En bajares kamp

Home Forums Dagböcker En bajares kamp

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Ja då var det dags för mig då att starta en liten dagbok/blogg/journal vad man nu ska name it.

18 år, 177 cm, 75 kilo.
    Kommer lägga upp mått inom en snar framtid. Har jäkligt dåligt med kamera men ska försöka få upp bilder för att få till lite före och efter.

Målet med detta jippo är väl dels att hålla bra koll på mig själv och samtidigt få lite motivation förhoppningsvis.

Mitt mål är väl att utveckla min kropp så mycket som möjligt, får helt enkelt se vart det leder.

Har haft problem med bena efter flera års basketspel så ska försöka att verkligen ta tag med dem på gymmet nu efter all rehab träning.

Har väl gymmat sen 4 år tillbaka till och från med långa uppehåll och väldigt halvdant stundtals. Sista 4 månaderna har väl varit det mest seriösa och vill nu bygga vidare på det.
    Försöker ordna upp kosten också så man får i sig den rätta skiten så att säga.

Ska även försöka lägga in så mycket cardio som möjligt nu fram till sommaren också för att förbränna fett så mycket som möjligt.
    Har inte någon direkt vecko planering för passen, ex kör inte alltid triceps/Axlar på varje onsdag utan tar det som det kommer, utan att för den delen slarva eller inte köra varje pass.

Så får väl försöka sova nu, söndagen kommer bli en del cardio och sen köra axlar och mage.

uppe allt för tidigt.
    Ska käka lite frukost nu, får bli makrill i tomatsås på lite hårt bröd och två köttbitar från igår. Blir en shaker till det skulle jag tro, kör på Shapy Whey Protein, har väl en 10 portioner kvar sen blir det Whey 80. Får se hur övergången blir, ska väl inte vara några problem.

Ska döma två basketmatcher idag så blir att jäkla springande, bra intervall träning. Sen cykla fram och tillbaka alá 30 min sammanlagt.

Sen blir det att pumpa axlar ikväll, fått bra pump sista träningarna hoppas det håller i sig.

Hemmapremiär imorn, utan öl, i hälsans namn.

ja då ska man väl uppdatera detta igen.

Dömde två basketmatcher idag, tämligen krävande på konditionen (I alla fall psyket) småbarns föräldrar borde inte få gå och se sina egna barn spela. Fan hade dessa personer vistat på söderstadion hade de inkompitenta vakterna gått barsärkargång med batongerna.:frust:

Hade svårt att få upp pump på axlarna idag, körde lite halvt kasst idag.

Blev lite blandade vikter med ganska många set och rep. Hann inte iväg till gymmet så fick köra hemma med hantlarna och vikterna man lyckats skramla ihop dessa år. Har även träningsvärk efter mitt lätta bröstpass i går, många rep och lätta vikter ger ett sug i bröstet dagen efter.

Dagens pass med axlar (Blir mage och ländrygg om någon timme)
    Hantellyft sidan
    3 set x 10 rep – 10 kilos hantlar
    3 x 10 – 12 kg
    2 x 10 – 15 kg
    1 x 25 – 6 kg, försökte köra slut så mycket som det gick på axlarna fick skit dålig kontakt

Hantellyft framåt

5 x 10 – 8 Kg hantlar
    3 x 8 – 12 kg

Hantellyft uppåt
    1 x 10 – 10 kilo hantel
    5 x 10 – 15 kg

Hade inte alls en bra träning, svårt med träningsvärk i kroppen på lite olika ställen på överkroppen. Men känner mig faktiskt tämligen färdig i axlarna efter detta pass.

Återkommer med dagens kost och kvällspasset med bålen. Ska även lägga upp bilder på en nyvaken bajare.

hm min externa hårddisk strular som fan, ska försöka föra över bildern från mac till denna dator. Men man måste tydligen vara bill gates för att kunna lägga in bilder på en extern hårddisk. Saknar disketterna.

Dagens kost edit:
    Lunch
    150 gram makrill med pasta och massvis med majs.
    Shaker.

Mellanmål efter träning:
    Shake/banan

Har lite tonfisk till kvällsmat och en till shaker skulle jag tro.

Väldigt svag nedre rygg och bålen, det jag är allra mest svag i. Men allt behöver såklart förbättras otroligt mycket.
    någon med bra bål övningar lämna gärna

Jag som trodde de enda folk väntade på var att få hålla lite koll på en bajare som varken röker grönt eller snortar vitt..

nånting?

Blev lite majs och tonfisk till kvällsmat och ett äpple!

ja då sitter man här igen på nattkvisten, är en nattmänniska utan dess like.

Jag har varit tjock/småknubbig/lite rund i kroppen/Babyhull allt som finns har jag haft.
    Och de tankarna sitter kvar fortfarande vet inte riktigt hur jag själv uppfattas.
    Kontentan är iaf borde jag hålla igen på kosten lite eller bulka på järnet? Vill dock inte få en allt för stor mage, högstadie minnen all over again.

Eller ska jag bara fortsätta äta bra och nyttigt? Med lite lyx nån lördag då och då, eftersom jag bara skriver till mig själv här så kanske jag till och med kommer svara mig själv med ett inlägg imorn bitti innan morgonpromenadan.

ännu en dag som man försovit sig från skolan, då missar man lunchen i skolan. Gratis käk är alltid trevligt, ne men får smälla i mig morsans lasagne, med lite tonfisk och en shaker på sidan.

Sen bär det av till nya gymmet idag ska köra på Powergym två månader framöver.

Blir tungt bröstpass (Behövs) idag och biceps. Hoppas på bra pump idag fan, Bicepsen har jag lyckats få träningsvärk i två veckor i rad, inte till det vanliga.
    Hoppas det köttas bra på i bröstet, behövs en hel del krut där.
    Övningar/set/rep/tips allt ge mig ge mig!

Sen bär det av till vackra södermalm för lite premiärmarsch med lite rök och pyro, Galet cardio pass att vara aktiv supporter. Stå och hoppa i 90 minuter och skrika. Plus att det blir utan bärs, känns konstigt att inte bärsa på fotboll.
    edit senare

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.