DriftWood

Home Forums Dagböcker DriftWood

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 107 total)
  • Author

Blev ett armpass senaste passet.

Började med smalbänk och lastade på lite tyngre för att känna lite på det och dammad iväg ett par reps på 140 som tyngst. Kändes väldigt lätt och tryggt så ger mig på 160 nästa pass. Väldigt försiktig med ökningar och tunga basövningar när jag byter grundövning för att vänja kroppen. Efter smalbänk blev det frenchpress med 30kg hantlar och avslutade med repen i hissen ett par set. Körde sedan biceps och då blev det Zcurl och några set på 90kg som tyngst. Efter det matade jag reps på bänken lutande med hantlar för att få riktigt gött tryck. Avslutade hela armpasset med att supersetta mellan sittande preacher i maskin och vanliga tricepspressar 5-6 set tills armarna sa stopp. Kör intensivt och kort vila och är nog mest en centrerad avskärmad tråkig typ men gillar fokus och att köra min takt och mitt race. Får höra att jag pressar för hårt med för lite vila kanske därför jag fungerar bäst själv men nu när det vankas tävling får jag nog se mig om efter en träningspartner de närmaste veckorna.

bra marscherat!!!
    bra pass du drar av också.
    roligt att läsa,samt bra träningsdiciplin också…….;)

Jo motivtionen finns där och alltid lättare när man har mål att jobba mot. Bara hålla i och köra hårt nu de närmaste veckorna så ska det nog gå bra. Kul att någon läser med och motiverar det också.

Rev av ett benpass nu på morgonen. Kör framsidan lugnt och började med hacklift och 3 set på180kg som tyngst. Skönt att börja med och efteråt kör jag benspark sen har framsidan fått sitt. Baksidan körs desto hårdare och det är 3 övningar som gäller juat nu. Stående bencurl, liggande bencurl och raka mark. Ger baksidan 16 set totalt 2ggr i veckan.
    Mage kördes idag med vilket jag gör vare dag. Högre reps och bara mata tills luften tar slut set på set tills man inte gör annat än bara hatar sig själv. Crunches på bräda, sneda raka ja åt alla jäkla håll och kanter med statiska reps blandat med långa djupa. Rep och benlyft varvas efter att jag kört dom 3 set var först sen är det bara att gå hem. Elle krypa beroende på om man hr bråttom till bilen eller kan ligga kvar en stund. Får se om jag lyckas klämma in ett pass ikväll men en promenad blir det iallafall.

Drog av ett pass för vaderna ikväll. 6 set stående pressar och 5 set med 15*3-5sek stretcht mellan set.
    Bränner gött. Kyckling och en drink nattprotein sen godnatt.

Körde ett ryggpass ikväll… Startade med pullups… 4xmax. Forsatte sedan med sittande rodd. 125kg x 12 4 set. Pullover i maskin efter det, fullt mag 3 set fokus på stretch och kontakt. Reps vet jag ej. 12-15st. Eftet det körde jag latsdrag med smalt grepp. 120×10 4 set. Bra tryck och gött pass. Slänger in ett par bilder på dagsforme.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6246][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6245]

Ett lätt benpass idag efter jobbet. 4 övningar, hacklift, legcurl, utfall och raka mark. Passet avslutades med två övningar för mage. Ladda för ett morgonpass. Axlar vader sen bröst, biceps på kvällen.

Blev ett pass nu på kvällen i alingsås. Armar fick det bli och började med smalbönk där jag klrde på 140 som tyngst. Klättrar långsamt uppåt för att inte skada mig. Frenchpress med zcurl efter det och rep efter det. Körde sedan hantelcurl och några set på 35kgs hantlarna och gick sedan på hissen och körde enarms cable. Rep fick bli sistaövning och avslutade hela settet med att alternera mellan curl och press i maskin.

Rätt slut efter att ha kört axlar, mage och vader på morgonen samt en timmas promenad. Känns det så här imorgon blir det bara ett pass imorgon. Nytt kostschema idag och ligger bra till som det ser ut. Bara köra på nu.

Snart köra ett pass igen då. Ett cardiopass på crosstrainer redan avklarat. Har ett team som jag kan tävla för men igentligen bara ett namn att skriva på licensen. Får se om jag får bättre deal hos dom eller hittar något annat team som ger mig lite mer stöd. Trivs ändå med killen som håller teamet men pengar är pengar och ska skiljas från vänskap. Har en guldcoach som säger som det är. En hård snubbe men ödmjuk och kunnig och gett mig massor med kunskap och tips vilket verkligen gjort skillnad men han är egen så inte bunden som det känns nu. Kan man få till en liten rabatt någonstans och betald licens så gör ju det en del på ett år. Lite krokar ute så får se vad som händer.

Ben snart wohaa…

Snart hoppas i säng efter en hektisk dag. En dag med bara kardio idag. Blir en sväng till coachen imorgon och leta upp ett team att tävla för nästa vecka. En bild då på före och vad som hänt till dags datum. 20kg skiljer mellan bilderna.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6260]

Bombat på ett par pass och hållt mig igång trotts flytt med mera. Körde armar i morse och ska ställa mig på crosstrainern och kolla ett avsnitt simspons efter det blir det ett sent pass med vader,mage och hamstring. En del som gått mot mig men inget hinder. Bara ösa på.

Nu är det fullt fokus och viker inte en tum från vägen.. Haft ett par riktigt dåliga veckor och sista veckan har pga flytt mm skitit sig rejält med upplägg på mat och träning. Men försökt parera så gott det går och nu är allt lugnt ända fram till tävlingsdagen med semester sista två veckorna före bara för att ha ännu mer fokus. Körde bröst idag och jag har styrkan fortfarande. Dammade iväg 12reppare utan större problem på 65kgs hantlarna och det känns positivt nu när släkt, familj och hela köret börjat förstå att det krävs en del den sista tiden nu och man är lite ego. Crosstrainer i vardagsrummet och byggarfilmer som snurrar i dvdn. Nu ska här tävlas och jag får göra vad jag kan för att bidra. En kesella kvar nu sen sängen.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6279]

Hittade gamla bilder, 20kg skiljer mellan tillfällena så visst har det hänt lite med formen. Styrkan var ju betydligt högre innan men det är smällar man får ta. Vet inte vilken form jag trivdes bäst i, stark och mullig eller åt det håll jag är på väg nu. 50+ på klubborna eller någon ådra här och där och mer normalt mått på överarmen.

Nu blir det en bowling med kidsen sedan ett gympass med gumman efter det. Avslutar dagen på crosstrainern framför simpson när ungarna tuggar godis. Härliga tider. 9 veckor kvar och nu ska det sista jobbas bort :)

Återkommer med passet och ev lite bilder från det. Kanske kan få till en film och sporra mig själv lite. Rygg idag, tungt och fokuserat.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=880&pictureid=6282][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6279]

duktigt marscherat!!
    gäller nu den sista biten .
    jag har alltid varit lite avundsjuk på er biddiboulders! ni har så fruktansvärt bra karaktär å moral.vad gäller dieten. därför jag sysslar med styrkelyft nu i stället!
    samma sorts träningslokal,men olika sorts inriktning,ni på volym å deffinition,medan vi på att uppbringa så mycket vikt som möjligt på stången!!

kör på å lycka till nu i dessa svåra tider som kommer.

mvh bighulken…..;)

Jo visst krävs det en del men nör jag jagade vikter och styrka så var det helsikes massa mat lågreps ochdet enda jag igentligen brydde mig om var proteinet och massor av det. Sen käkade jag i stort set vad som. Att gå från det till att svälta sig har varit en omställning. Stats vågar jag inte ens drömma om nu men långt ifrån toppnoteringarna i början på 2011.

Oavsett vad man väljer att inrikta sig på så är det diciplin och vilja om man ska lyckas. Går ju inte jämnföra som du säger. Samma lokal helt olina inriktning. För egen del är detta mest en test och att få ut något av tränigen. Strongman och den biten finns ju fortfarande kvar och något jag gillar med.

Får göra en sigmarsson :-)

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 107 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.