Det ska vara hårda tag, annars får det va´ – Carolinas träningsjournal

Home Forums Dagböcker Det ska vara hårda tag, annars får det va´ – Carolinas träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 75 total)
  • Author

Krya på dig! Tråkigt att bli sjuk när man är peppad, men det är lika bra att vila så du inte drar på dig nåt värre =)

Carrol87 wrote:
    jag går för det första mkt i jobbet, c:a 7000steg på en 8h dag sen tillkommer allt jag går utöver så det blir en del. Sen jobbar jag med människor som är psykiskt sjuka och väldigt väldigt aggressiva så jag får en indirekt träning för en patient måste man ofta bära in i ett rum när den är hysterisk. o sen är det mycket hålla tillbaka personer som går till attack. blablabla. mkt springande ifall larmet går.
    därav allt adrenalin efter en jobbdag ;)

Vi har väldigt olika uppfattningar om samma arbete.

Kikar in och lämnar ett avtryck. Kul läsning, tycker jag! :up:

Krya på dej och ha d´bra

/Mie

Tack Mie =D lite extra karmapoäng nu …;)

iaf. nu har jag inte uppdaterat på länge för jag har tyckt förbaskat synd om mig. Eller det är mer synd om min familj och mina vänner som måste leva med en person som bokstavligen klättrar på väggarna av lesshet.

MEN nu har jag inte hostat på 1 dygn så nu tänkte jag vara riktigt dum i huvudet och sticka ut och springa.
    Min bästa bortförklaring är att jag älskar mina nära och kära och de ska inte behöva se hur jag vrider mig i plågor (smart va?)

Tralala. Maten har gått bra, äter precis som man ska. Fast enligt Thommie ska jag inte äta russin men det struntar jag i, 20 russin har ingen blivit fet av och jag gillar russin.

Jag har nåt kreatinliknande och det smakar lemon. Det var gott när jag köpte det och provade första gången. Problemet var att jag trodde det inte var en tillhörande skopa så jag tog en skopa, vanlig size och hade i 3-4st skopor. Och ja, det är en energy boost och på en som redan är väldigt energisk av sig blev det väldigt trevligt. Jag har aldrig varit så pigg i hela mitt liv.
    Men iaf, sen efter nåra användningar hittade jag skopan till ja ”kreatinet” och den är ju typ en tredjedel av en vanlig skopa. HAHA. Så det var inte konstigt att jag blev förbannat pigg…Lite överdosering så att säga.

Nej mitt herrskap, nu ska jag ut och springa med min ena hund. Tror det blir 6km rundan, ska hinna duscha innan jobbet.

See you later alligator.

ps. en bild på mig ska komma, visade den för min killkompis o han var mäkta imponerad över hur muskulös jag blivit ;) hihi ds.

jag sprang…6km. Det gick bra :D sprang som snabbast 1km på 4,32min. Helt okej :D
    tror det tog runt 30min men det var jobbigt att springa med bara vätska i magen. Helt klart går passen med mat i magen bättre. Så det känns garanterat anorexi-fritt här nu. Förr kunde jag ju leva i nån vecka med ett äpple i magen typ (inte riktigt men typ).
    Sen blev det en väldigt god dubbelproteinshake med i mixad banan :)

Annars har jag varit på jobbet, tog en promenix med en patient..

Till middag blev det spenat med kesella o lite qinoua. Och på kvällen har jag ätit spenat.. En patient hade väldigt roligt åt det faktiskt :P Smakade inte ens på kakorna vi hade till myskvällen =)

detta har absolut inget med träning att göra men jag ville bara dela med mig av min kreativitet =)

Jag har en vän som är blind,
    för hon ser inte hur vacker hon är.
    Jag har en vän som är döv,
    för hon hör inte hur klok hon är.
    Jag har en vän som inte kan älska,
    för hon älskar inte sig själv.
    Jag har en vän som är få förunnad.
    En vän som alltid finns där,
    likt en skyddsängel
    En vän som alltid fångar
    när jag faller.
    En vän jag vill lära att se,
    så hon ser hur vacker hon är.
    En vän jag vill få att lyssna,
    så hon hör hur klok hon är.
    En vän jag vill få att älska sig själv,
    lika mycket som jag älskar henne.

Nu får ni väl ta o bli lite bättre på att kommentera, jag tycker det e så roligt =)

Idag slutade jag kl. 8 på morgonen efter att ha jobbat hela nyårsnatten. Drack chai-te vid 12-slaget.. Det ni!!

Dagens träning var underbar, kändes riktigt ordentligt o jag hade mkt ork.

Frulle1 (dvs innan jag väcker o fixar morgonbestyren) 2ägg o 1 banan o kaffe med minimjölk.

Frulle2 (vid 10..sov en timme på jobbet innan jag åkte) lite lite havregrynsgröt o en banan.

Träning

Uppvärmning:
    Utfall med stång bakom ryggen, c:a 10kg, t/r
    10st upphopp
    Utfall med rotation, 5kgs vikt, t/r fast längre
    Armhävningar 13st
    Crunches
    Armhävningar 8st
    10 upphopp

• Utfall åt sidan (insidalår)
      20st på varderaben, 5kgs vikt
    • Sittande vadpress
      12×3, 35kg (kan nog öka…next time baby)
    • Baksida lår
      12st 15kg
      6st 20kg
      6st 20kg
    • Rumpa (vet ej vad övningen heter)
      6st 20kg
      6st 25kg
      6st 25kg
    • Utsida lår (ni vet nog typ vad jag menar)
      12×3 40kg
    • Latsdrag
      12×3 30 (eller 35, minnet sviktar) kg
    • Maskin som tränar mage o rygg samtidigt
      12×3 28kg
    • Latsdrag i maskin
      12×3 35kg
    • Bellybacks (alla verkar ha olika namn)
      12st á 3ggr (HATAR denna övning så jag e stolt)
    • Hantellyft åt sidan 4kg, så många tills failure, á 3ggr
    • Axelpress 12×3 10kg

Sen klämde jag in lite dips och lite underarmsövningar.
    Efterförbränning 30min (kämpigt..väääldigt kämpigt)
    Sen olika magövningar o streching..

Ikväll har jag varit på interjuv för ett jobb som gymvärdinna o jag tror jag fick det =D

Du får vara lite bättre på bildfronten Carrol =) Upp merom!

Det här verkar ju gå bra! Kör på bara :)

Hahahaha jag ska :P Måste bara ta mig tid o förminska dom. Annars blir de ju så jävla stora så en sida tas upp av en halv bild, inte kul..

Tränade idag.. Bara basövningar. Kan lägga upp allt sen. Tog 36kg i bänk iaf, trots det va sjukt länge sen jag körde det. Så det kändes helt OK =) Gjorde 6×3

Gott nytt år!

ok, du ska få en kommentar för att du ber om det…hade egentligen inte tänkt skriva vad jag tänker för jag vill inte lägga mig i MEN du ber om det så…hoppas du kan ta det..

när jag läser om vad du skriver – hur du tänker , resonerar och agerar kring din träning, kring jobb och mat så vill jag avråda dig från att tävla. varför?

Jo, för att du har haft ästörningar som långt ifrån verkar vara stabila för vad en tävlingsdiet kräver. Jag har själv varit i äströningsträsket så jag vet vad som krävs. Då har jag kommit en bra bit därifrån men känner ibland ändå faran med att fortsätta ”fixeringen” kring mat genom att dieta.

När du når tävlinsform o nästintill tävlingsform så är det risk för att du verkligen kommer att bli utmanad av gamla ätstörningstankar. Är du beredd på att utsätta dig för att falla dit igen?

Dessutom undrar jag vilken diet du ska gå på för att gå ner i vikt när du redan ligger vääääääääldigt lågt på kaloriintaget för all den träningen.

Även om din pt vill att du ska tävla så bör du ta dig en rejäl funderare och kanske åtminstone skjuta på det. du ska väl dessutom inte tävla för någon annan skull? Och vet din pt om vilka nojor och tankar du har kring mat, dig själv osv som kan sätta käppar i hjulet och väcka känslor till liv som du inte vill ha under sträng diet?

Jag vill inte kritisera – bara tipsa om VAD JAG TROR är det bästa….det sista jag vill är nämligen att en tjej som du ska hamna i träsket igen…

Lycka till

Tack för din omtanke, verkligen jättesnällt :D MEN jag är precis som em som helst o har dagar då jag helst vill låsa in mig i en garderob men sen nästa dag så e det bra. Även om man har varit sjuk så måste man verkligen tillåta sig att vara normal, det finns ju väldigt få som alltid känner sig nöjda.
    Och för mig är det viktigt att få ur mig det jag tänker på eftersom annars sitter jag o tänker det om o om i mitt huvud.
    Och..jo jag förstår va du menar när man är i slutet o jag känner mig så pass bra att jag skulle faktiskt lägga allt på hyllan om jag märker att det går överstyr :)

Sen tävla..Det är bara ett roligt mål eftersom jag verkligen gillar att träna och jag är väldigt tävlingsinriktad oxå :)

Och mina tidigare problem har jag varit öppen med, det är en förutsättning om ett samarbete ska fungera.
    Men det är knepigt men samtidigt..Måste man ju våga chansa o gå vidare i livet. jag vill verkligen inte begränsa mig bara för jag haft tidigare problem i livet..

Så ja, får se. Sen är visioner ibland nåt man strävar efter men inte når. Så jag får se, det är ett tag kvar.

men tack, det värmer faktiskt att du tog dig tid
    Lycka till själv med allt, brukar läsa din blogg :D

Träningen idag

Dumt av mig så tränade jag men jag hade en kompis som behövde få ur sig aggressioner.

Vi började med en powerwalk till gymmet som uppvärmning. Minns inte riktigt ordningen så skriver bara vilka övningarna.

Bänkpress
    12 á 16kg
    6 á 36kg
    6 á 36kg

Marklyft (det va inte kul, hade sån träningsvärk..)
    15×3 á 20kg

Dips
    10st
    7st
    9st

Sen hm, en typ. Chins/dipsmaskin
    12×3 á 45kg

Sen situps och 10min på löpbandet..

Sen fick jag sushi =D

Och på köpet fick jag gå hem 2,5km. Fan va det e halt ute nu…

Det låter trots allt bra det du skriver.
    Förstår vad du menar med att man inte vill att en tidigare sjukdom ska sätta ens begränsningar. Brukar tänka likadant… att utmana är det enda sättet att bli av med det. Men det finns svårare och lättare utmaningar och att tävla är faktiskt en av de svårare.

Som sagt , lycka till! O bra att du tog mitt inlägg på rätt sätt.

Carrol87 wrote:
    jag försöker undvika att räkna kalorier eftersom jag haft problem tidigare men jag skulle uppskatta att jag snittar på c:a 1300 idag.
    Markofördelningen? 😮

;) det var inte mkt mat där !!!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 75 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.