Det ska vara hårda tag, annars får det va´ – Carolinas träningsjournal

Home Forums Dagböcker Det ska vara hårda tag, annars får det va´ – Carolinas träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 75 total)
  • Author

Trodde träningsjournalen kunde skrivas i Deff-tråden men jag antar inte.

Historia: Tränat i c:a 3år, styrketräning ”på riktigt” i 1 år.
    Har varit sjuk i bulimi och anorexi men idag så är problemen med det minimala. Lite tankesätt finns kvar men jag tror inte jag är så extremare än genomsittsvensken.

Tränar helst med fria vikter.
    Mitt mål är att få en mkt tydlig muskelatur och gå ner i fett%. Vill tävla i fitness till vintern!
    Är väldigt stark och ökar fort med vikter och i muskler med.

Blablabla. vad mer? Träningsupplägget är lätt, medel och hårt. Ni kommer märka..

Jobbar med psykiskt sjuka så jag får lite träning i jobbet med ;)

Idag:
    70kg
    73,5cm – midja
    95cm – höft

Motion :bb2:

Städning av rummet, suck.

Mat

Frukost: 1 glas med Onakas ingefärafil, 1 scones
    Lunch: Får se. Nåt proteinrikt med tanke på frukosten
    Middag: Lax i guess (ska på dejt om nån vill anteckna).

Övrigt

Är supertrött i ryggen.
    Ska kolla upp nästa gång Army Fitness kommer hållas
    Måste fixa nya träningslåtar

Bild kan jag skicka med imorn eller något så ni ser dagens läge.

Tummen upp! Lycka till

Du kunde inte ha valt en mer vilseledande trådtitel!

:D

70kg? Verkar vara en tös med kött på benen iaf, bra det!

MVH

haha men det ska ju vara hårda tag =)
    smärta är en högre form av njutning och det finns inget härligare att känna hur musklerna verkligen får arbeta.

dagens update då…
    jag har bara städat (det måste vara minst 1000kcal känns det som :P) samt druckit en protenshake med banansmak sen vi sist hördes.

Vägde mig på vågen 70kg o 22% fett… så jag måste nog kalkylera om mina 15kg eftersom jag antar att det e mkt muskler för jag e 165cm..

bifogar en bild på dagsformen..iaf på magen

Jag skulle rekomenera dig att inte sätta upp ett viktmål för din diet utan istället titta i spegeln och ha den som måttstock. Självklart kan en våg vara bra som verktyg för att se huruvida energiballansen hålls negativ eller inte. Men dina mål spelar ju inte vikten i sig någon roll för slutresultatet.

Med tanke på din tidigare sjukdomshistoria: Är du säker på att du har full kontroll på de tankarna? Var säker på det innan du ger dig in på en diet tycker jag.

Lycka till nu :up: Skulle vara intressant att se helkroppsbilder, de blider du postat här är det svårt att bedömma utgångsläget utifrån.

tack tack :)
    nja jag väger mig sällan för jag vet att jag får dille på att väga mig då :)
    måttbandet brukar jag använda..

ja jag är säker… dessutom faller jag lättare in i hetsätningen om jag inte tränar. Tränar jag så känner jag att jag kan äta i stort sett vad jag vill utan att behöva få ångest. För mitt mål är att leva ett balanserat liv under större delar av årets månader=)

Varför jag vill deffa är för min PT som själv tävlar tycker att jag borde satsa på det och att jag har bra grunder för tävling :)

tack så mycket för omtanken och ha en trevlig tredje advent

Respect för Miss Piggy-trosorna.

Vi borde fan alla ha mer seriefigurer på underkläderna.:nod

Skämt åsido, lycka till med dina mål.

Ska hålla lite koll här inne, kan nog bli intressant.:)

hahaha ja det e riktigt sköna trosor. sen tänker jag nog inte stå i mina spets här på body :P

mitt fett? hm det sitter väl lite på lår o rumpa som på andra tjejer.

men ja, ni får väl vänta o se ;)
    imorn väntar ett riktigt hårt pass på gymmet. tänkte köra skiten ur benen och magen :)
    sist jag körde benpress för typ 3veckor sen (har haft lite problem med knät) så va jag uppe i 100kg 13×3 (eller hur man ska skriva)..

absolut ingen fara ;) jag tar faktiskt inte illa upp för minsta lilla…
    hm undra vad jag ska äta till frukost. just nu e jag sugen på kokt ägg o grahamsgröt (bara för att skriva nåt).

Idag, 00:21

Glöm inte att sova också :D
    Lycka till på gymet idag! Själv ska jag köra igenom armar och mage rejält :)

Ska göra ett undantag nu eftersom man inte kan skicka pm till dig ännu..
    Har lagt ner mitt offentliga skrivande på forumet, men kunde inte hålla mig för skratt när jag läste vad du skrivit i en annan tråd..

”fördelen att ha ett förhållande är att sexlivet utvecklas mer. Lixom, one-nightstands ger ingenting.. förutom om man har tur då”

Jag tänkte på det där med tur..Syftar du på graviditet,klamydia och psykiska men?(får ursäkta min låga humor så här på morgonen, men kunde inte låta bli)..hehe..

Lycka till med träningen nu tjejen.Men tycker det ser lite tunt ut på matintaget.
    Kost,träning,vila,sömn går hand i hand.

Have Fun

Vänligen

maten kommer. idag åt jag en skål med fil o müsli och snart ska jag ta en proteinshake..sen ska jag försöka hinna äta lunch men jag tror inte jag kommer hinna :S

sådär då är nästan min dag slut :P

frulle: fil 2,5% fett (Onaka med ingefära) och min egna müsli (linfrön, pumpakärnor, solroskärnor, psyulliumfrön) o 1 kopp grönt te
    Tillskott: omega-3 2st kapslar, 2 kapslar CLA och 1 Mitt val vegetarian
    sen tog jag 1 proteinshake TrippelWhey från Twinlab (hm heter den så) på vatten.

Träning
    Glömde skorna hemma…
    men iaf
    Uppvärmning 5min trappmaskin på level 10

Hip abductor
    Set1:
    12 á 35kg
    10 á 50kg
    10 á 45kg
    10 á 40kg

1,5min vila
    Set 2
    Se ovan

Sen körde jag hm den där maskinen där man ska pressa benen ifrån varandra…glömde kolla va den hette. Tränar utsida lår och rumpan

Set 1
    12 á 45kg
    Set 2
    12 á 45kg
    Set 3
    12 á 40kg

Sen körde jag framsida lår i maskin

12 á 20kg x 3

Sen 15kg 12st varannat ben om 3set

Baksidalår
    12 á 20kg x 3

Sen gjorde jag 12×3 á 15kg på en bröstmaskin men. Flyers kanske?

Sen körde jag Crosstrainern i 15min sen var det dax för Core 30min.
    Finto =)

Efter träningen så åt jag en Hälsotallrik på John Chris med råris 1,5dl, räkor, sallad och hummos.
    Sen en banan innan min buss gick.

Middag idag blir en soppa från Naturdiet pga tidsbrist på jobbet.
    Lite frukt o vatten kommer jag klämma i mig samt en proteinshake med BCAA innan sänggående.

Och imorn ska jag träffa en tjej jag ska bli mentor åt..:)

Sen kan jag mer än vad det verkar. Har inte lärt mig namnen på alla övningar o så bara :/

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 75 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.