DriftWood

Home Forums Dagböcker DriftWood

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 107 total)
  • Author

Ja, då var det snart jul och livet börjar för egen del återgå till det normala. Mycket har hänt och mycket som skulle hända hände aldrig. Gymmet sålde jag till min kompanjon, allt flöt på väldigt bra tills dess hans fru och han tyckte att hon var en del i företaget. Går inte resonera med någon som redan har förutbestämda meningar och då han inte ens vågade prata med henne om det vi bestämt kändes det som rätt sak att göra.

Hoppas nu dom får det att fungera…

Jag har flyttat till eget nu och trivs med det, mitt initiativ så jag är väl den som har minst ont av situationen. Har mina två små varannan vecka och trivs bra med det. Jobbade igentligen för mycket tror jag för att det skulle fungera. Jobbar fortfarande mycket dom veckor jag inte har barnen.

Träningen fick sig en rejäl smäll när jobb kom före och den lilla tid man hade efter det gick till familj och barn. Men nu är jag back on track och vardagen är som den ska vara.

Gillade föra dagbok här innan och det hjälpte mig i min träning därför startar jag en ny, den förra blev väldigt sporadiskt uppdaterad och målen jag satte upp i den stämde inte alls med verkligheten. Denna blir för att motivera mig och skriva av mig, tävlingsplanerna lever i högsta grad och jag har alla möjligheter för att göra bra ifrån mig med hjälp av dom jag har nära. Jaja, många järn i elden men nu har jag bara jobbet plus mina extra timmar sen är jag bara fokuserad på gymmet och sport. Livet känns bäst så.

Fått erbjudande om att spela MLB för ett lag i sverige samt coacha kåren. Allt beror på hur det utformar sig men det blir resor och mycket tid som läggs på det om det skulle bli allvar. Älskar AmFootball, det är som gå på spa för mig att träna och tacklas. Knät fungerar prima efter operationen och att springa känns helt ok, blir det realitet att ställa sig på planen vill jag nog ner 10kg för att bli snabbare och kunna röra mig som jag vill.

Strongman är något annat som jag fått på mig att jag borde prova på men då känns det som jag borde ner till -105 eller lägga på mig 10-20kg till.

Armar körs igenom men inget jag prioriterar, dom sköter sig ändå och jag får bra gain bara genom att låta dom assistera känns det som.

Vikt strax under 110kg
    längd 173cm
    Bf: för mycket men jag mår bra… Grönlandssälen är fet men lycklig.

Rygg kördes igår och skulle varit ben idag men då det är natt och jag kört tre tolvtimmarspass på raken nu så blir det imorgon istället.

Friviktsmaskin latsdrag… 50-80-100 värmer med många reps. 120 x 8 tre set.
    Latsdrag med tätt grepp: 100kg x många = tills det bränner jävlar i tre set.
    Sittande rodd frivikt: 200kg x 6, tre set.
    Sittande rodd i hiss med brett grepp ( 10cm utanför axlarna, handflatorna mot varandra): 100kg x max, tre set.

Jag är inte blyg och slänger in lite offseasonbilder…
    [img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.38364/Image/DSC(12).jpg][img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.38364/Image/DSC(11).jpg]

Detta får vi ta och följa :up:

Ben idag. Kändes bra och jag la in knäböjen i programmet igen. Det behövs mer lårsvep har jag fått höra så smal fotställning är nått jag försökar med. Knäböjen kör jag som jag blivit lärd och som känns bra. Djupt och kontrollerat.

Söker även en ny coach, har haft väldiga problem med att hitta någon som fungerar. Hör och häpna, det beror inte på mig utan på yttre omständigheter. Jag har avbrutit sammarbetena för att jag vill ha lite mer än en påhejare under setten.
    Träningen är inte problemet, prioriteringsträning och mål är nått jag söker från en coach.

Passet då.
    Knäböj.. Ett par set upp till 200 där jag körde några djupa reps för att känna på det.
    Hacksquat frivikt. 230 kg med max 2cm mellan fötterna och det bränner jävlar i rumpa och utsida lår.
    Legcurl, 100 kg som tyngst och en sexa övriga set kördes på 75kg och 15-12 reps.
    Legkick, 70 kg arbetset och körde tills det brände.

Får ladda upp en bild på pinnarna så man kan följa utvecklingen…

I med lite nattamat och sen bingen…

Beklagar dina bakslag och hade förväntat mig se dig på tävlingarna. Men nu förstår jag mer varför du inte dök upp. Hoppas allt har löst sig så som du skriver och dina framtida planer förverkligas. Kör hårt nu mannen och lycka till!

Kul att du är tillbax !
    Skall definitivt följas.

Yes biffen… Kul att vara tillbaka och känna att man kan ge det man vill i gymmet igen. Passa sig för att få för mycket åtaganden och prioritera det som är viktigt för en. Ska nog gå bra det här…

Tack johan

Kul,detta kommer jag följa!

Kul det fidde, du kör på boråshälsan såg jag. Bra gym? Är det mycket utrustat? Än så länge har jag inte testat nått som slår Lidens men det är väl för hans friviktspark antar jag. Sen är jag killen grymt trevlig.

Blev ett bröstpass idag. Gått ifrån bänken och kört med friviktsmaskin ett tag nu och det känns bra.

Passet då.
    Frivikt bröstpress: arbetsset 160kg x 8 tre set.
    Smith incline: 140kg x 8 tre set
    Hantelflyes: 30kg x 10 tre set med droppset på sista
    Cablecross: 50kg x 12 tre set.

Bra pass och nu 300gram ryggbiff och 400gram potatis.
    Fick ett tips om omnicut, creanox och vitargo som preworkout… Fungerade fin fint… Gott om energi hela passet….

Blev ett axelpass på kvällen idag. Går bra nu, två pass väntar imorgon så bara att ladda batterierna och stänga av kontrollerna till imorgon.

Frivikt axelpress: tre set på 130kg med fallande på sista. Sexor..
    Hantellyft åt sidan: tyngsta blev ett par reps på 30 kg med fallande set… Gillar att reppa högt som avslutning och få go pump.
    Framåtlutat cable: stegade upp med fem kg i taget och avslutade med 35kg och tior tre set.
    Hantellyft enhands: tm kg och femtonreppare tre set. Baksidan mådde inte bra haha…

Ett armpass på morgonen och mage, vader och trapz på kvällen. Skickar upp en formbild då med.

Morgonens pass avklarat. Biceps/Triceps….helt ok pass även om det blev lite nerkortat med vila mellan setten.

Biceps
    Hantelcurl: några värmningsset för att sedan köra tre set på 30 kg och tior
    Friviktsmaskin: tre set på 40 kg och tior
    Enhands cable haammer: 5kgs steg från 15 upp till 40 där jag avslutade med tre set på 12 reps.

Triceps
    Smalbänk: några sedt värmning sedan tre set på 150 kg och 8 reppare. Fallande set det sista.
    Frivikt triceps: 40kg och 12 reps tre set. Fallande sista.
    Cable enhands omväntgrepp: startade på 15kg och gick i 5kgs steg upp till 40kg där jag avslutade med tre set och 10 reps.

Käkat och mår gött, vila en stund och sedan ladda för kvällspasset. Umgås med lite nära och kära innan dess med.

Dagens pass blev intensivt och rullator hade nästan behövts efter dom sista setten vader.

Började med stående vadpress: 60kg och 20reppare i 10kgs steg upp till max… Därefter slängde jag på 20kakor och körde tolvor. Fem kakor fick jag på innan jag fick ge mig och mata tre set. Många set blev det och efter det sittande vadpress. Bara fyra set där med 70kg som max. Fallande sista settet.

Shruggs efter det, började på 30kgshantlarna och gickk upp fem kg i taget tills dess jag hamnade på 60 men greppet gav vika. var tvungen att reppa några set på 50kg för att få lite tryck och pump.

Mage bestod av tre övningar. Magmaskin, tror det var en precor… 100kg maxbelastning och 15 reppare i 4 set.

Efter det vanliga chrunches på lutande bänk i 4 set.

Hängande benlyft fick avsluta magpasset och tre set där med bra jäkla tryck i buken.

Skönt pass, maten i magen och bara sova för att gå upp och köra rygg imorgon bitti. Efter det blir det ett kvällspass på ISS… Bästa gymmet i lilla Borås…

Bild från ett av julens pass, Lidens gym i Ulricehamn… testa, litet kvartersgym med hur goa människor som helst och gymvärldens trevligaste ägare.
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=5340]

Bitig!

Tack mr choppa…

Dagens första pass blev rygg. Kördes på lidens i ulricehamn. Han har som jag skrivit innan sköna friviktsmaskiner, omega.

Latsdrag, efter ett par set värmning så blev det tre set på 130kg och sexor. Körde ett fjärde set på 90kg och högre repsantal som avslutning.
    Efter det blev det sittande rodd och började värma på 50kg för att till slut avsluta med tre set på 200kg och sexor. Testade 220 men fick ut en femma med hjälp den sista så det blev för tungt.
    Efter det bleev det sittande rodd med brett grepp. Maxade magget , 100kg och 15reppare. Tre set.
    Smalt latsdrag, 90kg och 12reppare med kontrollerat långsamt utförande. Max på magget.
    Avslutade med tre set bellybacks, bra slut i ryggen så sova ett par timmar nu och ladda för ikväll.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 107 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.