Dags att ta sig i kragen

Home Forums Dagböcker Dags att ta sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author
    Fidde_Mannen wrote:
    Har tränat lite sissta halvåret och ätit massa skit. Men har börjat skärpa mig igen. Vill ju komma i samma form som på min avatar åtminstånde :)

Ger du bara dig fasen på de så tro jag du kommer lykac bra med de Fidde och kanske bli ännu bättre:up:
    Du måste ju prova scenen någongång jö, du som har lite mer massa än oss normala:bb:

Och nu va denna dagen snart avklarad.

Började morgonen med en väldigt kort runda, 15 min med hunden, hon ville inte alls ut och gå i snön så när jag kom hem så satte jag på en film och klev upp på motionscyklen i 1h istället.

Dagens mat har sköts bra med massa kyckling, minikeso, ägg, grönsaker, proteinpasta och proteinpulver

Passet idag blev rygg och axlar med en kompis, va inte så laddad till en början, lidit av magen så gott som hela dagen så inte så mycket enrgi kvar i kroppen men det blev ett ok pass iallafall.

Chins kv*15, 12, 12, 10
    Hantelrodd 40*10, 49*8, 45*10
    stångrodd 90*10, 100*10, 110*10
    latsdrag bakom nacken 70*3

hantelpress 27,5*10, 32*8, 32*8
    maskinpress 75*10*2
    sidolyft kablar lite dropset
    omvänd peckdeck också lite dropset

Blir nog att avsluta kvällen med lite cykling sen också:|

And that´s all for today folks.

Ny dag och nya tag.

Blev en halvtimme på cykeln igårkväll framför tv och sen lite kassler och grönsaker till kvällsmat.

Dagen började idag med en prommenad med hunden på en halvtimme vid 04:30 , va inte så kul att gå idag, det var snorhalt ute:(

Så när jag kom hem så kröp hunden ner i korgen och sov vidare, det så jäkligt skönt ut:)
    Själv så satte jag mig på cykeln i 45 min och kollade lite film sammtidigt.

Frukost sen med minikeso, kessela, psyliumfrön, morotsflarn och funlight i en go blandning
    +omega 3 och 2 ägg, skölde ner detta med vatten och grönt-te.

Mellanmål på jobbet med lite proteindrink och kaffe.

Blir nog lite underkropp i dag på gymet va de tänkt:up:

Blev inget pass igår efter jobb, kände mig trött och sliten igen:( så fick bli lite cardio bara istället så att man inte drar på sig någon förkylning eller skit nu när man äntligen har fått en lång helg att se fram emot:)

blev 2 rundor till på motionscykeln under gårdagen 45min efter jobbet och avslutade kvällen med en halvtimme.

Dagen har börjat lite lustigt, tog en prommenad med hunden på 45min och sen blev de 45 min på cykeln och en bra frukost med kassler, minikeso, grönsaker och ägg.
    Sen så när man skulle iväg till jobbet så startade inte bilen:frust:så det blev en prommenad till på ca 30 min till jobbet och sen nu på middagen upptäckte jag att matlådan blev kvar i bilen
    Så middagen bestod bara av proteindrink men sån tur så hade vi lite påsk-frukost på jobbet, blev ägg, sill och grovtbröd, så att man inte blir för jäkla hungrig och trött till passet i eftermiddag.

Tillbaka till vardagen igen efter en skön långhelg med ledigt.
    Har uppdaterat dåligt här under helgen men träningen har funkat bra och jag har varit ganska flitig, ganska nöjd med träningsfrekvensen faktiskt:happy:
    Har haft mycket energi och varit sugen, måste ha varit alla extra kalorier i form utav påskmat:P

Ska försöka dra mig till minnes vilka pass som har kört sedan sist jag skrev här….

Sist jag skrev så sa jag de skulle bli ben och de blev det också.

hack squat 90*10, 105*10, 120*10, 130*6, 130*6
    rakamarklyft 70*15, 100*10, 100*10
    vertikal benpress 90*15*3
    Liggande lårcurl 30*10*4
    benspark 40*10*3
    Vadpress i benpressen 130*30*5, högreppare som brände riktigt fint
    bellyback 3*30
    benlyft över bänk 5*max

Avslutade sen passet med en halvtimme prommenad på rullbandet, mest för att släppa på trycket i benen och sen så tycker jag ersonligen att det gör stor skillnad på stelheten/träningsvärken till nästa dag om man får traska en stund efter passet.
    Sen kvällen avslutades med även en runda på cykeln 30min.

Är nöjd med passet, hade ganska bra styrka och tryck även fastän det hade blivit så lite mat under dagen

Fredag:

Hade egentligen tänkt sova ut lite, så skönt att få göra nu när man är ledig, men vaknade vid 6 tiden ändå.
    Så började morgonen med att dra i mig min preworkout-drink och sen gick jag ner i tvättstugan och slängde på en maskin innan jag traskade ner till gymet.

Blev ett ganska intensivt pass med bröst och armar.
    Körde bänk 4 set
    Lutande hantelpress, högreppare
    och sen avslutade med lite kabelcross

Armpasset bestod av.
    Superset med.
    Kabelcurl 3*10/pushdown 3*15
    Hantelcurl 3*10/frenshpress 3*10
    Sen körde 15min löpning på rullbandet innan det var hemgång och fortsättning med tvättandet innan sambon hade vaknat:)

Resten av fredagen blev ganska lugn och skön, städade lite i lägenheten och slappade mest, tror jag:what:
    Sen 1h cyckling på kvällen

Lördag.

Skulle egentligen ha vilat här men efter ha fått sova ut och sen trampat 1h på cykeln framför någon film så gjorde jag frukost och väckte sambon
    Så började suget infinna sig och vid kl 12 skulle hon iväg en liten runda, då passade jag på att sticka ner för ett snabb pass.

Blev ett intensivt pass, nöjd med detta också, känns bra nu:up:
    Hade 1h på mig att träna innan man skulle hem och duscha och sen iväg på påkmiddag

Chins 4*10
    Stångrodd med supinerat grepp 3*15
    Latdrag 4*10
    Rodd med rep 3*15
    Shrugs med hantlar 4*10
    Framåtlutande hantelsving 4*15
    Vadpress i hack-lift 5*15

Är lite osäker på vikterna på detta oc förra passet så hoppar över att redovisa det.

Sen efter passet så blev det en god påskmiddag:P men fastän man höll tillbaka och inte åt efterrätt och så mycket som man ville/kunde så såg man ut som en svullen gris nästa dag:frust:
    6,5kg blev uppgången:( har alltid haft lätt för att dra på vätska men denna uppgången tycker jag själv nästan är sjuk med tanke på att jag inte åt så mycket

Kvällen fick det bli 1h på cykeln.

6,5kg, måste ha varit en riktigt GOD påskmiddag :)

Daria wrote:

Omg :D det kallar jag middag

haha, jo gott var det:P
    men inte så mycket att det var värt all denna vätskan
    Åt hyfsat bra och inte några större mängder men lägger på mig vätska sjukt lätt:frust:

Fidde_Mannen wrote:
    Omg :D det kallar jag middag

Ja, gott var det:P

Daria wrote:

Hann inte skriva in det sista passet som avklarades på söndagen innan på frukosten.

På förmiddagen på söndagen lyckades jag få med mig min lilla sambo;) med ner till gymet.

Blev lite axlar och mage.

hantelpress 27,5*15, 32*6*3, 27,5*15
    maskinpress 75*10, 85*10, 95*10
    dropset sidolyft med hantlar 5set
    magmaskin lite dropset där också

Sen efter träningen så var det dags för nästa påskmiddag
    Den första avklarades hos svärmor och den andra hemma hos syrran med föräldrarna, konstigt nog så smakade det lika bra med påskmat på söndagen igen:P
    sen 1h cykling på kvällen.

Nä nu är lunchen slut, dags att börja jobba igen…

BC-MAN wrote:
    haha, jo gott var det:P
    men inte så mycket att det var värt all denna vätskan
    Åt hyfsat bra och inte några större mängder men lägger på mig vätska sjukt lätt:frust:

Dricker 4 liter pissa ut 4 dl :emo-thumb

Nu var det ett tag sen man skrev något här och det har sina anledningar.
    Skall uppdatera lite efter hand vad som har skett den senaste tiden, Har inte blivit något pass sen söndagen i påskhelgen för att sen söndagkvällen efter passet så kände mig inte alls pigg och måndagen var inte mycket bättre så vilade från träningen men kändes bara sämre och sämre så sen på tisdagen efter jobbbet när jag hade satt mig till bordet och skulle avnjuta lite kyckling och grönsaker:) då fick jag en jättekramp i bröstet, och då menar jag verkligen jättekramp.
    Upp till akuten och in fort som fasen uppkopplad på EKG och sen massa prover.
    Ett infarktprov började läkaren med, infarktprov!
    Blev man lite rädd där en stund, fasen jag är ju bara 23 och äter nyttigt, tränar bra så å kan man väl inte drabbas av en infarkt?:what:
    Läkaren gillade inte alls resultatet från EKG´n, hade en vilopuls på 34 och det var alldelse för lågt tyckte de, kan man kanske visserligen förstå.
    Efter drygt 4h på akuten så blev jag inskickad till Hjärtintensiven…
    Fick tillbringa natten där och nästa morgon fortsatte med en jäkla massa prover och nytt EGK.
    Vilopuls på 30 där på morgonen och det gillades inte alls av läkarna, försökte förklara för dem att jag alltid har haft väldigt låg vilopuls.
    Sen efter alla prover så fick man dra på sig sin sexiga nattskjorta:P och ut och äta frukost, man kände sig ganska ensam där i sin ålder, alla andra var i åldern så att de hade kunnat vara mina far/mor-föräldrar, kände sig ganska uttittad då:o

Trevligt nog så fick man enhel del besök hos sig, först och främst min underbara sambo;), som var super orolig för mig sen min snälla bror som stack ifrån jobbet ett flertal gånger för att besöka mig och vid ena tillfället hade han med sig sin tant och sina barn.
    Lille Felix 1,5år passade på att äta upp alla vindruvor:pop: som jag fått av mina föräldrar när de besökte mig och sen så lilla Filipa, 2,5år gammal kom och kramade mig och sa att jag snart skulle bli bra igen:happy:
    Sen senare under dagen så skickades iväg för att ta ultraljud på hjärtat och mer prover sen så pga av min låga puls så ville de att jag skulle göra ett arbetsprov för hjärtat för att se om det fungerade normalt vid ansträgning.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.