Doomedagsbygget!

Home Forums Dagböcker Doomedagsbygget!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 297 total)
  • Author

ALLA som är någonting här i världen vet att bandy är jävligt viktigt. I varje fall så länge Villa vinner :D

Ikväll så blir det Morlocks på Stars n Bars, var inne på deras myspace och fick en bluescreen, om inte det är ett bra tecken inför giget så vet jag inte vad :D

Det är inte lätt att surfa på BODY just nu, alla tävlingar och alla muskulösa rippade människor, själv känner jag mig som en säck med …ja, en säck helt enkelt. Med träningsvärk i större delen av kroppen haha.
    Tråkigaste med att bröstkorgen är formad som den är är att jag aldrig kommer kunna bygga något direkt djup på framsidan av kroppen. OCH det leder mig till dagens snackis:

Ultraljud, det var häftiga grejer. Fan, min flickvän har ju en unge i magen, hon har inte bara blivit lite tjock :D
    Bröstkorg,rygg,huvud, allt var perfekt. Barnet hade 8 tår och 7 fingrar som sig bör. Jag såg ingen snopp, så antingen är det en tjej eller en klent utrustad kille, eller så är jag kass på att tolka ultraljudsbilder (det finns fler än ett rätt svar här känner jag).

CUZ YOU SOLD YOUR SOUL TO SATAN
    Å HAN ÄR INTE SNÄLL

jävlar vad taggad jag är inför kvällen, och imorrn äre bröst biceps, ja jävlar.

READY YOURSELF, HERE THEY COME, ITS ZOMBIETIME!

Ah, gårdagens spelning var så bra, jag är grymt nöjd med gårdagen. Drack 3-4 glas vin och blev sådär glad i hatten liksom. Helvete vilken lättviktare man är numer vad gäller alkohol, men å andra sidan så är nog det lika bra :D

Imorse fick jag och flickvännen ett ryck och drog o köpte Nintendo Wii med Super Mario till, helt awesome spel, visar hur man inte behöver vräka på med grafik eller avancerade moves för att lyckas.

BRÖST/BICEPS!!!

Snebänk:
    2×15 20 kg pålagt
    10×30 kg pålagt
    8x 50 kg pålagt
    2x 67 kg pålagt

Hantelflyes
    12x 12.5 kg
    10x 15 kg
    8x 17.5 kg blev lite för tungt
    Satte bänken snett o körde
    2×10 12.5 kg

Hantelpress
    10×30 kg PB! Jävlar vad nöjd jag är,äntligen.
    6×30 kg
    2×10 25 kg pump it!
    2 set med sned bänk 10 reps 20 kg

CableCross i maskin:
    10x 25 kg
    10x 25 kg
    15x 15 kg
    20x 10 kg

Biceps
    3×4 20 kg alternerande, den ger inte med sig riktigt än
    8x 15 kg alternerande

Skivstångscurl, rak stång denna gången, vet inte vad den väger
    3×10 12 kg på stången
    1×10 15 kg på stången. Blev långsamma fina curls

Koncentrationscurls
    3×6 15 kg

Posercurls eller vafan man ska kallat
    3×12 2 plattor

Nu ska vi smaska lax och spöa varann i Wii-Bowling :D

Igår körde jag Axlar/Triceps, inget utöver det ordinära förutom att jag slängt in lite kabelövningar och numer kör med efteruttröttning.
    Eller jo, Axelpress med hantel, 10x 22.5 kg och PB så det viner i vinden. Testade även 25 kg hantlarna och det blev en 4a, även det PB och de jag förmodligen börjar med nästa gång.

Idag stod ben och övertid på schemat!

KONTAKT! som det så fint heter!

Benpress
    6x10x 150 kg, bytte position mellan varje set, varierade mellan smalt & högt och lägre & bredare.

Benspark
    4×12 70 kg återigen långsamma strikta reps

Knäböj för första gången sedan hedenhös
    3×50 kg grymt långsamt,lätt och tråkigt.
    8×100 kg och där sket jag ner mig mer eller mindre. Långsamt och störande jobbigt, men å andra sidan kör jag ju aldrig böj så vafan.

Utfallsgång med 17.5 kg hantlar. Tog ett par vändor bland maskinerna. Det var rätt jobbigt men skoj.

Lårcurl
    4×10-12 långsamma jobbiga. Minns inte vikten men rätt lätt ändå.

Stående vadpress
    6 tråkiga set med vikt mellan 60-130 kg.

Bålrotationsmaskingrejen.
    3×10 varje sida runt 60 kg motstånd.
    Helvete vad den får det att knaka skönt i ryggen.

HÄMTA TVÄTT
    3×20 tvättlineplockning, explosiva reps
    1×40 underklädesplockning, torktumlare. Hafsiga reps får jag erkänna.

Och nu är det pizza med allt jag kan hitta och slänga på, följt av sömn samt uppstigning 04.00 för arbete till 17 eller mer. FUCK YEAH!

13 arbetsdagar kvar.

Inte nöjd alls med dagens ryggpass, trött och seg pga jobbet.
    Tänker inte rapportera om det, finns inte så mkt att säga egentligen. Eller jo, 8 reps på 52.5 kg hantlarna i hantelrodd, ganska fult utförda sådana. Nästa vecka får det bli en strikt 8 istället :)

Under mina snart 2 år på detta jobbet har vi aldrig haft så mycket som nu, så nu äre matintag och sova innan man ska på’t igen!
    nära 97 kg idag och gryyyymt tung i chinsen, nästan så jag skäms lite men vafan. När julen väl är över ligger jag väl på 110 eller nåt :D

Nu sova, jobba. Fredag julbord, lördag ska jag tydligen på innebandymatch av alla jävla sporter, samt FF!

Hemkommen efter julbord, eller ja, åkte rätt tidigt. tog ju en evighet att få maten, dvs mina köttbullar. Efter en 40 stycken var jag mätt, men ingen show hade börjat och då ville min skjuts åka och då hakade jag på.

Är rent djävulskt taggad inför passet imorrn, blir turboladdning på morgonen!

Ska börja smyga in lite extra armträning de kommande veckorna, tycker de står stilla så måste chocka dem lite.’

Gött med FF i helgen, ny inspiration, nya ideer och förhoppningsvis lite nya grejer o testa :D

Fyfan, det är synd att säga att man är hungrig iallafall :D
    Men jag har fyllt en bunke med 6 dl gröt och gjort en god omelett så nu är det stora skyffeln som gäller.

FRIDAY NIGHT SMACKDOWN!
    Undertaker confronts Batista.

Hade fått sms av en mer än lovligt berusad arbetskamrat inatt, av innehållet i smset känns det än mer rätt att jag åkte så tidigt (dvs när folk ramlar av stolar och klockan bara är sju)

X-plode intaget, nu inväntar snart lite aminosyror. Just nu laddar jag med:
    [youtube=MKxosfl1E2g]

Så bra. För Jävla Bra.

Fyfan. Segerdans hela vägen hem!

Bröst!
    Sned Bänkpress i smith
    3×12 20 kg pålagt
    3×8 40 kg pålagt
    2×6 50 kg pålagt

En väldigt bra början, jag kände mig jävligt pigg o gla.

Hantelflyes
    Körde på 12.5 kg denna veckan efter förra veckan då det var alldeles för tungt o fula flyes.
    Snett 3×10
    Plant 2×8 tröttnade lite, var så jävla sugen på Hantelpress :D

Hantelpress, plan bänk
    Körde ju 1×10 förra veckan första gången nånsin. Och visst fan gick det igen! och igen! och igen!
    3×10 30 kg PB! jävligt nöjd, och visst, sista settet var darrighet o ren vilja.

Körde även 2 set sneda pressar 2×10 20 kg.

Cablecross, pressa ut det sista.Nån lätt vikt. 3×12

Biceps!
    Hantelcurls
    6x 20 kg, PB!
    4x 20 kg
    2×8 15 kg

Curls i kabel, 3×12 6 plattor.

Pull-Ups 3×10 PB!
    Visst, fula som stryk men efteråt hade jag en satans pump i biceps och mage( :D )

Bamse-curls eller vad de nu kallas 3×12.

Började köra lite mage, blev 2×8 hängande benlyft vilket jag aldrig gjort innan, dock var armarna slut och huvudvärk kom smygande så jag gick hem.

Väldigt nöjd, nu ringde Jobb-Sofia och ville ha mat om 20 minuter, så nu blir det turbo-kockande här. Härnäst; Mitt livs första innebandymatch.

Slängde in ett bålpass igår :D

Marklyft 100 kg
    5×5
    3x 120 kg
    Ville inte lyfta mer, fortfarande ny på marklyft så vi tar det lugnt.

Ryggresningar +10 kg
    3×10

Sidomagmuskler i maskin
    3×10 60 kg motstånd, så vid rörelse som möjligt.

Lite benlyft och lite extra shrugs på slutet.

Idag blev det axlar/triceps/lite biceps

Hantelpress
    2×10 20 kg, där satt den jäveln.
    2×8 22.5 kg, nöjdare
    6×25 kg PB!

Sidolyft i cable
    1 platta 3×12

Stående militärpress pga irriterande ungdomar
    ingen aning om vad vikten hamnade på, men 3×10 tror jag.

Stående rodd i cc
    Fortfarande ny här så testade mig fram, slutade med en 10a på 10 plattor.

Triceps
    Dips gav jag mig på för en gångs skull. Klarade av 4×10 relativt lätt, vete fan om det kändes särskilt behagligt dock.
    Lite pushdowns, lite frenchpress osv.

Bicepscurls 3×10 12.5 kg
    Omvända skivstångscurls, lätta 3×12
    Bicepscurls i cable 8 plattor 3×8-10

Kör armarna lite extra nu ett par veckor och ser vad det ger. Annars så var jag mest irriterad under passet då det står yngre killar och ockuperar alla stolar, och när jag bryter mig in i deras diskussion för att snällt fråga om någon använder stolen får man ett ”ja, jag kör här” som svar. Fine. Men när de sedan snackar Zlatan, sprit och alla stortuttade brudar de satte på i helgen de kommande 10 minutrarna undrar man igen om man kan ta stolen. ”näe, jag är inte klar med den än”. Fan, hantlar överallt och de står och tjötar.

Jag är nog fan gråhårig snart. Jävla ungdomar. :D

brösta upp dig lite och be snällt men i hård ton att inte ockupera hela gymmet tack!

bffen669 wrote:
    brösta upp dig lite och be snällt men i hård ton att inte ockupera hela gymmet tack!

Får ta och göra det, och berätta om hur det var på min tid minsann!

Nu till dagens långskott:
    Bokat biljetter till In Flames på lördag. Sitter ner på rad 16 i scandinavium.
    Tjejen hävdar bestämt att det är helt ok för barnet i magen att gå på konsert, men jag vete fan. Jag är egentligen inte insatt alls och tvivlar på att jag kommer få svar här, men är det totalt harmlöst? Meningen är ju att ungen ska få hörselskador av hårdrock i tonåren, inte i magen :D

Det jag hittat hittills är att 85 dB är på gränsen, och jag gissar på högre volym där.

Legs:

Benpress
    20x 50 kg
    20x 50 kg
    10x 100 kg
    3×10 200 kg

Kände mig lite matt idag, men fick en väldigt bra kontakt

Lårcurl
    Utökade set
    3x3x10 30-40 kg

Här kom huvudvärken smygande, stannade upp och drack en väldig massa vatten.

Knäböj
    8x 80 kg

Och där kom den ändå. Hann knappt börja.

Benspark
    utökade set
    4x3x10 50-90 kg

Ont i huvudet, gick hem. Pissed.

Förstår inte varför det blir såhär. Äter bra, dricker ordentligt och sen PANG, irriterande huvudvärk som sitter i tinningarna. Kanske måste kasta om passet en del och börja med något annat.
    Ibland hade det suttit för jävla fint med ett träningsproffs/coach i fickan som kunde ordna till saker & ting åt mig.
    Dessvärre är den enda träningsintresserade nära vän jag har upptagen med att slå axeln ur led på sig själv :D

Eller så är det för att jag inte åt thaimat idag.

Nya tag, imorrn blir det mer mat och mer vatten. Kommer köra rygg imorrn om jag känner mig taggad och fresh,annars blir det nog Arga Snickaren.

Körde rygg ikväll, försökt skriva ner passet två ggr nu men jag har nog redan glömt vad jag gjorde :D

Det gick bra, fick rätt bra känning i latsen och baksida axlar.

Det jag vill ha nu är ett helt nytt schema, tror det kan vara nyttigt.
    Får väl kontakta min lokala biff och höra om han har nåt på lut.

(ok jag erkänner, hinner inte skriva ner passet, ny patch till WoW liksom. Nörddag)

Vilodag idag, känns som att det behövs :)

Imorrn kommer Sofia från jobbet med tillhörande flickvän och hälsar på. Det blir Wii-nörderi och Idolfinal :D
    Sedan har jag visst lovat Sofia ett benpass, vi får väl se med tanke på att jag körde ben i tisdags, visserligen ballade ju det passet ur med illamående osv menmen. Vi får se :D

Annars är det bröst/biceps på lördag och eventuellt ett extra pass med mark på söndag ännu en gång.

Jakten på nytt upplägg har för övrigt startat. Bor du i Göteborg och kommer med ett vinnande koncept kommer du belönas med en tårta.

Du kan ju börja med att lägga knäböjen först i passet ;)

Bor på näverlursgatan 20, kan man få äppelpaj istället för tårta?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 297 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.