- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 mars, 2008 at 20:35 #719579Anonym anvandareMember
Idag börjar jag med nytt schema, efter tränings metoden DoggCrap. Kan hända att upplägget är ändrat men jag får köra efter den informationen jag fått.
Hoppas på ökningar i gymmet & då förhoppningsvis även muskelökningar. Om inte så har jag i alla fall testat, & kan då styrka detta upplägget för min del.
Ska försöka uppdatera regelbundet & hålla träningen vid liv.
Lite Stats:
19 år gammal och väger ca 92-93kg fördelat på ~181cm.Tänker snabbt ut några mål:
8 reps på 110kg i bänkpress
8 reps på 150kg i Knäböj
8 reps på 180kg i marklyftHoppas att året räcket till för mina mål :o:D
Dagenspass var följande:
Bänkpress…………..95 kg……….13rp
Axelpress (hantel)..27,5kg………16rp
Omv. Bänkpress…..90kg…………16rp
Latsdrag V………….15 plattor……23rp
Maskinrodd…………190.. ………..15reps
Kör även extreme stretching på de tränade musklerna.
Känner mig rätt så nöjd efter första passet. Visst får man sänka vikterna lite sen när man kört bröst precis innan, inte mycke att göra åt det.
17 mars, 2008 at 20:35 #80417Anonym anvandareMember19 mars, 2008 at 12:35 #719580Anonym anvandareMemberDå var pass nummer 2 avklarat. Inte fullt nöjd med passet då jag fega ur knäböjen. Jag får skylla på att jag inte käkat någon frukost 😮
Skivstångscurl….45kg…….14rp (=rest paus)
Hammercurl……..17.5kg….12rep
Sitt. Vadoress…..25………..12reps med extreme stretch
ligg. bencurl…….90…………35rp
knäböj……………135……….2reps – hemgång kände mig lite yr innan men bestämde mig för att köra böjen iaf. men sen när det var tungt så försvann all motivation…
19 mars, 2008 at 13:53 #719581Anonym anvandareMemberSer intressant ut det här!
Körde själv med doggcrapp för ett par år sedan, men jag kom av mej då jag skadade vänster triceps!
Ska Följas!:up:19 mars, 2008 at 14:54 #719582Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Ser intressant ut det här!
Körde själv med doggcrapp för ett par år sedan, men jag kom av mej då jag skadade vänster triceps!
Ska Följas!:up:Roligt att du ska följa min träning!
Vad har du & säga om denna träningen metoden, någon utveckling?
Jag har faktistk kör en period med DoggCrapp innan men då fick jag en bristning ljumsken när jag körde benpress. De tråkiga är att det har inte läkt sig än…
19 mars, 2008 at 16:16 #719583Anonym anvandareMemberkan du förklara lite mer hur upplägget ser ut eller någon sida där man kan titta efter .
19 mars, 2008 at 16:23 #719584Anonym anvandareMemberhar läst lite om doggcrap men inte sett någon som gjort journal på det.så denna ska jag helt klart följa.lycka till med din träning.
oggelito det finns om doggcrap här på forumet bland artiklarna
19 mars, 2008 at 16:25 #719585Anonym anvandareMemberjohan_tkd wrote:Roligt att du ska följa min träning!Vad har du & säga om denna träningen metoden, någon utveckling?
Jag har faktistk kör en period med DoggCrapp innan men då fick jag en bristning ljumsken när jag körde benpress. De tråkiga är att det har inte läkt sig än…
Hann inte träna mer än ca 1,5 månad, så jag hann inte få någon bra syn på hur det funkade!
Somliga övningar gick riktigt bra att köra så här, men t.ex axelpress med hantlar och RP gick inte alls för mej!Men som sagt, i många övningar gick det bra och jag ökade nog på 10kg och kunde göra samma antal reps fast jag hade mer tyngd, som bla. snedbänk, raka marklyft och bicepscurl med stång!
Och detta var på bara ca 1,5 månad.Men sen gick triceps sönder, och jag var 1 månad i spanien, och så var det sommar, så då lämna det…
Men roligt sätt att träna på var det iaf.!20 mars, 2008 at 11:38 #719586Anonym anvandareMemberOggelit0 wrote:kan du förklara lite mer hur upplägget ser ut eller någon sida där man kan titta efter .Klicka på länken nedan så kan ni läsa ”Biffsons” tolking, tycker det är bra skrivet.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=2018 DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson]
20 mars, 2008 at 12:36 #719587Anonym anvandareMemberSnart blir det träning Kör mitt pass ida, för gymmet är visst stängt imån.
Sen får jag vila fredag & även lördag.
Uppdaterar snart igen efter mitt pass.
Ha det gott / Johan
20 mars, 2008 at 16:03 #719588Anonym anvandareMemberHej på er!
Nyss hemkommen från gymmet. Idag var det riktigt kul, många kompisar som var nere så det va god stämmning & många skratt. Kännde också mig rätt så stark ida, men får hoppas att det inte var nåt tillfälligt :emo-thumb
Här kommer dagen resultat:
Hantelpress……..37,5kg…19rp – 13,4,2reps.
Tycker dock att jag förlorar så mycket efter första setet. Läst att man typ ska lyckas med hälften. Så borde kanske ha gjort 6reps på andra set. Men det stämemr inte för mig. hehe. Är väl bara & köra på…
Militärp. i smith…70kg…..13rp
Smalbänk………..70kg…..16rp
Latsdrag………….17/20….22rp
Kabelrodd………..15/20…17reps
Detta var allt för idag, är klart nöjd med passet!
Nästa lika pass blir det 40kg i hantelpress (tyngsta hantlarna på gymmet:)
Ska även försöka filma & fota lite smått framöver.Nästa överkropps pass så blir det även marklyft, lite sugen på vad jag klarar nu när det blir sista övnignen.
Det var allt , kör hårt! / Johan
20 mars, 2008 at 16:31 #719589Anonym anvandareMemberjohan_tkd wrote:Klicka på länken nedan så kan ni läsa ”Biffsons” tolking, tycker det är bra skrivet.[http://forum.body.se/showthread.php?t=2018 DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson]
tack. fan vad krångligt det verkar .
20 mars, 2008 at 16:33 #719590Anonym anvandareMember:nod Det tyckte jag emd i början. Men efter som jag blev intresserad så var det inga problem. Läste nån extra gång bara… Men jag kör inte med Static hold. Får testa om några veckor.
24 mars, 2008 at 17:34 #719591Anonym anvandareMemberDå var det dags för träning igen Sista passet var i torsdags.
Kan erkänna att jag har slarvat med mat plus alkohol nu under påskhelgen men skoj har jag haft me!!Hantelcurl……25kg….16rp
omv. skivstångsc..30kg..12reps
(underarmar)stå..vadpress…
sitt. lårcurl..(90)…~60rp
hack-lift….80kg…12reps
70kg..21repsPasset var ingen höjdare. Första gången jag körde hack-lift. Blev väldigt yr efter jag kört widowmaker i hack-lift..
Men får öka vikterna i nästa pass/ Ha d gott / Johan
26 mars, 2008 at 19:02 #719592Anonym anvandareMemberHär kommer dagen pass:
Smebänk i smith[/b] 70kg – 21rp
Axelpress maskin[/b] 50kg – 26rp
Dips[/b] 24rp
Pulldown Maskin[/b] 190 – 24rp
Marklyft[/b] 165kg – 6reps
#2[/b] 175kg – 3reps
Detta var allt för idag. Är nöjd med passet & tycker än så länge att detta upplägget passar mig bra. Ska bli kul & se nästa vecka & framöver hur mycket jag kommer öka på övningarna…
Nu är det dags & käka
kör på / Johan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.