- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 oktober, 2011 at 18:53 #313742Anonym anvandareMember
Jo som jag sa Martin, visst fan kan du bli mycket bättre:emo-thumb
Det skillnad på träning och träning, så även om du kommit så långt med din fysik, så finns det mycket mer att klämma ut.
Tack för allt och jag tackar med en liten film.
[youtube=Ra26xxblgC0]Ps stöd gärna Martins projekt som han eventuellt startar i Thailnad
26 oktober, 2011 at 19:48 #313743Anonym anvandareMemberDRIVE IT ALL OUT Vännen, grym är du .
27 oktober, 2011 at 12:10 #313744Anonym anvandareMemberVäldigt roligt att se denna film,som fever ligger bakom…….
fasiken,biffen,du är ju väldigt bra du vad gäller träning osv.roligt att få en bild av en person.tom,tävlat å sånt.häftigt.du verkar också vara en hejare på mat!!! både på att äta,men också att laga till!!! roligt.bara skoja ….med att äta!!…
nähepp,nu orkar jag inte skriva mer,ska vidare….
ha det nu å pumpa på……
mvh bighulken………….29 oktober, 2011 at 09:29 #313745Anonym anvandareMemberFortsätter att följa journalen. Är alltid kul att komma in här!
Har du något tips på hur man kan laga en thairätt med lammnjure?
29 oktober, 2011 at 13:45 #313746Anonym anvandareMemberGrymt fightingface i hantelcurlen
Kul med en film också, imponerande att du kommer ner i en spaghat med
1 november, 2011 at 00:01 #313747Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Bra krigaransikte under hantelcurlsen! Att försöka se snygg ut när man tar i kan man ju glömma.Tackar! Att försöka se snygg ut när jag inte tar i kan jag också glömma, höhö….
Steppen1983 wrote:DRIVE IT ALL OUT Vännen, grym är du.Jag vet inte rikigt om jag är så grym ännu. Men kanske en vacker dag så. Men tack för inlägget!
bighulken wrote:Väldigt roligt att se denna film,som fever ligger bakom…….
fasiken,biffen,du är ju väldigt bra du vad gäller träning osv.roligt att få en bild av en person.tom,tävlat å sånt.häftigt.du verkar också vara en hejare på mat!!! både på att äta,men också att laga till!!! roligt.bara skoja ….med att äta!!…
nähepp,nu orkar jag inte skriva mer,ska vidare….
ha det nu å pumpa på……
mvh bighulken………….Ja, lilla Fever är duktig! Jag älskar att träna så då blir det oftast lättare att lära sig. Mat är något jag uppskattar också. Laga och äta älskar vi i detta hushåll. Fever har gjort en video där jag lär hans fru laga en thairätt. Kommer väl så småningom….
Tomas Tryffel wrote:Fortsätter att följa journalen. Är alltid kul att komma in här!Har du något tips på hur man kan laga en thairätt med lammnjure?
Tackar så mycket! Lammnjure säger du? Inte så vanligt i Thailand dock. Men en rissoppa med revben också i är en rätt.
Khao Tom Si-Khrong Mu Seng Ji
1. Skär njuren på mitten. Ta bort den vita membranen i mitten och skölj den också. Skär den i lagom stora bitar och lämna sedan dessa i blöt i vatten 15 till 20 minuter.
2. Häll allt i en gryta och koka upp. Lägg i revbensspjäll (munstora bitar)och koka dem tills de är mjuka.
Tillsätt sedan ris, njure och sojasås. Låt koka en stund och stäng sedan av värmen.3. Häll soppan i en skål och strö över torkade saltade grönsaker, peppar, vårlök, koriander och vitlök (helst rostad).
Personligen skulle jag marinera den i ostronsås,lime och vitlök och grilla den (grillpanna). Sedan servera den på en salladsbädd med färsk thaimynta, koriander, rödlök, vårlök tomater och en het skaldjursås till (finns på flaska). Pressa lime över hela salladen. Då den väldigt smakrika njuren gifter sig fint med denna kombination.
Tommy Ivarsson wrote:Grymt fightingface i hantelcurlen.Kul med en film också, imponerande att du kommer ner i en spaghat med.
Försöker se lite cool ut när man väl lägger ut en bild…..
Va? Kan inte ALLA gå ner i spagat?!
Litet avbrott här i dagboken då det varit fullt upp med besök från Fever pch Åsa med barn. Alla barnen lekte bra tillsammans med min son så det var kul! Alltid roligare laga mat när man har besök och Fever gillar het mat så det fick han allt…
[img=http://img847.imageshack.us/img847/2582/img19831.jpg]Vi var även ute på Gumses gym på en amatör-strongmantävling. Träffade en del gamla bekanta där ute. Sedan ville deras dotter vara med i min matlagning så det blev en enkel och ekonomisk rätt hon fick göra. Resultatet blev detta….[img=http://img716.imageshack.us/img716/7272/201110292211.jpg]Var på Batman live på Globen igår med lillen. Inte så imponerad av showen som jag tyckte stundtals var lite löjlig. Men lillen gillade den så det var ju det viktigaste! Tyvärr råkade han tappa min Ipad mellan läktaren rakt ner i golvet (5m) så den har nu en inte lika fullt funktionell skärm längre. Inte lätt att ha barn ibland!
Idag blev det bröst som vanligt. Kändes bra med flera rätters thaimat i magen. Styrkan och repståligheten ökar sakta men säkert igen så det känns roligt. Även om det inte är några vikter att tala om så jag låter det vara hän ett tag till. Jobbar fortfarandes med mera kontakt och teknik.
Efter att mina läsare har fått stå ut med en hel del usla bilder med min mobilkamera ska jag nu börja leverera bättre bilder (hoppas jag) med min nyinköpta SLR-kamera. Jag har själv retat mig på mina bilder många gånger då jag endast använt mobilen till det. Så det var ett stort kliv framåt att köpa en riktig kamera. Men vill inte släpa omkring på ett stor kloss som de bättre kamerorna är. Men nu har Panasonic släppt världens minsta och lättaste SLR-kamera. Fever visade mig den och jag föll direkt för den! Förvänta er inga proffsbilder då jag är en auto-focus kille oftast både när det gäller filmandes med min videokamera eller mitt nya fotandes. Men kanske lär mig en vacker dag…..[img=http://img338.imageshack.us/img338/1933/gf3k.jpg]Jag ska snart börja med ett riktigt priotränings-program nästa vecka. Då blir jag illa tvungen att bokföra allt igen. Men håll ut kära läsare och stå ut med allt annat så länge!
2 november, 2011 at 00:27 #313748Anonym anvandareMemberCool film, han kan när han vill den där Fever.
5 november, 2011 at 20:50 #313749Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Cool film, han kan när han vill den där Fever.Ja, han har lärt sig snabbt hur man leker med bild och film.
Har lämnat kalla och mörka Sverige för att njuta av Thailands sol och värme istället ett tag nu. Passade på att åka ner snabbt innan översvämningarna stängde ner hela Bangkok. Min familj i Bangkok har tyvärr blivit strandsatta då de bor i det värst drabbade området. Så kunde inte se dem innan jag åkte vidare innan mitt område där jag bodde låg under vatten. Såg på nyheterna idag hur vattnet hade nått innerstan där jag precis varit…
Det råder akut brist på dricksvatten och UD avrådde från att resa till Bangkok och Thailand. Men inget jag bryr mig om! Priset på vatten har fördubblats och jag bunkrar upp så gott jag kan när tillfälle ges. Än så länge slipper jag blanda ut mitt BCAA med thaiwhiskey eller Singha….
Min väska vägde in på 29kg på Arlanda! Men största vikten var allt proteinpulver och BCAA jag släpade med mig ner. Har börjat ligga högt på proteinerna igen och intaget ska helst inte ligga under 360g per dag. Så haft extremt med gaser nu med allt pulver….Men alla överlevde på planet, hehe!
Har blivit mycket streetfood nu på sistone. Har inte kunnat sluta äta allt man kommer över. Högst sannolikt kommer jag väga runt 100kg innan jag åker hem. De brukar reta mig här och frågar när bebisen kommer och klappar mig på magen och skrattar!
Har tränat för fullt hela veckan och alla passen har gått bra. Idag var sista passet innan jag lägger om träningen till riktig prioträning för bröst och rygg. Jag säger som många andra att jag har inte genetiken för det…..Då måste man slita som en vattenbuffel på risfältet för varje steg framåt! Men kan ju vara andra skäl också…
Har försökt lära mig min nya kamera. Inte riktigt lärt mig göra fina bilder. Men jag jobbar på det!
[img=http://img257.imageshack.us/img257/6782/p10000361.jpg][img=http://img819.imageshack.us/img819/6341/p10000381.jpg][img=http://img856.imageshack.us/img856/5113/p10000461.jpg]Räkor stora som humrar![img=http://img339.imageshack.us/img339/4171/p10000541.jpg]Lite bilder på Bangkok i det området jag var i innan vattnet kom.
6 november, 2011 at 14:20 #313750Anonym anvandareMemberJag hade nog också hellre varit i Thailand än i ett grått ruggigt och mörkt Svedala, även om det råkar vara blött om fötterna.
Soppan såg fin ut.
6 november, 2011 at 14:56 #313751Anonym anvandareMemberRäkorna gör ju livet enklare, här hemma tar det ju tid och åter massa tid att skala ett kilo som inte motsvarare mer än 400g skalfri vikt kanske.
Importerar du ett par levande och släpper bland våra…7 november, 2011 at 20:55 #313752Anonym anvandareMemberGober wrote:Jag hade nog också hellre varit i Thailand än i ett grått ruggigt och mörkt Svedala, även om det råkar vara blött om fötterna.Soppan såg fin ut.
Det tror jag säkert du skulle vara lilla Gober. Om du har möjligheten så kom hit. Finns jag här ett bra tag så då ska jag ta dig till de bästa matställena du kan hitta här!
Albin wrote:Räkorna gör ju livet enklare, här hemma tar det ju tid och åter massa tid att skala ett kilo som inte motsvarare mer än 400g skalfri vikt kanske.
Importerar du ett par levande och släpper bland våra…Ibland är det halva nöjet att skala dem i rätt sällskap. Ur näringssynpunkt så har du helt rätt. Man hinner oftast bli mätt medans man skalar dem! Vet inte om de skulle överleva i Sveriges kalla vatten. Men tanken var god….
Blev en lugn söndag och började den med 2 tim morgonpromenad med lill-tjejen. Behöver röra på mig lite så man kan äta mer! Hon var duktig och klagade inte en enda gång att hon var trött. Sedan blev det bio på kvällen, ”The three muskeeters”. En av de bättre filmerna jag sett på sistone rent underhållningsmässigt. Roade mig i alla fall från första scen till sista scenen. Action blandat med humor.
[img=http://img818.imageshack.us/img818/4352/thethreemusketeers2011o.jpg]Lite av gårdagens kvällsmat:[img=http://img259.imageshack.us/img259/3339/p10000881.jpg][img=http://img4.imageshack.us/img4/7564/p10000851.jpg][img=http://img511.imageshack.us/img511/5154/p10000841.jpg]Ankägg etc.[img=http://img267.imageshack.us/img267/4474/p10000891.jpg]Så var det dags för nya schemat. Prio är bröst och rygg som sagt var. Armträningen läggs på hyllan helt och hållet ett tag nu. Quadsen kommer endast få några set knäböj. Vill man bli fin får man lida pin och det är vad jag måste göra nu! Ska jag kunna bita ifrån nästa gång så måste jag bli bra mycket mer symmetrisk och även större. Så i stora drag kommer jag träna enligt följande:Dag 1: Bröst. Jag kör tills jag är helt slut. Använder mig av alla möjliga träningsprinciper och efter dagsformen. Men tungt är mottot!
Dag 2: Rygg med marklyft. Som som ovan.
Dag 3: Axlar och mage. Ungefär som ovan.
Dag 4: Vila.
Dag 5: Bröstpass 2. En övning med lite tyngre vikter och lägre reps. Sedan håller jag mig runt 12-15 reps och lättare vikt.
Dag 6: Ryggpass 2 och ingen marklyft. Annars som ovan.
Dag 7: Quads (knäböj), hamstrings och vader.
Dag 8: Vila
Dag: 9: Börjar om från dag 1.
Vi får se vad detta kommer göra med min fysik. Hade i tankarna att endast ha 3 dagar mellan svagheterna. Men börjar så här och gör en utvärdering först. Har inte riktigt vant mig vid värmen och jetlagen sitter i fortfarandes. Så träningen är inte riktigt på full gas ännu. Men dagens svettiga pass var så här:
Bröst:
Bänkpress: 1×8, 50kg, 1×8, 80kg, 1×8, 110kg, 1×5, 120kg (hmmm).
Incline hantelpressar: 1×8, 45lbs, 1×8, 65lbs, 1×8, 90lbs, 1×7, 100lbs.
Hammerstrengh iso-lateral benchpress: 1×10, 90kg, 2×8 restpaus & 2 reps till, 90kg, 1×8, 90kg, drop till 60kg & 8 reps till, drop till 30kg och 8 reps till.
Hantelflyes: 4×10, 45lbs.Vet inte var styrkan var i bänkpressen. Högst märkligt men lite kom tillbaks i hantelpressarna. Svettigt men nöjd överlag. Undrar hur man kommer vara imorgon när det är dags för marklyften i värmen?!
Middagen bestod av makrill med sås som skulle väcka döda, hjort med svartpepparsås, grisnacke och en tallrik med wokade grönsaker (ej på bild).
Nu lite kyckling, ankägg, papayasallad, sushi och en kaseindrink sedan godnatt!
8 november, 2011 at 21:04 #313753Anonym anvandareMemberYtterligare en het dag här i Thailand. Svettas som en gris i det +28C gymmet. Fläktarna är på och det finns AC. Men lokalen är för stor så det hjälper föga. Kunde i och för sig tränat på den stora kedjan California WOW med perfekt AC. Men de har bara ett gym här och min nuvarande kedja har massor av gym utspridda på orten och är mera hardcore! Mycket biffar nu jämfört med förra november på gymmet. I somras var det också relativt glest. Kommer ner lite svenska byggare viskade en fågel i mitt öra också. Skulle vara kul faktiskt!
Rygg:
Marklyft: 1×8, 60kg, 1×8, 100kg, 1×8, 130kg, 1×8, 150kg, 1×6, 170kg, 1×185, fail (grrr).
Pull-ups: 4×6, kv.
Konc T-bar: 2×8, 50kg (brett grepp), 2×8, 50kg (smalt grepp med handflatorna inåt).
Latsdrag med smalt handtag: 2×10, 180lbs, 1×10, 160lbs, 1×10, 160lbs rest paus och 2 reps till.
Hammerstrengh iso-lateral low rowing: 3×8, 60kg, 1×8, 60kg drop 30kg, 8 reps till.Marklyften var inte till min belåtenhet. Men skyller på värmen! Genomsvettig som vanligt och krafterna är nog inte som de ska ännu. Men jag försöker pressa mig så gott jag kan under rådande omständigheter. Energin finns där trots allt och jag är sugen på att träna hårt. Försöker verkligen knipa till i bottenlägena för full kontraktion. Ryggen ska banne mig växa till síg tills 2013!
Blir lite morgoncardio imorgon också. Behöver få ner BF lite så man får igen byxorna även efter man ätit….
Thaimat i all sin ära. Men ibland behöver jag faktiskt en rejäl bit kött. Så då jag bor på hotell har man inget kök och jag är inte så vidare förtjust hur de lagar köttbitarna här i Thailand oavsett sort. De kryddar köttet knappt! Jag har även en viss svaghet för grillat så iväg till köpcentrum för att inhandla en grill till min balkong!! Blev en enkel elgrill (föredrar kolgrillat) men kanske skulle de andra hotellgästerna inte uppskatta oset? Av hotellet var det ok för mig att grilla i alla fall. Bor här ändå hela tiden och thai har lite mera kärleksfull syn på mat så de har full förståelse för mina begär. Så nu kan man grilla när och vad jag vill. Utan att springa på restaurang. Eller till min kompis hotell. Livet blev helt plötsligt ännu bättre i Thailand! Köpte även en stor ångkokare. Inte för att jag deffar men det är roligt att leka med den och ångkokt fisk eller ångkokta kycklingfiléer bara smälter i munnen samt all mat bibehåller alla näringsämnena bättre än om man kokar produkterna.
[img=http://img855.imageshack.us/img855/2695/p10000911.jpg][img=http://img39.imageshack.us/img39/3469/p10000981l.jpg]
8 november, 2011 at 21:16 #313754Anonym anvandareMemberStilig middag du fixade till!
Hur länge stannar du i Thailando?
8 november, 2011 at 21:35 #313755Anonym anvandareMemberhehe vad härligt att du skaffade en grill till hotellet. Hoppas vattnet går bort snart, jag kan inte få någon thaibasilika på min thairestaurang
9 november, 2011 at 19:12 #313756Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Stilig middag du fixade till!Hur länge stannar du i Thailando?
Tackar! Man tager vad man haver sa Kajsa Warg…..Vet faktiskt inte hur länge jag stannar. Planen var egentligen en massa åtagaden. Men så kom vattnet. Så tyvärr ligger även större delen av Bangkoks produktion och logistik nere. Lite kan jag uträtta här men inte till den grad jag vill. Så vi får se när vinden tar mig till Svedala. Inte för att jag saknar kylan och mörkret så jag biter ihop här ett tag till…..:whistle:
Gober wrote:hehe vad härligt att du skaffade en grill till hotellet. Hoppas vattnet går bort snart, jag kan inte få någon thaibasilika på min thairestaurangÄr man thai så är man, hehe! Det är brist på mycket här nere också. Har inte sökt efter thaibasilika ännu. Så får återkomma om den saken senare. Alkohol finns i överflöd som vanligt dygnet runt. Jag som bestämt mig att inte supa denna resa……
Morgoncardio med lilltjejen idag också. Det är så skönt att promenera runt här. Inte för att jag vill bli någon strandbyggare men känner att det finns för mycket mat och för liten karaktär i mig så behöver röra på mig!
Axlar:
Hantelpressar: 1×8, 30lbs, 1×8, 40lbs (smärtade till för mycket i högra trapsen så bytte till maskin).
Axelpress i maskin: 1×8, 110lbs, 1×8, 130lbs, 1×8, 150lbs.
Hantelflyes: 1×8, 30lbs, 3×8, 40lbs.
Enarms flyes bakom ryggen i CC: 3×10, 20lbs.
Framåtlutandes hantelflyes: 1×8, 25lbs, 1×8, 35lbs, 2×8, 40lbs.Traps:
Trapsmaskin: 1×8, 40kg, 1×8, 60kg, 1×8, 80kg, 1×8, 90kg, 1×8, 95kg.
Mage:
Magmaskin: 1×8, 25kg, 5×8, 45kg.
Har fått någon sträckning i trapsen så det var smärtsamt på ett dåligt sätt att träna axlar idag. Men kämpade mig igenom trots allt! Kände att det fanns mer att hämta men smärtan satte stopp för att gå till ”failure and beyond”. Passet avklarat och lite fick man röra på sig och imorgon en vilodag från gymmet med mera morgoncardio.
Hade ätit lite dåligt på dagen så tog igen det efter passet. Mycket man kan laga på rummet och balkongen om man vill. I alla fall här i Thailand….
Ps. Det var lilltjejen som la de kokta äggen på grillen Ds.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.