DriftWood

Home Forums Dagböcker DriftWood

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 107 total)
  • Author

Grattis meathead! :p Nu är det bara lägga i autopilotläge och räkna neråt. Fan vad gött med så mycket backup så att man kan koncentrera sig på träningen 100%

Tack fidde…

Jajemän zoltan, nu är det full fräs igen.

Rygg imorse och armar ikväll. Sova nu för att upp och köra ett benpass på morgonen och ett axelpass på kvällen. Kul att vara tillbaka igen och kul med feedbacken man får på gymmet. Smällt i mig sista maten för ett tag sedan, bara lägga huvudet på kudden och drömma om benpressen.

Dags att uppdatera lite kanske… Formen bättre än någonsin och har bara kul med allt just nu. Kommer bli ett bra år med massa planerat och bara köra på som vanligt.

Christer Örni wrote:
    Dags att uppdatera lite kanske… Formen bättre än någonsin och har bara kul med allt just nu. Kommer bli ett bra år med massa planerat och bara köra på som vanligt.

Skönt att höra! Undrade vart du blev av.

Vikten strax under 100kg och flera månader på mig och i ok fas. Senaste mätningen låg jag på 11%bf och det var flera veckor sedan. Ska bli kul att se vad som hänt. Känns bra och bara flyter på just nu.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6140]

Laddar för benpass imorgon bitti. Börjar alltid med att ge vaderna rejält med stryk för att sedan gå på resten. 15 reps stretch 5sek upprepa 3ggr och du har ett set. 10 sådana set och vaderna är slut. Körs 2-3ggr i veckan just nu tillsammans med mage. Ibland som eget pass ibland med en mindre muskelgrupp men det ger bra.

Härligt go och maten fungerar bra. Lite tungt ibland när man gör käk till sin bättre hälft som gärna äter gott och man får sitta med ett par kycklingklubbor medans hon frossar med ryggbiff, potatisgratäng och fetostsallad men bygger karraktär haha…

Drömma om djupa knäböj och se vad vikterna bjuder för motstånd imorgon.

Dragit igång bloggen igen… [www.metrobloggen.se/christer]

blir en hård vecka i gymmet, startar med ett kardiopass ikväll sen blirdet twoadays plus cardio varje dag.

Sitter och laddar för ett pass. Extrajobbat idag och blir strax en powernapp innan det är dags för gymmet. Dietar nu och känns ok. Värsta hungern har lagt sig och jag börjar vänja mig vid att säga nej till gottigheter. Till och med ätardagarna blir nyttiga. Lägger in en bild för att visa utgångsläget. Här står jag nu och har några månader på mig att komma i form. Vågen visar 95kg på morgonen. Solning och dags att börja raka sig för att bli en riktig kompisbyggare.

Tips på bra rakgrejer för grabbar uppskattas. Rätt mycket jävla apa på bröst och mage och stackars huden får mycket stryk av rakhyvlarna.

Idag får jag med mig min vackra kvinna som vill försöka komma igång med träningen. Hon har sommarångest och vill komma i form hon med. Gillar det lilla livet som hon är men bara hon blir glad och känner att hon trivs med sig själv så är jag nöjd. Kanske kommer lite mer bilder från passet och en uppdatering på BF som ska tas senare idag.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6148]

Ja då var man tillbaka från coachen. 9,5%Bf och han var väldigt nöjd. Som sagt några månader på mig att ta mig i form så ska väl gå bra.

Blev rygg, tric och mage idag. Intensivt hardcore. Fallande set och se till att varenda jäkla fiber i muskeln får jobba. Käkat nu och en kvarg kvar att få i sig sedan sängen och sovmorgon.

Ett sent pass strax då. Bröst, biceps, mage… Kör mage nästan varje pass nu för att ta igen år av fuskande och känns som det ger lite åtminstonde.

Stora angenämna problem annars. Hyr ut ett hus och varit totalt nerringd det senaste av folk som vill flytta in. Haft visning idag och imorgon kommer flera familjer till. Den ena med bättre erbjudande än den andra idag så får se vad man får höra imorgon. Svårt att välja vem man ska ta men det löser sig alltid.

Glider fortfarande lite på mötet igår, mått bra idag och värsta stressen lugnat sig. Ska nog hinna klart med allt ser det ut som utan att behöva gå för hårt det sista. Livet är gott.

Ja då var det dags att uppdatera lite då. ligger bra i fas. 7,4%bf senaste mätningen så tävling ska det bli. Inte börjat med cardio än så bara att köra hårt och hålla kosten och träningen strikt. Prio har flyttats till baksida ben annars håller kroppen någorlunda balans. Ska bli kul att prova på det här och nu är det inte mycket som kan hindra en. Mycket hjärnspöken, är jag för liten för byggning? Är jag för osymetrisk och har jag verkligen viljan till detta? Finns ingen med högre krav på mig än just jag själv. Är väl största hotet men samtidigt en bra drivkraft.

[img=http://metrobloggen.se/christer/files/2012/03/2012-03-07-17_1-247×300.png]

Mördade baksida ben tidigare idag tillsammans med ett par set för framsida. Vaderna fick sig en genomkörare igår så just nu känner jag mig som en pingvin med hemorojder när jag går. Älskar de gamla typer av maskiner med riktig hardcorekänsla. Stående legcurl för baksida med ett handtag med knappt synbar lättring och man känner hur den stackars maskinen erbjudit utmaningar för många före min tid började i gymmet. Laddar om för ett priopass i kväll. Axlar och mage får sig en dust med stålet. Nu blir det att vila en timma sedan ska det hinnas med att vara sällskaplig och trevlig innan jag kör på nästa pass.

Körde ett kvällspass med en polare. Blev ettryggpass med fokus på bredd. Startade med några set pullups. Kör alltid det med maxreps efter det är man go och har bra kontakt. Fortsatte sedan med 4 set rodd i maskin. Fullt magg vet ej hur mycket. Ett par 12 reppare innan det började säga stopp och sista avslutades med en 6 + forced för att sedan sänka och ösa på några reps till.

Efter det blev det 4 set latsdrag med tätt grepp. Gräva in djupt i skuldrorna och låta musklerna bränna.
    Efter det blev det en variant av T-bar fast man är lutad i maskin med en platta i bröstet. 4 set här med.
    Som avslutning gjordes högreppare latsdrag vet ej hur många set. Helt slut i ryggen och benen så nu är det sova som gäller innan axlarna får sitt imorgon bitti istället.

Urk… Känner mig manglad av ett par lastbilar. Hunnit få i mig ett par mål nu på morgonen. Ligger och väntar på att åka till gymmet för att köra axlar.

Tydligen är jag gammal nu haha… Hade ett samtal med ett gäng grabbar när jag hoppade in extra en vecka på jobb. De diskuterade sin ålder sins emellan och de var i yngre 20-års åldern allihopa. Sedan kom ju frågan till mig. 32 svarade jag och ett stort VA ÄR DU SÅ GAMMAL! Flög ur en av grabbarna. Du är i jäkligt bra form för din ålder….

Va fan? För min ålder? Jaja, tanken var väl god. Ringa färdtjänst nu sen till gymmet.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 107 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.