- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 juli, 2010 at 09:04 #402459Anonym anvandareMember
Jag körde 5x5x45kg senast
17 juli, 2010 at 11:13 #402460Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:SEMESTERSemestern ser ut att bli grymt lugn, den planerade stockholmsresan är inställd tills vidare. En 6 timmars bilresa med en 2 månaders i 30gradig värme utan AC i bilen är inget vi vill göra Men vi ska ha skoj här hemma ändå!
Men vad e det jag läser?! Kan inte åka pga av AC:nono:? Bortskämda nordbor *suck* Kan thailändarna gör det kan ni…..
18 juli, 2010 at 13:02 #402461Anonym anvandareMemberKanske ska förtydliga att jag misslyckades med 5x5x40, Gustaf klev över det hindret som en gasell ifrån Sundsvall.
Biffen: När jag var i Thailand så var AC’n på med fullt blås i varenda thaibil, jag blev förkyld efter att ha åkt 3 timmar på motorväg med en thailändsk herre som klagade på värmen på knackig engelska
Vi har mer eller mindre bestämt oss att ge oss tillbaka till Pak Chong om ett par år med lillan, det blir grejer det!
Annars så var visst ut och resa med barn en större grej än vad vi trodde, och första natten spenderades på brorsans golv eftersom hans soffa var alldeles för liten o klen. 3 handdukar som madrass och jag var en stel pinne. Dag 2 spenderades hos morsan och alla hennes djur och en miljon insekter, efter en natt där var vi så jävla möra så vi åkte hem.
Nu sitter jag här med en PWO och gymmet öppnar snart18 juli, 2010 at 21:06 #402462Anonym anvandareMemberDags att grisa till det. Följande övningar utfördes inte på något sätt snyggt, och jag var sådär snuskigt svettig.
Chins:
5×5 x kv + 5 kg
5x kv + 7.5 kg
10x kvLatsdrag, brett grepp:
10x 12 plattor
10x 14 plattor
8x 16 plattorLatsdrag smalt grepp:
5x 18 plattor
5x 18 plattor
3.5 x 20 plattor dvs hela magasinet. Jävlar vad inte snygg det måste sett ut, tungt var det.Skivstångsrodd:
10x 70 kg
10x 70 kg
10x 80 kg
8x 90 kg
6x 100 kg
4x 100 kgHantelrodd:
10x 40 kg
10x 40 kg
8x 50 kgLite baksida axlar i maskin, hemgång.
Imorrn, bröst med Gustaf Lindberg.
Maten idag har varit 600g ostkaka, 500g kvarg, 600g kyckling, 200g couscous mm. Ni fattar, jag är mätt.
19 juli, 2010 at 14:31 #402463Anonym anvandareMemberTITS
Lutande Bänkpress i smith
Lite meck för att hitta en bra vikt att köra 5×5
5x 75 kg
5x 75 kg
5x 75 kg
5x 75 kg
5x 75 kg
1x 87 kgLutande Hantelpress
10x 35 kg
5x 40 kg
10x 35 kg
12x 25 kgFlyes i cablecross & lite Triceps sen var vi klara. Det var riktigt tungt idag och jag tror jag glömmer nåt set hantelpress men skitsamma. Härligt vare!
21 juli, 2010 at 15:07 #402464Anonym anvandareMember2 vilodagar nu, passar på att ta det lite lugnt på semestern också haha.
Imorrn blir det axlar, och jag känner mig redan taggad till tusen.
En fundering jag fått de senaste dagarna är kring svett. Jag har jävligt lätt för att svettas, behöver öht inte göra särskilt mycket för det. Det märks speciellt nu när man bär på lillan att det kan börja rinna svett bara efter ett par minuter, och när jag sövt henne i typå 45 minuter är jag genomblöt. Nu är jag ju inte på något sätt hård i kroppen utan jag går ju runt med lite trivselkilon, men frågan är om jag skulle svettas nämnvärt mindre om jag gick ner 5-7 kg eller så. Det är ju inte såå jobbigt att byta tröja 3 ggr om dan men visst fan blir det mycket tvätt
Så ja, mindre fett = mindre svett eller är det inte relaterat på det sättet? Här ska forskas vidare.
21 juli, 2010 at 20:05 #402465Anonym anvandareMemberAndan föll på. Igen. Och mina flickor sov. Igen
Militärpress
5x5x45 kg PB som fan
3x 47.5 kg detta blir tufft nästa vecka, riktigt tufft.Hantelpress:
8x 27.5 kg
8x 27.5 kg
8x 25 kg
12x 22.5 kgSidolyft:
12x 10 kg
12x 10 kg
8x 15 kg
8x 15 kg ->8×12.5 kg->8x 10 kgSkivstångscurls:
5x5x42.5 kg PB!Scottcurl:
10x 20kg+stång
14×20 kg + stång Jocke Ruda passade på de sista
6x 25 kg + stång
Supersettat med omvänd skivstångscurl.Kort pass, men gott. Nu är det kvällspromenad!
21 juli, 2010 at 20:10 #402466Anonym anvandareMemberFan jag vill också vara med och leka! Hoppas denna jävla klenhet släpper snart så jag kan vinna på riktigt.
22 juli, 2010 at 15:00 #402467Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Fan jag vill också vara med och leka! Hoppas denna jävla klenhet släpper snart så jag kan vinna på riktigt.Jag var då ingen vinnare idag. Dålig sömn tack vare värme och dotter med magknip gick jag emot magkänslan som sa ”kör ben” och tänkte för mycket ”Bla bla då kan jag inte köra marklyft på flera dagar bla bla” så jag körde marklyft. Efter förra passets 5x5x140 så ville jag ju höja. Icke sa nicke! två lyft på 145 kg där kroppen verkligen sa ifrån fick mig att tänka om. Det blev istället 5x5x130, med ett sista set på 3 reps på 140. Tungt, och första passet som jag inte ökade. Men skitsamma, jag känner ändå att jag presterade vad jag kunde för dagen. Nästa gång kör jag på magkänslan
Ben blir lördag eller söndag eller imorrn, beror som vanligt på när jag får tid.
23 juli, 2010 at 13:29 #402468Anonym anvandareMember…Jag fick precis -10 byggarpoäng.
Inte ett gram vassle eller aminosyror hemma. Vad i allsin dar är detta och hur i helvete kunde 14 kilo vassle försvinna så fort?
Nåväl, jag får väl åka in till MM Sports. Enda nackdelen är att i tisdags verkade det som att jag inte skulle ha tid eller möjlighet till detta så jag beställde aminosyror och bälte via internet, dum som jag är trodde jag att posten inte behövde mer än någon dag på sig för det. Men nu sitter jag här och enligt pacsoft så har det inte ens skickats. Funderar på om jag ska ringa MM, se om det är skickat och om möjligt isåfall stoppa utskicket och åka dit. Ja, precis så ska jag göra!
24 juli, 2010 at 20:22 #402469Anonym anvandareMemberJag och Gustaf körde byggartummar efter dagens pass.
Gustaf körde ifrån mig i militärpressen, och jag jagade kontakt med min rygg.Körde massvis med latsdrag, med breda o smala grepp och jag satt åt alla möjliga håll och drog. Fick grym kontakt när jag satte mig åt andra hållet och mer eller mindre lyfte mig ifrån stolen.
en ”6a” på 100 kg skivstångsrodd, det var inge vidare, 110 kg ville jag knappt testa.Testade T-bar rodd för en gångs skull, det kändes helt ok, gick bara upp till 75 kg, tar 100 nästa gång då kanske.
25 juli, 2010 at 09:44 #402470Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:Jag och Gustaf körde byggartummar efter dagens pass.
Gustaf körde ifrån mig i militärpressen, och jag jagade kontakt med min rygg.Körde massvis med latsdrag, med breda o smala grepp och jag satt åt alla möjliga håll och drog. Fick grym kontakt när jag satte mig åt andra hållet och mer eller mindre lyfte mig ifrån stolen.
en ”6a” på 100 kg skivstångsrodd, det var inge vidare, 110 kg ville jag knappt testa.Testade T-bar rodd för en gångs skull, det kändes helt ok, gick bara upp till 75 kg, tar 100 nästa gång då kanske.
Var ett bra pass, jag har sådan fruktansvärd träningsvärk i biceps sedan dödssetet du hjälpte mig med, mer sånt i framtiden!
Men nu vilar vi tills på tisdag då vi ska döda brösten, triceps och hör och häpna så ska vi faktiskt köra mage också! (i alla fall jag:D)
26 juli, 2010 at 15:31 #402471Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Var ett bra pass, jag har sådan fruktansvärd träningsvärk i biceps sedan dödssetet du hjälpte mig med, mer sånt i framtiden!Men nu vilar vi tills på tisdag då vi ska döda brösten, triceps och hör och häpna så ska vi faktiskt köra mage också! (i alla fall jag:D)
Jag ska också köra mage, jag lovar!
Två dagars vila just nu, igår var härligt, imorse likaså men nu börjar det smyga sig på träningslust igen. Hämtade ut mitt paket ifrån MM så nu vill man köra något tungt haha.
Idag har det smaskats Haloumi med melon som förrätt, och efter det lövbiff med färskpotatis och bea-sås. Semesterlunk deluxe, och vi tar inte i särskilt mycket.
Som det ser ut nu så lär det bli:
Bröst imorrn
ev. Ben onsdag/torsdag
ev. Axlar torsdag/fredag
Morlocks Fredag kväll
Sen får vi se om det blir några marklyft denna veckan. Drar ner till Blekinge tidigt nästa vecka och det är en sån grym känsla att stå och köra marklyft i ett gym som är mindre än ens lägenhet, med egen stereo och rostiga stänger. Då kan man grisa till det lite hahaha.
Som jag skrivit innan så har jag erbjudit mig att lösa kort på det gymmet då det kostar en hundring i månaden, men de är snälla nog att låta mig köra på när jag väl är där, fantastiskt. Jag ska tävla för dem när jag väl tävlar om jag någonsin tävlar i det jag eventuellt tävlar i. Hängslen o livrem.Positivt är att jag på senare tid märkt hur mina förut så framåtroterade axlar faktiskt hittat en bra position lite längre bak i hållningen. Nu ska jag bara sluta svanka så jävligt så kanske man snart inte kan se nörden inom mig.
27 juli, 2010 at 14:29 #402472Anonym anvandareMemberBra kört idag!
[img=http://i32.tinypic.com/k04hhc.jpg]
27 juli, 2010 at 16:59 #402473Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Bra kört idag![img=http://i32.tinypic.com/k04hhc.jpg]
Ha! titta, jag har en sån där röd gubbskalle när jag kör! Alltid kul att se sig själv ur en ny vinkel, och den där har jag nog inte sett så många gånger!
Hursomhelst, idag var Tisdagen med stort T som i Tuttar, Taggad, Tusenfoting, Tidaholm, ja ni fattar. Jag och Besten ifrån Norr skulle besegra viktplattor, och med vilken stil det gjordes sen!
Jag själv som numer övergett den vanliga bänkpressen gjorde en lagom fin 5×5-serie på 82 kg i smithen. Trevligt, och när herr Lindberg sedan gjorde en ordentlig 5×5 på 87.5 kg i den vanliga bänken så var vi iväg med en gyllene start. Folk formligen kröp in mot väggarna när vi passerade, så otroligt biffiga som vi var.
Lutande Hantelpress fortsatte, här blev det en 6a på 40 kg med bästa resultat och stiliga kort togs tydligen i smyg! Sedan lät vi våra bastanta gorillapecs verkligen bekänna färg i den hårda cablecrossen.
Magmusklerna, eller avsaknaden av magmuskler, bestämde nästa övning, som blev muslimen på en bänk, supersettad med ädla benlyft. Smidig och galant som man är så gick det såklart skitbra.
Triceps blev sista muskel ut för dagen, vi började med lite lätt fransk press men blev snabbt uttråkade och bestämde oss för bänkdips. Efter att ha känt på övningen med kroppsvikt lassade vi på en 25 kilos platta. Och en till. Och slutligen en till. Med 75 kilo liggande i knät var man lagom kaxig, men jag tror ändå vi satsar på tresiffrigt nästa gång.
Sedan dess har jag mer eller mindre ätit hela dan känns det som. Och än är det inte klart!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.