- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 april, 2011 at 21:32 #382537Anonym anvandareMember
Hej alla glada!
Inledning/Träningsbakgrund:
Rasmus heter jag och är en kille på 20 år (1990) som bor i Marbella, Spanien. Har vart här i ca 8 månader och skall stanna minst till hösten 2012.
Började träna i början av 2009 och körde hela året ut och fram till februari 2010 där problemen började. Har alltid vartit jättesmal och spinkig hela min uppväxt och vägde 52kg när jag började träna och ca 68 när jag slutade. Men vad vare då som fick mig att sluta?
Först och främst så var det inte frivilligt, min blindtarm sprack och jag fick åka in på akut operation. Tyvärr kom jag in väldigt sent och infektionen hade spritt sig i en stor del av buken, vilket ledde till diverse efter komplikationer under förra året. Fick lägga träning och kost åt sidan och har därför gått ner till 59kg och tappat det mesta vad gäller styrka och volym.
Nu är jag i alla fall fullt frisk och tillbaka på spelplanen! Gick i onsdags och köpte mig ett gymkort på ett riktigt bra gym jag hittade i närheten, ganska motiverande oxå då merparten av de som tränar där är riktigt stora.
Träningsschema:
Detta kommer ändras endel med tiden men i princip kommer jag börja med en simpel 2-split och utgå därifrån.
Dag 1: Bröst, Biceps, Ben
Dag 2: Rygg, Triceps, AxlarSiktar på att köra 4 dagar i veckan så kroppen körs igenom två gånger. Mage och underarmar kommer läggas in där det passar. Kommer när jag har möjlighet att köra med passare för forced reps för at få ut det mesta av passen.
Kost:
Kommer försöka ligga på ett hyffsat överskott nu för att få tillbaka lite gamla muskler. Tänker inte spå om här hur mycket jag ska få i mig eller inte men det kommer synas i mina uppdateringar vad jag stoppar i mig så tar vi det därifrån. Kommer bli mycket enkel mat för det mesta, kyckling/tonfisk + ris är standard måltiden.
Tillskott:
Gainer
Kreatin
BCAAMål:
Har inga direkta mål med träningen, är jätteglad att jag kommit igång igen för trivs som fisken i vattnet när jag är på gymmet och är endast ute efter en snygg respektabel kropp jag kan gå runt med i solen med gott självförtroende
Stats:
Längd: 175cm
Vikt: 59kgPB bänk: 85kg x 1
PB mark: 130kg x 1Övrigt:
Kommer kämpa som fan för att snabbt få tillbaka lite av den gamla kropp jag hade, inte för att den var något att skryta med men ni förstår.
Kommer säkert ibland slänga in nån text eller bild om något annat trams som händer här nere som inte hör till träning att göra men vi får se vad det blir.Skänker några bilder från startdagen här under (tanig pojke).
Nu kör vi, skål!:drinks:
17 april, 2011 at 21:32 #61002Anonym anvandareMember17 april, 2011 at 23:37 #382538Anonym anvandareMemberI morgon kommer första gympasset vilket kommer bestå utav: Rygg, Triceps och Axlar.
Förvänta er dock inget annan än mes vikter, vill ta det lite lugnt nu första veckan oxå och se hur kroppen reagerar och vart jag ligger styrkemässigt men sen kommer det köras på för fullt med förhoppningsvis snabba ökningar
Köpte förövrigt en HTC Hero idag då jag tappat bort min iPhone 3g på fyllan, måste säga att det var helt klart rätt val att överge Apple och välja Android. Långt fler möjligheter och slipper vara låst till iTunes osv, samt iPhone 3g´s kamera var inte ens användbar… 4an har ju fått en förbättring dock.18 april, 2011 at 00:28 #382539Anonym anvandareMemberHeeey, du påminner lite om Niklas Sjöö! Det var allt jag ville säga, over and out! Lycka till med träningen i Spanien…
18 april, 2011 at 00:37 #382540Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Heeey, du påminner lite om Niklas Sjöö! Det var allt jag ville säga, over and out! Lycka till med träningen i Spanien…Haha, jo men kroppsformen är väl rätt så lik faktiskt så det har du väl rätt i om det var så du menade :p
Tack!
18 april, 2011 at 09:38 #382541Anonym anvandareMemberCoolt! Kommer absolut följas, vad fick dig att åka till Spanien?
18 april, 2011 at 12:41 #382542Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Coolt! Kommer absolut följas, vad fick dig att åka till Spanien?Pappa var trött på Sverige och vill flytta utomlands, så bestämde vi oss för just Marbella då stället har europas bästa vinterklimat. Hade vi fått välja fritt hade ju Florida, Usa varit valet men är lite knepigt med greencard o så.
Ska kolla in din blogg oxå, har för mig att jag sett den förut och minns dig som en härlig grabb med skön form!
18 april, 2011 at 13:12 #382543Anonym anvandareMemberMåste va gött att kunna träna igen! Råkade ut för typ samma sak som dig så fick operera bort blindtarmen, dock fick jag ingen infektion så jag var tillbaka relativt snabbt Men jag tror man bygger bättre utan blindtarm Kör hårt, kikar in här ibland
18 april, 2011 at 16:25 #382544Anonym anvandareMemberKör hårt och alltid kul med lite annat än bara träning. Har själv jobbat i Magaluf och vet hur det kan vara att träna där….Inte alltid protein i drinkarna!
18 april, 2011 at 18:19 #382545Anonym anvandareMemberKalle Korpela wrote:Måste va gött att kunna träna igen! Råkade ut för typ samma sak som dig så fick operera bort blindtarmen, dock fick jag ingen infektion så jag var tillbaka relativt snabbt Men jag tror man bygger bättre utan blindtarm Kör hårt, kikar in här iblandJo det är himla skönt att vara igång igen, har saknat det som fan! Din teori låter lovande
biffen669 wrote:Kör hårt och alltid kul med lite annat än bara träning. Har själv jobbat i Magaluf och vet hur det kan vara att träna där….Inte alltid protein i drinkarna!Åh fan, jo det stämmer ju det där med drinkarna hehe
Men ska försöka att minska på alkoholen och öka på proteinet! Men kommer inte sitta inne och vägra utgång för det, jag ska må bra o då är det helheten som räknas och inte bara träningen.Nu drar jag strax iväg för ett pass tillsammans med min bror som är och hälsar på, update när jag kommer hem igen!
Peace!
18 april, 2011 at 21:55 #382546Anonym anvandareMemberHinner inte skriva ner passet nu men gör det senare eller i morgon.
Men det gick i alla fall hyffsat, är ju lite vilsen på gymmet än så länge och vissa övningar är första gången sen nystarten så tar det lite lugntBjuder på en bild på dagsformen och en på gymkärran!
19 april, 2011 at 01:29 #382547Anonym anvandareMemberVikter på hantlar och stänger är utan själva stången.
Frenchpress ez stång
Stång x 15
10kg x 15
10kg x 10
15kg x 11 (2 forced)
15kg x 5 (2 forced)Övning X ( Står med ett knä på bänken, överarmen parallell med överkroppen och vikten förs uppåt)
5kg x 10
10kg x 15
10kg x 15
10kg x 13Pushdowns rak stång
20kg x 8
15kg x 15
15kg x 12Latsdrag (bakom nacke)
35kg x 10
50kg x 9
50kg x 6
40kg x 12Övning Z (Står med knä på bänk och lyfter hantel)
7,5kg x 15
15kg x 15
15kg x 15Rodd med smalt grepp
30kg x 20
50kg x 12
40kg x 15Axelpress maskin (vikt per sida, frivikts maskin)
5kg x 20
10kg x 15
15kg x 6
10kg x 10Sidolyft hantel
4kg x 20
4kg x 15
4kg x 15Ja som ni ser är det riktigt larviga vikter, men ja tar det lugnt nu de första passen. Sen kommer det att ökas i snabb takt!
Ni kan gärna ge mig namn på övning X och Z btw, annars letar jag up det senare. Nu är det dags för sängen… :sleepy:
19 april, 2011 at 09:53 #382548Anonym anvandareMemberKan övning-x vara hantelrodd?
19 april, 2011 at 09:56 #382549Anonym anvandareMemberEira wrote:Kan övning-x vara hantelrodd?Jag var nog lite otydlig, övning Z är nog hantelrodd.
Övning X är en triceps övning där vikten förs upp så att även underarmen kommer parallellt med överkroppen :p19 april, 2011 at 09:57 #382550Anonym anvandareMemberAha, kickbacks
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.