- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 november, 2011 at 19:17 #313757Anonym anvandareMember
Måltiderna ser som vanligt riktigt fina ut. Är ”lilltjejen” din dotter? måste vara jobbigt att lämna henne när du åker hem antar jag.
10 november, 2011 at 14:35 #313758Anonym anvandareMemberGober wrote:Måltiderna ser som vanligt riktigt fina ut. Är ”lilltjejen” din dotter? måste vara jobbigt att lämna henne när du åker hem antar jag.Det är alltid trevligare att kunna laga mat ibland även om det är bekvämt att få allt serverat. Men när man har sådana billiga råvaror om man jämför med att äta ute så gynnar det även proteinintaget. Japp, ”lilltjejen” är min lilla dotter här. Brukar oftast vara värst för barnen. Hon grät rätt mycket när jag åkte hem sist. Ville åka med pappa till Sverige. Mina barn är sådana pappagrisar! Lillen tjatar på hans mamma att han vill åka till Thailand med mig. Men så är tyvärr livet ibland. Inte alltid perfekt och en dans på rosor……
Vilodag och en lätt promenad. Solen sken och det bokstavligen rann om mig. Hoppas lite kcal rinner av mig! Idag är det Loy katong dvs att man hedrar vattnet. Så vi kommer snart gå ut och sätta en slags flytande dekoration i vattnet med blommor och ljus.
Dagen till ära så blev det mat från havet på grillen också. Pinfärska räkor (160 baht per kg) som sprattlade när jag marinerade dem i chili, mango och lime. Saftig grillad tonfisk med tillbehör och dagen till ära, veckans första öl! Har och kommer inte bli mycket av det denna resa. Så en är man väl värd ibland:P?
[http://imageshack.us/photo/my-images/715/p10001201.jpg/ [img=http://img715.imageshack.us/img715/8131/p10001201.jpg]]
11 november, 2011 at 18:44 #313759Anonym anvandareMemberLite svalare väder idag så man svettades inte lika mycket. Började dagen med BCAA som vanligt och lite senare en lätt nudelsoppa med kycklingfilé till frukost.
[img=http://img841.imageshack.us/img841/4892/201111112251.jpg]Kände mig riktigt sugen på att träna så med full energi och ytterligare BCAA i magen var det dags att ge brösten lite pisk igen! Gymmet var även det svalare än vanligt men jag kom snabbt upp i temperatur…Bröst:
Hantelpressar: 1×8, 50lbs, 1×8, 80lbs, 1×8, 100lbs, 1×8, 110lbs, 1×8, 120lbs.
Snedbänk i smith: 1×8, 95kg (sjukt tungt), 3×12, 70kg.
Pecs flyes i maskin: 1×15, 40kg, 3×12, 60kg.
Flyes i CC: 4×12, 40kg.Kändes riktigt bra detta pass. Blev ordentligt svettig som vanligt efter några set. Smithen kändes alldeles för tung om man jämför med de där hemma. Vet inte om det var lutningen på bänken som inte gick att ställa in stegvis eller om det verkligen var smithen som var märklig. Kan inte utesluta att jag var lite trött efter hantelpressarna också.
Nästa vecka har man nog vant sig helt med att träna i denna värme så då kan man ta ut sig för fullt hoppas jag. Fick även gjort lite byråkratiska bitar här så det kändes skönt.
Blev grillen efter gymmet med kycklinglår och thaikorv med stekt ris och broccoli i ostronsås. Några proteindrinkar har runnit ner också och jag bör hamna över 360g protein idag utan problem innan läggdags.
Hela lunchen bifogar jag bilder på (se nedan) och detta är ungefär dagens måltider. Med undantag för sista måltiden som blir något proteinrikt och en shaker kaseinprotein. Så ser min kost ut ungefär i stora drag. Slinker ner någon burgare här och där ibland också när jag känner för att bli ännu fetare…..
12 november, 2011 at 05:40 #313760Anonym anvandareMemberVilken gourmet du är!!!!!!
väldigt fina bilder också,platsar ju i en mat tidning!!!!!!
blir ju verkligen hungrig när jag ser dessa fina bilder,näe nu får det bli frulle,här i svedala….kl är typ 05:00.
träna på …………..12 november, 2011 at 11:56 #313761Anonym anvandareMemberVad skulle det kosta att anlita dig för att lära en annan att laga sådan underbar mat?
13 november, 2011 at 08:31 #313762Anonym anvandareMemberbighulken wrote:Vilken gourmet du är!!!!!!
väldigt fina bilder också,platsar ju i en mat tidning!!!!!!
blir ju verkligen hungrig när jag ser dessa fina bilder,näe nu får det bli frulle,här i svedala….kl är typ 05:00.
träna på …………..Kärleken till mat kommer nog alltid finnas i mitt hjärta. Hehe, vet nog inte om jag när någon vidare fotograf men tackar ödmjukast ändå att mina läsare uppskattar mina matbilder! Japp, nu ska det tränas så man får lite muskler här och där:bb:
BC-MAN wrote:Vad skulle det kosta att anlita dig för att lära en annan att laga sådan underbar mat?Jag tror säkert varje individ klarar av det om man bara vill. Det är precis som med att bygga muskler. Man måste bara nöta in det dag efter dag. Även lite fantasi och våga göra fel ibland. Sedan om man lagar till andra anstränger man sig oftast lite mer. Så laga gärna till kompisar, kärleken och familjen så ofta du kan så kommer det sakta men säkert. Lycka till och hantera maten med kärlek så kommer du nå bästa resultat!
Rygg igår som sagt var. Åt lite för mycket rött kött efter passet så slocknade som en stock och fick inte ens i mig min sista kaseindrink. Men jag överlever nog ändå! Här kommer passet i alla fall:
Rygg:
Stångrodd: 1×15, stången, 1×8, 60kg, 1×8, 90kg, 3×8, 110kg.
Latsdrag i maskin: 1×8, 70kg, 1×8, 80kg, 2×12, 65kg.
Iso-lateral roddmaskin med supinerat grepp: 4×12, 40kg.
Pullover med stång i CC: 1×12, 60kg, 3×12, 70kg.Nöjd med passet. Bra kontakt och körde verkligen slut på ryggen. Hade inte orkat ett set till. Det finns så många olika rygg och bröstmaskiner på mitt gym så man kan verkligen välja och vraka hur som helst. Tröttnar man tar jag mig bara till de andra gymmen i kedjan. Fokuseringen är på topp och jag jagar inte vikter utan vill verkligen komma åt ryggen och se till att man aktiverar den maximalt. Då är ett lite högre repsantal perfekt för det ändamålet.
Har precis dragit i mig lite stekt ris och kyckling samt en proteindrink. Lite senare är det dags för ben och vader. Vädret för tillfället +31C här och molnigt.
Mina feta biffar på grillen. Mer än ett kg för runt 50kr.
13 november, 2011 at 18:08 #313763Anonym anvandareMemberMitt schemas sista pass. Har varit molnigt hela dagen så rätt behagligt för att vara Thailand. Verkar som jag börjat vänja mig nu vid att träna under detta klimat. Ska vara lite kortfattad då jag ska upp och ta körkortet för motorcykel tidigt imorgon.
Quads:
Knäböj: 1×12, 60kg, 1×8, 90kg, 1×8, 120kg, 1×8, 150kg, 1×7, 160kg (tungt här på slutet så blev 2 restpause).
Hamstrings:
Liggandes lårcurl (kan inte se vikten): 1×12, 4 plattor, 1×8, 6 plattor, 2×8, 7 plattor.
Enbens lårcurl: 4×10, 10kg per ben.
Raka mark med hantlar: 1×10, 80lbs, 1×10, 90lbs.Vader:
Vadpress, maskin: 1×15, 40kg, 1×10, 110kg, 1×8, 120kg, 1×8, 140kg, 1×8, 160kg (för lätt denna maskin).
Sittandes vadpress: 1×8, 50kg, 1×8, 55kg, 2×8, 60kg (några forced reps).
Enbens vadpress i hacklift: 1×6, 20kg, 1×6, 10kg, 2×6, bara släden.Riktigt trevligt pass. Kände verkligen för att plåga mig själv och ta i! Värmen var ok och har börjat ställa mig under fläktarna mellan seten för att kyla ner mig om det finns möjlighet. Kändes lite märkligt att bara göra knäböj. Men vad gör man inte för att bli fin?!
Jag blev så sugen på dessa saftiga fläskkotletter de har här. Perfekta för grillen och som jag snabbmarinerade i citrongräs, chili, ostronsås och vitlök. Till det grillad sötpotatis, sallad och paprika. En enkel men väldigt trevlig middag. Lill-tjejen ville ha kycklingvingar så det fick hon….(en stor vass kniv så klarar man sig ganska bra med matlagningen på ett hotellrum).
13 november, 2011 at 18:15 #313770Anonym anvandareMembergud vilka muskler!
14 november, 2011 at 13:00 #313773Anonym anvandareMemberVart inne och kikat lite då och då men aldrig lämnat ett avtryck, men nu så
Har lunch om en kvart och ser på alla dessa maträtter…
Dagens lunch med lite leftovers från helgen känns lite tråkig nu.15 november, 2011 at 16:48 #313774Anonym anvandareMembergherkinboy wrote:gud vilka muskler!Jag försöker se liiite muskulös ut ibland. Förmodar att du kollat in Fevers video. På scen ser man alltid som mest muskulös ut med rätt ljus, olja etc. Är mest allmänt fet annars. Men tack ändå!
i0janki wrote:Vart inne och kikat lite då och då men aldrig lämnat ett avtryck, men nu så.Har lunch om en kvart och ser på alla dessa maträtter…
Dagens lunch med lite leftovers från helgen känns lite tråkig nu.Så trevligt att min lilla läsarskara skriver en rad ibland! ”Leftovers” är helt klart underskattat. Jag äter det för jämnan. Grytor blir bara bättre om de får ”mogna” ett tag. Din lunch är någon annans dröm. Lill-tjejen tycker att McDonalds och pizza är exotiskt och kan leva på det till frukost om hon får bestämma….
Lång och tuff dag. Värmen har verkligen legat på (+35C) och jag skulle göra min uppkörning för mc-kortet. Fick vänta några timmar tills min tid så åkte iväg längs kusten och matade lite havssköldpaddor med fiskbitar. Stora sköldpaddor vill jag lugnt påstå. Väger runt 300kg som fullvuxna!!
[img=http://img62.imageshack.us/img62/4333/201111152321.jpg]Hittade även där en perfekt avbild på min dagsform…[img=http://img269.imageshack.us/img269/9950/201111152341.jpg]En till liten bild på någon byggnad….[img=http://img843.imageshack.us/img843/9118/201111152361.jpg]Teorin var fasiken inte så lätt här. Bara böcker på thai (min thai är INTE bra måste jag tyvärr erkänna). Så kunde inte läsa något alls. Har gjort teorin tidigare för bil men då fanns engelskt matrial tillgängligt även om själva provet alltid finns på engelska. Men på 3:e försöket gick det bra trots språkbarriären. Även reglerna här är lite låt oss säga ”luddiga”….
Men körkort har jag nu även för MC och vad hände såklart när jag var på väg hem? Blev hårt påkörd av en annan ”motorbike”! Men han var trevlig och inga större skador varken på oss eller fordona. Så vi lät det vara och åkte vidare. Hade lite känningar av den hårda smällen jag fick över handleden. Trodde först att träningen var körd igen. Men det gick över det också.
Rätt utmattad efter dagen var det dags att ladda upp inför passet. Svepte 2 Lipo och lite BCAA. Sedan iväg till det heta gymmet…Bröst:
Bänkpress: 1×8, 60kg, 1×8, 90kg, 1×8, 110kg, 2×6, 120kg.
Sneda hantelpressar: 1×8, 80lbs, 1×8, 100lbs, 2×7, 100lbs.
Iso-lateral pec press: 1×10, 80kg, 2×10, 90kg, 1×8,5, 90kg, drop till 60kg, 8 reps till, drop till 30kg, 10 reps till.
Hantelflyes: 3×10, 55lbs.
Pecdeck maskin: 2×12, 47kg, 1×12, 55kg.Styrkan kanske inte riktigt var på topp då det bokstavligen rann om mig och efter den hårda dagen. Men mina pecs fick vad de tålde till bittra slutet. Jag har ställt in mig på att nästa gång jag kliver upp på scen ska jag inte se ut som en planka. Med blod, svett och tårar ska banne mig brösten växa!!! Så dag 1 och dag 2 är mördarpassen för mina svagheter. Summan av kardemumman är att det gick som jag ville och mina bröst blev totalt manglade!
Lite matbilder bifogas som vanligt. Gårdagens middag med Lab moo och lite makrill. Soppan på kycklingfilé och ägg är sista måltiden för igår med en kaseindrink. Yam nua och ångkokta stora räkor som jag åt efter bröstpasset.
Gober: Det verkar finnas gott om thaibasilika här i alla fall. Då jag ångkokade mina räkor i basilika, koriander, vitlök och galangal (fanns överallt). Även vattnet rinner bort nu visade de precis på nyheterna….
16 november, 2011 at 17:08 #313775Anonym anvandareMemberEn förbannad mygga höll mig vaken hela natten med att bita mig (eller vad de nu gör). Men tur att man kan sova lite längre på förmiddagen då jag hade inga särskilda uppgifter för en gångs skull denna morgon. Lite senare när man vaknat till liv fick man byta ut bromskivan som fått en spricka vid krocken. Blev lite sushi 2 tim innan träningen och en proteindrink. Inte något som smeker ens sinnen. Men den är billig där jag köper den (2,2 kr biten).
[img=http://img710.imageshack.us/img710/5328/p10001891.jpg]Efter jag hämtat lill-tjejen från skolan så ville hon se till att pappa fick i sig sina tillskott. Plockade fram Amino Magic, Lipo, shakers och protein. Sedan mätte upp allt precis som jag brukar göra. Det såg så sött ut att jag var tvungen ta en bild….[img=http://img12.imageshack.us/img12/9451/p10001921e.jpg]Men hon har som straff att inte få följa med till gymmet längre då hon springer omkring och leker med maskinerna samt pratar med mig ibland mitt i ett set. Fast hon har Ipaden att spela på. Lillen har varit med till gymmet sedan han var 3 dagar. Så han kan reglerna. Men hon lär väl sig så småningom…
Rygg:Marklyft: 1×8, 60kg, 1×8, 100kg, 1×8, 140kg, 1×8, 170kg, 1×5, 180kg, 1×2, 190kg.
Pull-ups: 4×6, kv (för lätt).
Iso-lateral low row: 3×8, 80kg, 1×8, 80kg, drop till 40kg och 8 reps till.
Latsdrag med smalt handtag: 4×10, 180lbs.
Pullover i CC med stång: 1×15, 80lbs, 3×12, 120lbs.Sjukt varmt i gymmet och jag retar mig på det ojämna golvet med dess ojämna golvplattor. Man står lite ojämt i marklyften och stången vill rulla iväg. Men annars var jag väldigt nöjd med serien. Sista setet var inte något vackert man vill skryta med. Knäna åkte under stången och jag fick verkligen kämpa upp vikten. Sista reps var betydligt stilrent. Har diskuterat detta förut med tyngdlyftaren och är svagast i första lyftet sedan flyter det oftast på. Fortfarandes för mycket ben känner jag. Men jag kommer få upp 200kg innan Nyår som är mitt sista mål innan nästa år!
Annars flöt passet på bra. Kontakten var där hela tiden men kunde nog sprängt intervallerna med 5% till. Nåja, har flera ryggpass framför mig att döda mig på!
Lite grillad kyckling som blev lite bränd (inte alltid perfekt tyvärr. Var i köket och skar upp apelsiner) och en annan kycklingrätt som gjordes i riskokaren. Mycket kyckling blir det här då det går göra så mycket med den. Kommer nog se ut som en kyckling snart……
16 november, 2011 at 21:13 #313776Anonym anvandareMemberTrevligt med en liten tillskotts-assistent : )
Borde väl gå att få bra sushi i thailand? Men priset var ju verkligen inget att klaga på.
17 november, 2011 at 20:31 #313777Anonym anvandareMemberGober wrote:Trevligt med en liten tillskotts-assistent.Borde väl gå att få bra sushi i thailand? Men priset var ju verkligen inget att klaga på.
Ja, mina små småttingar gillar att hjälpa till. Sushin är oftast bättre här än i Sverige om man vill ha sådan sushi men priset ligger kanske bara 30% under svenskt. Då jag inte är på någon direkt kort semester så försöker jag hålla kostnaderna nere. Om man äter ute blir det mest då ”streetfood” som är väldigt billig för oss. Annars lagar man det mesta på rummet. Även hotellet är bra mycket billigare än hyran hemma per månad. Jag brukar vara ganska duktig på att hitta billiga men bra råvaror. Även tillgängligheten till det mesta gör att man vill laga mat mera!
Ingen direkt hunger efter jag vaknat. Den obligatoriska drinken med BCAA på morgon dracks i vanlig ordning och inväntade några slags hungerkänslor. Kom aldrig några så tog en promenad istället på stranden. Vattnet svalkade inte ens fötterna medans solen tryckte på….
[img=http://img638.imageshack.us/img638/5821/201111172411.jpg][img=http://img683.imageshack.us/img683/9748/201111172391.jpg]Efter det kurrade magen och en spartansk nudelsoppa lagades med lite grillrester. Till det den obligatoriska proteindrinken.[img=http://img526.imageshack.us/img526/7168/p10002011.jpg]Blev fruktansvärt seg senare och tog en powernap innan gymmet. Ville tyvärr inte riktigt vakna till så bestämde mig att göra lite fler set och inte så tungt istället.Axlar:
Sittandes pressar med stång framför: 1×12, stången, 1×8, 40kg, 1×8, 50kg, 4×8, 60kg.
Hantellyft åt sidan: 1×8, 30lbs, 1×8, 35lbs, 1×8, 40lbs, 1×8, 45lbs.
Lateral raises (axelmaskin): 4×10 (kommer inte ihåg vikterna men gjorde en halvpyramid).
Baksida axlar i en flyesmaskin och pronerat grepp: 1×10, 60lbs, 1×10, 80lbs, 1×8, 120lbs, 1×8, 140lbs, 1×8, 160lbs.Traps:
Drag till hakan med z-stång: 1×8, 35kg, 1×8, 45kg, 2×6, 55kg.
Hantelshrugs: 4×8, 90lbs.Blev lite piggare under passet men styrkan var fortfarandes bortblåst. Retar mig lite på att jag är så klen i pressar med fri stång. Man har ju sett Gettos video med rätt brutala pressar med riktiga manliga machovikter! Lite avis där faktiskt måste jag erkänna. Men kanske går tillbaks till pressar i smith eller maskin. Ingen har gnällt på mina axlar till dags datum så kanske fortfarandes funkar?
Det var det och ytterligare en lugn hemmakväll med en film. Har inte varit ute och partajat en enda gång fast jag varit här i 2 veckor nu! Känns rätt skönt ändå och tiden rinner iväg trots allt. Mitt ett års visa är klart nu också så slipper man strula med passkontrollen.
Allt kommer verkar stilla komma tillbaks till sin vanliga ordning här också. Många thailändare återvänder tillbaks till sina hem i Bangkok och butikernas varor fylls sakta upp igen. Ska bli skönt med en vilodag imorgon och en strandpromenad på 1,5-2 tim blir det innan frukost för att hålla detta fetto lite under rimliga gränser….
En grillad fisk från gatustånden fick bli dagens middag…
19 november, 2011 at 19:08 #313778Anonym anvandareMemberGårdagens vilodag var behövlig. Kände mig rätt sliten och allmänt seg. Har tränat på rätt hårt och mer än vanligt. Även sömnen har varit lite si och så. Så det blev en väldigt lugn dag igår med en morgonpromenad och bio senare på kvällen.
[img=http://img257.imageshack.us/img257/4338/thethingv.jpg]Ingen film jag ser om. Men lite kul att höra en massa norska i filmen. Märkligt slut också. Inget ni behöver gå på bio för att se men endast 26kr för min biobiljett var det ok!
Inatt sov jag som en stock och vaknade pigg och utvilad. För att inte blir utsliten igen bestämde jag mig för att ta det lite lugnare i gymmet och inte krossa brösten. Utan mera stimulera cellerna under normala förhållandena.Bröstpass 2:
Lutandes hantelpressar: 1×8, 65lbs, 1×8, 80lbs, 3×8, 100lbs.
Hammerstrengh, inclinepress: 1×12, 70kg, 3×12, 80kg.
Pullover med hantel: 4×12, 80lbs.
Flyes i CC: 1×15, 30kg, 2×15, 35kg (för lite pump och trycka till pecsen ordentligt).Mage:
2 övningar och 10 set sammanlagt.
Högt tempo förutom i hantelpressarna. Hyffsat pass ändå och ska inte klaga. Känner att 4 dagar mellan mina svaga muskelgrupper är nödvändigt nu när jag går på lite hårdare och tränar mer. Kommer bli intressant att jämföra med min förra prioträning när denna period är över!
Är lite konfunderad om jag ska börja med mer cardio eller äta mindre? Har redan spräckt ett par shorts i skrevet när jag satt mig på huk och de andra börjar bli extremt tighta i midjan. Dessa val hela tiden…..
Dagens enkla frukost. Nudelsoppa med thaiköttbullar och en räkomelett. Skulle nog skippat det extra riset….
20 november, 2011 at 11:26 #313779Anonym anvandareMemberJag har smygfluktat i din dagbok biffen, men nu blir det första gången jag lämnar ett avtryck.
Quote:Ingen film jag ser om. Men lite kul att höra en massa norska i filmen.Jag såg en rysare på Norsk television och hade jätteroligt. Om jag inte minns fel så tror jag att filmen var svensk men med Norsk text, och jag hade jätteroligt. Det norska språket har så positiva tongångar jämfört med svenska (eller Norrländska).
Quote:Är lite konfunderad om jag ska börja med mer cardio eller äta mindre? Har redan spräckt ett par shorts i skrevet när jag satt mig på huk och de andra börjar bli extremt tighta i midjan. Dessa val hela tiden…..Jag hade personligen föredragit mer konditionsträning, dels för att det är så vansinnigt trevligt att äta gott men jag tycker även att det gör så gott för det allmänna välbefinnandet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.