Det gör ont men går ändå

Home Forums Dagböcker Det gör ont men går ändå

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 104 total)
  • Author

Hittade några gamla träningsbilder på datorn. :)

Oj, blev fel på sista bilden där.. Jaja, palla ändra.

Du ser farlig ut!

Träningsverken kanske kommer imon ;)

Tobias Borg wrote:
    Ingen träningsvärk – wuut?
    Körde ju inte svintungt igår, men jag borde fan känna lite idag. Jag fick bra kontakt och körde mig trött i musklerna. Inte fan kan jag ha vant mig på bröstpass nummer 2?
    Skitsamma, man växer ju inte av värken ändå. Men det är ett kvitto på ansträngning.

Dessutom fick jag för mig att raka mage + bröst igår när jag duschade. Dåligt av mig. Väldigt.
    För det första; jag ser ut som en 12 åring. Jag passar bättre i bröstvärldens motsvarighet till moppemusch.
    För det andra; jag blir lätt disträ när jag duschar. Det blev jag igår med. Vilket resulterade i en så gott som avhuggen bröstvårta. Eller ja, jag trodde det först i alla fall. Det sved som fan och vattnet fick det att se ut som om 1-2 liter blod forsade ut. Jag blev rädd. Men nu är det ganska bra faktiskt. Får inte ha för tajta tröjor på mig bara:D

Så, ett tips ifrån den som vet; Raka inte bröstvårtan – det gör ont!

HAHAHAHA! Skrattar så jag gråter!! Stackars tutten!!

Robert Svensson wrote:
    Du, vad är det för svenska spel-skit du har plockat hem, och satt dit ”A Clockwork Orange”-poster? :D

Snyggt, Tobbe.

Helt sjukt faktiskt. Jag vaknade upp en morgon och så stod den i vardagsrummet. Jag var törstig och hade ont i huvudet så jag misstänker att någon drogat mig, smugit in i min lägenhet och ställt skylten där. Jag förstår bara inte varför? Varför jag? Vad har jag blivit indragen i?

The plot thickens.

Pixi wrote:
    HAHAHAHA! Skrattar så jag gråter!! Stackars tutten!!

Kul att min misär är till glädje för någon. :D

Ja, allt ser bättre ut i svartvitt. :p

Jag trodde jag hade fått dig att inse det sköna i att köra marklyft. Men ser inte en enda kommentar som säger att du tränat det…

Det gör ont i en byggares öga… *snyft*

Andreaz Engström wrote:
    Jag trodde jag hade fått dig att inse det sköna i att köra marklyft. Men ser inte en enda kommentar som säger att du tränat det…

Det gör ont i en byggares öga… *snyft*

:p
    Jag tänker köra Mark, don’t you worry. Men jag har inte kört ett enda ryggpass sedan jag var i STHLM, vilket syns på mina bilder hur svartvita dom än må vara:D

Funderar fortfarande på hur jag ska göra med styrketräningen dock, med tanke på att MMA’n ska ligga i fokus och gymmet bara ska bli komplement.

Tunga fåreppare eller mjölksyra högreppning? Tränar ju mycket mjölksyra på MMA’n så det kanske är bättre att satsa på maximal styrka på gymmet? Fast alla MMA snubbar kör ju cirkelträning, så jag antar att jag får köra sånt jag med…

Något sånt här kanske?
    [youtube=cq7Kdv0RHmc]

Idag har jag tränat för övrigt.. :) Ett ”lugnt” axelpass (har haft problem med min högeraxel läänge nu, måste börja träna upp skiten) [/b]

Dra åt sidan med armbågen mot kroppen i CC för att träna den där Rotator Skuffus-saken övningen
    5 set, maxrepp på alla. 5kg i magasinet. :D

Dra upp mot hakan övningen, även den i CC
    15*10kg
    15*10kg
    15*10kg
    15*10kg
    (ungefär, var nog lite mindre kanske – men vem fan lägger energi på att räkna när man tränar?)[/b]

Militärpress (haha, den kunde jag namnet på!!)[/b]
    Kollade aldrig hur mycket vikt, kanske 15kg? Körde 5 framför huvudet och 5 bakom.
    15*??kg
    15*??kg
    15*??kg
    ??*??kg
    ??*??kg

sen körde jag lite ryggresningar och situps

Nu ska jag snart dra till jobbet:cry:

Edit:
    [youtube=WAa6lQIDG3Q]
    Den här ser mer lagom ut för min del

Hittade en gammal bild ifrån när jag vägde 80kg, och eftersom jag redan spammat sönder ”dagsformen” och dom inte är värda ”före och efter bilder” så postar jag skiten här.

…….2009-02-12, 70kg……………………2008-02-18, 80kg

Badass! Några kilo mer muskler så blir det ju asnice!
    Badmankallingarna som jag tänkte köpa hade du på dig med, ännu bättre!

Du har förövrigt inget tips om vad man ska köra igång med innan man kan börja med MMA? Boxningsklubbar är det glest med, men diverse Kickboxning & andra tjangho saker finns det gott om.

David Eriksson wrote:
    & andra tjangho saker

Värsta jag har hört, tror jag.

Thai/kick-boxing är ju bra för att få ett bra stand tycker jag.

Hej förresten Bobbe Torg :)

Snygg du var i rakat, klär dig som fan! Du ser major kickass ut i det!
    Själv har jag slagit vad med en kille om att inte klippa håret på 12 månader, så jag börjar se ut som en slusk…

Hoppas allt går bra för dig med träning och allt! Har du vägarna förbi Stockholm i helgen så säg till..vet att det är långt ifrån vart du bor….men man vet aldrig!
    Ha det mannen!

Tror nog att du har lite krut i de där axlarna. Bara de inte blir sämre. Det är bara att hålla ut, jag håller själv på med rehab för bla. axlar.

Ja, nu är det dags. Igen.

173cm (fortfarande)
    82kg (rekordfet)

Ej tränat på gym eller MMA sedan början av 2009 och känner mig fruktansvärt gammal i kroppen. Har problem med vänster knä och axlarna vilket, tillsammans med annat, gjorde att jag slutade med MMA träningen.

Nu har jag köpt ett hemmagym (eller ja, bänkpress, skivstång och hantlar) och ska börja träna lite igen tänkte jag. Målet är att gå ner runt 10kg, få lite mer muskler och träna upp mitt knä så det blir dugligt igen. Igår körde jag bänpress, hantelcurl, militärpress och lite stångrodd. Det gick inte så bra, men jag känner av i tuttarna idag, det kan jag lova.

Kommer att uppdatera här lika sporadiskt som innan, med någon bild då och då för att visa eventuella skillnader i fysik. Får hoppas att det här rycket blir långvarigt, för jag behöver fan komma i form.

Vikten igår var 80,2kg, så utgångsläget var lite bättre än väntat. Blev ingen träning, bara en promenad med hunden. 5,2km på 55min, 1kg’s vikter runt fötterna. Måste säga att det var riktigt skönt, och blev faktiskt ganska varm/svettig.

Så, gårdagen:
    Frukost: 310
    Lunch: 280
    Middag: 1067
    Träning: -300

Så allt som allt hamnade jag ungefär på 1350 kalorier, och tänker fortsätta ligga på max 1400/dag, med 50% protein, 30% kolhydrater och 20% fett. Kommer dock mest koncentrera mig på totalintag nu i början, så fördelningen kanske blir lidande.

Ikväll funderar jag på att gå 7,5km med 10-20kg’s ryggsäck och eventuellt lite högreps-böj/utfall efter det, beroende på hur pigg kroppen är.

Just det ja, mitt mål: Gå ner till 70kg på ungefär 10 veckor, samt träna upp grunden igen.

Edit: Det är första gången någonsin jag räknar kalorier och första gången jag ”deffar”. Innan när jag har tränat har jag mest bara käkat, fast lite mer kyckling än innan, och inte haft någon koll alls. Det känns roligare att ha styr på det hela. Använder mig av appen [http://www.andreazengstrom.se/2010/10/shapeup.html ShapeUp] som jag tycker är väldigt smidig. Sjukt lätt att ha koll på saker och ting.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 104 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.