En 91:a under uppbyggnad

Home Forums Dagböcker En 91:a under uppbyggnad

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 93 total)
  • Author

Tjena Body-medlemmar! Dennis heter jag och är 17 år. Tränat seriöst sen Juni ’08. Har varit lite dum och stressat lite smått i början vilket känns onödigt nu efter att ha läst på lite så därför tar jag det lite lugnare nu och inga jätte stora vikter, men tillräckligt för mig och min träning!

Träning

Jag kör just nu en halvkroppssplit 4 gånger i veckan som jag delar upp så här:

Bröst/Triceps/Axlar
    Rygg/Ben (+ vader)/Biceps

Mage körs på olika pass.. När jag känner att den har vilat tillräckligt länge.

Längd: 200cm
    Kroppsvikt nu 10/12-08: 104kg
    Vid träningsstart Juni ’08: 89kg

Nuvarande Stats:

Bänkpress: 1*1, 85kg
    Marklyft: 1*1, 115kg
    Frontböj: 1*10, 50kg

Frontböj känns bättre än vanlig Knäböj så därför körs den.. Böj har alltid varit min svagaste del, men jag tar det lugnt och försöker bygga upp bra teknik i samtliga övningar samt bra bålstyrka.

Målet med träningen är främst att ha kul, men även att bygga styrka och få lite volym (:pop:). Planer på tävling känns inte alltför aktuella just nu, kanske om några/någet år, då man hunnit växa lite överrallt.

Ska mönstra någongång under ’09, ska göra allt för att få komma in i lumpen och efter det möjligtvis söka SMO!

Så följ mig och hjälp mig med min väg uppåt! :)
    (eventuella skrivfel/misstag bjuder jag på)

Kan inviga journalen med en ”gammal” jämförelse bild och dagens Rygg/Ben/Biceps Pass!

[img=http://i124.photobucket.com/albums/p2/Leatherskin/transnov.jpg]Ben/Rygg/Bic/Vad + mage Raka Mark

3*10, 50kg

Sakta och mycket fokus på att hålla ryggen rak.. Tog rejält i baksida lår

Stångrodd

3*10, 50kg (100% strikta)

Frontböj

3*10, 40kg

Benpress

3*10, 70kg (Liggande benpress.. första gången.. mysko sak :/)

Övrigt Rygg: Latsdrag (2*10 70kg, 1*10 65kg) Rygglyft 2×10, 15kg.
    Ben: Lårcurl (ett ben i taget, 3*8 30kg) Sittande & Stående Vadpress.
    Biceps: Enhandsdrag i CC (övre trissan) + Sittande curl med EZ-stång + 3 set sittande hantelcurls. 10 reps i samtliga bicepsövningar.
    Baksida axlar: Dubbeldrag i CC (övre trissan)
    Lite Bål för mage.

ska bli intressant att följa! redan gjort framsteg =)

Kul att du tycker det, Derby! :) Jo, lite framsteg har jag gjort!

Dagens pass
    Tid: ca 1 timme + –

Bröst

Hantelpress, 3×10, 20kg
    Cablecross, 3×10 27,5kg
    Gymleco bröstmaskin (Press snett uppåt), 3×10, 15kg på varje sida
    Lutande bänk i Smith, 3×8, 50kg

Tricep

Drag bakom nacken med Rep, 3×8, 35kg
    Pushdowns, 3×10, 45kg

Axlar

Axelpress, 3×10, 16kg
    Lyft åt sidan i kabel, 3×10, 7,5kg (Båda händerna, en åt gången)
    Rotatorkuff, inåt / utåt

Kommentar: Ett lättare pass idag.. Jag vill ta det lugnt nu tills jag har tränat några månader till innan jag kör tyngre.. Visst, jag kommer att ändra vikterna lite kanske men ändå inte så jätte mycket!

Galen pump i triceps idag iaf… så underbart skönt :D

5g Kreatin efter träning. Nästa pass kommer på Söndag troligtvis!

Har hänt lite ser man på bilderna trots den korta tiden. Fortsätt kämpa på.

Gustaf Lindberg wrote:
    Har hänt lite ser man på bilderna trots den korta tiden. Fortsätt kämpa på.

Japp! Och större skillnader ska det bli! :) :up:

Nyss blev det en middag på ca 400-450g köttfärs och 5 normalstora potatisar.. Mumsigt!

Idag uteblev träningen då jag känner mig väldigt trött, seg och lite känsla i halsen. Men, har ont i ett parti nära halsen, ett litet sår som ligger och spökar.. Så jag tror att det är Där jag har ont och inte i halsen! Vi får se imorgon! :)

Idag blev det skridskor med skolan i ca 1 timme 20 min ^^.. Mycket friåkning och hockey-spelande :D riktig roligt, men faen vad ont jag får i fötterna :P
    Har också svårt för att stanna xD

Den wrote:
    Idag blev det skridskor med skolan i ca 1 timme 20 min ^^.. Mycket friåkning och hockey-spelande :D riktig roligt, men faen vad ont jag får i fötterna :P
    Har också svårt för att stanna xD

Smack in i sargen brukar vara ett bra satt att fa stopp pa sig sjalv om man inte kan stanna :p Haha!

JohannaL wrote:
    Smack in i sargen brukar vara ett bra satt att fa stopp pa sig sjalv om man inte kan stanna :p Haha!

Haha, jaa det hände ett par gånger :D Man får upp farten och sen rakt in i sargen (sp?) för att stanna ^^ Respekt till alla konståkare! ;)

bra förändring på bilderna :emo-thumb

Den wrote:
    Haha, jaa det hände ett par gånger :D Man får upp farten och sen rakt in i sargen (sp?) för att stanna ^^ Respekt till alla konståkare! ;)

Ja fan dom ar helt otroliga! Jag skulle ju sla ihjal mig ganska fort!
    Har provat pa det med hockeyutrustning pa, men det gjorde anda ont pa arslet! Hahah :D

_Toobbe wrote:
    bra förändring på bilderna :emo-thumb

Tack Tobbe! :)

JohannaL wrote:
    Ja fan dom ar helt otroliga! Jag skulle ju sla ihjal mig ganska fort!
    Har provat pa det med hockeyutrustning pa, men det gjorde anda ont pa arslet! Hahah :D

Haha typ ja! Speciellt när de åker och håller sin partner med en arm uppe i luften =O På en fot!! ;)
    Haha, jag och en kompis tänkte ta några kuddar och lägga under tröjorna ;D

Idag blir det ingen träning tyvärr, men imorrn så får vi se! Hoppas allt känns bra då, för nu har jag laddat mp3’n med underbar musik och är redo :D

Dagens pass
    Tid: ca 1 timme + –

Bröst

Hantelpress,21kgx12,11,10. 1k ökning ! ;) det går framåt
    Cablecross, 3×10 27,5kg
    Gymleco bröstmaskin (Press snett uppåt), 2×10, 15kg på varje sida
    Lutande bänk i Smith, 2×8, 50kg

Tricep

Drag bakom nacken med Rep, 3×10, 30kg
    Pushdowns, 3×10, 42,5kg

Axlar

Axelpress, 2×10 1×8, 14kg. Försökte köra så strikt som möjligt
    Lyft åt sidan (Hantlar) 3×10, 5kg i varje hand (båda samtidigt)
    Drag till hakan, Vet inte om jag körde 2×10 eller 3×10, men iaf, 40kg
    Rotatorkuff, inåt / utåt

Kommentar: Fy faaaaaaaaaan vilken pump jag får i de muskelgrupper jag tränar :D Om det är kreatinet eller något annat vet jag inte, men det är helt sjukt :P
    Tummen upp!

Var skönt att träna efter ett litet uppehåll.. Har köpt nya hörlurar och laddat mp3n med DM, så nu är jag redo! ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 93 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.