Det borde stå något vettigt här

Home Forums Dagböcker Det borde stå något vettigt här

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan

Jag får väl inleda denna dagbok med att presentera mig själv och min träning.

Är 24 år och bor i Småland. Väger 85 kg som är fördelat över 185 cm. För tillfället är jag arbetslös men har sökt till Linköpings tekniska högskola till hösten och förhoppningsvis kommer jag bli antagen. Det är inte lång tid kvar men jag hoppas kunna vässa formen lite innan skolstarten. Så här på sommaren och i kombination med att jag inte har någon direkt rutin på vardagen har träningen kommit lite på efterkälken. Så skapar denna dagbok för att höja motivationen och ventilera lite.

Jag började styrketräna runt 15 – 16 års åldern och har väl varit lite av en periodare ända fram tills nu, dock aldrig helt lagt av. Motivationen till träning har varierat en hel del. Till en början var det styrkan man var ute efter, på senare tid är det utseendet (ja, jag är lite fåfängd:p) men det hela har sen växt ihop med livet så att det nu är en del av mig!

Förra året gjorde jag väl kanske min bästa träningsperiod då jag gick ner 10 kg och ökade i styrka :) Ska försöka lägga in en bild så intresserade kan se längre ner. Har sedan dess tappar ytterligare lite vikt men ser i stort sett likadan ut. Även styrkemässigt.

Har börjat träna med grippers. Personbästa är nästan 2 reps med CoC #3. Tycker det här är skitkul och kommer att köra hårt på det!

Denna dagbok är även till för att försöka trappa ner på mitt kaffedrickande. Vissa dagar kan jag bälja i mig nästan 2 liter!! kaffe utan att blinka, vilket troligtvis påverkar mig överlag lite negativt. Tyvärr måste jag ta en kaffe numera för att orka sätta igång med träningen, en psykisk spärr jag vill bli av med. Känner mig även lite nere och håglös om jag inte får ett par koppar kaffe, skulle väl kunna säga att jag är lite beroende ;) Har gjort 1000 försök till att försöka sluta med alla har gått åt helvete rent ut sagt. Nu sist började jag snusa istället. Funkade bra ett par dagar men till sist slutade det med att jag drack ännu mer kaffe OCH snusade :P

Målet med min träning till skolstarten är att gå ner ca 2 kg till samt att öka konditionen. Mitt rekord på milen är ca 43 minuter vilket för min egen del är en fantastisk tid.

Vill inte bli alltför långrandig, kommer jag på något mer jag tycker borde stå här fyller jag i det senare.

Hade gärna lagt ut en bild på dagsformen om det inte vore så att jag dödade mobilen igår.

Dagens mål är att försöka äta lite. All träning utöver det är ett plus. Besitter en grym bakfylla, en skändad själ och ett brustet hjärta vilket, minskar min hunger.

Trotts intensiv lathet och ångest blev helgens träning bra mycket bättre än förväntat. Lördagen var dock, inte helt förvånande, brutalt seg. Söndagen gick bättre.

Lördag: Jogga 5 km, 22:00 (helt godkänt med bakfylleångest och knäckebröd som enda bränlse)

Söndag: Axlar, ben och underarmar. Fruktansvärd träningsvärk i röva idag, eller kanske inte just i röven men i muskulaturen runtom. Blev även en morgonpromenad på ca 40 min

Måndag: En morgonpromenad på ca 45 min. Har inte hunnit med något annat. Tänkte uppdatera veckovis så resultat kommer senare.

Kan tillägga att vecka 27 inleddes med en morgonvikt på 84,3 kg och ett midjemått på 84 cm.

Söndag igen med den obligatoriska huvudvärken och ångesten….vaknande i bilen nu på morgonen. Hur fan gick det till!?

Veckan har varit ganska ok, träningsmässigt åtminstone.

Testade att lyfta traktens ”lyftesten”. Väger 153 kilo och är hemskt otymplig. Kunde lätta den från marken men inte mycket mer. Trasade sönder min vänstra underarm så har fina blåmärken idag. Nästa projekt är att kunna lyfta den och kasta den ett par meter. Borde imponera ;)

Måndag: Morgonpromenad och joggning. Gick inge vidare då min träningsvärk sen gårdagens benpass satt som en gaffel i båda benen. Spåret är även relativt backigt. Blev ändå 6 km.

Tisdag: Morgonpromenad och styrketräning. Kände mig kusligt stark och det gick även bra! Blev bröst och biceps.

Onsdag: Morgonpromenad och joggning. Sprang max i 40 minuter. Kom ca 9.3 km. Hoppas på att kunna klippa milen straxt under 40 snart :)

Torsdag: Morgonpromenad och styrketräning. Fruktansvärt dålig dag. Blev rygg och triceps. Lyckades dock knöka mig igenom passet.

Fredag: Morgonpromenad och joggning. Tyvärr blev mina jobbtider ändrade så jag hann bara med en runda på 5 km. Sänkte ett par bärs på kvällen.

Lördag: Söp mest.

Söndag: Efter ett par panodil, infernaliska mängder kaffe och lite antidepressiva piller så börjar jag likna en människa igen. Dagens morgonpromenad fanns inte på världskartan. Lite osäker på vad jag ska träna idag. Borde köra ben och axlar men vill gärna jogga en runda. Orkar jag blir det nog både och.

Har knappt fått någon sömn denna vecka. Helt omöjligt att sova i denna värme!

Ska försöka ta lite bilder om jag får fatt i en kamera.

Tills nästa vecka ska jag köra lite mer marklyft samt försöka fiska lite mer.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.