- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 april, 2012 at 20:12 #202735Anonym anvandareMember
Stor är du, Örni. Trots 20 kg minus. Vad kommer du landa på om 9 veckor, om du gissar?
Ps, det är trevligare med en hård +45-arm, än en stor +50-klubba.
12 april, 2012 at 21:15 #202736Anonym anvandareMemberTack, du det behövs i dietnojjan haha. Jag vet faktiskt inte eftersom jag aldrig tömt eller testat gå ner så lågt i procent. Ligger på 93.5kg med 7% nu så vad som händer efter tömning osv vet jag inte. 80-kgs kille blir jag nog inte men sen är jag en dvärg med. Endast 172 cm i dagsljus och medvind med höga tankar.
Haft 52.5 som störst på armarna vad de mäter nu vet jag faktiskt inte men över 50 är de inte. Mest nöjd är jag över midjemåttet som ligger strax över 80cm så nu ska jag bara få upp benen så dom har samma mått hehe.
Hur som helst ska det bli kul att tävla och se om det man gjort i gymmet de senaste åren varit till någon nytta. Samtidigt så ser jag det som ett genrep för att få bedömning från dommare så man vet vad nästkommande år har för prioriteringsschema väntandes åt mig.
Rygg idag. Blev ett bra pass med hög intensitet som kunde slutat olyckligt. Drog av latsdragens vajer (kopplingen) och stången for ner med en rejäl smäll i magen och korsryggen fick sig en knäck. Fort kom båda ägarna och var väldigt hjälpsamma så jag kunde snabbt glömma skiten och gå vidare i passet. Låg ett tag och kände mest av korsryggen men det lär väl bli värre imorgon har jag en känsla av.
Sittande rodd, Latsdrag, chins, stångrodd, hantelrodd, smalt drag uppifrån och pullovers i maskin blevvad som kördes idag. 3 uppvärmningsset på rodden först sen 1 uppvärmning för varje övning för att sedan köra 3 arbetsset. Slut och fästmön står och lagar mat åt en. Snäll är det lilla livet och stöttar bra.
Käka och sova nu då. Filmer och bilder försvann helt från tankarna pga den lilla smärre händelsen på gymmet.
12 april, 2012 at 21:27 #202737Anonym anvandareMemberJa jädrar, mycket massa på dom där 172 centimetrarna!
Men du, har du ett gym i vardagsrummet?
13 april, 2012 at 10:03 #202738Anonym anvandareMemberHaha… Nej inget gym i vardagsrummet
lidens friskvård som pyntar fint om du undrar över bilden. Hade dätemot ett gym med allt vad det innebär i källaren förr.13 april, 2012 at 22:44 #202739Anonym anvandareMemberAxlar idag… Börjad med pressar i smithen där jag gjorde ett par 6or + ett par forced som bäst på 130kg. Börjar ana att styrkan sviker mig mer och det går tyngre och tyngre i setten. Fortsatten med hantellyft framåt sedan sittande sidolyft. Efter det omvänt pecdeck och till sist framåtad hantellyft för baksidan. Imorgon blir en dietdag som alla men får äta en hel del mer kolhydrater vilket kommer göra gott.
14 april, 2012 at 09:34 #202740Anonym anvandareMemberInget gym idag istället blir det ett par kvartar på crosstrainern i kväll. Kör 12h pass på jobbet så hinner inte med mer än det under helgerna. Under helgerna kör jag det gamla dietschemat och det ger en hel del mer mat så man återhämtar sig bra efter veckan.
Börjar bli mer vaskulär och på måndag har jag mätning igen för att stämma av. Bara hoppas detgår ra.
14 april, 2012 at 09:40 #202741Anonym anvandareMemberfin fint det!!!……..
15 april, 2012 at 23:11 #202742Anonym anvandareMemberDagsformen…
Blir ett pass i skogen med såget imorgon. Gör bra för späcket.
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6285]16 april, 2012 at 21:34 #202743Anonym anvandareMemberGött att gå i skogen idag. Blir hela veckan min sjutton vad kroppen inte gillade det. Känns att man ligger lågt i kosten. Var på väg att somna på hemvägen. Laddade om och körde ett armpass i alingsås.
Smalbänk, frenchpress och cable med omvänt grepp för tricepse.
Zcurl, sittande hantelcurl och enhand rep för biceps.Avslutade med att alternera mellan triceps och biceps i maskin. Körde tre set sen var armarna slut.
Ett snack med coachen och ett enkelt konstatetande att jag ligger bra i fas just nu. Ökar kardion och minskar kolhydrater ytterligare. Skogen hela veckan så kroppen kommer få få visa vad den duger till.Kl ställd på 05:20 för morgonpromenad. 9 veckor kvar.
16 april, 2012 at 22:15 #202744Anonym anvandareMemberdu kämpar på du!!!!….
bra där,att få veta å lära känna sin kropp utan å innan.det är det inte många som gör.i det vardagliga livet.även det psykiska arbetet.som är den jobbiga biten ,det också.alla hjärnspöken å så…..
kommer ihåg när jag gjorde en deff,för många herrans år sedan,hujedamej,vad jobbigt det var.psykiskt alltså.men man får en ordentlig genom gång med sig själv i alla fall……
kämpa på nu,stå ut!!!!…..belöningen kommer!!!……
17 april, 2012 at 06:09 #202745Anonym anvandareMemberHåller med dig.. Själv blir jag lite innåt och tyst känner jag. Vill mest bara vara ifred nu fram till tövlingsdag och få göra min grej. 2-3kg max att ta bort till enligt coach och 9 veckor kvar. Man könner sig fetast i världen och man är övertygad om att alla andra ligger före och är bättre. Men det är en drivkraft och får upp en kl 05:00 för att gå innan jobbet. Kommer bli kul det här
ett benpass ikväll… Bra köra järnet.
16 maj, 2012 at 08:11 #202746Anonym anvandareMemberFullt ös medvetslös… Blir ett fullspäckat år ser det ut som. En hel del tävlingar och det är ju roligt, var prat om att hoppa den 16 juni och gå på de tre andra men jag kör fullt för att se hur kroppen reagerar nu sista tiden och skaffa erfarenhet. Hela detta året får ses som ett startskott. Jobba hårt på bristerna och jag vet vilka dom är så bara att prioritera och dela upp passen för att jämna ut det som ska jämnas ut.
Som om det inte vore nog med det så rullar det på som det ska karriärsmässigt och privat så just nu är jag en hungrig men rätt lycklig man. Några veckor kvar nu.
20 maj, 2012 at 13:03 #202747Anonym anvandareMemberFörsov mig lite imorse… Kroppen börjar bli seg och det mesta är trögare än vanligt. Inte många veckor kvar nu så bara hålla i. Kul ska det bli och verkar bli många bra tävlande så bara göra sitt bästa fram tills tävlingsdag och se vart det slutar. Genrep inför resten av året och se hur kroppen svarar sista veckorna på kost och kardio. Ta lärdom av det till nästa tävling.
20 maj, 2012 at 20:10 #202748Anonym anvandareMemberKört rygg ikväll. Känns bra och formen känns ok. Som jag skrev tidigare blir ahlströmmer ett genrep inför resten av året för att se hur man ser ut osv. Kanske inte då formen ska vara som bäst men ska bli kul.Gjort 50 timmar på 4 dagar i jobbet så imorgon blir det inte att gå upp föra halv åtta. Förtjänar lite sovmorgon. Lite kolhydrater just nu men fått det höjt från och med nästa vecka så ska bli skönt att få äta lite igen.
Ben imorgon. Bästa muskelgruppen helt klart, trött som fan efteråt och känns att man gjort något.
Dagens pass bestod utav Sittande rodd, latsdrag, sittande rodd med brett grepp, chins, ryggresningar. Kort vila mellan setten och bra drag i passet.
23 maj, 2012 at 14:53 #202749Anonym anvandareMember[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=992&pictureid=6352]En bild på formen i måndags. Fick kolhydraterna höjda då jag sjunkt ihop lite så nu är det bara köra på och fortsätta med kardion. Känner mig redan piggare. Pressat väldigt lågt de sista veckorna på maten.
Ett pass ikväll sen slänga sig framför tvn med någon byggarfilm då gumman jobbar kväll. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.