Doomedagsbygget!

Home Forums Dagböcker Doomedagsbygget!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 297 total)
  • Author

Ok, äntligen lämnat det här jobbiga bakom mig. Igår blev det 04:30-22:00 följt av uppgång vid 05:00 idag och hemfärd vid 16:00 idag. Belöningen är en sjuhelvetes massa komptimmar som jag tänker börja nyttja omgående, dvs imorrn är jag LEDIG!

Imorrn ska jag bara sova, och göra såna där hemmagrejer som måste göras men som aldrig hinns med. Förrådet i källaren ska rensas osv. men framför allt ska jag se till att köra ett riktigt bra gympass.

Jävligt bra väder ute, blir nog en promenad för att varva ner ytterligare…

Woho, locked and loaded inför kommande axel/tricepspass.

Värmt upp med senaste avsnittet av WWE Smackdown, underbart med Undertaker tillbaka. Trots att jag är 25 förvandlas man till 8 varje gång man tittar på wrestling. töntigt jag vet, men det är långt ifrån det töntigaste intresset jag har :D
    Har tillomed en Undertakerflagga bakom datorn, tjejen vägrade ha den över sängen….
    På söndag är det PPV igen, Breaking Point, CM Punk vs Undertaker, och det lär bli så bra.

Nej nu ska jag gå o leka wrestler på gymmet.

Vi sitter här i venten och spelar lite dota vi pushar på o smeker med motståndet vi leker.

Nördhelg med massvis DotA, diablo 2, och sedan föll jag för frestelsen och återaktiverade mitt wow-konto. Jävla vilodagar.

Körde Bejn igår, knäbölj för första gången på ett par veckor och det kändes inte alls bra tyvärr. Så efter ett misslyckat set på 80 kg blev det benpress för hela slanten!

15×100 kg x 5 set för att möra upp benen ordentligt.
    8x 200 kg x 3 set
    3x 300 kg sen vart jag svag i benen.

Gjorde liknande i bensparken, med 4 set låga vikter för att mjuka upp ännu mer innan det blev 3×10 på 100kg. Körde ett par set lårcurl, kommer inte ihåg vikterna dock.

Står stilla i huvvet med vad som mer gjordes. Justdetja, avslutade med ett dropset från 100 ner till 20 kg i bensparken, sen försökte jag gå hem.

Just nu går tiden åt till att se över vad jag äter, proteinintag mm. Nu när jag slutat med gainer efter träningen går det lite segare att få upp vikten, dock är det mer kvalitetsmassa man går upp. Mer mat helt enkelt.

Yeye wth, glömt av ett pass igen höhö.

Hursomhaver! Jobbig vecka jobbmässigt, lär väl bli värre nästa vecka.
    Imorrn! Ska jag på besök på Frölunda Torg på nybygget, ska hälsa på hos en kompis som sätter upp el i nya Clas Ohlsonbutiken, det var en central han ville att vi skulle titta på också, eventuellt lära oss nåt bra.

Körde axlar o triceps idag. Har slitit med axlarna ett par veckor nu, varit så jävla sugen på att komma förbi 17.5 kg hantlarna. Så som det varit har jag gått på 20 efter ett par set och det har gått sådär. Nu sket jag it och körde 20 med en gång. Det blev 3 set på 20 kg, 8 reps vardera så det är jag riktigt nöjd med. Därefter gjorde jag en chansning på 22.5, först gick det åt helvete med att få upp dem. Gjorde en paus på 2-3 minuter och byggde upp ångan lite. Sen så jävlar i helvete fick jag upp dom, väldigt motigt, men tryckte iväg en 6a iallafall. Nöjd!
    Supersettade detta med sidolyft, 10 kg x 12 reps.

Vidare till triceps, sittande fransman med 15 kilo pålagt stång. Fortsätter min långsamma ökning här :)

Vidare till superset pushdowns med enkel pushdowns. Körde på 10 plattor först men insåg hur slarvigt utförandet blev. Klev ner till 8 och mycket bättre.

Avslutade med cablecrunches som äntligen satt som de skulle. Utökade set med 15 plattor.

Gör ju lite mer grejer på passen men orkar inte tråka ut er med alla småövningar.

Anyways, träningen går excellent, jobbet är jobbigt och flickvännen är sjuk. Men jag har börjat käka glass efter träningen så jag är lika glad ändå.

Just det ja, en kul grej. Sedan man började läsa här mer frekvent så har man blivit mer o mer intresserad av BB, man läser om det och kollar träningsfilmer osv. Dock känner jag ändå inte att jag är ett dugg intresserad av att titta på det live. Inte det minsta ens. Meh.

Fan, IDOL!

triceps o axelpass avklarat!

Axelmaskin
    8x 52 kg x 2
    8x 42 kg x 2
    8x 30 kg x 2

Hantelpress sittande Hantellyft sidan
    8x 20 kg 12x 10 kg
    4x 20 kg 12x 10 kg
    8x 20 kg 12x 10 kg
    10x 17.5 kg samma

Lite axelmaskiner, funkar som sidolyft typ och sen lite kabeldrag för axlar. Vet inte riktigt namnet på det hela. Axlarna fortsätter funka bra nu, gjorde PB på 4 reps på 22.5 kilo förra veckan. Gick lite sämre idag, hade inte riktigt samma spring i benen. Efter bara 4 reps i set 2 tog jag längre paus och samlade lite jävlaranamma igen. Men alltsomallt helt ok.

Triceps
    Sittande frenchpress
    8x 20 kg + stång, 2 utökade set.
    10x 10 kg + stång, 2 utökade set

Enhandspushdowns supersettat med pushdowns
    enhands: 4 plattor x 6 reps PB :D körde sedan med 2-3 plattor
    Pushdowns: Körde vidare på 8-9 plattor, tekniken blir så fasligt lidande på högre vikt.

Avslutade med bänkdips 4x 15 KV.

Körde sedan två övningar biceps, först maskin 3 utökade set med 20 kg sedan sittande hantelcurl för första gången på länge. Använde mig av det Arne Persson beskrev som kontrollerad cheating och svingade lagom, det gick bra, jag åstadkom en 8 på 20 kg vilket man får betrakta som PB.

Nu har jag hävt i mig en sjuhelvetes massa pannkakor med kesella och bär.
    Tänk om ens arbete hade varit lika kul som att träna :D

Varit på kalas i Lidköping i helgen, höll mig nykter o glad och lät andra bli fulla och förbannade. Hälsade på mamsen och körde ryggpass med en kompis. Dock slår lidköpingsbesök aldrig fel och därför sitter jag med begynnande förkylning och ont i halsen :(
    Så igår vilade jag, dagens pass ställs in och nu är det vila fram till onsdag som gäller. Så får vi se vad som händer.
    Lika bra att dra i bromsen, ska på kalas i helgen och besök hos tjejens släkt i Blekinge, dumt att vara sjuk o smitta alla.

Annars så, nytt PB i benpress i torsdags på 330 kilo. Så det går ju framåt.

Usch, igår trodde jag att det här skulle klinga av tidigt, känner idag att så inte är fallet. Har inget dunkande huvud än, men det är nog inte alltför långt ifrån.

Jaja, ska göra köttfärs med 4 vitlöksklyftor i, käkar c-vitamin o degar framför big bang theory.

Sjukt hur träningssugen och tillochmed jobbsugen man blir av att ligga hemma såhär. Dagen seeegar sig fram.

hagsdoom wrote:
    Usch, igår trodde jag att det här skulle klinga av tidigt, känner idag att så inte är fallet. Har inget dunkande huvud än, men det är nog inte alltför långt ifrån.

Jaja, ska göra köttfärs med 4 vitlöksklyftor i, käkar c-vitamin o degar framför big bang theory.

Sjukt hur träningssugen och tillochmed jobbsugen man blir av att ligga hemma såhär. Dagen seeegar sig fram.

krya på dig, e la bara o lira HoN när du blir rastlös hemma :P

o grattis på BP!

vråååål.

Fick ett samtal ifrån chefen imorse, som mer eller mindre beklagade sig över hur mycket det var att göra och det dumma i att jag var sjuk. Dessutom fick jag min ledighetsansökan ang. fredag avslagen (tänkte iofs ställa in det ändå nu när jag blev sjuk)

Så det är mer eller mindre bestämt att jag ska jobba imorrn. Bestämde mig för att nu får det fan vara nog med sjukdom då, så jag knallade ner till gymmet för att svettas ut all sjukdom. Körde 20 min gång med 3 tröjor på, svettades floder, men kände mig rätt pigg i kroppen ändå, så jag bestämde mig för att köra på med det bröst/bicepspass som det var dags för.

Körde de vanliga övningarna, bröst går i vanlig ordning sådär, biceps går helt ok men hur kul är det egentligen att köra biceps?

Hursomhaver, ett ok pass men huvudsaken är att jag känner mig rätt så utrensad från all sjukdom nu efteråt, det här var kanon :D

Dagens frågor är: Hur skulle en produkt som VPX Meltdown påverka om jag ligger på mer eller mindre kaloribalans?

På mina ryggpass kör jag just nu sittande rodd, latsdrag smalt grepp, pulldowns, kronlyft och hantelrodd. Ska jag byta ut latsdragen mot chins för bredare rygg?

Dags att köpa ett bälte nu när kronlyften rör sig upp mot 150 kilo?

Bra axel/tricepspass idag, dock har de möblerat om igen så förvirringen är halvt total.

Dock ställer sig allt i skymundan av att min och flickvännens kamrat Chrille är rapporterad saknad i tsunamin i Indonesien. Chansen finns ju dock att de ligger o lapar sol på nån liten ö och bara har det gött i väntan på hjälp, så jag tar inte ut någonting i förskott. *hoppas*

I helgen äre besök i Blekinge hos tjejens familj, träning på lördag i SÖDERÅKRA SIMHALL :D Jag förväntar mig ett gym i storlek XS.

Har efter den utmärkta artikeln i Body bestämt mig för att satsa hårdare på chins.

Nownow, mer gluttande på expressen och AB.

Vill börja detta inlägg med världens fetaste jävla känga till Ticnet, vars undermåliga sida får mig att slita mitt hår.
    Satt och kollade på helgens aktiviteter, såg Hardcore Superstar på fredag och tänkte att vafan, ska man bli meddragen på after work kan jag lika gärna gå o kolla lite musik.
    3 timmar senare har jag fortfarande inte lyckats få en biljett. Serverkrasch hit och interna fel dit. Skit.

Jaja. Efter en helg med enorma mängder mat och lite träning så vägde jag 93.7 kilo idag. Får väl se vad det blir av det i februari.

Bröst idag med biceps.
    Lutande bänk, utökade set
    30 kg pålagt, 2×8
    50 kg pålagt 2×4

hantelpress
    8x 30 kg PB!
    4x 30 kg
    8x 25 kg
    8x 20 kg

Lutande hantelpress supersettat med lutande flyes
    4x8x20 kg
    4x8x12.5 kg

Cablecrossmackapär
    3 utökade set med 8x 30 kg
    1 utökat set 10x 20 kg

Biceps
    Skivstångscurl
    ez+20kg x3 x 8
    Testade ett set med 30, blev 5 reps

Koncentrationscurls 15 kg supersettad med omvänd skivstångscurl 10 kg + stång
    4x 8
    4x 12

Imorrn blire ben o mage, nu blire protein o gonatt.

Åhej.

Idag körde jag bröst & Biceps. Bröstövningarna kändes inget vidare i axeln och blev lättare än vanligt. Hantelpressen fick på foten den här gången då jag vill köra tungt o bra i den.

Körde 6 utökade set som uppvärmning bara för att i bröstpressmaskin. Harnte koll på vikten.

Körde sedan 3 enkla set vanlig bänk och 3 set lutande, avslutade med 3 utökade set cablecross. Inga märkvärdiga vikter, hade gärna velat lyfta lite tungt idag men men.
    Tror det var runt 60 kg vanlig och 40 lutande, nåt sånt.

Gick över till biceps, 4 utökade set skivstångscurl, hade nån vikt på men sen kom det två biffar och ökade och då blev det tungt :D
    4 set omvänd curl, och lite hantelcurl.

Tror minsann jag ska göra om schemat lite snart.

För övrigt är bilen paj igen, bränslepumpen denna gången. DET ÄR ROLIGT NÄSTAN JÄMT. Och imorrn ska jag jobba över.

ja jävlar vad trött jag är. Igår, jobb mellan 07:00 och 20:00, och nu är man uppe och ska dra iväg igen. Jag var ruskigt trött de sista timmarna igår, idag har jag tillomed tagit en kopp kaffe för att vakna till lite, inte för att det behövs, jag lär ju vakna till ordentligt när jag ska ge mig ut och cykla snar :D

Idag stundar axlar och triceps. Förhoppningsvis även lite mage om inte den glöms igen.
    Hade tänkt köra följande övningar:
    Axelpress i maskin 4x utökade set
    Axelpress hantel 4x set supersettat med sidolyft hantel
    Framåtlyft eller vad man kallar det 4 set.
    Och sen tänkte jag en övning till, osäker på vad det blir

Triceps:
    Sittande frenchpress 4x utökade set
    Pushdowns 4x supersettad med enhandspushdowns & Dips
    Avsluta med bänkdips 2x max eller nåt annat. Det är så jag kört triceps på senaste tiden och det har gått rätt bra. Tips tas såklart alltid emot.

Maten hittills idag:
    EAA-XX
    2 tunnbröd med räkost (ny upptäckt), 1 kopp kaffe, samt 40g proteinpulver. Omega-3n är slut igen, vafan.

Idag skulle jag egentligen hoppat träningen, njöt av en långpromenad i solen med kärestan min.

Men sen satt jag och kollade på Dorian Yatesvideon här på forumet där de kör ben och blev så satans sugen så jag hastade iväg ändå.
    Har aldrig kört såhär sent innan, var intressant med lite annorlunda ansikten på gymmet. Ett stort plus var tomheten. Känns som att jag har lättare för att verkligen lassa på med vikterna då. Jag gillar inte när folk tittar på, vad jag än gör. Står någon o tittar på när jag jobbar är chansen rätt stor att jag kör skruvdragaren i näven :D

Anyways.

BENPRESS:
    3×20 50 kg uppvärmning
    10x 150 kg
    10x 200 kg
    8x 250 kg
    4x 300 kg djuuup
    4x 300 kg nästan lika djuuupt. Klart godkända dock.
    Sen kom Ozzy’s Crazy train igång och då är det klart man testar 350 kg!
    1x 350 kg
    1x 350 kg
    Trodde jag skulle svimma, skita på mig, och spy. jävla härlig känsla och ett klart roligare PB än 330!

Supersettade sedan Benspark med lårcurl
    4 set
    70 kgx 8 Benspark 50kg x 8 lårcurl

1 utökat set Benspark 50 kg x 10 strikta och det brände på rätt rejält.
    Samma sak med lårcurlen.

Avslutade med ett medeltung utökat set vadpress 70 kg, ett tungt 130 kg, ett superlätt 30 kg. Reps var 10, 6, 15.

Imorrn blir det rygg, tacopaj, Idol.

hagsdoom wrote:
    Men sen satt jag och kollade på Dorian Yatesvideon här på forumet där de kör ben och blev så satans sugen så jag hastade iväg ändå.
    Har aldrig kört såhär sent innan, var intressant med lite annorlunda ansikten på gymmet. Ett stort plus var tomheten. Känns som att jag har lättare för att verkligen lassa på med vikterna då. Jag gillar inte när folk tittar på, vad jag än gör. Står någon o tittar på när jag jobbar är chansen rätt stor att jag kör skruvdragaren i näven :D

Gött med lite folk! Vi får köra ett sent pass någon kväll!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 297 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.