- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 december, 2007 at 16:39 #796721Anonym anvandareMember
Hur ser kaloriintaget ut? Och markofördelningen?
17 december, 2007 at 16:44 #796722Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Hur ser kaloriintaget ut? Och markofördelningen?Fan, det var ju kul.
17 december, 2007 at 16:46 #796723Anonym anvandareMemberjag försöker undvika att räkna kalorier eftersom jag haft problem tidigare men jag skulle uppskatta att jag snittar på c:a 1300 idag.
Markofördelningen? 😮17 december, 2007 at 17:40 #796724Anonym anvandareMemberCarrol87 wrote:jag försöker undvika att räkna kalorier eftersom jag haft problem tidigare men jag skulle uppskatta att jag snittar på c:a 1300 idag.
Markofördelningen? 😮Makrofördelningen, ska det såklart stå. My bad.
Alltså, hur ser fördelningen mellan näringsämnena (makronutrienterna) ut? P/k/f?
17 december, 2007 at 20:49 #796725Anonym anvandareMemberaha förlåt jag va lite blond
det får jag nästan räkna på men jag försöker få i mig runt 60g protein per dag uppdelat på 3-4mål. Sen hm, kolhyderaterna måste jag räkna på och jag får utan tvekan i mig för lite fett.
Det som är svårt för mig är att jag vet inte vad som är normalt/inte normalt med mat, för det som är normalt för mig är långt ifrån normalt.
Problemen kommer vid mängd.. för jag vet vad man ska äta men inte hur mkt. Jag tycker 1dl råris verkar hur mkt som helst och en vanlig portion gröt är hur stor som helst. Och hur vet man hur mycket man skla äta? Jag har en matvåg jag ska börja använda för att räkna ut E% i maten så jag ser hur mkt jag egentligen får i mig. För jag vet att från när jag använde mig av GI viktkoll fick jag knappt i mig 700kcal per dag fast jag tyckte jag åt mkt (nu äter jag rätt mkt jämfört med då visserligen).
Så allt detta är något jag verkligen jobbar på och helst vill jag bara få exakt antal mängd av allt tilldelat. Men det vet jag att jag inte kommer få så jag måste helt enkelt ta ett snack med mig själv och lära mig vad som är lagom för de mål jag vill ha.
Sen kan man ju fundera på varför jag inte väger mindre men jag har haft så långa hetsätningsperioder och så många svältperioder så jag tror min ämnesomsättning är helt uppochner medtanke på att jag var 11 år när jag började mixtra..
18 december, 2007 at 09:26 #796726Anonym anvandareMemberah jag har anmält mig till Army Fitness 2008 med start den 21 jan
18 december, 2007 at 12:35 #796727Anonym anvandareMemberCarrol87 wrote:ah jag har anmält mig till Army Fitness 2008 med start den 21 janVad tusan är det? Aldrig hört talas om!
Upp med lite mer bilder, jag blir nyfiken!
18 december, 2007 at 16:32 #796728Anonym anvandareMember[http://www.army-fitness.se]
bilder kommer, ska bara sitta vid min dator
idag har det varit en typisk Carolina-dag
*Upp vid 9 för att äta lite grahamsgröt och dricka lite grönt te. Tillskott: omega-3, CLA & selen+e-vitamin
*Sen så sprang jag till bussen med en proteinshake i väskan…
*Möte på Riksförbundet för Anorexi o Bulimi ang mentorskap och ansvarsområden för mig.
*Proteinshake vid typ 11tiden
*Gå runt o snabb julshoppa – 5000 steg bara inne i stan
* 2 bananer och Cotti-blabla vid 15
* 150g lax på 2 hemmagjorda knäckebröd med bara fullkorn och inget socker eller likande alls och 1 kopp kaffe (middag)Ikväll blir det glöggfika på Anorexi o Bulimiförbundet.
Sen träning med Mika – fokus på biceps, triceps, axlar, rygg och mage. Ska springa intervaller i 20min efter oxå.
Ska köra superset på alla muskelgrupperna och dropset på bi och triceps. (får man göra det?).
Öh, sen ikväll någongång vid 23 är jag nog hemma hoppas jag…20 december, 2007 at 00:03 #796729Anonym anvandareMemberGårdagens träning: OBS bortförklaring – tränade med en kompis som inte direkt har samma tempo o träningsstil som mig så det blev lite lat-variant…
Uppvärmning – gång på löpband 5 min, utfall med rotation, 4 vändor i en gång med 5kgs vikt. Armhävningar mot trappa..vet inte hur många
Biceps – sittande bicepcurl med 5kgs hantel (alla andra va utlånade, brukar köra 6 el 7 kg), 3 x 12. Stående bicepscurl med stång 12kg 3×12.
Triceps – pushdowns (tror jag att det heter) 3x 12
Axlar – axelpress (maskin) 7,5kg 3×12.
Rygg – Bellybacks 2×15, sittande rodd (maskin) 25kg 3×12.
Intervallöpning 15min
Sit-ups och stretching
Sen åt vi en middag vid typ 22 som bestod av stekta championer med paprika och tonfiskfilé samt en macka (lingongrova) utan pålägg för min del och julmust light. Ananas till efterrätt.
Dagens:
Frulle: ett glas Onakafil, 1 macka (nån grov och osötad iaf) med sesampasta. Tillskott: Omega-3, CLA o Selen+ Evitamin
Lunch: Fullkornspasta och lax med grönsaker, 1 port (inte stor men rätt lagom). Vatten på det…
Fika med mamma o syster på stan: kaffe med mjölk och lussebulle
Sen tränade jag Åt 2 bananer innan eftersom jag inte fått i mig nåt på 3h..
Mage – öh en maskin som man lixom..går ner med överkroppen. 35kg 12×3
Rygg – Latsdrag 20kg 12×3. Sittande rodd 25kg 12×3Sen spinnade jag i 1h.. puls och tempoklass med bergsklättring i hela passet.
1 proteinshake med 22g protein och 40g kolhyderater o 0,7g fett efteråt
Middag vid typ 20 – Broccoli med lite lite klyftpotatis o lite sås..
en skitdag rent matmässigt… men men, sånt e livet
25 december, 2007 at 13:26 #796730Anonym anvandareMemberOj oj vad ni alla måste ha saknat mig (ja det va ironi).
Mina sköna bortförklaringar till varför jag inte skrivit på ett bra jävla tag är
1. jag har varit förkyld = död (jag var nog en man i mitt tidigare liv för det blir jordens undergång när jag e lite förkyld..)
2. jag har jobbat ARSLET av mig. Så nu borde min rumpa ha gått från J.Lo till skelett.. har haft härliga 24h pass på bokstavligen psyk-hemmet jag är på. Känner mig redo att själv ta en av sängarna här.
3. Jag har dejtat.. och den sortens träning ska man nog inte ta upp här..Iaf, maten har gått bra. Under julen är jag lite lite snällare men jag mår så fort illa av sött så jag har inte ätit mycket godis – dock apelsiner. Jag kissar nog ren c-vitamin nu.
Sista träningspasset var i torsdags och då tränade jag med en jobbarkompis, körde igenom alla muskelgrupper bara. Annars bara work and no play.
Som tur e snittar jag på 7000steg på jobbet plus att jag måste gå en bit till bussarna så jag går en del.
Sen har jag ägnat mig åt alternativ träning och det ger en viss förbukning. Det gör även att man inte hinner äta eller vill äta (jag vill ha en platt mage när jag är naken).Har tryckt i mig lax, lax o sill.. lite potatis har jag unnat mig och en del julmust light. Öh, kaffet har fått sköta fettförbränningen (6koppar om dagen borde väl motsvara åtminstonde 10min på ett löpband.. för den som gär mitt kaffe är från italien och han kan sin sak..)
På torsdag är jag back in business med mitt vanliga liv med inrutade vanor och god och bra mat.
GOD JUL PÅ ER FOLKET
ps. snälla, skriv lite så jag har nåt att svara på, slutar 12 IMORGON)
25 december, 2007 at 22:27 #796731Anonym anvandareMemberja men det e lite knepigt att få in alla passen när man jobbar 150%.. jag hade lite övertro på min ork när jag tog ett nästan heltidsjobb o ett halvtidsjobb…ihh. så att jag ändå får in 5 träningsdagar e inte helt fy skam av mig om jag ska va ärlig. bara morgonpromenaderna jag valt att dissa av det naturliga skälet till att jag måste få sova mer än 5h per natt.
men annars så har jag faktiskt väldigt väldigt bra koll på dagarna bara nu innan jag går ner till heltid som jag e snäll mot mig. sen efter jul ska jag träna med min PT som själv tävlar så då kommer jag inte kunna smita undan för 5 öre…
hahah nykär..vi bara ses så att säga så ingen kärlek direkt
Hoppas din jul varit bra den med:D
26 december, 2007 at 16:58 #796732Anonym anvandareMemberNär jag kommenterar så får jag ju inga svar
Men får väl ge dig lite ryggdunk i varje fall! Hoppas du klarar av att falla tillbaka till alla bra rutiner efter alla helger nu då26 december, 2007 at 22:21 #796733Anonym anvandareMemberjoho då
tackar tackar..har varit på bio ikväll – Förtrollad, ååhå vilken tjejfilm, men ändå rätt bra. Mitt förslag att se 1408 röstades ner..o saw 4, buhu.åt lax o lite nudlar med en helskottas massa kål till middag, gott gott.
Men nu, trots all min duktighet idag har jag ångest. Det är en nackdel att leva med ätstörningarna som bagage, vissa dagar är PISS! Speciellt om jag får mkt komplimanger vilket jag fått på jobbet,a v familjen o alla kompisar under helgen! Min hjärna (eller ja, ätstörningen) vill inte att jag ska älska mig själv och vilja äta. Så när jag får höra saker som att jag är perfekt, en bästa vän, så bra på att ge råd etc. så slutar det med att under kvällen har jag det kämpigt..Det är som att nån försöker slå sig ur en låst kista och jag gör allt för att hålla det tillbaka.
Men det är bara att bita ihop och hoppas att morgondagen blir bättre
Så här tänkte jag gymma:
Uppvärmning – utfall med rotation, 5kg platta, 2 vändor.
armhävningar – så många jag orkar
10st upphopp
utfall med hantlar, vet ej kg, 2 vändor.
armhävningar – så många jag orkar
situps, fällkniven
10st upphopp
Sen vill jag nog köra ben. Tänkte köra några maskiner för rumpan (typ kissande hunden fast man kör benet uppåt), benpress, superseta fram och baksida lår samt superseta in o utsidalår. Fast benpress kör jag alltid först..Sen ska jag köra lite vadpress oxåSen tänkte jag superseta biceps o triceps. Bicepscurl, sittandes med lutning o pushdowns. Sen axlar blir det hantellyft åt sidan o axelpress.
Sen blir det rygg.(ja jag tänker köra hela kroppen ordentligt för jag ska jobba arslet av mig hela nyårshelgen o då blir det bara löpning). O då blir det latsdrag, sittande rodd och bellybacks.
Sist kör jag en ordentlig omgång med magen min, lite olika övningar som är inspererade från boxningen samt såna min PT gett mig.jag o min PT ska ta upp träningen oxå. ahh så skönt. o det är bra att hon tävlar (det e faktiskt hon som verkligen tycker jag ska börja tävla).
Sist men inte minst blir det efterförbränning Då ska jag passa på att läsa min bok jag fick i julklapp.
26 december, 2007 at 22:32 #796734Anonym anvandareMemberhär får ni lite o kika på då…
26 december, 2007 at 22:36 #796735Anonym anvandareMemberÄntligen är jag fri, fri, fri.
Det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att svida om till löparkläderna=)
Idag blev det min mellanrunda, den är runt 6km, men jag måste haft förbaskat med spring i benen för jag klarade rundan på 33min (vilket blir 5,5min per km :S ). Så det satt fint det!Nu sitter jag och dricker min proteinshake med ett sugrör… vardagdslyx
glömde posta detta inlägg innan jag stack hemifrån..så då vet ni iaf att jag har tränat:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.