Det är inte kvantiten utan kvaliteten av träningen

Home Forums Dagböcker Det är inte kvantiten utan kvaliteten av träningen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author

Det gick ganska dåligt idag!

Sprang på 16.57 4km tunga ben ;)

Sedan började ben träningen var tungt även där blev 5 set knäböj i smithen med ca 10-15 reps vikten låg som högst på 110kg

Utfall 4 set började göra ont i ett knä så jag höll vikten lite lägre och körde mera reps!

Benspark 4 set med lite lägre vikter där oxå med ca 15 reps : skulle ju vara roligare att kunna köra på för fullt men man ska lyssna på kroppen!

Baksida lår gick bra med rygg resningar bra känsla och jag kunde köra ganska tungt :emo-thumb blev 4 set där oxå!

Trevlig kväll på er nu ska jag ta soff läge :D

Började gå in för Cbb på FF 08 i januari i år!
    Vikten låg då på ca 94kg och jag kände mig som en Gris!
    Började ta bort det mesta av det vita i maten som socker och vit pasta inget ljust bröd under veckorna bara på lördagar
    I övrigt så åt jag samma mängd mat under dagarna som innan men jag började även att ta mig runt en 4 km slinga som finns runt hus knuten!
    Första tiden va 22min och jag hade ett vitt skägg av slem efteråt!
    Mätte även up min fett halt under första månaden och den var ca 22%

Vikten låg förvånansvärt stabilt under den första månaden tappade ca 1kg men jag tyckte att kroppen tajtade till sig ganska bra!
    Fortfarande höll jag ett högt intag av mat två mål om dagen bestod minst av ca 400g kött eller kyckling
    Vid denna tidpunkt var jag ute och sprang ca 3 gg i veckan men tiden blev inte mycket bättre!

Månad två var inte mycket bättre än första och under denna tid kändes det inte som att något hände med kroppen!
    Troligen så var det så oxå jobbade många konstiga tider och maten blev lite si och så med!
    Men jag sprang på så mycket det gick och tränade som jag skulle!
    Denna månad tappade jag ca 0.5kg och låg nu på runt 92.5kg

Månad tre! Nu började konditionen att komma åter inte lika jobbigt att springa längre och tiden började bli bättre låg nu på runt 19 minuter!
    Maten och gym träningen rullade på, Men under denna månad överansträngde jag ett biceps fäste och en axel ont som fan men körde på med de övningarna som inte gjorde allt för ont!
    Vikten gick ner ytterligare med 1kg

Månad fyra fortfarande ont i arm och axel jävla skit men det går!
    Löpningen gick jätte bra denna månad tiden gick ner till 17.30 :happy:
    Gym träningen rullade på som den skulle oxå men jag stördes av armen och axlen som tur är började det att kännas bättre :)
    Nu började jag att dra ner på kolhydraterna ytterligare och hungern kom som ett brev på posten Kurrrrrrr men vikten började att dala ordentligt nu! Tappade ca 2kg

Nu är jag inne på slut tampen av månad fem och det rullar på som det ska löpningen går riktigt bra bästa tiden denna månad var 16.03 på 4km!
    Armen och axeln blir bättre och bättre har kunnat köra flera övningar som inte varit möjligt tidigare!
    Har tappat ca 1.5kg under denna månad och jag kontrollerade fett halten lite svårt att få fram rätt % men enligt de mätningar som jag har gjort själv så ska jag ligga runt 14 % i dags läget!
    Detta innebär att jag minskat ca 1.6 % per månad i fett och det är jag mycket nöjd med!

Planeringen är att jag ska fortsätta att köra på med löpningen fram till augusti för att sedan växla till morgon promenader på ca 60 minuter (Om det behövs vid det läget så kommer jag att köra både löpning och morgonpromenader) maten kommer att förändras under tiden till mer och mer energisnål men med ett högt protein intag!

Kommer med flera uppdateringar om träningen och resultaten längre fram!

I kväll är det Bröst Axlar som gäller! :D

Vi höres Nicke

[http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx]

Om man är osäker på vad ens mat innerhåller?

Bröst och Axlar igår tog lång tid!

Sprang 4km som vanligt! Känns så bra nu när man klarar av att hålla ett bra tempo runt om :D

Snedbänk 6 set pyramid!
    Nedåt lutande bänk 4 set!
    En arms kabel drag 4 set!

Hantlar utsida 6 set Pyramid!
    Ny favorit Stående Axelpressar med hantlar 6 set Pyramid JÄVLA PUMP jag fick :up:
    Baksida axlar med hantel 5 set

Det var det hela i kväll blir det Rygg Vader

Började med Latsdrag bret grepp pyramid blev 6 set det sista blev dropp set
    Latsdrag smalt grepp 5 set även här pyramid sista dropp set
    Rodd smalt grepp 5 set här körde jag 10×90 hela vägen igenom men sista setet blev det bara 7 eller 8 reps var lite yr i huvudet :whistle:

Stående vad press 6 set rep antal var mellan 20 -15 st :up:

Sprang gjorde jag på 17.30 det gick ganska tungt

Ha en bra dag Nicke

ERM…. Var och handlade Glass till alla på jobbet i dag och vad åt jag ett äpple Suck men det känns alltid bra efteråt ;)
    Snart lördag och ätardag ……….

Sprang på morgonen idag :yikes:

Sitter nu och eftersvetas skönt men rundan tog 2 minuter länger nu än på dagen nå ja nu har jag något att slå nästa morgon!

I kväll blir det Triceps fortfarande ingen Biceps träning blir tokig på min arm :frust:

I går var det en vilo dag :)

Ha de gott

Lite av de produkter jag går igång på :emo-thumb

Efter helgen som har varit utan en vikt som ha lyfts i gymmet så värker det i kroppen mera än någonsin!
    Började helgen (freda kväll) med att ta bort ett träd som växte vid våran vatten brun! Värktyg för detta var spade spett yxa och en jävla massa våld! Det tog ca tre timmar, Då hade jag oxå kört triceps pass innan! På lördagen hade jag fått den roliga iden att jag ska göra en brun av natur sten jätte roligt börjar tidigt på morgonen med att göra grunden runt den befintliga brunnen det var en del stora rötter att ta hand om annars var det inga problem! Fram med bruk och sten en massa sten körde hur många skottkärror som helst och nu hade det börjat att bli varmt bra tänkte jag nu kanske man blir av med lite av vätskan som legat lagrad i kroppen sedan jul tiderna! Grunden blir bra och jag jobbar mig uppåt varvar med bruk och sten vilket pussel det var, Tur att man har tålamod (inte)
    Innan jag visste ordet av så var det kväll och det var dags att sluta för dagen kunde inte bygga högre i dag ändå det såg riktigt bra ut!
    Morgonen efter var mindre roligt när jag går ut på morgonen så ser jag att något inte stämmer bruket har inte bundit sig till stenen och det ser väldigt poröst ut SKIT!!!! Bruket måste ha brunnit för fort i värmen eller något! Försöker att komma på en bra lösning men jag ser bara hur allt rasar ner i våran 12 meter djupa brun ett scenario jag inte vill vara med om!
    Allt jag kommer fram till är att jag får plocka bort allt igen vilket jag gör!!!Detta går smidigare än att bygg upp men det är många tunga skottkärror som ska bort!
    Så vad har jag att erbjuda efter denna helg, seg i ryggen ont i armar och axlar skön solsveda tja de var kanske inte en så dum helg trots allt massa motion, lyft en massa vikter i trädgården! Och nu sitter jag här och ler åt missödet som jag har varit med om och dricker mitt natt protein!
    I morgon ska jag på massage GÖTT ska fokusera på vänster sida överkropp, Har små krämpor i bröst och axel plus att killen ska gå igenom min onda arm hoppas att han kan hjälpa mig tydligen har jag söndriga muskel fästen och han kan på skynda läkningen med någon slags laser behandling få se om det hjälper!

Ha det gott Nicklas

Var hos en grym massör idag fy fan vad det är skönt när någon vet vad dom gör!
    Hade muskel knutar likt smatterband i vänster bröst och axel! Vänster armen är oxå överansträngd och muskel fästena behöver läka! Lika bra att vila i några dagar ska åka på jobb till Köping i två dagar så det passar ju ganska bra!
    Men fy fan va det är surt att vila nu när man är på G!!
    Ska gå in hårdare för maten nu är trött på att ta det lugnt kanske är det fel i det långa loppet men jag vill bli i bättre form NU!
    Så nästa tränings pass blir på Torsdag och det får bli ben!
    Jag funderar på att åka in till Sportsclub i Halmstad och köpa ett tio kort just för att träna benen på ett riktigt gym och passa på att träffa lite lika sinade människor!
    Fy fan vad varmt det är ute nu helt otroligt njuter i fulla drag :)

Ha det gott höres på torsdag Nicklas

Har inte haft tid att uppdatera min dag bok på några dagar ILLA!
    Men jag har kört både Ben, Bröst och axlar sedan sist!
    Sprungit 4 km tre gg och promenerat i 50 minuter en lördags morgon, Rundan skulle ha tagit ca 1 h men en massa flygande blod sugare såg till att tempot var på topp även arm gymnastik under gången var väldigt aktiv!

I kväll blir det Rygg, vader ska bli roligt ;) Sprang i morse 4km tar det lite lugnare på morgonen men det är otroligt skönt att komma igång så tidigt under min runda såg jag en älg ett rådjur och fyra skogsduvor ganska roligt lite som ett med naturen hahaha :D
    Börjar nog med Latsdrag brett grepp sedan rodd och sedan Latsdrag med smalt grepp för att avsluta med en arms rodd eller raka rygg resningar!
    Efter det blir det stånde vad pressar i pyramidens tecken! :up:

Ha det så bra! Nicklas

Var ute och sprang på morgonen igen!
    4 km på 19 minuter kändes skönt men man är ganska seg de första 10 minuterna!

Rygg träningen igår gick bra blev Lats drag brett grepp 6 set ca 10 rep började på låg vikt och gick upp till max vikt på 6 strikta rep för att sedan gå ner i vikt till 10 strikta rep man får en grym kontakt i ryggen!
    Gick över till smalt grepp med 4 set
    Avslutade med Rodd 4 set

Och sedan stående vadpress 5 set med 20 reps började med 66kg och slutade på 125kg bra pump i vaderna!

I kväll blir det armar och mage ska bli roligt!
    Efter detta blir det inte så mycket mera träning denna vecka ska i väg på jobb i Bratislava Slovakien i tre dagar suck men jag hoppas att jag ska kunna träna på något sätt även där nere!
    Nästa pass planerar jag i alla fall tills på Lördag då är det Ben igen Jeeehaaaa

Ha det gott! Nicklas

Räknade på mitt kalori intag och det ligger på ca 2800 om dagen pratade med en nära vän om detta och det fick mig att inse att jag bör sänka det till 2000 – 2500 om dagen för att de riktiga resultaten ska börja att ge sig bara att ta sig i hampan och väga upp maten! :frust:

Nu ska jag ner och träna ha de gott!

Tjena Nicklas!
    Kul att det går bra här :)
    Fler bilder på källar gymmet? hehe.

Lycka till.

Har inte uppdaterat på några dagar men det kommer att bli bättre på den punkten!

Tränade ben i söndags var jätte trött från resan i Bratislava men det var bara att bita ihop och ta ett motivations piller!
    Träningen gick bra jag körde en bens pressar tills jag skakade i benen efter det var det dags för gående utfall med hantlar blev ca 4 set med 8 djupa på varje ben!
    Ben spark sedan 4 set körde på lite lägre vikter men ca 16 reps körde tills det brann i benen!

Avslutade med raka mark lyft eller rygg resningar 4 set med 13-16 rep varje gg!

Sprang även på morgonen 4 km

Igår var det bröst axlar som gällde!
    Började med Sned bänk hantel press 6 set inräknat uppvärmning sista blev dropp set Gött!
    Axel pressar ståendes favorit övning just nu blev 6 set även här dropp set på sista!
    Bröst Peck deck 5 set vilken god pump man fick tummen upp!
    Bak sida axel en special övning som jag har tur att man är själv i gymmet hehe jag ska för söka att visa med foto längre fram lättare att förklara då men den är grym ;)
    Bröst kabel drag underifrån upp
    Baksida axel med rep 4 set!

Hade grym pump under bröst passet, Har märkt det att en otrolig stor skillnad på om jag springer 4 km under dagen eller inte på gym träningen….. Ska försöka att dra ner maten ytterligare nu och kanske inte köra så mycket förbränning!

Vikten ligger på ca 87.5-88 kg och fet % ligger i dag på ca 12.5% som sagt lite svårt att få det exakt rätt men man ser ju i alla fall att det blir bättre och bättre!

Ha det gott OBS snart kommer det lite nya bilder ;)

Dagens träning gick ganska bra!
    Rygg det blev fyra övningar med lite varierande set och reps körde på känsla! Det är bra fick bra tryck och det är ganska skönt att inte räkan reps hela tiden!

Vader två övningar repar alltid tills det brinner på vaderna!

En liten bild från dagen :|

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.