Dags att ta sig i kragen

Home Forums Dagböcker Dags att ta sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

Har kommit fram till att sommaren nu närmar sig med stormsteg och att jag är för otränad och odeffad för att kunna se fram emot den stundande semestern:evil:.
    Så förhoppningsvis genom att lägga upp en liten dagbok här så kan era pikar och och förhoppningsvis motivationshöjande kommentarer göra så att jag slutar äta som en liten tjej vs massa skitmat vid fel valda tillfällen:( göra så att jag tar mig i kragen och börjar träna ordentligt igen men framförallt att äta vettigt.
    Ska lägga upp lite pass och annat smått och gott när tiden och lusten faller på och skulle man förhändelsevis vara lite nöjd en dag så kanske någon bild kan postas också:yikes:

Sitter just nu på jobbet och dricker min träningsdrink innehållande lite esa-pro och labrada super charge:P
    Bara väntar på att flexen ska infalla så man kan ta sig ner till gymet och börja göra något vettigt idag.
    Står bröst, axlar, triceps på schemat idag så se hur det går och om det blir något vettigt så uppdateras det senare under kvällen kan jag väl tänka mig.

Laddade med lite goa In Flames låtar på väg ner till gymet igår så att man kom i rätt stämning, laddad och go när man kom ner till gymet men då upptäckte jag att man hade glömt träningsskorna, motivationen sjönk lite där men det fick inte bli nåt som sabbade passet.

Så blev lite bröst, axlar, triceps och mage som följer.
    Vikterna är egentligen för dåliga för att redovisas men lägger upp dem för egen skull mest för att se att man inte tappar för mycket styrka nu när man ska försöka bli lite hårdare i kroppen.:ike:

Kort vila mellan alla set och övningar, intensivt ska de vara;)
    Bänkpress:
    80*10
    85*5
    90*4
    90*4
    85*5
    80*5

Djupa hantelflyes, snedbänk:
    20*8
    22,5*8
    22,5*8

Axelpress i maskin:
    60*10
    65*10
    70*10
    75*10
    85*8

Sidolyft hantlar:
    12,5*10*3

Enarms sidolyft kablar:
    20*10*2

Enarms pushdown kabel:
    20*15*2

Dips:
    kv*28
    kv*15

frenshpress hantel:
    25*15
    27,5*12

Romanlegchair
    kv*30,25,20,20,15

Avslutade sen passet med att cykla 30min.
    Sammanfattning: Passet kändes ok, men ont i mina klena handleder så svårt att köra tyngre för överkroppen men det är bara att bita ihop och göra det bästa av sina förutsättningar:frust:

Cardio övrigt, 1h prommenad på morgonen och 0,5h på kvällen (får tacka hunden för detta:p)

Maten var ok under dagen, ska försöka styra upp det ännu bättre och sen redovisa det lite mer.

Bra pass mannen go for it :D

Fidde_Mannen wrote:
    Bra pass mannen go for it :D

haha ironin känns nästan igenom:D
    men tack iallafall ditt monster:p
    hur går det själv med byggandet nu?

Nu sitter man här med postworkout-drinken igen och försöker ladda för dagens pass, vilket blir i huvudsak rygg och sen lite biceps mm.
    Och idag vet jag redan innan att jag inte glömt skorna:D

Gårdagens pass blev ingen succe men ett pass blev det iallafall.
    Dåligt med styrka och ingen direkt skön kontakt med ryggen:( fastän jag sänkte vikterna och försökte köra riktigt strikt, dock trapsen och biceps kändes riktigt bra:)

T-rodd:
    60*10
    75*10
    90*10
    100*6

hantelrodd:
    34,5*10
    40*10
    45*8

sittande rodd:
    70*10*3

rodd med rep, kabeltrissan
    50*20*30

shrugs superset bakom vs framför
    40*30*3

omvänd peckdeck
    55*10*3

liggande sidolyft hantlar
    6*15*2

scottcurl
    30*15
    35*15
    40*12

scottcurl kabel
    50*10*2

Hammercurl hantlar
    17,5*10*2

sen avslutade med lite supersetare för underarmarna och cyklade 30min.

Var så jäkla mycket folk igår på gymet så det var lite jobbigt att träna, dvs stå och vänta på maskiner och trängas vid hantelstället:frust:

En positiv sak var iallafall att maten sköttes bra:up:

BC-MAN wrote:
    Gårdagens pass blev ingen succe men ett pass blev det iallafall.
    Dåligt med styrka och ingen direkt skön kontakt med ryggen:( fastän jag sänkte vikterna och försökte köra riktigt strikt, dock trapsen och biceps kändes riktigt bra:)

T-rodd:
    60*10
    75*10
    90*10
    100*6

hantelrodd:
    34,5*10
    40*10
    45*8

sittande rodd:
    70*10*3

rodd med rep, kabeltrissan
    50*20*30

shrugs superset bakom vs framför
    40*30*3

omvänd peckdeck
    55*10*3

liggande sidolyft hantlar
    6*15*2

scottcurl
    30*15
    35*15
    40*12

scottcurl kabel
    50*10*2

Hammercurl hantlar
    17,5*10*2

sen avslutade med lite supersetare för underarmarna och cyklade 30min.

Var så jäkla mycket folk igår på gymet så det var lite jobbigt att träna, dvs stå och vänta på maskiner och trängas vid hantelstället:frust:

En positiv sak var iallafall att maten sköttes bra

sluta köra med maskiner så slipper du vänta :D

Om det hade varit så väl så hade jag gärna gjort de, föredar lösa vikter framför maskiner men nu så var de 25 st juniorer samtidigt på gymmet och alla skulle köra bröst, biceps så att ta sig fram till hantlarna och stängerna var nästintill omöjligt:( sen när de var färdiga med sina 30set biceps och 40 set bröst så hade jag tröttnat:frust:

samutown wrote:
    sluta köra med maskiner så slipper du vänta :D

Dags för lite uppdatering.
    Maten och cardion har skötts bra hela veckan så släppt en hel del vätska, tycker det börjar se bättre ut8)
    men man får nog unvika att äta för mycket imon när det är lite fyllnadsdag, eller kanske ikväll istället efter benpasset för blir svullen som en gris direkt och inte för att tala om min känsliga mage som inte tål någon fetare mat eller knappt några kolhydrater för att bli helt utslagen:(

Men idag är det iallafall ben som gäller, är nog det som är roligast att träna för tillfället.
    Känns bra och ökat lite i styrka men de skulle ju gärna kunna få växa lite oxå:frust:

En liten recenssion om passet igår då.

Tyvärr så kom inte ifrån jobbet i tid, så skulle man iväg på en annan sak lite senare så var tvungen att skippa vader och mage:frust:
    Men det blev ett pass och de kändes hyfsat bra iallafall.

Knäböj 100*10, 120*6, 120*6, 120*6, 100*10
    Marklyft 130*5, 150*5, 150*5, 130*5
    Utfall 50*10, 60*10, 65*8
    Liggande lårcurl 30*10, 30*8
    benspark 40*10*3

Sen avslutade passet med drygt en halvtimmes prommenad med hunden.

Sen kvälle och lite fyllnad, va faktiskt ganska ok att inte äta några större mängder skräp.
    Blev ris och grovt bröd som fyllnad för at avsluta med 2bars och en liten choklad
    Men tyvärr så gillade inte magen detta så den är i uppror idag:(

Ny vecka och dags att skärpa till det ordentligt nu:ike:

Började morgonen med 1h prommenad med hunden, sista halvtimmen av rundan i vräkande snö:(

Frukosten bestod av äggviteomellet med minikeso lite grönsaker och massor av kryddor med sting i+omega 3

proteindrink och kaffe till frukosten på jobbet

lunchen precis avklarad och den bestod av ett rejält lass med grönsaker sen proteinpasta och kycklingfilé

Får se ifall det blir något träningspass idag, bror lite på hur kroppen känns, blev ett pass i lördags med brossan när melodifestivalen gick.
    sambon va iväg så blev till att köra ett kvällspass, första på väldigt länge.
    Gick bra, körde ett lättare bröst, armar, gött me pump:)

Blev aldrig något pass på gymet igår efter jobbet, kände mig ganska sliten i kroppen så jag åkte hem i snöovädret och åt lite.
    ägg, minikeso och grönsaker blev de sen så tog jag och sambon en powernapp i soffan;)
    Kvällen avslutades sen med 45 min på cykeln och sen blev det kyckling och grönsaker till kvällsmat.
    Va en ganska bra dag igår fastän det inte blev någon träning, magen börjar rätta till sig nu efter helgen:|

BC-MAN wrote:
    haha ironin känns nästan igenom:D
    men tack iallafall ditt monster:p
    hur går det själv med byggandet nu?

Har tränat lite sissta halvåret och ätit massa skit. Men har börjat skärpa mig igen. Vill ju komma i samma form som på min avatar åtminstånde :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.