Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

Home Forums Dagböcker Dags att göra tävlingsbiff av thaibiffen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 1,355 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Bra där Biffen. Starka maskulina bröst gillar alla.

Väldigt smart vad gäller maten med, jag menar är den lite extra stark så måste man ju liskom skölja ner maten med öl. Så är det bara.

Det där med stark verkar som inte är mitt kall här i livet men jag försöker åtminstone bygga stora maskulina bröst…..

Ja, öl är en viktig näringskälla i våran diet:drinks:!

[img=http://img29.imageshack.us/img29/8682/beer1w.jpg]Ryggpasset avklarat då. Blev lite thaimat innan passet. Kycklingfilé i gröncurry och ris samt papaya sallad. Var hyffsad pigg och utvilad men drog en Green kick för säkerhet för veckans tyngsta pass.Rygg:

Pull-ups: 4×5, kv (gjorde långsammare denna gång då det kändes väldigt lätt att bara göra 5 reps nu).
    Marklyft: 1×8, 120kg (uppv), 1×4, 170kg (tappade greppet), 1×5, 180kg, 1xfail, 190kg (blev kinkig och la ner marklyften).
    Stångrodd: 1×5, 90kg, 3×5, 100kg.
    Latsdrag med v-handtag: 4×5, 95kg.
    Pullover med rep: 3×8, 40kg (för min fail i mark).

Biceps:

Curls med z-stång: 1×8, 41kg (uppv), 3×5, 61kg (inte superstrikta).
    Hantelcurls: 4×5, 25kg.
    Hammercurls: 1×5, 27,5kg, 2×5, 30kg (behöver ge mina underarmar lite stryk).

Lite högre tempo i pull-upsen annars lugnt tempo resten av passet. Marklyften blev som det blev och det var inte till min fördel denna dag. Men det kommer fler dagar så en vacker dag ska jag komma nära mitt mål. Märkligt att bara 5 ynka kg kan göra så stor skillnad?!

Inga andra anmärknigar på detta pass. För övrigt kändes det ok. Men börjar sakna att träna för volym med lite mer reps samt man får inte in lika mycket med blod i muskeln och uppnår inte i närheten av något tryck i bitarna. Även om jag är väl medveten att detta är nödvändigt och variation är nyckeln till framgång!

Alltid kul att komma in och läsa här! Sluta aldrig :)

Vad säger du om Mae Ploy-pastorna? Har du några favoritmärken (santa marias pastor t.ex. är ju pinsamma) eller så?

Tomas Tryffel wrote:
    Alltid kul att komma in och läsa här! Sluta aldrig :)

Vad säger du om Mae Ploy-pastorna? Har du några favoritmärken (santa marias pastor t.ex. är ju pinsamma) eller så?

Gå in till en bra thaibutik så slevar dom upp lite fin pasta ur sina egna burkar, det kan man få i Malmö iaf : )

Gober wrote:
    Gå in till en bra thaibutik så slevar dom upp lite fin pasta ur sina egna burkar, det kan man få i Malmö iaf : )

Livsmedelsbutik alltså? Låter ju grymt. Riktigt den servicen finns inte här :)
    Det är ju iofs inte SÅ svårt att göra egna efter recept och så, men det tar ju lite mer tid.

Tomas Tryffel wrote:
    Livsmedelsbutik alltså? Låter ju grymt. Riktigt den servicen finns inte här :)
    Det är ju iofs inte SÅ svårt att göra egna efter recept och så, men det tar ju lite mer tid.

Ja det finns en del asiatiska butiker i Malmö som har allt möjligt, både torrvaror och färskvaror. Men det är väll inte så vanligt i mindre städer om man nu bor i en sådan.

Jag har tänkt göra egen pasta men aldrig prövat. Biffen har kanske ett bra recept.

Tomas Tryffel wrote:
    Alltid kul att komma in och läsa här! Sluta aldrig!

Hehe, alltid kul med trogna läsare som gör lite inlägg! Kommer nog skriva tills jag finner tävling och allt runt omkring ointressant. Men det lär sannolikt dröja….

Använder Mae Ploy själv samt de flesta thairest gör detsamma. ALDRIG några bleka plagiat som man köper i vanliga mataffären!

Gober wrote:
    Jag har tänkt göra egen pasta men aldrig prövat. Biffen har kanske ett bra recept.

Det där med recept är inte min starka sida…Men ett tips är att ni läser vad tex Mae Ploy innehåller. Sedan införskaffar ni allt och adderar råvarorna efter eget tycke och smak. Ni bör försöka er på röd eller grön paeneng. Den gula blir för mesig. Samt ni bör ha en riktigt stark mixer och helst en ”thaimortel” (finns på de asiatiska butikerna). Ha gärna plasthandskar när ni lagar denna pastan då det är inte trevligt råka klia sig i ögat efter vi varit i kontakt med pastan/chilin!

OBS! Försök inte ens göra pastan lika hård som den är på färdig burk. Den kommer bli lite blötare men det gör inget.

Matbilder har jag faktiskt på lager denna dag till ära. Blev lugnt igår och lite thaimat till lunch. Lab moo och sedan kom en tjejkompis med lite dumplings förbi från hennes jobb.

[img=http://img829.imageshack.us/img829/5119/201108241351.jpg][img=http://img402.imageshack.us/img402/3864/201108241361.jpg]Något som jag faktiskt saknar när jag är i Thailand är de fullmatade krabborna här. Köpte precis en krabba igår till middag. Så här ska de se ut när man klyver dem! Viktigt att de ser tyngre ut jämfört med sin storlek när man tar upp dem i handen. Då finner ni de bästa krabborna…[img=http://img196.imageshack.us/img196/871/201108241371.jpg]Så andra bröstpasset stod på tur. Var riktigt sugen på att träna så det var underbart att komma in i gymmet. Så det blev även lite underarmar utöver magen idag.Bröst:

Bänkpress incline i smith: 1×15, 65kg (uppv), 2×12, 90kg.
    Pullover med hantel: 4×12, 42,5kg.
    Flyes i CC: 4×12, 15kg.

Underarmar:

2 övningar, 4 set per övning och 8-10 reps.

Mage:

2 övningar, 4 set per övning och 8-12 reps.

Högt tempo och grym kontakt i brösten. Fick ett jäkla tryck i bitarna och det är då man bara går omkring i gymmet och småmyser samt klämmer lite på en själv:o!

La inte på någon mer vikt i bänkpressen. Men gick mycket lättare att pressa upp sista repsen än förra gången. Skulle vilja öka bara 2,5kg nästa pass med finns inga 1,25 plattor tyvärr….

Tog en lite större hantel i hantelpullovern. Men kände även där att det fanns mer att hämta denna dag….

Även i CC kunder jag nog höjt ett snäpp men höll mig kvar på gamla vikten. Fick ändå in rejält med blod och otrolig kontakt så jag var nöjd med det!

Underamarna vill jag få igång så man kan hantera hantlarna bättre i pressarna. Är lite för klen där så det behöver jobbas upp lite styrka.

Det negativa när man går på gym regelbundet är som tidigare sagt att alla ringer en när något flyttlass ska gå eller annat tungt arbete. Det positiva är att man oftast får massor med mat i gengäld! Så hjälpte thaien idag med lite flytt och saker som skulle till tippen från källaren. De bygger ut och om så det äntligen ska bli en karaoke där nere. När det var klart fick jag mat tills jag inte kunde röra mig (se nedan)!

Så det är en distinktion mellan röd och grön paneng tom? Trodde paneng var en helt egen och grön en egen osv.
    Har faktiskt ett recepthäfte som heter ”Authentic thai recipes” som jag köpte när jag var i Thailand :D Rätt bra faktiskt. Rätterna blir starka som de är i Thailand osv. Tänkte mig på att göra både musaman och paneng-pasta. Brukar de hålla länge i kylen och så?

Kom ihåg att jag åt krabba i thailandet, och att den var överströdd av massvis med små röda chilis, som jag glatt tuggade i mig. Det satte fart på magen, vill jag lova!

Tomas Tryffel wrote:
    Så det är en distinktion mellan röd och grön paneng tom? Trodde paneng var en helt egen och grön en egen osv.
    Har faktiskt ett recepthäfte som heter ”Authentic thai recipes” som jag köpte när jag var i Thailand :D Rätt bra faktiskt. Rätterna blir starka som de är i Thailand osv. Tänkte mig på att göra både musaman och paneng-pasta. Brukar de hålla länge i kylen och så?

Kom ihåg att jag åt krabba i thailandet, och att den var överströdd av massvis med små röda chilis, som jag glatt tuggade i mig. Det satte fart på magen, vill jag lova!

Det är väldigt komplicerat det där med curry, paneng och massaman. Färgen beror oftast på vilken typ av chili man har i eller typ mera citrongräs/kaffirblad. Nu för tiden dras gränserna inte lika hårt vid namn utan man märker att de stora tillverkarna inte bryr sig så mycket om de gamla traditionerna.

Massaman är ursprungligen från södra Thailand där min mamma kommer ifrån och som är känt för deras extremt starka mat de äter. Men massaman man köper i butik är inte det minsta stark. Om du har tillgången att känna någon gamling från södra Thailand. Be dem göra en massaman till dig så kommer du få en smakupplevelse du sent kommer glömma! Men du bör ha någon banan i närheten för att döva hettan;).

Var det torkad chili du fick i dig eller färsk? Den färska brukar komma direkt i munnen medans den torkade kan vara förädisk och kommer under natten samt dagen efter…..

[img=http://img225.imageshack.us/img225/366/curry.jpg]Ja mat är alltid trevligt att diskutera och alla dess upplevelser man varit med om. Det finns så många oändliga variationer just när det gäller mat att det är stort sett omöjligt att kunna prova allt. Men jag jobbar på det i alla fall!

Något mindre roligt var mitt pass idag. Styrkan var som bortblåst och benpressen upptagen av en snubbe som inte var hövlig och samsas om benpressen då han insisterade på att jag tränade för tungt för honom och det skulle bli för jobbigt ta av och på vikterna. Jag har ju tränat med tjejer under långa perioder. De fick banne mig plocka av och på vikterna själva och inte klagade de en gång (fanns ju risk för en verbal bitch-slap förvisso)!Quads:

Knäböj: 1×8, 60kg (uppv), 1×5, 120kg, 1×5, 150kg, 1×3, 170kg, 1×5, 160kg.
    Hacklift, smal fotställning: 1×5, 146kg, 2×5, 196kg (vad klen man är i hackliften numera).
    Benspark: 1×5, 60kg, 1×5, 70kg.

Vader:

Ståendes vadpress: 1×8, 90kg (uppv), 1×5, 120kg, 1×5, 150kg, 1×5, 2×5, 160kg.
    Sittandes vadpress: 4×5, 77,5kg.
    Donkey raises maskin: 1×5, 140kg, 3×5, 160kg.

Lugnt tempo i quadsen och moderat i vaderna. Ville så gärna få upp en femma på 170kg men de skulle inte vara så snygga kände jag redan efter 3 reps då ryggen vek sig lite för mycket. För att undvika några skador la jag ner vikten. Men inte så mycket att göra åt. Det går långsamt att blir stark för mig helt enkelt….

Vaderna kändes bättre och var mera nöjd över den delen. Fick bra kontakt och det känns fortfarandes i dem. Annars inget mer att tillägga för idag. Ha en underbar helg mina läsare och pasa på att laga något ni aldrig provat på tidigare för att ge dagen lite färg!!!

Lördag då och solen värmer oss för en gångs skull med en behaglig värme. En gammal vän kom och hälsade på idag när jag vaknade och verkar stanna kvar ett tag nämligen träningsvärk! Måste varit hackliften som gjorde det igår.

Men pigg och utvilad drog jag mig till gymmet för veckans sista pass. Allt kändes bra men tog en Green Kick om man skulle tappa i slutet.

Axlar:

Hantelflyes baksida axlar: 1×8, 17,5 (uppv), 3×5, 22,5kg.
    Sittands militärpress med stång: 1×8, 50kg (framför), 1×5, 60kg (framför), 3×5, 70kg (bakom huvudet).
    Hantellyft åt sidan: 1×5, 17,5kg, 3×5, 22,5kg.
    Shrugs med hantlar: 1×8, 50kg, 3×5, 60kg.

Hamstrings:

Raka marklyft med hantlar: 1×8, 40kg (uppv), 3×5, 50kg.
    Sittandes lårcurl: 3×5, 70kg, 1×4,5, 70kg (blev kinkig över det och fortsatte med 10 reps på 40kg direkt).

Moderat tempo. Gick över förväntan detta pass. Hade inga motgångar alls. Militärpressarna gick perfekt med fina strikta reps utan vinglandes. Kan nog öka 5 kg där om det är en bra dag nästa pass. Även de andra övningarna ökade jag lite i.

Provade använda mina nya handskar jag köpt med ett litet svagt handledsskydd. Kändes stabilare faktiskt och de var sköna.

[img=http://img846.imageshack.us/img846/4222/201108271421.jpg]Nu lite byggarmat dvs kycklinghalvor, ris och broccoli. I brist på fantasi denna måltid.

Är en duktig byggar numera förresten. Mina kompisar ville ut igår och försökte övertala mig att följa med. En kompis från Thailand har kommit på besök till dem och ville se svenska blonda flickor. Gratis sprit var mutförsöket men jag vägrade. Nu har jag tagit mig själv i kragen och dra ner festandet till ett minimum. Någon öl eller en whiskey gör en bara gott. Men inte så man blir berusad…..

Funderar på att skriva ner min tankar runt sista tävlingarna. Vad jag gjorde fel och vad jag lärde mig. Vi får se imorgon…..

Så denna soliga söndag har man ägnat sig åt städning och titta på lite filmer. Var även på sugen på en omelett till frukost men ville sätta lite piff på den med smak av Thailand. Den blev lite annorlunda mot den vanliga omeletten och tipsar gärna mina kära läsare att servera den till eran sambo där hemma som en liten överraskning på sängen.

Det ni behöver är följande:

Omeletten:

Ägg
    Fisksås (nam pla)
    Lite cayennepeppar

Toppningen:

Stora räkor
    Gröna musslor
    Strimlade kaffirblad
    Pressad lime
    Strimlade citrongräs
    Skivad rödlök
    Liten skvätt fisksås
    Monosodium Glutamat (valfritt)
    Hackad vitlök

Hackad chili (prik)

Fräs vitlöken först tillsammans med musslorna så de blir färdiga. Tillsätt räkorna och fräs dem hastigt i pannan/woken. Tillsätt resten av ingredienserna och fräs någon minut. Pressa lime över rätten. Servera på omeletten. Ät helst jasminris till och kanske någon sallad så de små liven blir glada och kanske ett glas blodapelsinjuice?

Omeletten får ni lista ut själva hur man gör…..:p

[img=http://img823.imageshack.us/img823/545/201108281431.jpg]Ok, nog om mina experiment i köket. Då kanske borde skriva ner några rader om mina tankar om tävlandet sist.Tävling

Som tidigare sagt var förra årets tävlingar bara ett test för att se var man stod nu för tiden mot dagens konkurrens och vad man hade under späcket. Även se vad för resultat mitt nytänkade hade skapat. Men vi kan börja med misstagen.

Jag litade alldeles för mycket på fettmätningarna och min fettfria vikt. Trodde att jag skulle väga in fullt enligt de mätningarna jag gjorde. Men verkligheten var en helt annan. Jag hade mycket mer att hämta och skulle inte fistränat utan satsat ännu hårdare på byggningen. Så med facit hand har jag åtskilliga kg att fylla upp med på min kropp för att väga in fullt. De beräkningar jag tidigare gjort efter tävling blev uppskattningsvis ca 6 kg till för att fylla ut min ram helt. Nu vet jag varför jag såg så tunn ut på scen…..

Det som är lite förvirrande för vissa kanske är att jag vägde in på 74, 6kg år 2000. Om jag hade pressat ner mig och varit riktigt torr hade jag hamnat runt den siffran igen. Första tanken är att jag inte utvecklats muskulärt alls under denna tid. Men så är inte fallet kan jag lova. De som såg mig då och såg mig nu har sett de förbättringar jag gjort och den större volym jag har nu jämfört med tidigare. Även om jag behöver rejäla förbättringar för att kunna konkurrera med eliten.

Med dagen teknik gällande deff så kan man pressa ner sig långt mer än tidigare och med min mera genomtänkta träning för maximalt med volym så har jag tagit ett steg längre i min träning. Helt enkelt att bygga så mycket volym med symmetri så klart och så låg tävlingsvikt som möjligt!

Ett annat misstag var att ha så stora klimatförändringar under deff med långflyg. Allt gick som en klocka med deffen när jag väl var här i Sverige. Men redan på flyget ner till Thailand tappade jag 3 kg (vätska naturligtvis). Sedan flög vågen ner mer och mer. Jetlag tillsammans med hettan rörde om i mitt system och jag tappade kontrollen.

Uppenbart blev jag lite spegelblind också då jag borde blivit uppmärksam att jag inte blev ännu mer räfflad fast de stora viktminskningarna. Jag gick ner konstant runt 2% bf (ibland lite mer) hemma i Sverige. Men under tiden i Thailand gick jag bara ner 0,5 % bf men tappade 5kg kroppsvikt. Jag borde ha skurit mer i maten om jag inte i min värld trodde att jag låg rätt till! Det fick jag äta upp när jag kom hem och med nya fakta komma på rätt köl igen. Men tiden var knapp och för sent att göra några drastiska ändringar.

Självklar klev jag upp på tävlingsdagen i Lund med extremt hög feber och jag var alldeles yr. Efter komma tillbaks till kylan från +35C till -18C fick kroppen en chock! Så min redan dåliga form blev till en ännu slätare säl.

Lyckades skära lite till och bli frisk till Lucia Pro. Men långt ifrån tillräckligt för att kunna ens vara i närheten av resten av gänget. Jag hade i och för sig inget att göra på den scenen men min relativt korta träningsperiod efter min återkomst i gymmet. Men formen var bra mycket bättre än på Decembercupen. Mycket tack vare Anders Lundgren som stöttade mig till 100% i Göteborg.

Så med dessa erfarenheter rikare kan jag bara gå vidare och min hemläxa har blivit gjord. Vinst eller förlust under tävlingarna har ingen betydelse för mig. Utan en storartad vinst är jag när själv är nöjd när jag kliver upp på scen och vet att jag gjort mitt bästa! Om jag sedan får stryk av någon/några så har jag gjort vad som stått i min makt sedan var de andra helt enkelt bättre….

Med själva träningen inför tävling kommer jag inte göra några större förändringar. Naturligt blir det lite småkorrigeringar och nya mindre idéer. Men generellt håller jag mig till det upplägg jag haft tidigare då det tagit min träning till helt andra nivåer. Även de klienter jag haft och som jag provet det på har utvecklats med raketfart!

Den största förändringen är väl att om jag kommer resa inför tävling ska jag ha minst 4 veckor på plats där tävlingen kommer avhållas för att slippa otrevliga överraskningar. Kommer sannolikt använda Anders som dietcoach även under framtida tävlingar då det kändes bra med honom. Även om jag måste lära honom att dietmat inte måste innefatta kycklingfiléer, torsk och ris i 3 mån!

Nu blir det träning för väga in fullt en vacker dag i -80:an med 50 cm armar på scen och få upp mina platta bröst samt rygg. Har inget spikat datum utan det tar den tid det tar. Annars finns ju alltid veteranerna att sikta på!

Grrrrr, hade just skrivit klart mitt långa inlägg så råkade jag komma åt någon knapp som backade sidan och allt försvann. Inte första gången dock men lika irriterande! Nu brukar jag spara texten allt eftersom men inte denna gång:(.

Blir en kortare version denna gång istället……

Bröst:

Bänkpress: 1×8, 60kg (uppv), 1×5, 100kg, 1×5, 125kg, 2×5, 120kg.
    Hantelpress i snedbänk: 4×5, 47,5kg (lätt).
    Sittandes incline bröstpress: 4×5, 110kg (för lätt).

Triceps:

Dips: 4×5, kv+10kg (djupa).
    Hantelextension: 1×5, 17,5kg, 3×5, 22,5kg

4 set hantellyft åt sidan, 12 reps med 17,5kg hantlarna. Bara för lite stimulering…

Moderat tempo. La på 5kg mer i bänkpressen och det gick bra. Men kändes väldigt tungt och gick ner till 120kg resterande arbetsset. Fick som vanligt ett rejält tryck i brösten i bröstpressen. Där får jag verkligen full kontakt när jag spänner upp mig i en båge och fokuserar att trycka med brösten!

Fullt gym och inga bänkar lediga så jag hoppade över hantelflyes. Gjorde några extra djupa dips istället.

Som tur var gjorde jag passet före jag hjälpte en god vän bära upp tunga otympliga kollin till högsta våningen såklart! Genomsvettig och det var värre än att köra ett stenhårt pass i Thailand på ett gym utan AC.

Men fick kompensation i proteinväg på restaurang Grill. Mina vänner garvade när de såg min mage efteråt. Den stod rakt ut och förmodligen var jag redo att föda!

Blir en snabbrecension denna gång av restaurang GRILL.

Trevlig restaurang där varje sektion har olika möblemang och stil. Intim miljö med kvick och vänlig service även i en fullsatt restaurang.

Tyvärr lite osigt då fläktarnas kapacitet verkar vara för liten för allt grillande så oset sprider sig som en dimma över hela stället. Men trevligt ändå se det helgrillade lammet snurra mitt i matsalen.

Fullsatt även på en måndag så omåttligt populärt ställe. Priserna är i den högre skalan. Billigaste huvudrätten låg på 250kr. Alla möjliga grillvarianter fanns och kolgrillat var en självklarhet (där av oset). Jag åt grill-platån med lite blandat grillat samt tillbehör och olika såser. Tänkte prova tonfisken nästa gång som man grillar på bordet själv.

Nöjd med maten och miljön var annorlunda till det positiva. Priset drog ner betyget då en normal person hade kunnat äta på de pengarna några dagar hemma. Men väl värt ett besök när plånboken är tjock. Annars bara ta en drink en helg och insupa atmosfären i baren. Säkerligen ett bra barhäng där på helgerna!

[img=http://img143.imageshack.us/img143/1017/201108291461.jpg][img=http://img822.imageshack.us/img822/693/201108291491.jpg][img=http://img716.imageshack.us/img716/6889/201108291471.jpg][img=http://img18.imageshack.us/img18/1369/201108291481.jpg]

Kände mig lite mör efter min bärhjälp igår. Konka upp massor med våningar med tunga inventarier tar på krafterna. Sov lite märkligt inatt också. Vaknade ett flertal gånger klarvaken av någon märklig anledning. Men kände mig ändå utvilad när det var dags att kliva upp.

Idag hade jag bestämt mig att ladda med alla medel mentalt för att krossa min rygg och ta igen den misslyckade marklyftserien förra veckan. Kolla Ronnie Colemans första video, koffein tablett, Metallica i lurarna på tunnelbanan och en Green Kick när jag kom till gymmet. Nu var jag laddad för att bli min egen plågoande!

Rygg:

Pull-ups: 1×5, kv+10kg, 3×5, kv.
    Marklyft: 1×5, 120kg, 1×3, 170kg (tappade greppet), 1×5, 180kg, 1×5, 185kg, 1×2, 190kg.
    Stångrodd: 1×5, 90kg, 1×5, 100kg, 2×5, 105kg.
    Latsdrag med v-handtag: 4×5, 100kg (inte de striktaste).

[img=http://img89.imageshack.us/img89/221/4759edeadlift.jpg]Biceps:

Curls med z-stång: 1×8, 41kg, 3×5, 61kg.
    Hantelcurls: 4×5, 25kg.
    Hammercurls: 2×5, 27,5kg.

Lugnt till moderat tempo. Äntligen fick jag till en ökning i marklyften! Första gången jag fått upp 190kg så det kändes bra. 10kg kvar då till mitt slutmål. Men tror inte jag kommer hinna innan min tunga period är över. Men när jag kör halvpyramider igen så kanske man gör ett försök ändå.

Blev ett riktigt mördarpass för min rygg idag. Tog helt slut på mig själv så det var knappt jag orkade träna biceps efter. Inte de vackraste seten vill jag lova. En PT skulle förmodligen gapa på mig och påpeka att med den där tekniken lär du inte få några grova armar:p!

Riktigt nöjd med ryggdelen i alla fall och det är egentligen det ända som är väsentligt. Ska bli skönt att vila imorgon så man återhämtar sig fullt ut efter detta tunga pass. Känner också att det snart är dags att börja med volymträning snart. Rida på denna våg och dra nytta av min styrketräning till att bli lite grov snart!

Denna dag vet jag inte var jag hade huvudet. Har allmänt gått och myst över min stelhet i ryggen efter det grymma ryggpasset i tisdags som tog över förväntan. Ryggen fick så den teg och ska banne mig bli grov inom det närmaste året!

I alla fall så skulle jag egentligen ha tränat mitt andra bröstpass idag. Men i bara farten så blev det quads och vader. Hur fasen kunde jag glömma bort mina bröst?! Det enda jag reflekterade över var att jag var lite öm i quadsen när jag började knäböjen. Märkligt tyckte jag då jag brukar inte ha det på en fredag. Men körde på och kom på det när jag var klar med passet och var i omklädningsrummet. Ja, så kan det gå men tar igen det imorgon istället. Kan vara skönt att köra lite lätt på en fredag också även om benpasset är det egentliga fjollpasset….

Quads:

Knäböj: 1×8, 80kg (uppv), 1×5, 120kg, 1×5, 150kg, 1×5, 165kg.
    Benpress: 1×8, 410kg (uppv), 1×5, 510kg, 1×5, 560kg, 1×5, 585kg (för dig Tommy).

Vader:

Ståendes vadpress: 1×8, 90kg (uppv), 1×5, 120kg, 1×5, 150kg, 1×5, 160kg, 1×5, 170kg.
    Sittandes vadpress: 4×5, 80kg.
    Donkey raises maskin: 1×5, 140kg, 1×5, 160kg, 1×5, 170kg, 1×5 hela mag.

Moderat tempo. Kände mig hyffsat stark idag och passet gick bra. Många kommentarer om mina benpressar och mina ben i gymmet. Tydligen har ingen tränat benpressar ordentligt fast det är ett gammalt meriterat tävlingsgym. Enda övningen dock som jag inte tränar på motionärsvikter i! Känner att jag lätt skulle pressa en bra bit över 600kg om jag inte gjort knäböj innan. Nu får jag bara hålla tummarna att den där Tommy inte börjar reppa på 700kg då får jag nog problem….

Vaderna pressade jag stenhårt och kommer kännas de närmaste dagarna. Måste få upp lite volym på dem så pisk ska de ha!

Börjar bli riktigt nöjd med min tunga träning och som ni ser försöker jag hålla mig till basövningarna. Vill naturligtvis med de skälen bygga en bra grund där volymen och massan byggs runt om. Så stark kommer jag aldrig bli men lite grov ska inte vara så osannolikt i framtiden.

[img=http://img827.imageshack.us/img827/2086/deadsvssquats.jpg]

Så då var brösten avklarade för andra gången enligt mitt schema. Kände mig riktigt seg idag bara. Den där gnistan fanns inte och det blev mest mekaniskt. Men som tur var är det bara det lätta passet som skulle avklaras

Bröst:

Bänkpress i smith incline: 1×15, 68kg (uppv), 2×12, 93kg.
    Pullover med hantel: 4×12, 42,5kg
    Flyes i CC: 3×12, 15kg.

Mage:

3 övningar, 4 set per övning och 12 reps.

Underarmar:

2 övningar, 4 set och 6-12 reps.

Moderat till högt tempo. Trots min seghet blev det lite ökningar. Kan inte klaga på trycket jag fick i bitarna heller! Började vakna till liv när jag var i mitten av magträningen så körde lite underarmar också.

Blev lite fläskfilé-gryta till middag….

[img=http://img26.imageshack.us/img26/1028/201109021501.jpg]Nu lite fredagsmys med lillen. Kände att jag behövde lite thaiswhiskey i min mage idag då jag saknar Thailand. Annars har jag hållt mig till Jack, Chivas och Jameson resterande dagarna. Har intalat mig själv att det är den sanna medicinen för själen. Samt med tunga femmor blir manGROOOOOV[/b]:bb3:!

[img=http://img192.imageshack.us/img192/8407/201109021511.jpg]

Åh grytor är så jäkla goda, den där såg fin ut. Vad är det för ”smak”?
    Whisky ja… mina favvisar är Grant´s och Jameson.

Fan, biffen, du börjar allt träna lite småseriöst igen har jag en känsla av…

Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 1,355 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.