- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 september, 2011 at 22:20 #313704Anonym anvandareMember
Du kan vara helt lugn Biffen, några 700kg reppar jag absolut inte på i benpressen Tror inte jag lassar på mer än 400kg faktiskt. Inte om jag ska komma ner ordentligt iaf. Så där ligger du några ljusår före mig!
4 september, 2011 at 23:30 #313705Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Åh grytor är så jäkla goda, den där såg fin ut. Vad är det för ”smak”?
Whisky ja… mina favvisar är Grant´s och Jameson.Fan, biffen, du börjar allt träna lite småseriöst igen har jag en känsla av…
Grytor är alltid kul att leka med då man kan variera i all oändlighet och inga egentliga kunskaper behövs för att få till en bra gryta. Denna var med currysmak och banan som syns på bilden. Gav den även en liten touch av chili som även lillen kunde äta.
Grant´s är ingen favorit här. Har en liten bismak som aldrig fallit mig riktigt i smaken. Alltid kul att ha en liten samling whiskey hemma. Även om man numera dricker det mera måttligt. När du väl kommer hit på ett pass så ska jag ta med dig till en krog som har förmodligen Sveriges största whiskeyutbud. Där har de naturligtvis avsmakning av whiskey också!
Småseriöst…..Allt har sin tid som jag brukar säga. Just nu känns det som jag verkligen vill träna och njuter av min tid i gymmet fullt ut. Att bara motionsträna har aldrig varit min melodi och ger mig ingen inre tillfredsställelse.
Att träna för att lära och förbättra är den sanna tjusningen med träningen för mig. Förfina sambandet mellan hjärnan och musklerna. Så seriositeten uteblir när man bara går till gymmet för att ”få det överstökat”. Nu går jag dit igen med en plan, ett mål och en strävan i mitt sinne och kropp att nu ska jag göra det jag alltid har gjort i gymmet men lite bättre denna dag!
Tommy Ivarsson wrote:Du kan vara helt lugn Biffen, några 700kg reppar jag absolut inte på i benpressen. Tror inte jag lassar på mer än 400kg faktiskt. Inte om jag ska komma ner ordentligt iaf. Så där ligger du några ljusår före mig!WOOOHOOO:yahoo:! Jag får slå Tommy i någon övning i alla fall!!!! Men jag måste erkänna att jag går inte ner i helt fullt djup heller i benpressen. Lite mera proffspressar här. Har märkt att ländryggen lämnar automatiskt dynan när man går djupt och har ”heavy ass weight” på fötterna. Med en enorm påfrestning och skaderisk som påföljd. Räcker redan med belastningen på resten av lederna.
Nu kan man lugnt sova ut om nätterna och slippa vakna kallsvettig och skrikandes ”DEN DÄR JÄKLA TOMMY” i mardrömmarna!
Får redovisa gårdagen pass idag istället då jag hade ingen tid igår. Var seg och hängig. Men stimulera mina fibrer ska man ändå….
Axlar:
Hantelflyes baksida: 1×8, 15kg (uppv), 3×5, 22,5kg.
Sittandes militärpress: 1×8, 50kg (uppv) framför, 1×5, 65kg framför, 1×5, 80kg bakom, 3×5, 70kg.
Hantellyft åt sidan: 1×5, 15kg, 3×5, 22,5kg.
Hantelshrugs: 1×8, 42,5kg, 1×5, 50kg, 2×5, 60kg.Hamstrings:
Raka marklyft med hantlar: 1×8, 42,5kg, 3×5, 50kg.
Sittandes lårcurl: 2×5, 70kg.Lite högre tempo än moderat. Inget vidare pass och var trött hela tiden. Kände att det var tillräckligt med bara 2 set lårcurls. Inte mycket mer att tillägga men skönt få det gjort. Har haft en bra vecka för övrigt så skall inte klaga.
Skulle egentligen gått på Smurfarna i 3D med lillen men utsålt så det blev Captian America i 3D istället. Var lite skeptisk i början med det visade sig att det var en riktigt underhållande film. Tydligen var den populär bland barnen också då salongen bestod av 80% barn.
[img=http://img691.imageshack.us/img691/199/captainamericathefirstap.jpg]Blev lite mat på thaien efteråt. Lite Isaan-nudlar med stark sås och tillbehör, som tam som vanligt och grillbiff! De andra stammisarna var lite avis och frågade hur i helskotta jag kunde få det från köket. Inte nog med det. Den var härligt blodig i mitten och det är inte thai kända för att tillaga. Allt ska vara genomstekt men jag gillar det så.[img=http://img839.imageshack.us/img839/4803/201109031511.jpg][img=http://img845.imageshack.us/img845/308/201109031521.jpg][img=http://img855.imageshack.us/img855/5905/201109031531.jpg]Det var lördagen det. Idag härliga söndag vilar vi och det verkar efterlängtat av kroppen. Må bäst mina trogna läsare!
5 september, 2011 at 23:59 #313706Anonym anvandareMemberÄntligen måndag säg….Ny vecka och dags att inleda med min största svaghet. Har inte ätit optimalt under helgen så det påverkar direkt när man försöker ligga på topp igen. Lite tröttare, lite tommare. Men man får göra så gott man kan med dagsformen…
Bröst:
Hantelpressar: 1×8, 32,5kg (uppv), 1×5, 42,5kg, 2×5, 55kg.
Snedbänk: 1×8, 80kg (uppv), 1×3, 110kg (var lite osäker men kunde pressa kanske 2 reps till failure), 3×5, 100kg.
Sittandes bröstpress, incline: 1×5, 110kg, 3×5, 115kg.
Hantelflyes: 2×5, 35kg.Triceps:
Dips: 4×5, kv + 10kg.
Hantelextension: 4×5, 22,5kg.Moderat tempo. Växlade denna vecka så jag började med hantelpressar för att känna på 55kg hantlarna. Styrkan sjönk naturligtvis till bänken men ökade till bröstpressen. Inte så mycket att orda mer om detta pass.
Detta kommer bli sista tunga veckan nu för ett tag. Blir lite högre reps och eventuellt höjer jag intensiteten. Känner att kroppen har börjat anpassa sig vid träningen och behöver lite omväxling för att få till lite volym. Exakt vad det eller hur det kommer se ut får jag planera nästa helg….
To know the road ahead, ask those coming back…..[/b]
6 september, 2011 at 23:28 #313707Anonym anvandareMemberVeckans tyngsta pass på G och tänkte pigga upp mig lite extra med 2 koffeintabletter och en Green Kick. Blev lite för mycket och jag var rätt stimmig i huvudet minst sagt. Gillade inte alls den där överenergiska känslan!
I vilket fall så ville jag göra lite framsteg i marklyften. Jag som alltid proklamerar att teoretiska kunskaper betyder i stort sett inget om man inte kan praktisera dem i gymmet. Så sagt och gjort. En tävlande styrkelyftare som fick teknikträna mig denna dag i släptåg.
Rygg:
Pull-ups: 2×5, kv + 10kg, 2×5, kv.
Marklyft: 1×8, 120kg (uppv), 1×5, 170kg, 1×5, 1×5, 180kg, 1×4, 190kg, 2xfail, 200kg (helt yr).[img=http://img594.imageshack.us/img594/4601/deadlifts.jpg]Latsdrag med v-handtag: 4×5, 100kg.
Hantelrodd: 2×5, 70kg.
Pullover i hiss med stång: 2×5, 40kg.Biceps:
Hantelcurls: 1×8, 17,5kg (uppv), 1×5, 25kg, 1×5, 27,5kg, 1×5, 30kg.
Stångcurls i hiss med v-format handtag: 4×5, 35kg.Lugnt till moderat tempo. Blev mycket teknikvisning och snack med korrigering till följd. Jag har problem vid första lyftet bara sedan går jag in tydligen i en korrekt vinkel i resterande reps. Men vid första lyftet lyfter jag för mycket med benen som han sa i mitt fall inte är så konstigt då jag är så liten och kompakt och starkare i benen än i ryggen. Han var också helt övertygad att jag skulle kunna dra upp 220kg om jag tränade enligt styrkelyftarnas schema och justerade vinklarna i lyftet.
Men jag är ju bara en liten byggare så gör bara detta för skojs skull samt man vill helst göra så mycket som möjligt med rätt teknik med bättre resultat i slutändan.
Såg stjärnor vid försöken på 200kg. Fick upp stången 5 cm sedan dog jag. Vart helt död efter detta ryggpass så biceps fick inte så mycket av det goda direkt efteråt. Men det var ett trevligt pass och man har fått lära sig lite nytt. Det är alltid måttot för en dag!
6 september, 2011 at 23:38 #313708Anonym anvandareMemberRiktigt kul att få tips och instruktioner ifrån vana lyftare! Det är värt mycket i jakten på att lyfta mycket även om nu detta kanske inte är en byggares huvudsakliga mål
7 september, 2011 at 19:10 #313709Anonym anvandareMemberbra marscherat i alla fall!!!
det tar nog inte så länge innan 200kg åker upp då!!+ att du hade kört en massa innan också.:up:ha det:up:
7 september, 2011 at 20:53 #313710Anonym anvandareMemberHärligt med stjärnor, då tar man i! Brukar hända mig titt som tätt i mark/böj
9 september, 2011 at 00:33 #313711Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Riktigt kul att få tips och instruktioner ifrån vana lyftare! Det är värt mycket i jakten på att lyfta mycket även om nu detta kanske inte är en byggares huvudsakliga målAbsolut! Något jag tidigt anammat i min träningskarriär är att lära sig det man inte behärskar från någon som verkligen kan sin sak.
bighulken wrote:bra marscherat i alla fall!!!
det tar nog inte så länge innan 200kg åker upp då!!+ att du hade kört en massa innan också.ha det
Tackar! Ja, du har faktiskt helt rätt. Hade man inte reppat sig upp så hade man sparat krutet till slutet. Men jag känner mig tryggare att göra på detta viset och träna på tekniken i första hand.
Johan85 wrote:Härligt med stjärnor, då tar man i! Brukar hända mig titt som tätt i mark/böjI benen tar jag sällan ut mig helt numera. Så länge sedan jag såg stjärnor. Förr i tiden när jag tränade benpress tills ögona höll på att ploppa ut så såg jag alltjämt stjärnor. Då vet man att man lever!
Veckans andra bröstpass då. Har inte känt mig helt ok idag och en liten släng av feber verkade ligga latent i min kropp. Men jag tog beslutet att träna ändå då det var bara ett lätt pass på agendan. Blev bara en koffeintabl för att hålla ångan uppe….
Bröst:
Sned bänkpress i smith: 1×15, 65kg, 2×12, 95kg.
Pullover med hantel: 3×12, 45kg.
Flyes i CC: 1×12, 15kg, 2×12, 17,5kg.Mage:
2 övningar, 4 set per övning och 10-12 reps.
Underarmar:
2 övningar, 4 set per övning och 8-10 reps.
Högt tempo. Inte riktigt den där fullpumpade känslan idag men kändes bra ändå efteråt. Ökade lite på vikterna och det kändes helt rätt trots dagens förutsättningar. Får se hur man mår imorgon. Ändå ben så egentligen gör det inget om jag ligger och pillar mig i naveln och tycker synd om mig själv.
Gårdagens och dagens middag….
10 september, 2011 at 01:54 #313712Anonym anvandareMemberEfter mycket om och men bestämde jag mig att ta mig till gymmet trots att jag inte kände mig helt ok. Om jag skulle bli yr skulle jag lägga ner träningen direkt. Men jag ville känna på vikterna för att göra ett avslut med mitt mål med att pressa över 600kg i benpressen. Så blev en koffeinkapsel och en Green Kick så fick man se hur man kände sig.
Cyklade 6 min och kände efter hur det jag mådde. Inte på topp direkt så jag hoppade knäböjen och direkt på benpressen istället…
Quads:
Benpress: 1×15, bara plattan, 1×8, 360kg (uppv), 1×5, 510kg, 1×5, 630kg :yahoo:!
Benspark: 1×5, 70kg, 1×5, 80kg, 1×5, 90kg, 1×5, 100kg.Vader:
Ståendes vadpress: 1×8, 90kg (uppv), 1×5, 120kg, 1×5, 150kg, 1×5, 170kg.
Sittandes vadpress: 4×5, 85kg.
Vadpress i donkey raises maskin: 4×5, fullt mag.Lugnt tempo. Skönt med hjälpsamma killar och tjejer på gymmet. Tur i oturen att man har korta ben med tjock mage. Blir lättare att pressa då ROM inte blir så stort:p! Fick ta i verkligen på 630kg men då jag var långt ifrån på topp så vågade jag inte gå upp till 650kg som var min tanke. Första reps är alltid mest skrämmande i alla basövnigar Jag hade i mina tankar hur det låter när en kackerlacka blir krossad under någons fot. Ungefär så skulle det låta när en liten thai hamnar under 630kg. Så av rena skräcken pressade man för fulla muggar!
Nästa tunga period så får jag rycka tag i någon tyngre blondin på gymmet istället för en fager asiatiska som hjälp och komma upp i lite vikt. Hellre att något mjukt ramlar ner än ett berg av viktplattor på en….
Kan inte säga att detta pass var något mer anmärkningsbart. Skönt att slå 600 strecket med råge förstås men resterande var mest för att hålla ångan uppe.
Länge sedan jag bifogade någon video kom jag på. Jag som tjatat så mycket på Getto förut och nu producerar han videos a´la Spielberg! Så dagen till ära kommer en liten video från dagens lilla pass…
[youtube=r0hzDkpkHLM]
10 september, 2011 at 13:20 #313713Anonym anvandareMemberNog kan du väl gå djupare än sådär? Är väl inte mer än en tiondel av fullt ROM.
10 september, 2011 at 21:23 #313714Anonym anvandareMemberAleksei wrote:Nog kan du väl gå djupare än sådär? Är väl inte mer än en tiondel av fullt ROM.Ytterst lite får bli mitt svar. Mina quads slår emot min mage precis i det läget. Först reps på 630 kg går jag inte helt emot magen då jag ville känna på vikten först. Så i mitt fall är det nästan helt fullt ROM. Jag var tvungen att testa idag på gymmet med bara släden så jag kunde ge ett ärligt svar. Gick jag ner ytterligare lyftes min ländrygg direkt med enorm påfresting och skaderisk om jag hade mycket vikt på. Andra alternativet är att jag kör bredare fotställning som jag gjorde i mina yngre dagar och drar knäna mot armhålorna. Men även där belastas knäna enormt och jag får känningar med större vikt.
När jag är deffad kommer jag faktiskt djupare. Men det är inte så många veckor i mitt liv som jag är det….Men prova gärna ett rep över 500kg så kommer du känna vilka påfrestningar det ger på dina knän och ländryggen!
Veckans sista pass och även det sista tunga passet för denna period. Min latenta feber var som bortblåst och jag var pigg som en mört denna lördag. Alltid trevligare gå till gymmet med lite energi i solskenet:emo-thumb!
Axlar:
Baksida hantelflyes: 1×8, 17,5kg (uppv), 1×5, 22,5kg, 2×5, 25kg.
Sittandes militärpressar: 1×8, 50 framför, 1×8, 50kg bakom, 1×5, 70kg, 1×5, 80kg, 1×2 sedan fail på 85kg.[youtube=jPueoill7Jw]
Hantellyft åt sidan: 1×8, 17,5kg, 3×5, 22,5kg.
Shrugs: 1×8, 42,5kg, 3×5, 65kg.Hamstrings:
Sittandes lårcurl: 1×8, 50kg, 3×5, 70kg.
Ståendes enbens lårcurl: 1×5, 25kg, 3×5, 35kg.Moderat tempo. Var inte inte slutkörd alls när passet var över. Kändes som jag ville träna mer men det fick räcka för denna gång. Gjorde en liten film för att kolla pressarna. Såg att jag går lite längre ner med högra armen…..
Nästa vecka drar jag ner passen till fyra per vecka för maximal återhämtning och ökar volymen med 8-10 reps. Blir alltså inte dubbla bröstpass på ett tag. Kommer träna så i två veckor och sedan gå över till högreps. Blir mera fokus nu på massa och teknik samt kontakt. Hoppas att nå mitt mål att skrämma någon pensionär till Nyår:P!
10 september, 2011 at 22:18 #313719Anonym anvandareMemberKul med filmer Biff keep it up! Ser ut som ett sjysst gym du kör på, får man fråga vilket?
11 september, 2011 at 21:51 #313722Anonym anvandareMemberYes, roligt med filmer. Smarriga vader!
12 september, 2011 at 09:40 #313725Anonym anvandareMemberRiktigt kul med filmer! När jag pressar i benpressen kommer jag betydligt djupare, men jag är nog lite rörligare kring höften. För givetvis går inte jag heller djupare än att ländryggen kan hållas mot ryggplattan. Men sedan jag började med lite olympiska lyft har min rörlighet kring höften blivit avsevärt bättre
Jag reagerade precis som Getto på vaderna, GE MIIIIIIIG
12 september, 2011 at 10:46 #313726Anonym anvandareMemberbra kämpat!!! nu känner jag igen dig,tror jag…..
kände inte du erik också? lannerbäck.
ja ja ,det ser ju bra ut i alla fall,när du tränar.lite avundsjuk blir jag!!!
jag är ju mycket längre,så krävs så mycket mer för att det ska se mastigt ut på min kropp…
men men,kepp going strong på dig å lycka till……….
mvh bighulken…….. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.