DriftWood

Home Forums Dagböcker DriftWood

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 107 total)
  • Author
    Christer Örni wrote:
    Lätt var det då inte, men på väg tillbaka så det känns bättre och bättre pass för pass. Tackar för kommentaren.

Fått fatt på en coach med som det ser ut just nu. Ska träffa honom nästa vecka så får vi se vad han tycker och tänker. Kanske blir satt på ett år till i gymmet innan jag är redo vad vet jag. Kul ska det bli och hoppas att det blir rätt den här gången….

Gott att höra. Hoppas att du trivs med coachen med. Jag har sagt det förut o säger det igen. Du är redo för att tävla! Tänker man så blir du aldrig nöjd o kommer inte tävla. Tycker ni ska sikta på tävling redan vid första mötet. Många väntar för länge för de inte känner sig redo. Tror knappast du behöver allt för mycket hjälp med träningen dock med posering samt kosten, speciellt inför dieten.

:up:för axlerpressarna igen!

Christer Örni wrote:
    Kul det fidde, du kör på boråshälsan såg jag. Bra gym? Är det mycket utrustat? Än så länge har jag inte testat nått som slår Lidens men det är väl för hans friviktspark antar jag. Sen är jag killen grymt trevlig.

från grunden ett riktigt skitgym, hantlar till 25kilo. dom är dock påväg(vad jag har hört) att bygga om det samt köpa in fler vikter osv. Får väl se hur det går med det, annars kommer jag byta till lidens!

Zoltan Szabo wrote:
    Gott att höra. Hoppas att du trivs med coachen med. Jag har sagt det förut o säger det igen. Du är redo för att tävla! Tänker man så blir du aldrig nöjd o kommer inte tävla. Tycker ni ska sikta på tävling redan vid första mötet. Många väntar för länge för de inte känner sig redo. Tror knappast du behöver allt för mycket hjälp med träningen dock med posering samt kosten, speciellt inför dieten.

:up:för axlerpressarna igen!

Det är väl så, vi har haft den diskutionen innan du och jag och all erfarenhet är bra. Komma in och vara det bästa man kan vara är väl gott nog.

FredrikLindblad wrote:
    från grunden ett riktigt skitgym, hantlar till 25kilo. dom är dock påväg(vad jag har hört) att bygga om det samt köpa in fler vikter osv. Får väl se hur det går med det, annars kommer jag byta till lidens!

Lidéns, kört på många gym och tränar just nu på flera men dt är bra. Sedan han fick in sina friviktsmaskiner så har det ju helt klart utvecklats och att han är grymt trevlig, hj’lpsam och serviceinriktad gör ju inte att man trivs sämre heller.

Armar idag..
    Började passet med precoremaskinen och värmde till biceps kändes ok… fullt magg ett par set.

Stångcurl på 70kg och dammade iväg ett par set och körde dom sista med droppset.

Sittande enhands koncetrationscurl. 25kg och ett par tior.

Stående cable koncentrationscurl, 30kg och ett par 15reppare

Pushdown, körde på cablecrossen och 100kg som tyngst. blev 3-4 set tills jag kändes varm och kunde gå på annat.

Liggande press med hantlar, liknande frenchpress. 28kg och några set med droppset de sista

Reversed cable och 35kg enhands… 3 set och 12reppare

Rep, dropset från 100kg tre st..

Sedan supersettades det i precoremaskinerna. Öste till armarna trillade av så nu söker jag två nya…

mat och sova, upp och köra morgonpasset sen till den eventuella coachen…

Kört vader och mage på morgonen… Ryggpasset får vänta tills i morgon. Bra vadpass och det börjar äntligen ge utdelning verkar det som för jag fick en gubbe efter mig som kommenterade dom friskt och förundrad över vad jag åstakommit. Monterat ikeamöbler tilll förbannelse det sista och idag vaar inget annorlunda men nu böörjar det bli klart här hemma. Käka och mysa sen sova och upp och döda ryggen.

Coachmötet idag gick bra och jag kände mig riktigt trygg med killen. Det ska nog gå bra det här. Bara ösa på nu.

Rygg på morgonen idag. Latsdrag frivikt, rodd frivikt, chins, smala latsdrag… Hela passet… Käkat och ska vila en stund för att åka till bästa staden Borås för ett bröstpass ikväll. Livet. Är gott nu… Behövs då det gått upp och ner det sista men ett par sköna dagar har gett mig energi. What ever i takes…

Grymt christer! hardcore:)

Tack Fredrik, enda som gäller!

8röst ikväll, blv ett bra pass med. Små ökningar med och bara positivt. Bröstpress ha0mer incline 180kg, Hantlar incline 62kg, cable 50kg, precoore pecdeck fullr mag. Bara reppa på och dropset på de första två övningarna.

Mage två övningar. Körde crunchbräda med 15kgs kaka 5 set sedan hängande benlyft 5 set.

Ätit och lägga sig för att gå upp och köra ben imorgon. Livet är gott….

Iväg för ett benpass nu, försöka jobba på svepet lite. Tät fotställning och mycket pressövningar. Tårna inåtvinklade i bensparken.. check.. Bara plåga dom nu och hoppas dom lyssnar….

Hacksquat, liggande bencurl, sittaande enbens curl, benspark ett ben i taget, benpress… Dagens pass och hoppade kvällspasset. Blev en kväll med kinamat, sushi och goda vänners sällskap.

Skruat lite möbler igen på kvällen och sitter förvånad över hur fort en liten kvinna på strax över 50kg smällt i sig 1kg fruktcocktail… Sova snart…

Nu blir det vila till söndag kväll från träningen. Sen startar vi med ett nytt kostschema på måndag… ska bli kul och skönt att lämna över lite av planeringen till en utomstående.

Alltid gillat det med lagsporter och tränare. Man går dit, sliter allt vad man håller och gör som man blir tillsagd. Litar på att tränaren vet vad han håller på med och ser till att vara så bra du kan vara. Säger coach till en att bli fem kg lättare för att öka speed eller att man ska tävla i en lättare viktklass så ordnar man det. Bara gå på autopilot och på med gamefacet när man väl kliver på planen/mattan. Då är det kriga och död som gäller och tills dess man kliver av igen och blir en mysig tvåbarnsfar med udda hobby.

På måndag kliver vi på mattan… Då är det gameface som gäller varje pass, varje steg.

Dags att uppdatera lite kanske. Fått klart att jag ska tävla för fitnessbutiken borås. Får färg, kläder, avgifter med mera betalt så jag kör bara min grej med coach så har jag alla möjligheter att kunna hitta på något bra.
    Två pass om dagen som gäller nu igen efter sjukdom och hålla de råd jag fått.

Taggad som fan. Hoppas träningen flyter på för de som läser med.

Jag håller tummarna för att du kommer upp på scen denna gång. Lycka till nu och lyssna och lär av de som hjälper dig. Egna små påhitt brukar inte vara så framgångsrika i början…

Ja det vore väl fasiken om det inte gick denna gången. Man hör om folk som tävlar i år utan hjälp eller ekonomisk stöttning. Nu har jag fått tag på en guldcoach och ett team som stöttar och peppar. 3 bra gym som gör att jag kan köra precis som jag vill och two a days… Nu jäklar biffen ;-)

Grymt christer! önskar dig all lycka och hoppas allt flyter på bra:)!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 107 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.