- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2010 at 23:29 #69256Anonym anvandareMember21 mars, 2010 at 23:29 #505844Anonym anvandareMember
Ny här på forumet, läst ett tag men inte orkat regga mig.
Lite kort om mig:
Ägt gymkort i 4 år, varav jag tränat 1 utav dessa seriöst.
Planen är om allt går som det ska att tävla i LP 2011 CBB 178+Väger just nu 97kg fördelat på 187cm och skall gå ner och se hur det ser ut runt 85.
Kommer inte skriva upp exakta vikter, men kommer nämna lite allmänt om träning, mat och annat.
Bilder kommer när jag hittat sladden till min kamera eller köpt en ny sådanUndras något så är det bara att fråga!
Kan börja med att uppdatera dagens träning som vart rygg och baksida axlar. Följande övningar kördes pass nummer 1
Marklyft 4 set
Latsdrag 3 set
Hantelrodd 3 set
Rodd i maskin 3 set
Bakvända flyes för axlar 4 setPass nummer två var de 45 min cardio på crosstrainer och lite extra teknikträning för marklyften på kvällen i föreningens källargym.
Dagens käk vart föröver massa vatten och funligt:
Äggröra med bacon
Prottedrink
Ett gäng chicken nuggets och wokade grönsaker
Två räkmackor med majo22 mars, 2010 at 16:04 #505845Anonym anvandareMemberIdag blev det en dryg timmes promenad samt framsida lår och mage.
Frontböj
Benpress
BensparkRep”crunches”?
Situps med vikt.Min kost baseras på följande nu under dieten:
Ägg
Räkor
Lax
Torsk
Pasta
Köttfärs
Diverse grönsaker
Mjölk
Keso
Knäckebröd
Kyckling
OstDetta är basen, sen tillkommer en del saker för att inte tröttna
Ris och potatis förekommer men inte frekvent.23 mars, 2010 at 21:10 #505846Anonym anvandareMemberDagens träning:
Axlar:
Axelpressar 4 set
Frontlyft 3 set
Sidolyft i maskin med ”fria viktplattor” 4 setKörde lite lätta hantelshrugs här med. Trapz är inget jag tränar regelbundet pga tidigare avdraget muskelfäste i nämnda muskelgrupp, men det blir bättre o bättre även om det är långt ifrån bra.
Triccar:
Pushdowns med aningen krökt stång
Lyft över huvudet med hantel(2 handsfattning)
Rep pushdownsDagens käk:
Yogurt m musli
Ett gäng koppar kaffe
Pasta med ägg och korv
Prottebar
Prottedrink=5dl mjölk och 2 skopor whey
Pasta med ägg och korv
LammfiléFörbannat bra pass idag, mycket ork och energi, förbannat nöjd!
Ang maten så skivar jag korven i cm-tunna skivor och steker den medans pastan kokar. Sedan öser man i pastan i stekpannan där korven ligger färdigstek och käcker sedan 2 ägg över allt ihop.
Steker ytterligare ca 30sek sedan servera med keso och ketchup!Vägning imorgon, får se om man tappat lite vatten såhär i början.
24 mars, 2010 at 14:36 #505847Anonym anvandareMemberDagens pass:
30min cardio/uppvärming
Omvända hack lifts 5 set
Lårcurls 3 set
Utfall 3 setMage i maskin 4 set
30 min cardio tillMat:
Pirog
Kokta ägg
Protte
Kycklingsallad
Kycklingsallad igenKycklingsalladen består utav följande:
Stekt kyckling
Bacon
Pasta penne
Pesto
Feta
Gurka
LökMorgonvikten idag var 95.5 så har tappat lite vatten sedan dietstart, antagligen pga mindre kolhydrater.
24 mars, 2010 at 15:01 #505848Anonym anvandareMemberTjena! fan vad du gottar dig i köket då Hur gammal är du?
24 mars, 2010 at 15:07 #505849Anonym anvandareMemberVill se vikter på passen oxå
24 mars, 2010 at 15:09 #505850Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Vill se vikter på passen oxåKan ge vissa vikter jag har i huvudet, men skriver ej upp och håller inte alla i huvudet då jag varierar övningar ganska mycket.
Vet ej hur man dubbelciterar men @OXA är 23.
Edit: Körde även stående vadpress idag 4 set på 65kg runt 10 reps25 mars, 2010 at 19:22 #505851Anonym anvandareMemberDagens käk och träning:
Skinkmackor & juice
Räkmackor med aioli
Prottedrink
Chicken nuggets 12st
Chicken nuggets 10stBröst+biceps
Bänk
80kg 12reps
90kgx8x3Hantelpress lutande
34x8x3Bröstpress
65x8x3Cablecross
36x8x4Bicepscurl i cable rak stång
45x8x4Biccecurl vinklad stång
45x8x3Hammercurls
12x4x8Förbannat svag idag, för en månad sedan körde jag på 100-105 i bänken utan större problem, men nu blir jag förbannat trött i axlarna, bara kom ett pass BOM, och nu sitter det väll i skallen
Utöver detta helt ok pass med bra kontakt och pümp
Nu, cardio crosstrainer 45-60min, puh, inte sugen alls!
Kan tillägga att jag har träningsverk utom denna värld efter gårdagens baksida lår-pass. Omvända hack lifts är brutala även med lite vikt!26 mars, 2010 at 18:18 #505852Anonym anvandareMemberRygg+baksida axlar idag
60 min promenixMarklyft sumo teknikträning
Ett gäng på 60 sedan 10×80, 5×100 och avslut 3×5 110. Ljumskarna värker men gud så grym övning!Stångrodd
4x10x65Hantelrodd
Kmr ej ihåg viktFramåtlutade sidolyft för baksidan
12kg 3×8Käk:
Yogurt m musli
Kaffe&kaka
Fisk med potatis o sallad
Pasta med svamp och biff m brunsås
1.5l mjölk
X antal öl kmr intagas med under kvällen.29 mars, 2010 at 14:51 #505853Anonym anvandareMemberEfter en orgie i alkohol så drar träningen igång idag igen.
Blir framsida lår och mage idag.Käket blir ostmackor m mjölk och sedan ugnspannkaka med bacon för hela slanten. Lite Lingonsylt till där kanske med
Blir nog en prottedrink efter passet med.Morgonvikten ligger på 95.1
30 mars, 2010 at 23:50 #505854Anonym anvandareMemberHade det gjorts en film om mig nu hade den hetat ”Trycklöst i Göteborg”
Träningen rullar på och dieten funkar helt ok, men oj va dåligt tryck jag har i bitarna.Dagens käk
Fläskpannaka
Thai dvs ris sås o kyckling
Pasta m kräftstjärtar o aioli
En prottedrink fick jag in med efter passetDagens träning vart axlar och triccar.
Orkar inte skriva alla vikter men styrkan vart god iaf.31 mars, 2010 at 14:09 #505855Anonym anvandareMemberVikten går neråt snabbt nu, men antar att den kommer stanna av rätt hårt runt 90 blankt.
Väger 94.4 just nu.Dagens käk
Fläskpannkaka
Prottedrink
Pasta m bacon, kassler och pesto
Fläkspannkak igen(ja, jag har gjort massivt storkok)Träningen blir 30 min cardio samt baksida lår o mage.
1 april, 2010 at 17:33 #505856Anonym anvandareMemberTitts o biccar idag gick sådär på bröstträningen men biccarna gick jävligt bra.
Börjar komma fram en del konturer nu vilket ger lite motivation
Lutande hantelpressar
4x8x34Plana
3x8x35Flyesmaskin
3x10x45Sittande hantelcurls
3x6x16Curl i cable med rak stång
3x8x45Hammercurls
3 set till faliure med 12kgMat idag:
Ungspannkaka och 2 biremackor
Prottedrink
Restaurangmat ej bestämt men är sugen på oxfilépastaBrukar utöver det jag skriver dra i mig ca 1.5l mjölk varje dag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.