En brottares journal

Home Forums Dagböcker En brottares journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 105 total)
  • Author

Tjena alla läsare, jag har uppdaterat alldeles för sällan nu den senaste tiden men det blir ändring på det. Denna veckan har det blivit tre brottningspass och ett styrkepass, har dragit på mig en liten förskylning och jag hoppas att den försvinner i slutet av veckan.

Nu är det snart bara en vecka kvar tills det är JSM och jag är stenladdad men kanske inte på den toppnivå som jag hade kunnat vara om jag kört så här seriöst och lite hårdare i en och en halv månad eller två. På måndag drar vi som ska på JSM och några seniorer till Danmark för att träna med en dansk klubb som har flera danska landslagsmän(skulle även vara norrmän där med vad jag hört) vilket ska bli spännande.

Då var det ett träningspass igår som gällde och det skulle bli väldigt spännande. Vi tränade i Danmarks brottningslandslags egna lokal, väldigt fin och givande. På plats var ett par snubbar av oss, danska landslaget och norska landslaget.

Träningen:

*Egen uppvärmning femton – tjugo minuter.

*Tre stycken åtta minuters matcher

*Två stycken sex minuters matcher

*En styck fyra minuters match.

*Joggning i varierande tempo från normalt till snabbt i femton till tjugo minuter.

Så såg passet ut på ett ungefär, både hårt och svettigt :)

asd

Det blev ett junior SM brons i 74 kgs klassen vilket jag faktiskt inte är så nöjjd med pga av att jag förlora en match som jag borde vunnit på domarbeslut och ett litet slarv. Det kommer snart en stor tävling i Göteborg som jag hoppas att jag ska ta mig till final i och sen får vi se hur det går där.

Här är bilder på träningspasset vi hade med landslagskillarna från Norge och Danmark i Danmarks egna träningslokal för landslaget. [http://www.brydning.dk/GALLERI/Farum%20uge%2013.aspx]

Fan har helt missat att det finns en brottarjournal…det är hardcore om något8)

Grattis till bronset – även om du inte var helt nöjd;)

Grattis till bronset

Andreas Guiance wrote:
    Fan har helt missat att det finns en brottarjournal…det är hardcore om något8)

Grattis till bronset – även om du inte var helt nöjd;)

Tack så mycket! Jag hoppas på att det går bättre i Göteborg

Oggelit0 wrote:
    Grattis till bronset

Tack Oggelit0! =)

Vad händer idag? Ja som det ser ut nu så vet jag faktiskt inte, är lite deppig atm för det har hänt något IRL som tar väldigt hårt mig så jag hoppas det blir bättre. Det handlar om min stora kärlek, ni förstår nog resten.

Ska snart iväg till Eslöv och träna ett brottningspass, jag uppdaterar efter passet vad som hände =)

Åh, blev lite sugen på att brottas igen alltså. :)
    Ska följa denna:D

Dagens träningspass blev lite lugnt, mycket teknik i stående brottning. Svårt att skriva vad det var i passet men det var helt okej. Som sagt mycket teknik i stående brottning, hur man sätter tryck på motståndaren i olika sätt och hur man trär under sin motståndare på lättast sätt.

asd

Idag ska det bli ett brottningspass på Malmö Tigers. Brottas ofta där nere med en Armenisk brottare som har varit med i junior landslaget för Armenien förr, mycket duktig, snäll och ger mig mycket pisk =D
    Uppdaterar hur det gick senare boys and girls!

Min gullige vuffsing, är han inte söt och rolig? Dock visar han hela sitt skrev :D

[img=http://i31.tinypic.com/15xv3lv.jpg]

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 105 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.