- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 augusti, 2009 at 18:24 #402219Anonym anvandareMember
Ujujj, nu är jag här igen!
Fullt upp har det varit, och fullt upp kommere va.
Snabbrepris:
-kalas i borås i fredags, jag var nykter, ansvarsfull men dansandes ändå. Kvällen avslutades med vild debatt, kommunist vs moderat. Jisses vilken humörsänkare.
-Arm å bicepspass i lördas med gubben gabbe, svettigt vilt och tungt. När det svartnade för ögonen på min kamrat gick vi hem och bar ner en tv istället.
– Axelpass igår, bästa axelpasset nånsin kanske. Misslyckades med att få upp 25kilos hantlarna två ggr, blev sur och körde triceps istället.Idag har jag och damen min precis kört ett kort men oj så intensivt benpass. Hela passet blev till ett enda stort superset kan man säga. Skippade dock knäböjen pga lite ont i knäna den senaste veckan, skyller på cyklandet till jobbet.
Benpress, utökade set 4x3x6 reps
150 kg i alla set, förutom 3e då det blev 250, vilket är nytt PB som jag är nöjd med. Sänkte till 100 i sista set och var rätt så mör i benen.Supersettade benspark och liggande lårcurl med utökade set även där.
benspark 85 kg, lårcurl 50 kg.Stående vadpress 4x10x3
låg runt 100-120 kg.Passet gick fort, men benen känns lika trötta som vanligt. Bäst var benpressen, som nog blev ny favorit idag. Hade lite huvudvärk samt allmän trötthet efter jobbet som är rätt mycket för tillfället. Alla är tillbaka från semestern och det är kaos och oreda och fan vet vad. Imorrn blir det vila + hälsa på brorsan som återigen är inlagd på sjukhus och rygg på torsdag. Ryggpass är snuskigt skoj så jag längtar redan.
17 augusti, 2009 at 21:25 #402220Anonym anvandareMemberDags att uppdatera sig lite.
Förra veckan gick seeegt, massa strul med jobb osv som jag redan skrivit om. Sedan blev brorsan inlagd på sahlgrenska igen. Först skulle han hem efter tre dagar men blev kvar för ännu en operation… Så idag har de skurit upp hans rygg ännu en gång för att göra rent, han har svårt att catch a break så att säga.
Träning osv fick stå tillbaka lite då han bodde hos mig och jag ville inte vara borta hela tiden ifall han skulle behöva hjälp med något. Har kört ändå dock.
Träningen går riktigt bra just nu, jag äter ordentligt och vilar mig bra. Fick lite revansch från förra veckans axelpass då jag ville köra 20kg hantlar i axelpress men inte fick upp åbäkena, var helt slut. Idag åkte de upp aplätt och jag körde 3×8 på dem, vilket jag är riktigt nöjd med. Nu är det 25 kilos dags känner jag.
Fick äntligen in en bra teknik på smalbänk, nöjd där också, körde utökade set 4x3x8, ganska lätt då jag ville ha bra teknik, runt en 50 kilo bara.
Det går som sagt bra, och ända sedan jag körde med gabbe för nån vecka sen har jag nog ändrat mig lite ang det hela ”träna-med-kompis”, det kanske inte är dumt ändå. Därför har jag bokat in ett pass med min WillePille i Lidköping i helgen. William tränade väldigt mycket förr i tiden, men har en rätt kass rygg numer så han tar det lite lugnt. Vi har bytt hobbys kan man säga, han fick mitt öldrickande och jag tog hans gymmande. Jag är nog mer nöjd.
Justdetja, jag körde ett av mina få marklyftpass i helgen, 100 kg känns helt i hamn, så jag körde 4 reps på 120, vilket är nytt rekord. Skulle testa 125 kg vilket gick bra halvvägs sen kom nån nisse och frågade ”eh har du mycket kvar?”. Ser han inte att jag är _lite_ upptagen? jaja.
Målen för årets slut är som det ser ut nu:
100 kg bänk, det eviga målet för min del
150 kg marklyft, kan bli tufft
Har lite strul med knäna just nu, men djupa knäböj på 110-120 kanske, beror på hur knäna känns. De tar konstigt mkt stryk av cyklandet tillofrån jobbet.
Väger just nu 92 kg, känns som att jag bytt ut en del av fettet mot muskler istället för att bara gå upp, så jag är nöjd, i nuvarande takt kanske jag kommer ligga på 95 i slutet av året.
Armarna växer sämst, men 40 cm vill jag nog nå, ligger på 38.2 eller nåt sånt blaha.Oh, en svensk hjälte har gått ur tiden, någonstans lirar eddie meduza och svullo just nu med onkel kånkel. En sorgsen dag.
18 augusti, 2009 at 21:06 #402221Anonym anvandareMemberFan, idag ville jag verkligen tagga till med tyff hård musik, men onkel kånkels dödsfall har gjort att spellistan skojats till en aning. Nu sitter jag och skriker med i Sten & Stalins cover på Socialdemokraterna. Hmm…Fixa en ordentlig kam igen och färgat rött? Skulle jag ställa nuvarande skulle kammen bli en 35 cm eller nåt sånt, inte största jag haft men ganska högt!
Jag ska träna med kam nån dag tror jag. Hardcore indeeeed.
Körde ben idag ihop med flickvännen och assisterad av Peter Eriksson härifrån forumet.
Man ligger och reppar på umm 150 kanske? Sen kommer det förbi en typ med ett stort leende och hänger på 25 kilo, 25 kilo till, och helt plötsligt ligger jag där med 300 kilo på benen Härlig känsla, kom förbi en del mentala spärrar men har tamigtusan mer att ta av. Får sluta med cykelfanskapet om inte annat.
Hursomhaver, tack för assistansen.
Supersettade sedan benspark med lårcurl, 80 kg + 40 kg, för att efter två set påminna mig om att ta i mer, så det blev 95 kg + 55 kg, 2×6 på båda.
Avslutade med två utökade set vader 2x3x10 på 130 kg, sedan 3×20 på 50 kg och sen gick jag hem och åt!Härligt gungande låt, med gungande skägg!
[youtube=eABVwEgzIss]26 augusti, 2009 at 21:58 #402222Anonym anvandareMemberEn uppdatering är väl på sin plats. Har återigen försvunnit iväg från datorn, den här gången är det helt pga en väldigt sjuk bror.
Inte så mycket nytt under solen, som det sällan är under vinterhalvåret. Vägde in på 91.5 kg idag, händer inte mycket viktmässigt men desto mer utseendemässigt. Fettet försvinner, och musklerna blir, om mitt måttband inte ljuger mig rakt upp i ansiktet, en aning större.
Men sen sköts kosten nästintill maniskt just nu, fick höra hur tråkig jag är i helgen då jag inte kände för att dricka öl på en födelsedagsfest utan höll mig till min Cola Zero. Visst, det ska inte gå så långt så att det sociala livet blir lidande, men jag klarar mig bra utan alkohol numer. Dessutom hade jag en rätt stressig helg så det hade bara blivit pannkaka av det hela. Tyvärr så har vissa svårt att ta att man avstår pga olika skäl, så alla antog att min flickvän är en elaking med grymt grepp om mig, vilket är så långt ifrån sanningen som det kan bli.
En tjej vågade inte ens hälsa pga att jag hade tjejen med mig, vafan handlade det om?Hursomhaver, träning ska det handla om. Skiter i passen från förra veckan då jag inte har dom i huvvet ändå.
Körde rygg idag, rätt så standard stuff, gav mig på kronlyft med hjälp av smith men fick det inte att funka riktigt, trixande behövs. Kände mig starkare än på länge, maten gör sitt även där.
Det som går kasst just nu är benen, mitt ena knä ömmar nåt så jävulskt och har knäppt till ett par ggr idag. Kommer eventuellt ge benen en vilovecka nästa vecka.Mina ”träningspartners” svek i helgen, så jag fick träna själv i Lidköping. Synd, det hade varit kul. Men jag åker eventuellt dit igen i helgen till brorsan så då får de en ny chans
29 augusti, 2009 at 09:50 #402223Anonym anvandareMemberLite anteckningar o siffror.
Dagsvikt uppskattad till 91 kilo, ligger rätt stilla i vikt
De siffror jag nu jämför med är från 5/5-09, och jag minns inte när på dagen de mättes eller nåt sånt. nu mäter jag rakt upp å ner bara. Vikten då låg på runt 93 iallafall.
Biceps: 38.7 cm (+0.7 cm)
Mage, mätt över naveln: 89 cm (-3 cm)
Bröst får vänta med att mätas tills sambo kommer hem :
Lår: 64 cm (+1 cm)
Vader: Oförändrat på 42 cm
Försökte att inte göra några ”glädjemätningar”, snarare tvärtom. Glädjande är väl att biceps äntligen visar tendens på att växa, och att magen krympt
Men jag tror att de ändringar jag gjort i kost osv gör att jag bär runt på mindre vatten hela tiden.
Låren känns större än vad de är, och vaderna verkar folk med betydligt bättre gener än mig också ha problem med, så ingen ko på isen.
Det är i runda slängar 3.5 månader kvar tills jag har tränat ordentligt ett år.Just nu sitter jag o funderar på huruvida jag vill gå och köra axlar idag eller vila en dag till. Jag anar vad som kommer vinna
29 augusti, 2009 at 11:57 #402224Anonym anvandareMemberJag kan lika gärna vara så fräck så att jag slänger upp en bild på vad vissa säkert går med på att kalla form. Igår cyklade jag hem under ett skyfall av arnoldstorlek som dränkte mobilen en aning, det syns visst på bilden. Tror telefonfanskapet håller på att dö, men det vore å andra sidan bara skönt.
Här är jag, i all min storhet på toaletten hemma.
Taget efter dagens axlar triceps (knä å tå knä å tå)Körde
Bakom nacken i smith (första gången, höh):
3x3x10 utökade set med 20 kg pålagt, det gick sådär tycker jag, får slipa på den lite. Gick över till
Axelpress i maskin
3x3x8 utökade set, började på 50 kg och gick ner 10 kg för varje.Sedan var det axelpress med hantlar, blev 5 set supersettat med sidolyft med hantel.
vikterna var 17.5 kg upp till 20 kg på axelpress och 10 kg sidolyften. Helt slut gick jag vidare till triceps.Testade en ny övning, var skräp, sket i den och körde sittande frenchpress
5x3x8 med 20 kg(?), darrigt, märktes att jag inte brukar köra den
Supersettade pushdowns med enhandspushdowns.
5 set, 8 plattor pushdowns och 2-3 plattor 1hands.Avslutade med 3 set bänkdips med en 15 kilosvikt i knät.
31 augusti, 2009 at 11:44 #402225Anonym anvandareMemberser köttigt ut!
jag såg att du för någon sida sedan körde en magövning som heter ”vedklyvaren”, jag har nu googlat mig i fördärvet men hittar inget om utförande på denna, så en fråga: hur utförs vedklyvaren?
Bra jobb för övrigt!:up:
31 augusti, 2009 at 17:19 #402226Anonym anvandareMemberpazzion wrote:ser köttigt ut!jag såg att du för någon sida sedan körde en magövning som heter ”vedklyvaren”, jag har nu googlat mig i fördärvet men hittar inget om utförande på denna, så en fråga: hur utförs vedklyvaren?
Bra jobb för övrigt!:up:
Sätt trissan högst upp i en cablecross, och håll i med båda nävarna. Låtsas som att du håller i en yxa och ska hugga snett neråt, håll armarna raka och vrid kroppen snett neråt. Typ, rätt kass på att förklara och jag hittar faktiskt inget vettigt heller när jag söker
1 september, 2009 at 07:02 #402227Anonym anvandareMemberKänner mig hur seg som helst om morgonen, tror det är det annalkande höstmörkret. Det blir segare o segare att få på sig kläderna och ta sig till jobbet.
Förr tyckte jag bara det var härligt med mörker 24/7 men nu när man ska upp till jobbet och inte en skola som man kan komma ett par timmar sent till äre annorlunda haha.Så idag gasar jag på mig själv lite, 3 portioner gröt och en kesella o en massa bär. Och nu får det vara slutsnoozat.
Har fått nån knäpp ide om att köra minideff från 1/11-24/12, vi får väl se hur det utvecklar sig.
Hursomhelst så är det återigen dags att sparka sig i röfven och köra ännu hårdare på gymmet.
Eventuellt Lidköpingsbesök igen i helgen, då Gabbe vill ha en träningskamrat, så hey hå lets gå
2 september, 2009 at 21:06 #402228Anonym anvandareMemberHej allihopa, jag vill börja med en efterlysning.
Jag söker någon att spela Betapet med! Online-alfapet för oss som är nördar!Börjar med gårdagens pass, det blidde rygg!
Började med rodd mot platta, 4 utökade set:
1x3x12 x 70 kg
2x3x10 x 90 kg
2x3x6 x 95 kg
Gjorde ett försök på fullt mag, 135 kilo, det gick såklart inget vidare, men kul att prova.Latsdrag supersettat med pullovers:
2x 10 plattor x 10 kändes lättare än nånsin
1×4 14 plattor för mycket, för slappt
2x 8 11-12 plattor istället
Pullover (nu känns det som fel namn, vafalls):
4×12 6-8 plattorSkivstångsrodd supersetat med framåtlutande sidolyft
4×8 x 60 kg Skivstångsrodden har inte känts 100 de senaste veckorna, tror jag får göra den tidigare i passetAvslutade med en väldig massa shrugs
IDAG:
Bröst & BicepsLutande bänk, utökade set
4x3x8 gick från 40 kg till 60 kg
Avslutade med ett kasst set plan bänk, 3x15x30 kgHantelpress:
2×10 x 20 kg
2×8 x 25 kg
5-6 reps på 30 kg, assisterad av mr Eriksson, tyvm. De första kändes väldigt lätta, men sen ramlade det ihop så småttCablecross:
4x 12 x 4-6 plattor inget nämnvärt direktBiceps:
Skivstångscurl:
4x3x10 x 20 kgOmvänd skivstångscurl supersettat med scottcurl:
typ 10-15 kg omvänt och
20-30 kg scottAvslutade med lite hammercurls för att se sådär häftig ut.
Sen ville min galna dam ha pizza till mat, jag har inte ätit pizza på en 6 månader eller nåt. Det är nog inte min grej längre, orkade inte hela och smaken gjorde mig rätt besviken.
Dags för lite musik:
[youtube=tHhZ2LThpv4]5 september, 2009 at 15:24 #402229Anonym anvandareMemberBetapet är svinroligt Spelade det som fan ett tag sen började jag fuska för att vinna över tjejen så då tappade det sin charm!
Hur gick det med vadpressarna idag?
5 september, 2009 at 15:57 #402230Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Betapet är svinroligt Spelade det som fan ett tag sen började jag fuska för att vinna över tjejen så då tappade det sin charm!Hur gick det med vadpressarna idag?
Kul att träffas iallafall, alltid kul med nya ansikten på gymmet
Det gick väl sisådär, blev 2 dropset, sedan gick jag och körde mage istället
Inte klokt hur mör jag blev av det korta passet, svetten flödade som aldrig förr.Benpasset idag:
4 set benpress, med 4 set uppvärmning på 50 kilo för att verkligen se till så att benen vaknade. Upp till 200 kilo, tappade nycklarna under maskinen och kom ur takt helt4 superset benspark och lårcurl, 100 kg benspark och 60 kilo curl
2 dropset vader, 130 kilo och neråt. Avslutade med magträning där tjejen tryckte ner benen i golvet.
Idag ska tjejen ut på firmafest, så jag är home alone. Tankar Requiem: Bloodymare som jag hoppas är bra så jag får något att göra, annars lutar det åt att jag somnar framför tvn i vanlig ordning
5 september, 2009 at 16:03 #402231Anonym anvandareMemberKan ju lika gärna passa på och skriva om gårdagens pass, med axlar-triceps-biceps på schemat. Hade fullt upp i 90 minuter minst sagt.
Axelpress maskin, 3 dropset som uppvärmning, lätta vikter, lagom reps.
Axelpress hantlar / Sidolyft hantlar
10x 17.5 kg 12x 10 kg
6x 20 kg 12x 10 kg
6x 20 kg 10x 10 kg
15x 15 kg 8x 10 kgSittande Frenchpress, 4 utökade set med 10-15 kg pålagt stång.
Tricepsset of doom, pushdowns med omvänt grepp, 1h pushdowns samt dips
4×10 8 plattor pushdowns
4×12 2-3 plattor 1h
8 dips kvBiceps
Stående scottcurl med 20 kg pålagt stång supersettad med koncentrationscurls 15 kgAvslutade med 3×10 koncentrationscurls med 12.5 kg hantel.
6 september, 2009 at 21:17 #402232Anonym anvandareMemberÄnnu en söndag med kriminellt dålig film på TV, vad gör man? Jo, man sorterar sina msn-kontakter, döper om ca 300 låtar på datorn samt rensar upp en 60 gig.
Sitter och funderar på min november-till-julafton minideff, och huruvida jag ska köra på eller ej. Det är ju rätt skoj att vara i lite extra form kring jul då man träffar alla man inte träffat på i stort sett ett år. Ser dock ut att bli rätt tuffa månader på jobbet framöver, och sen vet jag inte om becksvarta vintermånader är rätt tid att testa på något sånt här, men vafan.
Än så länge är det bara i planeringsstadiet, men om det blir av lutar det nog åt att köra 5-6 dagar i veckan:Axlar
Ben
Mage + Kardio
Rygg
Bröst
Armar
VilaTar gärna emot tips. Kommer med största sannolikhet inte cykla de månaderna utan det blir nog bussåkande, så jag kommer väl köra lite mer kardio. Vad gäller kost tänkte jag ligga på mellan 2.5-2.8g protein per kilo om dan, det jag inte är helt 100 på är fettmängden. Kolhydrater något mål kring träning kanske.
Som sagt, allt kan ändras, vi får se.
8 september, 2009 at 21:27 #402233Anonym anvandareMemberRyggpasset den här veckan, helt klart ett utav de bästa jag gjort. Nytt PB i latsdrag osv.
Bröst/Biceps från idag, var inget speciellt utan det funkar.
Hinner inte skriva mer, ska äta en 150g hamburgare med bröd innan sängdags, det blir 2-3 dagars överjävligt jobbande nu. Morgondagen kommer förmodligen ligga mellan 04.40 till sent, eventuellt 21-22. Torsdagen blir nog inte lika sen dock lika tidig förmodligen. Är rätt trött på folk som lovar saker som jag sedan måste elda upp röven för att hinna.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.