- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 oktober, 2009 at 21:13 #402249Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Gött med lite folk! Vi får köra ett sent pass någon kväll!
Ja det tycker jag!
Hursomhelst. För en herrans massa månader sen så satte jag mitt usla PB i bänkpress, 1 vedervärdigt dåligt utförd rep på 80 kg. Sedan dess har jag dragit mig för att försöka igen, dels för att jag inte gillar övningen, dels för att jag tränar ensam och vafan, man ska inte vara dum i fri bänk.
Började fritt igår, och körde 2×10 på 65 kg, tänkte att vafan, det här går ju lite för bra för att inte testa tyngre. Dock vågade jag inte köra fritt utan gick istället iväg till smithmaskinen (jag vet, inte samma sak). Lassade på 82 kg, och höll på att göra en frivolt när stångfanskapet åkte upp hela 4 ggr.
Apglad över att den mentala spärren flög iväg, och lassade på 87 kg, vilket åkte upp en gång.
Jag är skitnöjd, över skitvikten 87 kg, dock infördes målet att bänka kroppsvikt innan årsskiftet, vilket är 94 kg i dagsläget. Skönt att man vågar lite igen.Just det ja, 94 kilo och allt flyter på bra. Dock får man väl inse att jag aldrig kommer få någon monstervolym på bröstmusklerna tack vare mitt trattbröst, men vafan. Har dessutom börjat köra korsryggen två pass i veckan, märker att jag svankar i axelpress mm.
Fixade precis ihop 30 proteinpannkakor. Nu ska jag blanda tonfisk och kesella så det står galet till! Imorrn är det triceps och axlar tror jag minsann!
22 oktober, 2009 at 19:27 #402250Anonym anvandareMemberGör en chansning på att det här med sena torsdagspass passar mig och susar iväg sent halv åtta igen!
Benslakt v.2!23 oktober, 2009 at 06:36 #402251Anonym anvandareMemberGuten Morgen!
Gårdagens sena ben gick som såhär:
Benpress:
15x 100 kg
15x 100 kg
12x 200 kg
12x 200 kg
10x 250 kg
8x 250 kg
8x 250 kg
6x 300 kgSupersettat Benspark med lårcurl
8-12 x 50-80 kg 8-12x 30.50 kg
4 setStående vadpress
3x utökade set 100 kg 10 repsKort men intensivt, 300 kg blir lättare för var gång. Försöker köra på lite högre repsantal denna veckan, 10-12, nästa vecka blir det 8-10, sedan 4-6 osv osv.
24 oktober, 2009 at 13:51 #402252Anonym anvandareMemberRyggköttning på lördagar is the shit!
Ok, läser man här på Body så står det överallt om dessa mastodontfrukostar, och jag sticker inte under stol med att frukosten är det jag är sämst på.
Därför, för att fira att det är lördag, passade jag idag på att göra en bautafrukost, nu när jag hade tid o allt.
Det blev 5 dl havregrynsgröt, 40g proteinpulver, 3 omega3kapslar och en skål med fil och flingor. Hur fan ni lyckas äta det och mer varje morgon är för mig en jävla gåta, för jisses i min lilla låda vad det var mycket.Senare ner till tvättstugan, hänga tvätt, dra i sig xplode och BCAA och gymtime!
(jävlar vad jag saknat en PWO de senaste två veckorna, blev bra drag på mig idag)RODD MOT BRÖSTPLATTA
10x 50 kg enhands
10x 50 kg enhands
10x 50 kg enhands
8x 100 kg tvåhands
8x 100 kg tvåhandsCHINS SUPERSETTAT MED LATSDRAG
egen kombo, chins görs låga reps för att få upp styrkan, latsdragen högreps för kontakt.
4×4 KV Chins
12x 8-10 plattor latsdragKRONLYFT
3×6 90 kg, något gick snett idag, så jag la ner det. PASSPULL-UPS
4x 8 KVHANTELRODD
3 strikta set med höga reps för fin kontakt
3x 12 25-30 kgSKIVSTÅNGSRODD SUPERSETTAT MED FRAMÅTLUTANDE SIDOLYFT
8x 60 kg
8x 60 kg
8x 70 kg
12x 10 kg
12x 12.5 kg
12x 12.5 kgOMVÄND PEC-DECK
Utökade set
3x 3x 8 30-50 kgSHRUGS
utökade set
3×6 fullt mag
3×10 16 plattor
3x 15 10 plattorHUGGA VED
3x 10 8 plattorKORSRYGGSMASKIN
6x 80-100 kgNu: BCAA, om en stund 2 eller 3 hamburgare i bröd.
Måste hämta den jävla tvätten också…26 oktober, 2009 at 22:03 #402253Anonym anvandareMemberSent pass idag igen. Jag gillart! Man får trixa lite med maten osv iochmed att jag helst går och lägger mig klockan tio.
BRÖST & BICEPS:
LUTANDE BÄNK:
Vikt är vad som är pålagt stång
20 kg 1x3x15
40 kg 1x3x10
50 kg 1x2x8PLAN BÄNK:
3 x 4 x 82.5 kg
3x 12 50 kgHANTELPRESS:
8x 30 kg PB och skakigt som fan
6.5 x 30 kg
2x 12 x 20 kgCABLECROSS:
3x10x20 kg
3x10x30 kg
3x8x 35 kgBAICEPS:
SCOTTCURL FULL I FAN:
3x8x 20 kg pålagt
3x8x 25 kg pålagt
3x6x 30 kg pålagt
2×4 35 kg pålagtHAMMERCURL
3×10 10 kg för lätt
3×10 12.5 kg för lätt
3×8 15 kg funkade välDet rasade liksom samman efter scottcurlen, och det blev rätt sent, så jag avslutade med 3×10 posercurl och en halvtimme poseringsträning och gick hem.
Ok, jag ljög, jag poseringstränade inte. Chockerande?
28 oktober, 2009 at 21:55 #402254Anonym anvandareMemberSka bryta min egen lilla trend med att faktiskt rapportera passen med att inte rapportera om gårdagens axel/triceps pass. Anledningen är att det var ett ”ok” pass, inte mer. Skulle egentligen inte tränat men då flickvännen skulle ut på spökvandring med sitt jobb så bytte jag dag så jag kunde vara hemma o ha det gött idag.
Känner mig lite banged up i hela kroppen just nu, hetsiga dagar på jobbet som lett till kass sömn som leder till ett allmänt tråkigt humör. Så därför ingen träning idag och inte imorrn heller. Fredag slutar jag klockan ett så eventuellt går jag och kör ett pass där lite tidigare på dan.
Ska hjälpa upp mina tråkiga mornar genom att redan nu förbereda en jävligt god frukost, så jag vaknar på ett solskenshumör
5 november, 2009 at 06:38 #402255Anonym anvandareMemberKänner mig tillbaka på spåret, har kört lite annorlunda upplägg den här veckan, tagit lite fler vilodagar osv.
I söndags blev det biceps/ben, följt av triceps/vader i tisdags. Låter axlar och bröst vila denna veckan och det känns redan mycket bättre.Dock haltar ju schemat lite av detta, och det lutar åt att jag kör rygg idag och ben imorrn. Eller så vilar jag idag och kör rygg imorrn. Gillar att ha extra tid på mig med ryggen.
Anyways, i runda slängar var det ett år sedan jag började träna på Sportlife och tog ett kliv upp med min träning. Så man kan säga att jag tränat för att bygga i ett år. Vad har hänt då? Tja, jämför man med den sportiga 18åringen på gymmet så har det inte hänt ett skit med mig, men om man jämför med den halvknubbiga suput som jag en gång var så har det allt hänt en hel del.
Erkänner att jag i början av året gick på myten om att jag kunde äta vad jag ville och hur mycket jag ville eftersom jag tränade, och det sitter väl kvar en del av allt fett jag drog på mig då. Rent kostmässigt är det jävligt mycket bättre nu än i början av året.
Planen för resten av året är att fortsätta köra hårt, jag hinner nog öka lite mer i vikt (94 kg just nu), tanken är dock att i Februari köra igång och bli av med lite fett. För att göra en lång historia kort så ska jag och flickvännen få ett litet monster i slutet av april, och då anar jag att alla planer på sommarform kommer gå om intet
det känns skitkul, och träningen kommer nerprioriteras såklart, jag ska försöka hålla mig till iallafall 2 ggr i veckan dock. Men klart ungen ska ha en gubbe i form hahaha.
Nu har jag nog sagt det på alla ställen utom jobbet och facebook, krävs ju facebookuppdatering för att det ska klassas som sant 100% dock.
5 november, 2009 at 10:35 #402256Anonym anvandareMemberFan var grymt! Grattis!
7 november, 2009 at 09:40 #402257Anonym anvandareMemberHaha, visst är det. Vi har trots allt hängt ihop i sex år, och de flesta har mest reagerat med ett ”ja det var väl på tiden”. Och just nu får man nog säga att det passar riktigt bra. Mina olympiadrömmar går ju om intet, och jag som var sååå nära
Det känns skoj, dock har jag via udda intressen samlat på mig en lägenhet som förmodligen skulle klassas som rejält barnfarlig, så en hel del omflyttning pågår haha. Bland annat antar jag att mina gasmasker inte kommer uppskattas, sen måste jag gömma mina GI JOE så att barnet inte hittar dom. Cobra Commander gillar säkerligen inte barn, han gillar ju inte ens hundvalpar.
På tal om leksaker så har jag ångrat mig i somras över att jag inte investerade i en halvmeter hög Megatron som kunde prata. Men den var faktiskt svindyr…
Vad mer är nytt? Jo, igår införskaffade jag Kent’s nya skiva efter att ha läst väldigt lovande ord. Och vafalls, de låter mer Depeche Mode än Depeche Mode nuförtiden. Vilket såklart är positivt.
Lördagsfrukost innebär en sjuhelvetes massa gröt med nötter, hallon, kesella och lite annat smått o gott. om en timme eller två blir det ben/biceps/mage följt av 400g kycklingfärs med annat smått o gott.
Innan dess blir det antingen lite wrestling (starrcade 98?), eller lite Swat Cats eller Thundercats på youtube.
När jag läste igenom detta verkar jag som en stor nörd, bara inte mitt wow-guild får reda på det…
8 november, 2009 at 22:28 #402258Anonym anvandareMemberHagsdoom, måste säga att du skriver jävligt roligt : ) Och tänk på det där med facebook updateringen, så att det verkligen är sant.
/Wallin
9 november, 2009 at 21:25 #402259Anonym anvandareMemberMikeW = Mikael Wallin ifrån Lidköping?
Sent pass på allas favorit Sportlife idag, triceps/axlar.
Nötte på med 4×7-9 på 20 kg hantelpress supersettat med 10 reps sidolyft på 10 kgHitlerhälsning 12×5-10 kg supersettat med drag till hakan 30 kg x 8. 4 set
Chicken flyes, många, fastnade lite i rörelsen och började sjunga fågeldansen för mig själv. Sen kom jag på att det var sent.
Triceps
Skallekrossare
utökade set med allt från 15 till 8 reps, vikter 20-40 kg. 40 kg var tyngt!Pushdowns. Ett gäng set. Och nu har jag redan glömt resten av tricepsövningarna….
Avslutade med superset på ”muslimen” och ryggresningar. 6 set, 15 reps på varje. Vafan, man måste ju testa på nya grejer, och mage och korsrygg är jag riktigt dålig på att träna. Borde ju träna mer korsrygg då jag har hållning som en banan.
Just det ja, 95 kg idag, herregyyd vad det har lossnat, inga direkta ändringar i kosten heller. Det är nog vinterhullet som kommer. Jag kommer kunna vara tomte med den här magen. Kanske ska skaffa skägg.
Vilket leder mig in på ämnet hår, jag funderar på att raka huvet och se ut som alla andra på gymmet. Egentligen är anledningen att mitt hår ser mer än lovligt trasigt ut. Men orka ollonlooken.
Och i verkliga livet har vi en ny praktikant på jobbet, den första som stannat en hel dag. Dock svimmade hon. Det är fan roligt nästan jämt!
10 november, 2009 at 19:47 #402260Anonym anvandareMemberVisst är det jag : )
11 november, 2009 at 20:10 #402261Anonym anvandareMemberAh, anade väl det. Hur går det för egen del? Såg på någon ny bild på Facebook att du är riktigt stor just nu
Idag har jag gått och funderat på rygg eller ben rygg eller ben. Sedan ringde sambon och sa att hon skulle iväg ikväll och provsmaka mat på ett ställe. Vissa har det bra… Så då drog jag iväg på ett ryggpass, de brukar ta längre tid än benpassen.
Körde den nya kombon Chins/latsdrag som vanligt. Chinsen går bara bättre och bättre för varje vecka, men om man nu vill vara sådär jättenoga så kanske jag kan göra 2-3 superstrikta tävlingsgodkända. tur att man inte ska tävla då höhö.
Ett jävla spring med stänger idag bland folk så jag fick köra marklyft i smithen. Gick upp till 140 kg, maskinerna tar max 150 men jag nöjde mig faktiskt där.
Körde ett gäng övningar till men inget sådär superspeciellt idag. Hantelrodden på 50 kg gav mig en känsla av att hela bröstkorgen vred sig, inget vidare.
Efter träningen så blev det hopkok av vad vi hade hemma. Tänk er själva en mix av hamburgare,ägg,ost,räkost,bröd,gurka och ketchup. Smakade ungefär lika gott som min sko, men vafan. Imorrn får jag nog gå till affärn.
I helgen ska tjejen till Ullared, det bästa med det är JAG SLIPPER ÅKA MED!!!!!1111!
Imorrn blir det besök hos sjukgymnasten, hoppas hon kan berätta vad det är för fel på min bröstmuskel, eller vad det nu är.
11 november, 2009 at 21:27 #402262Anonym anvandareMemberHahaha vafan.
Dolph Lundgren i melodifestivalen.
Julprogrammet Anna Anka och hennes vänner.
Och Villa leder i bandyn.Antingen är undergången nära eller så är världen mer uppåner än vanligt.
12 november, 2009 at 16:06 #402263Anonym anvandareMemberOch domen efter sjukgymnasten blev följande:
-3 låsningar i ryggen upplåsta, varav en klickade först när hon mer eller mindre satt på ryggen. Jävlar vad det knakade.
-Muskelfästet i axeln, teres minor eller nåt sån var svullet och fick ultraljudsmassage och vanlig massage.
-Ett muskelfäste i ryggen fick samma behandling.
Sitter här tejpad, mör som en bankad köttbit och mår rätt så bra
Ingen bröst och axelträning på en vecka till. Blir till att köra armar o ben hela veckan !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.