En brottares journal

Home Forums Dagböcker En brottares journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 105 total)
  • Author

Riktigt kul med brottar journal, har alltid tyckt om kontakt sporter av alla de slag, lycka till!

Flotet wrote:
    Riktigt kul med brottar journal, har alltid tyckt om kontakt sporter av alla de slag, lycka till!

Tack så mycket Flotet! :)

Blev nyss klar med lite av sakerna som ska flyttas här ifrån och jag kan ju säga att det inte har varit en dans på rosor. Det får mig att tänka på alla dom som arbetar med flytt som yrke, inget skojjsigt enligt min åsikt. Jag mår lite dåligt i magen känns det som och är ganska trött. Vet inte om jag börjar bli sjuk eller om det bara är idag men ett varmt bad ska tas ialla fall.

Sitter och funderar på om jag ska lägga ner de mesta av gym träningen och verkligen kötta på med brottningspass tills SM, alltså köra brottning måndag, tisdag, onsdag och kanske torsdag eller vila torsdag och köra på fredagen. Jag är inte riktigt säker men det återstå att se vad jag ska göra, behöver verkligen pusha mig själv om jag ska ha en stor chans på junior SM.

Nu har jag inte sysslat med just brottning på någon nivå högre än träning med kompisar men de andra kontakt sporter jag sysslat med har det alltid varit basövningarna som gällde, för dig så borde det väl vara, marklyft, knäböj, militärpressar etc.
    Men så här innan tävling bör du kanske få in mer teknik och explosivitets träning.

Flotet wrote:
    Nu har jag inte sysslat med just brottning på någon nivå högre än träning med kompisar men de andra kontakt sporter jag sysslat med har det alltid varit basövningarna som gällde, för dig så borde det väl vara, marklyft, knäböj, militärpressar etc.
    Men så här innan tävling bör du kanske få in mer teknik och explosivitets träning.

Jappz, knäböj, marklyft, frivändningar och diverse explosiva övningar är alltid bra att köra på gymmet. Mjölksyre övningar är också kanon, det innebär ungefär att man kör åtta till tio styrkeövningar så går man först till tio, sen åtta, sen sex alltså neråt. Efter det ska man gå upp till tio igen. Men jag tror att det behövs mer brottning i kroppen och då får man väll variera vecka till vecka hur man ska köra.

Idag blir det en godis och film/dokumentär vilket ska bli mycket trevligt. Hade tänkt se ”Sea Monsters” som BBC har gjort, mycket spännande :up:

Kul att se en träningsjournal från en brottare! Ska följas!

Submissionwrestler wrote:
    Kul att se en träningsjournal från en brottare! Ska följas!

Tack så mycket! Dock nu blir det en god gyros pizza!

Idag var det yttligare ett brottningpass och det så ut såhär:

*Uppvärmning fotboll ca tio – trettio minuter

*Lite egen uppvärmning tio minuter

*Då var det dags för ”gubbe” som det heter och det innebär att man är en grupp bestående på oftast tre killar som vi var i vår grupp och en av oss står inne och möter de andra vars 2 X 20 sekunder fullt ös träarmar per gubbe.

*Partär dags och här skulle vi går ihopa 2o2 och jobba på olika sätt att få en så tight rullningskoppling som möjligt för att sedan få en två poängare.
    (Här var det en hel del olika sätt att arbeta på som vi tränade)

*Partär matcher tjugo till trettio sekunder arbete max. 4 X 30 matcher med olika killar.

*Sen gick vi ihopa i gruppen som vi var i moment tre och då skulle vi arbeta i både lugn takt och med motstånd på våra lyft från clinch ställning.

*Sista övningen för dagen blev att två och två köra teknik tillsammans i tio minuter.

Zuper! :up:

Hallå Lillen. Det var tydligen dax för dig att starta en journal här med. Kör hårt:up:

_Rocky_ wrote:
    Hallå Lillen. Det var tydligen dax för dig att starta en journal här med. Kör hårt:up:

Hänger du här :) Kul att se att du är här ialla fall! Tack så mycket!

Mickaz wrote:
    Hänger du här :) Kul att se att du är här ialla fall! Tack så mycket!

Har hängt här ett tag nu. Ska kolla så att du sköter din träning.

Idag blir det ett brottningspass, uppdaterar sen ikväll hur det gick :)

Brottningspasset igår summerar kort:

* Egen uppvärmning.

* Uppvärmning med olika övningar.

* Jobba på handleder, först uppvärmning kanske i en femton – tjugo minuter sen var det med motstånd.

* Clinch lyft teknik.

* Clinch försvar snurr och lite olika andra sätt att försvara sig på.

* Clinch försvar snurr och fastna, sen lyfta sig rakt upp mot motståndaren och komma på ryggen.

* Efter det körde vi lite partär teknik. Lite olika sätt att hålla motståndaren nere när man leder i matchen.

*Egen teknik tio till femton minuter.

Så såg passet ut! :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 105 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.