Det är inte kvantiten utan kvaliteten av träningen

Home Forums Dagböcker Det är inte kvantiten utan kvaliteten av träningen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

Vad menar jag med det?[/b]

Efter många år av slit på olika gym runt om i sverige och efter ett antal avvärkade tränings vänner så vet jag vad som fungerar för mig!

Tunga vikter i all ära! Men jag går sönder när jag tränar för tungt! 😮

Jag tränar hårt men med en noggran rörelse som gör att vikterna känns dubbelt så tunga! Pyramid träning är ett utmärkt sätt att träna på om man vill nå maximal utveckling av muskelaturen utan större risker för att skada sig!:up:

Jag tar alltid ut det sista av orken i musklen när jag tränar med lätt vikt!

Lite info om mig 2008-05-19

längd 177cm
    vikt 89kg
    tränat i 16år
    Kropsfett 14%
    Mål CBB 08 förhoppningarna är att vikten ska ligga på ca 80-83kg

Här kommer jag att skriva om min träning och mina framsteg, Motgångar även andra saker i mitt liv som kan vara roligt eller tråkigt men TRÄNINGEN är alltid i fokus!

Jag tränar i ett eget byggt gym i min källare och det är ganska tråkigt ens själv diciplin sätts på prov varje dag!

Jag kommer att lägga upp bilder löpande från gymet och under träningens gång!

Nicklas 8)

ok. kör hårt och lycka till Nicklas!:up:

Tackar hur är det på Träningskompaniet i nässjö nu mera är typ 10 år sedan jag tränade där! Eller tränar du i Badhuset med tyngdlyftar gubbarna! ;)

Nicklas77 wrote:
    Tackar hur är det på Träningskompaniet i nässjö nu mera är typ 10 år sedan jag tränade där! Eller tränar du i Badhuset med tyngdlyftar gubbarna! ;)

Jag tränar på atletklubben i badhuset, det är faktiskt frächare där än på träningskompaniet numera, träningskompaniet har bytt namn till friskvårdhuset, samt bytt lokaler.

mmmmm har hört ryckten om det med friskvårdhuset!!! Jag får nog ta en tripp och se hur det är på atletklubben i framtiden! :)

Nicklas77 wrote:
    mmmmm har hört ryckten om det med friskvårdhuset!!! Jag får nog ta en tripp och se hur det är på atletklubben i framtiden! :)

Gör det:up:

Ska ut och springa 4km brukar börja med det som uppvärmning varannan gång springer jag intervaller i en låååång backe!

Efter det är det dags med knäböjar brukar bli 6set i pyramidens tecken :|

Utfall efter det även där trappar jag upp vikterna för att sedan gå tillbaka till lättare vikter Ca 4 set

Benspark tyvärr så har jag bara 55kg i min benspark ska lägga till mera vikter i framtiden men än så länge får det räcka till det brukar bli 15 rep x 3 set

Baksida lår raka ryggresningar är medicinen som gäller här pyramid här oxå :emo-thumb Brukar bli 6 set

Jag älskar att köra ben och jag kör mycket på kännslan man ska vara helt slut efter ett pass! Tiden för detta pass utan uppvärmningen ligger på max 70 min :whistle:
    Lite bilder på gymmet obs det är under uppbyggnad precis som jag! :D

Träningen igår gick bra!
    Men det blev sent och jag fick hoppa 4km rundan innan!

Knäböjar!
    Det blev 7 set med 8-12 rep i smith maskinen! Högsta vikten låg på 106kg allt i strikta fina rörelser!

Utfall!
    5 set med 10 rep högsta vikten var på 83kg där de två sista körde jag även smala knäböjar 6 rep

Benspark!
    Fick fram lite nya vikter i dag till bensparken så jag kunde köra lite tyngre nu 3 set med 10 rep vikten låg på 63 kg

Raka rygg resningar baksida lår!
    Det blev bara 3 set här men jag var ganska trött och kl närmade sig 22.00 brukar ju ZZZzzZZzzzZ vid denna tid :O
    Vikten låg på 83 kg alla 10 rep No problemo!
    Kunde knappt gå upp från källaren efteråt en skön känsla!

Jag var tvungen att kontrollera % i fett och den går neråt långsamt men säkert! Och vikten ligger stabilt :P

I kväll blir det Bröst Axlar ser myckt fram imot detta och givetvis 4 km löpning!

Ska försöka att få fram lite bilder i kväll oxå men jag är inte bästa vän med min dator :what:

Började med att springa 3km x2!

Bröst: Lutande bänk 7 set åter i pyramidens tecken!
    Axlar: Utsida Hantel lyft 4 set
    Bröst: Hantelpressar 5 set
    Axlar: Axelpressar 4 set
    Bröst: En arms kryssdrag 4 set
    Axlar: Baksida rep drag 4 set
    Axlar: Baksida framåtlutande Hantel lyft 4 set

Jag är ganska nöjd med passet men jag var väldigt svag igår bra tryck men bålig styrka!
    Är kanske dieten som börjar att visa sig :)

Otroligt skön träningsvärk från förra benpasset :P

Kul med en till som tränar hemma med,det går, man får bara se till att ha bra disciplin :-) Jag har inte alla mina grejjer här ännu pga utrymmesskäl, men har lyckats köpa på mig det mesta billigt nu och en del är på tillverkning inom kort. När husköpet blir av så är det ett i princip komplet gym hemma vilket jag trivs bäst med.

Hang in there och lycka till med satsningen på CBB nu!! SKall bli kul att se om du lyckas få till det vilket jag hoppas så klart :-) Ha det gott och kämpa på!

Tackar :) ett tipps på billiga hantlar är att åka till en lokal skrothandlare de har nästan alltid runda skrotvikter som man kan få eller köpa för några kr per kg sedan är det bara att plocka fram svetsen ;)

:D Ben träningen gör sig påmind svårt att gå :up: och svårt att sitta på muggen :( :D

Igår blev det RYGG

Börjar med Chins kropps vikten blev 4 set som mest 12 rep
    Rodd efter det kände mig stark i rodden blev 4 set här oxå med 83kg som mest a 10 rep
    Drag med brett grepp chins blev 4 set även här! ca 10 rep blev dropp set på sista!
    En arms hantel rodd 3 set med 10 rep körde med min tyngsta hantel 40kg får nog skaffa något tyngre! Sista blev dropp set

Det var det hela för kvällen, Jag orkade inte ut och springa igen är helt mör i benen och beslutade att det får vila tills i dag!

Idag ska jag försöka att komma från jobbet lite tidigare så att jag kan ut på en löppa runda 4 km och sedan köra Tricps mage!

Har en skada i vänster biceps som gör att jag inte vågar köra på där ännu! Överansträngde muskelfästet i armbågen under ett otroligt roligt pass för ca 3 veckor sedan det har blivigt bitvis bättre men så fort jag anstränger armen kommer det tillbaka! SUCK! :(

Fredagen blev inte som man hade tänkt sig kom inte från jobbet i tid!
    Men en Löpa runda blev det på 4km

Nästa träning blev först på söndagen då jag körde enbart Triceps Men vilket tryck jag fick i armarna Gött :emo-thumb

I dag ska det bli Ben träning igen :P
    Börjar att värma upp med 4 km löpning

Efter det blir det knäböj i smith maskinen 6 set
    Utfall ca 6 set
    Ben spark 4 set

Baksida lår
    Rygg resningar 6 set

Detta brukar räcka för att jag ska vara helt slut i låren!

Alla set är ca och reps antal varierar beroende på hur mycket jag orkar! Jag kör dropp set så ofta jag kan! 8)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.