- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 december, 2009 at 21:18 #312530Anonym anvandareMember
Blev lite taskigt med sömn inatt. Vaknade också hela tiden. Men, men, tänkte nästan hoppa passet och träna imorrn. Men jag bet ihop coh slutade känna efter. Mitt bröstpass e bland det viktigaste passet i veckan.
Pecs:
Bänkpress: 1×15, 50kg, 1×12, 90kg, 1×10, 100kg.
Snedbänk i smith: 3×10, 80kg (failure sista setet)
Flyes: 3×10, 22kg.
Sittandes bröstpress: 2×10, 70kg, 1×7, 70kg, drop till 45kg, 7 reps till.
Peckdeck: 4×12, 40kg.Triceps:
Pushdowns med snedstång: 1×15, 50kg, 2×10 hela mag. i CC.
Drag bakom huvudet med rep: 3×10, 60kg.
Triceps extension med hantel: 3×10, 15kg.Tog en Green kick innan passet och sedan körde man på med en rasande fart. Det e konstigt, ibland när man tror att det ska bli ett riktigt dåligt pass så blir det ens livs pass ändå:up:! Fick grym pump och kontakt med pecsen. Som jag nämt tidigare så kör jag lite lättare nu. Riktigt nöjd med passet. Man kan hålla högre tempo också när man kör själv. Min långbenta vän var kvar hemma. Lite ont i magen (den tiden på månaden). Men kör pecs med henne en annan dag istället. Hennes pecs duger ändå som de e:P! Bifogar en bild, hon sitter bredvid och granskar vad jag skriver……... Nä, nu tillbaks till min kycklinggryta!
30 december, 2009 at 18:42 #312531Anonym anvandareMemberÄnnu en iskall vinterdag. Man vill inte ens gå utanför dörren. Inte mitt klimat för en varmblodig thai:(! Men tvingade mig ut till affärn ändå. Har fått grym träningsvärk i pecsen sedan igår, skönt:emo-thumb! Den korta vilan mellan seten gjorde susen (30s).
Imorgon e det nyår. Ett nytt år kommer till sin början med vad det nu bringar i sitt sköte…..Jag önskar er alla en god start på Erat nya år. Där Era nyårslöften hålls. Försök se till mina läsare att nå lite närmare Era drömmar nästa år. även om det bara är några små steg. Men varje resa börjar alltid med ett steg. Tänk inte över för länge på nästa steg bara. Då kan Du bli ståendes på en fot……
Har inte så mycket att ponera över idag. Frös väl ihop ute i vinterkylan. Blir att kolla på lite film och laga entrecoté med klyftpotatis & vitlökssmör. Sedan vila upp sig till morgondagens pass:p!30 december, 2009 at 23:43 #312532Anonym anvandareMemberDu verkar ha redigt med massa och bra linjer. Som sagt, kommer ihåg dig sedan BodyOpen för många, många år sedan. Blev lite förvånad över att du kör såpass lätt i t tex bröstövningarna. Absolut ingen diss eller något, för onekligen fungerar det ju för dig!
Önskar dig all framgång och ett bra träningsår 2010.
31 december, 2009 at 10:51 #312533Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Du verkar ha redigt med massa och bra linjer. Som sagt, kommer ihåg dig sedan BodyOpen för många, många år sedan. Blev lite förvånad över att du kör såpass lätt i t tex bröstövningarna. Absolut ingen diss eller något, för onekligen fungerar det ju för dig!Önskar dig all framgång och ett bra träningsår 2010.
Tackar, jag försöker göra mitt bästa. Jo, många hakar upp sig på storleken av vikten. Men musklen vet inte hur många kg det ligger på stången utan bara hur den överbelastas. Så har man full kontakt och stressar musklen kommer resultaten. Samt att jag varierar ju min pass rätt mycket. Så om jag skulle börjat med tex bänkpress i varje pass i 6 mån. Skulle jag naturligtvis öka en del i styrka i den övningen. Men jag får inte samma volym på musklen. Det är ju trots allt min estetiska form som skall bedömas på scen inte min styrka…..!
Nä, nu ska man slänga ihop lite mat och sedan iväg till gymmet för ett lats-pass:emo-thumb!
31 december, 2009 at 17:03 #312534Anonym anvandareMemberBlev ett snabbpass idag. Blev bråttom innan gymmet stängde.
Lats:
Lat pulldown maskin: 1×15, 53kg, 3×10, 78kg.
Chins: 4×10, 43kg-hjälpvikt.
Pullover i maskin: 4×10, 63kg.
Latsdrag bakom nacken: 3x68kg.Som sagt var ett rasande tempo. Andfådd genom hela passet. Grym muskelkontakt och pump:up:! Så nu blir det duschen snart och planera vad man ska göra ikväll. Många fester men vet inte om man e sugen. Har lite beslutsångest…..Skulle vara skönt att träffa alla vänner som tjatar om att man ska komma dit. Men blir max 2 öl i så fall. Ett nytt pass väntar imorgon i gymmet…….
1 januari, 2010 at 19:51 #312535Anonym anvandareMemberNu var det då första dagen på det nya året. Förmodar att många har avlagt löften för i år? Det var skönt att komma ut lite i alla fall igår. Gick på 2 fester. En thaifest och en annan fest. Så man kan lugnt säga att jag har bulkat till bristninggränsen. Åt säkert i 5 timmar igår. Först på thaifesten med massor olika thairätter sedan mera klassisk nyårsmat på den andra festen, hummer, oxfilé etc. Gick upp 3 kg den kvällen! Mina vänner började undra när jag skulle föda, haha. Min kostym satt väldigt tight. Dags att sy upp en ny snart tror jag….
Vilken avsmak man fick av utelivet ändå. Alla intriger, fyllebråk, spyor etc. Känns inte så lockande att gå ut igen. Är bara mer triggad att den tävlingslivsstil jag nu valt, var den rätta. En mera permanent lycka som består och som man e stolt över. En fylla där man kanske hamnar i bråk, vaknar upp med någon man ångrar eller gör bort sig på samt sårar någon annan är inget man behöver i sin tillvaro. Samt vill bara glömmas bort så fort som möjligt. Inte för att jag är emot alkohol. jag gillar en kall öl, Mojitos, en whiskey efter maten. Men tyvärr kan inte många hantera alkoholen på ett ansvarsfullt sätt utan att det ska spåra ur på något sätt.
Idag har jag bara softat med mat från festerna och filmer. Tog en extra vilodag. Sedan imorgon e det nya tag med J i gymmet. Så mina trogna läsare. Välkomna in i det nya året! Bifogar några matbilder från igår…Om ni undrar varför jag jämt har 3 tallrikar med thaimat framför mig så e det så jag brukar äta thai.
2 januari, 2010 at 16:51 #312536Anonym anvandareMemberSista passet för veckan då. Kände mig lite seg och inte riktigt taggad men tog en Green kick och slutade känna efter. J sa att hon var också seg men det skulle jag inte låte henne komma undan med, hehe!
Axlar, traps:Framåtlutandes med hantlar (baksida): 1×15, 7kg, 3×10, 15kg.
Sittandes pecdeck (baksida): 1×12, 35kg, 3×10, 40kg.
Hantelpressar: 1×10, 25kg, 1×10, 30kg, 1×10, 35kg.
Sidolyft åt sidan med hantlar: 3×10, 15kg.
Drag till hakan med stång: 3×10, 45kg.
Sittandes shrugs i maskin: 3×10, 45kg.
Ståendes shrugs i smith: 3×8, 50kg.Hamstrings:
Liggandes lårcurls: 1×15, 35kg, 3×10, 45kg.
Raka marklyft: 1×12, 50kg, 3×10, 80kg.
Sittandes lårcurl: 1×12, 40kg, 3×10, 50kg.Det var ett högt tempo genom hela passet. J var kroniskt andfådd, stönade och pep samt hade bedjande ögon; ”tyck lite synd om mig då”! Har inga större anmärkningar på passet. Men kände att jag kunde pressat hamtrings lite hårdare. Nästa gång istället….Det var kul att försöka pressa ner J i spagat. Hon e stel som ett kassaskåp. Men jag sluta trycka när hon var ca 2 dm från spagat. Hon höll på att börja fälla några tårar. Men snart, hehe:P! Som gammal kampsportare gjorde våra tränare så. Det funkade kan jag lova…..
2 januari, 2010 at 17:10 #312537Anonym anvandareMemberdin j*vla….., du gör mig skit sugen på thaikäk nu så de saftast i munnen. gaah, blir thai silk här i stan sen när skolan börjar
Bara att kötta på2 januari, 2010 at 20:28 #312538Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:din j*vla….., du gör mig skit sugen på thaikäk nu så de saftast i munnen. gaah, blir thai silk här i stan sen när skolan börjar
Bara att kötta påHa, ha! Jepp, ska man bli grov gäller det att äta på tjejen;). Min middag idag efter gymmet, entrécote medium rare, klyftpotatis med skalet kvar, rödvinssås och haricort verts. Lika bra passa på innan min son kommer imorrn. Då blir det lite enklare mat….
3 januari, 2010 at 21:16 #312539Anonym anvandareMemberHar inte haft tid att skriva så mycket idag pga barn kräver min uppmärksamhet. Men jag ser med glädje över detta år då man ska upp på scenen äntligen igen. Motivationen är på topp och jag e hungrig.
Har gått över till lite lättare vikter nu med högre intensitet i passen istället. Älskar denna typ av träning bäst. J hakar på bra i tempot och det motiverar mig också bättre. Som sagt var väger jag nästan över nu så det blir mest finslipning nu resten av året fram till tävling. Men det känns helt ok ändå. Har en del att jobba på. Om jag håller på scen mot alla gamla meriterade rävar efter sådan kort tid får tiden utvisa….
Kanske kommer snåla lite med bilder nu framöver på mig själv då det e bättre att hålla igen lite tills man kommer upp på scen:|?! Men några videos kommer nog i alla fall. Någon av mina läsare som ska upp på SM i år förutom Herr Malm? Det ska bli intressant också om någon av mina adapters kommer upp på scen detta år i BF…….:p
4 januari, 2010 at 21:13 #312540Anonym anvandareMemberDå var veckans första pass avklarat. Var seg och hängig. Lillen låg och sov på en hela natten så man vaknade stup i kvarten. Men en Green Kick och Terminator-andan påslagen så körde man på. Hade bara en timme på oss då gymmet stängde kl. 19.00 och J kom till gymmet kl.18.00. Men vi matade på i 180!
Rygg:
Stångrodd med supinerat grepp: 1×15, 50kg. 1×10, 100kg, 2×10, 120kg.
Sittandes rodd med smalt grepp: 1×12, 55kg, 3×10, 85kg.
Halva marklyft: 1×10, 60kg, 2×10, 140kg, 1×8, 140kg (tappade greppet)
Sittandes rodd i maskin med brett grepp: 3×12, 70kg.Biceps:
Ståendes curls med stång: 1×12, 35kg, 2×10, 45kg.
Sittandes koncentationscurls i maskin: 1×12, 25kg, 2×10, 20kg.Vi hade ett rasande tempo rakt igenom hela passet förutom då vi gjorde lite posering i poseringsrummet i väntan på en maskin. Har inget att anmärka på. J verkade också nöjd med passet. Nä, nu kurrar magen. Dags att fixa lite pasta bolognese till mig och lillen!
5 januari, 2010 at 15:39 #312541Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Har tittat in mycket i denna dagbok utan att lämna ett märke, men känner att det änna är dags nu.Anledningen till varför är att man blir så oerhört inspirerad av att kika in här, inte bara vad gäller träningen i sig, utan din inställning till allt runt omkring, livet, maten, vännerna, familjen o.s.v är riktigt inspirerande. En mycket varm och kärleksfull dagbok som sprider glädje konstan skulle jag vilja säga. Du verkar vara en mycket ödmjuk och klok person, jag önskar dig verkligen all lycka till med dina framtida tävlingsplaer och kommer naturligtvis att fortsätta följa denna dagbok med entusiasm.
MVH.
Tackar Flessa! Jo, jag vill uppmärksamma mina läsare att även vi som siktar mot toppen inom denna sport faktiskt har ett liv vid sidan om. Att de hungriga, unga aspiranter som finns ute på gymmen inte blir fanatiska. Detta e en otrolig egosport där man sätter sig själv i centrum hela tiden. Men man får inte glömma bort sin omgivning på vägen eller stampa på sina medmänniskor! Att man måste leva också vid sidan om gymmet och proteindrinken. När man funnit den balansen & distansen kommer man må bättre även som människa. Oavsett om Du e partner, förälder eller bara dig själv.
Träningen & de underbara människor jag träffat har gjort mig till en mera insiktsfull människa. Jag har gjort mina misstag här livet också dock och allt har färgat mig som människa. På vissa punkter till en väldigt hård person på vissa punkter. Men det viktigaste av allt är dock att jag lärt mig att inte ge upp! Jag har hjälpt många genom mina dar utan att få ett tack ens. Men det e så i livet. Men när man verkligen lyckas göra en medmänniska glad, då har man nått sitt mål. Vi e så stressade i dagens samhälle att vi glömmer bort varandra. Men man kan inte vara för upptagen att man inte har en liten stund att ägna åt att sträcka ut en hjälpande hand åt en behövande. Ge en positiv kommentar från hjärtat till en medmänniska kan göra hennes/hans dag!
Inte så att jag inte tar min träning på blodigt allvar för det gör jag. Men man har mognat så att man lärt sig att ett dåligt pass e inte hela världen. Man har helt enkelt mera distans till det man gör och älskar.
Min träning och upplägg e väldigt komplicerat för en nybörjare. Men den e baserad på år av kunskap samt hyffsad genetik.Som nybörjare i sin tidiga karriär letar man efter den magiska formulan som ska ge Dig den kropp Du drömmer om. Man provar många träningskoncept och olika tillskott. Man har sin förutfattade mening vad som e optimalt för en. Jag har själv varit där. Men ju ger man lär sig desto mer lär man sig vad mycket mer man kan lära sig. En nybörjare som följt min dagbok kanske inte reflekterar som de mera erfarna tränande av mina upplägg. De mer erfarna ser varför jag gör som jag gör. Att jag attackerar mera av både det vita & röda musklerfibrerna än en vanlig tränande. Måhända under kortare men intensiva perioder. Dessa perioder eller små ”överraskningar” anser jag ge mera volym och kvalitét än den klassiska träningen. Men det e jag det och det gäller min kropp. Som sagt var, behöver inte vara den absoluta sanningen för Dig! Nä, nu e det dags att lillen & jag får lite mat i oss. Sedan iväg och träna lite pecs med J!
5 januari, 2010 at 21:36 #312542Anonym anvandareMemberIskallt ute:(! Mina gener e inte byggda för detta klimat. Behöver runt +23C för att må som bäst. Förmodligen hade mina leder frusit fast för det var inte något höjdarpass idag…
Pecs:
Bänkpress: 1×15, 50kg, 1×12, 90kg, 1×10, 100kg, 1×10, 110kg (3 reps med lite hjälp).
Hantelpressar i snedbänk: 1×12, 32kg, 1×10, 35kg, 1×8, 32kg. (tappade totalt styrkan i denna övning).
Flyes med hantlar: 1×10, 20kg, 1×10, 22kg, 2×10, 25kg.
Sittandes bröstpress i maskin: 3×10, 70kg.
Peckdeck: 3×12, 40kg.Triceps:
Pushdowns med rep: 1×12, 35kg, 2×10, 40kg.
Tricepspressar i maskin: 1×12, 60kg, 1×10, 65kg, 1×10, 70kg.Inte nöjdd med passet. Kände mig kraftlös och frusen. Höll dock snabbt tempo rakt igenom. 20-30s vila max. Var tvungen att korrigera J en hel del då hon har en axelskada som spökar ibland. Denna kyla tar kål på min kropp, saknar värmen i Thailand…..Bifogar en bild från min favorit strand och våran grillning hos min ex. fästmö mitt ute i djungeln medans villan var under uppbyggnad. Vem säger att man inte kan laga kulinariska rätter under enkla förhållanden?!
5 januari, 2010 at 22:44 #312543Anonym anvandareMemberTänkte lägga in en värmande kommentar så här i kylan 😮
Har förstås läst din dagbok varje dag o faschineras av hur mkt erfarenhet du sitter på! Dessutom lästa jag ditt insiktsfulla inlägg om hur man bemöter människor i livet som inte alltid uttrycker sin tacksamhet, så därför tänkte jag ta tillfället i akt o passa på att rikta ett stort TACK[/b]:happy: till dig för att du hjälper mig så mkt! Förutsätter att det kommer bli en hård väg att vandra, o medans jag fortfarande kan le efter våra hårda pass så vill jag sprida lite glädje:) TROTS dina smärtsamma metoder hahhaha!!:devil: Du sa till mig att du ibland kan vara dålig på att ge positiv kritik, o det är jag oxå! Men nu gjorde jag ett litet ryck
Ser fram emot nästa pass!!
//J
6 januari, 2010 at 12:29 #312544Anonym anvandareMemberHELLO BIFFEN!!! God Fortsättning på det nya året. Hoppas du har haft det great. Jag kom tillbaka från 10 dagar i Spanien igår, så bara dunka vidare på gymmet nu( men jag har kört där med ). Ha det bäst och keep up the good work. Fina matbilder och bra pass.
MVH cesse
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.