Dags att ta sig i kragen

Home Forums Dagböcker Dags att ta sig i kragen

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 31 through 36 (of 36 total)
  • Author

Allra först så fick jag göra ett vanligt stå-prov för att se att min puls gick upp vid ansträgning, de funkade och då vågade de bestämma att de skulle skicka mig till ett riktigt arbetsprov nästa dag…
    Så efter ytterliggare en natt i den sköna sjukhussängen, så fick jag komma iväg och göra ett arbetsprov på cykel, där man trampade på med en ökad belastning.
    Efter en bra stunds trampande så sa läkaren att ”här vid denna gränsen så ska man kunna hålla på i 1min för att bli rökdykaren” så fortsatte att trampa på en bra stund till.
    Tillslut så sa läkaren när han väl slutat gapa att jag kunde stiga av cykeln för han såg att mitt hjärta klarade belastningen väldigt tillfredställande och att han knappt hade sett något liknande innan8)
    Haha något positivt iallafall:D

Så när alla prover och tester var klara så kom domen.
    Hjärtmuskelinflammation, Jippi, hurra jättekul:frust: bara att vila och ta det lugnt ett bra tag framöver så ska det läka ut av sig självt…
    Så nu får man se när man återvänder till gymmet igen och får köra något pass.
    Skönt att vårvädret har kommit iallafall så det får bli endel prommenader med hunden och sambon istället så man kanske kan bli av med några av alla de kilona som man har lagt på sig

Bara vila nu så är du snart tillbaka!

Mvh Fidde

Man får hoppas de, kryper ju i kroppen av att bara sitta och slöa:(

Fidde_Mannen wrote:
    Bara vila nu så är du snart tillbaka!

Mvh Fidde

Nu efter ett lång uppehåll med behövlig vila och en större mängd onyttig men framför allt obehövlig mat så är det dags att ta tag i tränandet igen.
    Kroppen har börjats kännas bra på den senaste tiden igen (ej formmässigt):(
    så idag var det dagen då det påbörjades igen till att bli stor och hård:)

04:00 ringde klockan och jag kom upp förvånansvärt lätt, svepte en drink med BCAA och supercharge medan jag drog på mig träningskläderna och sen traskade ner till gymet.

Fick bli till att börja ganska lätt, men passet blev helt ok om man bortser från vikterna:frust:

Superset 1:
    Bänk 6*5
    Chins 6*5

Superset 2:
    Press bakom nacken i smithmaskinen 6*5
    Roddmaskin 6*5

Superset 3:
    Scottcurl 4*5
    Scullcrusher stång 4*5

Inga vikter blir redovisade nu i början (får slippa att skämmas som en hund då)

Sen avslutades passet med en prommenad på 30 min med hunden.

Frukost:
    Havregryn, minikeso, Protein och BCAA.

Frukost på jobbet:
    Minikeso, protein och actimel för min dumma mage:(

Det nya upplägget som är tänkt ser följande ut.

Träningen delas på 2st halvkropps pass per vecka, dvs 4 pass i veckan och cardion kommer jag köra när ork och lust faller in:)
    Men ska försöka sköta cardion bra ändå, brukar kräva en hel del cardio och lågt med kcal för att det ska börja hända något.
    Måste ha världens sämsta metabolism:( och inte får man någon hjälp genom att ha en jobb som bara kräver att man sitter framför en dator hela dagen..

Matuppläget som är tänkt att följas kommer vara.
    Vid träningsdagar ca 300g protein, 115g kolhydrater och 60g fett.
    På vilodagar så dras kolisarna ner till hälften ungefär så justerar jag efterhand när jag märker att det behövs.

Resten av dagen igår som följde sköttes bra.
    Middagen bestod av proteinpasta, kassler, grönsaker
    sen middag nr 2 så likadan ut sen den första och kvällen avslutades med kessela och funlight, extra tillskot med omega 3, olivolja och avocado också.
    Hjälpte till med en flytt igår så hade inte så mycket ork över på kvällen till cardio men blev ändå 30min på cykeln framför tv medan tjejen;) satt i soffan och åt chips:(

Viewing 6 posts - 31 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.