har aldrig kommit på tanken att använda uppåt inför ett bröstpass då jag ansett att det brukar inte vara av någon större kraftansträngning eller ett hårdare pass. Men med Gettos brutala manliga styrka så vem är jag att döma?

Haha, jodu. Titta in mina brutala vikter jag kör på nu så kommer du
    tappa hakan två gånger om. Bl a 77,5 kg i bänken och 6 kg i sidolyft. :-D

Men koffeintabletter är en riktigt trevlig drog. Passar mig dock för att
    knapra på dem om jag ska upp och jobba tidigt.

Underbara matbilder som vanligt här :up: 5*120kg är ju riktigt bra. Green kick kanske hjälpte, vem vet? :)

Gober wrote:
    Härligt att whiskeyn fungerar. Fint att 120an satt där.

Pommes och lövbiff är en riktig fredagsklassiker från 80-talets barndom. Men riktigt gott om man får tag på en fin bit kött.

Tackar, tackar! Det var en befrielse faktiskt att äntligen bli av med det lilla målet.

Många byggare/fitnesstjejer skyr denna typ av kost. Patetiskt anser jag! Riktigt gott som sagt var….

Gettodachoppa wrote:
    Haha, jodu. Titta in mina brutala vikter jag kör på nu så kommer du
    tappa hakan två gånger om. Bl a 77,5 kg i bänken och 6 kg i sidolyft.

Men koffeintabletter är en riktigt trevlig drog. Passar mig dock för att
    knapra på dem om jag ska upp och jobba tidigt.

Jo, men det är ju inte hela sanningen. Du och Gober håller på med sådan där FU-träning. Länge sedan jag la in sådana moment i min träning. Bränner bra i bitarna men jag gör det inte i sådan utsträckning som du gör det förstås. Föredrar vara mer explosiv från stoppläget. Av många orsaker….

Brukar inte använda koffeintabl förutom på deffen. Men köpte in en burk idag för de tunga dagarna. Nu jäklar kommer jag springa omkring på gymmet som en duracell-kanin!!!

Tommy Ivarsson wrote:
    Underbara matbilder som vanligt här. 5*120kg är ju riktigt bra. Green kick kanske hjälpte, vem vet?

Man gör så gott man kan! Om jag kan göra en 5:a på 130kg innan jag går över till en annan typ av träning vore det väldigt trevligt. Green kick och en passare gjorde nog susen. Hade bestämt mig att skiten ska upp. Oavsett med hjälp eller inte. Men han rörde aldrig stången så det kändes extra bra!

Märklig dag. Kände mig riktigt sugen innan jag skulle laga maten inför passet. Sedan under måltiden kände jag mig segare, snurrig, varm och riktigt trött. Som om en liten feber smög sig på. Men detta var inte acceptabelt under några omständigheter. Rygg stod på spel och jag behöver varje gram nu för att komma tillbaks på banan.

Så en snabbis förbi Johan Malm och hans butik för att inhandla lite uppåt. Sedan till gymmet för här ska ingen handduk kastas in! Det blev denna mix inflör passet. Provade även på en ny burk Bcaa. Brukar använda Olimps i vanliga fall.

[img=http://img4.imageshack.us/img4/2345/201108161311.jpg]Kände mig inte så mycket piggare men med tunga steg klev jag upp på cykeln och verbalt bitch-slappade mig själv!Rygg:

Pull-ups: 4×5, kv med brett grepp.
    Hantelrodd: 1×5, 52kg, 3×5, 70kg (för lätt).
    Latsdrag med v-handtag: 4×5, 95kg.
    Marklyft: 1×5, 120kg, 3×5, 170kg.

Biceps:

Curls med z-stång: 1×8, 41kg, 1×5, 51kg, 2×5, 56kg.
    Hantelcurls: 4×5, 25kg.

Var som sagt sliten och allmänt borta. Kunde inte börja med marklyften som jag tänkt för där hade några killar ockuperat sig nästan hela mitt pass. Var inte direkt taggad under passet men det gled på och allt uppåt gjorde susen! Kan inte klaga direkt nu med facit i handen för jag gjorde ökningar trots tillståndet. Får nog stryka hantelrodden också för den var för lätt och det finns inga tyngre vikter på gymmet. Eller om jag avslutar med den kanske….

Latsdragen kan jag nog göra snyggare i sista setet. Håller mig till den vikten nästa pass. Reppade istället på en lägre vikt i marklyften för den låg som sista övning. Kan det göra susen nästa pass månntro? Nä, ska inte bli besviken igen. Så jag ska reppa på 175kg nästa pass. Sedan efter det ger vi oss på 185kg ett set!

När jag försökte ladda upp inför passet bläddrade jag i en Slitz-tidning. En kvinnlig intervjuad PT hade sagt dessa roliga ord……(kan det stämma månntro)?

[img=http://img705.imageshack.us/img705/7852/201108161321.jpg]Nu en laxsida med potatis och grönsaker!

Så då hade avklarat veckans andra bröstpass. I fokus ligger fortfarandes brösten och kommer nog göra det under många år i mitt liv. Jag har så mycket att jobba med där för min symmetris skull. Man kan inget annat göra än slita i sitt anletes svett och hoppas på en ljusare framtid för de platta pecsen!

Bröst:

Sned bänkpress i smith: 1×15, 65kg, 2×12, 90kg till failure i sista set.
    Pullover: 3×12, 40kg.
    Flyes i CC: 3×12, 15kg.

Mage:

2 övningar, 4 set per övning och 12 reps per set.

Högt tempo och fick in rätt bra med blod i brösten. Känns rätt bra att slänga in detta lätta pass med den tunga perioden. I och för sig så känns väl det mesta bra nu när man försöker få igång kroppen igen. Men det härliga trycket satt kvar ett bra tag efter passet!

Försöker få med Alex Danielson (bodys chefredaktör) på ett benpass efter hans loggfoto på hans vikter i benpressen. Riktiga manliga vikter med bara röda plattor. Kanske inte bästa läget utmana honom nu när man enbart underhållstränar quadsen och inte direkt är i form. Men jag ska göra mitt bästa om han dyker upp i gymmet med mig:aggresiv:!

Bifogar en liten rolig poseringsvideo. Kanske inte den mest stilrena poseringen med killen har självdistans i alla fall och får mig att le…

[youtube=-x7pr-KVnXg&list=FLJUnmqzll0_zs3cO3d7CTFA&index=2]

Då var det dags för veckans disco-pass. Quads som vi skurit ner på seten så de inte växer mer. Men försöker ändå ta i lite om nu Alex Danielson skulle klämma in ett benpass med mig inom det närmaste. Vill inte få för mycket stryk av en ikon inom våran kära sport!

Quads:

Knäböj: 1×15, stången (uppv), 1×8, 60kg (uppv), 1×5, 110kg, 1×5, 150kg, 1×5, 160kg.
    Benpress: 1×8, 410kg (uppv), 1×5, 425kg, 1×5, 500kg, 1×5, 535kg, 1×5, 560kg (fick ta i sista rep).

[img=http://img534.imageshack.us/img534/3613/201108191341.jpg]Vader:

Ståendes vadpress: 1×8, 125kg (uppv), 1×5, 155kg, 1×5, 160kg, 1×5, 175kg, 1×5, 185kg.
    Sittandes vadpress: 1×5, 85kg (för tungt), 3×5, 75kg.
    Vadpress i donkey raises maskin: 1×5, 120kg, 1×5, 140kg, 2×5, 160kg.

Lugnt tempo. Gjorde lite ökningar sedan sist då jag inte fick någon större träningsvärk då. Kan tydligen dra på lite i benen numera fast jag slarvat. Bättre passa på lite nu medans det är varmt. Kommer ihåg i vintras då det knakade om knäna av kylan i knäböjen. Det var inte roligt det!

Alltid kul att jag kan ha lite försprång i EN övning åtminstone mot Tommy också din starke pojkspoling:p! Ska dra en 5:a på 600kg innan den tunga perioden är slut hoppas jag. Det är i alla fall nästa mål!

Tog med lite thaimat till Nung som äger gymmet tillsammans med Nicke. Friterade kycklingfötter och soppa med tarmar. Det älskar nästan varje thai (jag lagar dock kycklinghalvor med ris nu).

[img=http://img13.imageshack.us/img13/816/201108191321.jpg][img=http://img692.imageshack.us/img692/2923/201108191331y.jpg]

Ja böjen spöar du mig i din bjässe :)

Jag gör då ingen 5a på 160kg det rä ett som är säkert, en trea kanske kan gå. Måste fan testa detta framöver känner jag :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Ja böjen spöar du mig i din bjässe

Jag gör då ingen 5a på 160kg det rä ett som är säkert, en trea kanske kan gå. Måste fan testa detta framöver känner jag

Hmmm, jag tror nu jag får ta och pressa mig maximalt nästa pass och dra en 5:a på låt oss säga 170kg? Då jag vet att du flåsar mig i nacken och jag kommer ligga sömnlös om du tar mig i alla förbannade övningar….:cry:

Började dagen med en riktig stadig frukost. Nu när man inte är ihop med någon fitnessbrud eller träningsfanatiker så kan man äta vad man vill. Annars ska de små liven jämt tjata om att man ska äta havregrynsgröt med minimjölk och gärna lite frukt samt en proteindrink och något ägg. Eller ännu värre, kesella med bär (uuuuh vad fjolligt)! Annars kan vi ju bli feta. I mitt fall alltså FETARE!

Jag och lillen växer fortfarandes så vi behöver mat för växandes grabbar. Äggröra på 5 hela ägg, chorizo mini korvar, smörstekta champinjoner. Matjesill med gräddfil (glömde gräslöken tyvärr) med massor med nyttigt omega-3. Några skivor bröd blev det även och faktiskt en proteindrink.

[img=http://img805.imageshack.us/img805/3139/201108201341.jpg][img=http://img820.imageshack.us/img820/4532/201108201351.jpg]Lillen har fått för sig att han inte gillar ägg av någon märklig anledning. Absolut inte omelett. ”Jag vill inte ha omelett” var hans första kommentar när han såg äggröran. ”Det är inte omelett” svarade jag utan äggröra. Du måste äta den i vilket fall som helst. Det är gott! Han tar en tugga och med ett leende skiner upp och säger att det smakar ju inget och äter upp allt…..Axlar:

Baksida flyes med hantlar: 1×8, 12kg (uppv), 1×5, 17,5kg, 2×5, 22,5kg.
    Pressar med fristång, sittandes: 1×8, 50kg (framför), 4×5, 70kg (bakom huvudet).
    Hantellyft åt sidan: 1×5, 15kg, 1×5, 17,5kg, 2×5, 22,5kg.
    Shrugs med hantlar: 1×8, 42,5kg (uppv), 2×5, 50kg, 1×5, 55kg.

Hamstrings:

Sittandes lårcurl: 1×8, 50kg (uppv), 3×5, 70kg.
    Raka mark med hantlar: 1×5, 42,5kg, 3×5, 50kg.

Moderat tempo. Var pigg men vikterna kändes rätt tunga idag trots allt. Sista träningsdagen på veckan känns alltid lite tung. Vinglar fortfarandes i militärpressen. Behöver nöta in den ordentligt igen känner jag.

Kommer nog köra 5:or runt 5 veckor till. Tills jag känner att jag kan börja hantera moderata vikter i mina andra upplägg för volym och massaträning. Annars har kroppen har svarat bra på denna typ av träning så det har varit ett kärt återseende

Märker i spegeln på gymmet att jag har lagt på mig lite mer ryggmuskler än jag hade förut (kan vara fett också). Så min fjollträning under detta år har förmodligen gett mig lite muskler i alla fall. Lite träning är i de flesta fall bättre än ingen träning alls! En genomarbetad muskulatur märks på scenen. Där av mitt förakt mot lågvolymsträning. Man kan aldrig få samma muskelmognad eller kvalité på några få set. Oavsett hur man än gör! En muskel som fått arbete set efter set med tusentals reps i flera år generar i en verklig fyllig massa den dagen man bestämmer sig för att deffa. Man kan nå en bra resultat med lågvolymsträning men det är oftast i början av en träningskarriär eller om man ligga kvar i en lägre viktklass. Även som komplement till andra sporter till ex kampsporter.

Jag anser att till och med 8 set på en muskelgrupp är underhållsträning bara. Även om jag skulle kunna överbelasta mina muskler på det mest extrema vis (som jag kan om jag vill) kommer det inte utmynna i någon större massa. Styrkan kan jag öka i markant med dessa få set. Men det är inte det som är det primära i mitt mål dock.

Nu ska jag sluta pladdra och laga laxsida igen. Blir en hel del lax numera då det säljs relativt billigt lite här och där. Ha en underbar helg mina kära läsare och träna med hjärtat så kommer ni nå era drömmars mål:emo-thumb!

Bra tränat/jobbat!!!!
    du kör på bra du….sen så verkar du också njuta av livet….äta gott!!!
    därför jag också tränar—för att kunna äta gott!!! sen att det som konsekvens av träningen,blir att man blir starkare,är en bonus!!!:up:

bighulken wrote:
    Bra tränat/jobbat!!!!
    du kör på bra du….sen så verkar du också njuta av livet….äta gott!!!
    därför jag också tränar—för att kunna äta gott!!! sen att det som konsekvens av träningen,blir att man blir starkare,är en bonus!!!

Tack du! Många i denna värld äter bara för att överleva. Jag äter för att leva! Men kan inte säga att jag tränar för att äta. Utan det är bara 2 nöjen som jag älskar och det ena ger det andra. Men i båda fallen är det balsam för själen….

Var inte riktigt taggad idag i gymmet. Kände mig inte trött på något vis men den där mentala ”nu ska vikterna flyga upp” biten ville inte infinna sig riktigt. Fick bitch-slappa mig själv igen några ggr och sedan var det bara att bita ihop. De viktiga brösten stod ju på tur:aggresiv:!

Bröst:

Bänkpress: 1×8, 60kg (uppv), 1×5, 100kg, 3×5, 120kg.
    Hantelpressar i snedbänk: 4×5, 47,5kg.
    Sittandes bröstpress, incline: 2×5, 110kg, 2×5, 105kg.
    Hantelflyes: 2×5, 35kg.

Triceps:

Sittandes tricepspress i maskin: 1×8, 70kg (uppv), 3×5, 80kg.
    Hantelextension: 1×5, 17,5kg, 3×5, 20kg.

Lugnt tempo. Bänkpressen gick över förväntan. Gjorde lite annorlunda pressar denna gång. La för första gången ner fötterna på backen och lite bredare grepp än vad jag brukar ha. Är fullt möjligt att det kunde vara avgörande men att Lee stod där och passade var också en mental faktor.

Efter det kände jag mig helt död i hela kroppen. Hade problem att få upp hantlarna med mina klena handleder. Sedan kände jag mig totalt slutkörd i triceps så hoppade jag dipsen för att slippa falla rakt ner….

Men brösten är viktigare och jag gjorde några ökningar som jag är nöjd med så här i efterhand även om själva passet kändes lite si och så. Fick helt sjuk tryck och kontakt i brösten i sittandes bröstpress. Det var riktigt härligt!

En liten bild på gårdagens middag. Ett kärt återseende och starkt som vanligt numera för min känsliga gom. Så var tvungen att svalka gommen med en iskall öl:p

[img=http://img14.imageshack.us/img14/7034/201108211351.jpg]“You cannot love a thing without wanting to fight for it.”[/b]

Bra där Biffen. Starka maskulina bröst gillar alla :up:

Väldigt smart vad gäller maten med, jag menar är den lite extra stark så måste man ju liskom skölja ner maten med öl. Så är det bara ;)

Viewing 15 posts - 1,246 through 1,260 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.