DriftWood

Home Forums Dagböcker DriftWood

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 107 total)
  • Author

Dagens första pass står för dörren. Vaderna känns fortfarande som stela träbitar och jag älskar det. Resten av benen ska köras igenom, i med pwo och iväg.
    Omnicut, Creanox och Vitargo… testa, funkar fin fint. Ett par tunga knäböj på det så har man ångest resten av dagen sen…

Bröstpasset avklarat.

Omega frivikt: värmde några set för att sedan köra en sexa på 190kg och sedan ett par set på 150kg…
    Hantelpressar lutande: 55kg och tolvor i tre set
    Cablecross: som tyngst ett par set på 60kg och sedan ett par på 40kg…

Käk och vila, inorgon nya pass på G…

Hur ofta har du träningsdagar när du kör 2 pass per dag ?

Kul att se du är tillbaka! Inspiration till tusan att läsa din träningsdagbok.

Johan85 wrote:
    Hur ofta har du träningsdagar när du kör 2 pass per dag ?

Jag kör tills dess jag känner mig sliten. Varannan vecka har jag barnen och då blir det bara ett pass om dagen.

Zoltan Szabo wrote:
    Kul att se du är tillbaka! Inspiration till tusan att läsa din träningsdagbok.

Tackar, du vet att det ger mer syre till elden.

Axelpasset avklarat ikväll då.
    Frivikt axelpress: fick ut en tia på 130 och lastade på 150 som blev för tungt. Fick bara ut en g med hjälp på sista så det var till att sänka lite och höja repsen igen.
    Hantellyft åt sidan sen. 26kg som tyngst och det sista setten blev det fallande och en helvetes massa reppande, gränsen för vad som anses friskt gick man nog förbi ett par gånger om.
    Framåtlutat hantellyft i cable: avslutade medc 4 set på 35kg och 10reppare
    Shruggs med ett par set på 150kg… Reppade så högt jag kunde och avslutade setten med att sheata ur ett par extra reps…

Helt dödade axlar och fick ta en paus efter passet för att fungera. Hetsade med Rasim med som är minst lika loco som en själv. Bra med energi och jag gillar verkligen mina pwo….

Starka axlar, du får filma när du kör frivikts axellpress hade varit skoj att se.

Klart vi får ordna det… Tar med kameran till nästa pass…

Bra intensitet i dagens pass. Börjar bli det i alla passen nu, lite vila och högt tempo. Igentligen består vilan nästan enbart av att byta vikter och se när träningspolaren kör sitt sett.

Knäböj: Några uppvärmningsset till 200, Blev ett par sexor.
    Legcurl, 100 kg och ett par sexor med några cheatreps efter det.
    Benspark ett ben i taget. 50kg och tior 4 set
    Raka mark avslutade passet. Stod på en bräda så jag kom ner djupt och körde lätt 120kg och 12reppare.

Käka nu och vila…

Armar för en stund sen. Bra pass och bra tryck.

Högreppare det mesta 12+ reps…
    Biceps: cable stång, cable rep, cable enhand, cable dubbel uppifrån.

Triceps: pushdowns, enhands reversed grip, omega frivikt tricepspress…

Thats it… Da dang ba dang… Bara käka vila, tyskland inatt… Får se om jag får fatt på nått bra gym på vägen…

Bröst idag.. bra pass. Lade till bänk i dagens pass mest för att känna på det. Lite utanför det andra så att säga. Värmde upp till 150kg och singlade sedan för att avsluta på 190kg. Helt ok för att inte kört bänken på 6 månader. 210kg blir målet innan februari är slut.

Resten då.

Bröstpress frivikt: ökade från 100 och som tyngst 130kg och 8reppare med ett par forced repps på det, bra pump som fan.

Lutande hantelpressar. Körde några set på 61kg men var för tungt så det fick bli att reppa på 51kgs för att få någon pump och tryck över huvud taget. Iförsig fanns det med sedan tidigare övningar redan hehe.

Flyes med hantlar: 30kgs som tyngst, repps ? bra stretch och det jag söker i övningen.

Pecdeck: precore crapmaskiner. fullt mag och reppa till ja blev uttråkad ett par set.

Käka och må gött nu…

Axlar idag, blev ett snabt pass. tre reps på 150 som tyngst i friviktsmaskinen. Laddar upp ett klipp där jag kör på 130kg senare på begäran.

Hantellyft åt sidan och framåtlutande cable var vad resten av passet bestod av. tack och hej efter det och käka. intensivt och snabbt. Körde med min vän Rasim ( börjar bli vana) som fortfarande ligger på fel sida 100strecket hehe… men det tar sig, stark är han med.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=880&pictureid=5386]

Sitter på jobbet, här kommer klippet för de nyfikna… [http://www.youtube.com/watch?v=6fOxY9KTw-k]

Det där ser lätt ut! ;) Grymma pressar

Lätt var det då inte, men på väg tillbaka så det känns bättre och bättre pass för pass. Tackar för kommentaren.

Fått fatt på en coach med som det ser ut just nu. Ska träffa honom nästa vecka så får vi se vad han tycker och tänker. Kanske blir satt på ett år till i gymmet innan jag är redo vad vet jag. Kul ska det bli och hoppas att det blir rätt den här gången….

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 107 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.