En brottares journal

Home Forums Dagböcker En brottares journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 105 total)
  • Author

Fan vad kul att läsa om någon som brottas. själv kör jag på spårvägen i stockholm men har haft ett uppehåll nu ett litet tag. men jag hade tänkt att börja igen efter sommaren, och jag blir riktigt motiverad till att börja igen efter att ha läst din dagbok:)

Danne.v wrote:
    Fan vad kul att läsa om någon som brottas. själv kör jag på spårvägen i stockholm men har haft ett uppehåll nu ett litet tag. men jag hade tänkt att börja igen efter sommaren, och jag blir riktigt motiverad till att börja igen efter att ha läst din dagbok:)

Tack så mycket Danne! Hoppas min dagbok kan motivera dig ordentligt och Spårvägen är en bra klubb.

hur många styrke pass respektive brottnings pass kör du i veckan?

Danne.v wrote:
    hur många styrke pass respektive brottnings pass kör du i veckan?

Det blir inte så många nu som förr eftersom jag har ett arbete med konstiga arbetstider. Men när det blir brottning på seriös nivå kan de bli fyra till fem pass i veckan och styrkepass likadant. Jag varierar mycket eftersom jag älskar båda sporterna men man kan bara syssla med en haha :D

ja jag tycker det är lite jobbigt svårt att hina med båda.men nu efter sommaren hade jag tänkt börja tävla igen så då blir det mest brottning.

Danne.v wrote:
    ja jag tycker det är lite jobbigt svårt att hina med båda.men nu efter sommaren hade jag tänkt börja tävla igen så då blir det mest brottning.

Låter bra! Hoppas det går bra för dig. Är du ungdom då eller vad tävlar du som?

ungdom 85 kilos.

Idag är man ledig och då blir det en färd till gymmet lite senare! Det ska bli rygg och…. hmm jag vet inte riktigt enu men funderar på kanske bakrelår eller vader med mage. Önska mig lycka till :)

Det blev bröst/triceps istället! Skriver inte vikterna idag för jag kommer inte riktigt ihåg :)

Bröst

*Bänkpress* 3 set
    *Sned bänk hantlar* 3 set
    *Sned bänk smith* 3 set
    *cablecross* 3 set

Triceps

*Hantel bakom huvudet* 3 set
    *Pushdowns* 3 set
    *Kickback* 3 set
    *Dips* 3 set

Imorgon väntar rygg och då ska det köttas ;)

Hur länge har du brottats micke?

Blev ett bröst/triceps/vad pass igår!

Bröst

Raka hantelpressar
    Lös skivstång övre bröst
    Smith-maskin övre bröst
    Peck-deck maskin

Triceps

Pushdowns REP
    Omvändt grepp för inre triceps i cable
    Kickbacks

Vader

Stående vadpress
    Någon sittande övning för vader, inte sittande vadpress utan någon annan.

REPS/SETS kan variera mycket, jag är ingen som går efter någon princip utan jag kör mitt eget race :)

Danne.v wrote:
    Hur länge har du brottats micke?

Vet ej riktigt, kanske åtta till nio år.

Idag blev det rygg/biceps

Rygg

Sittande kabelrodd med omvändt grepp
    Latsdrag med V-handtag
    Hantelrodd
    Skivstångsrodd superset med bellyback

Biceps

Hantelcurls
    Z-stång curls
    Cablecurls enarms
    Hammercurls

Så såg det ut. Körde inte så tungt idag eftersom jag kännde mig inte 110% laddad att köra grymt hårt men skönt var det!

Har du lagt trikån på hyllan eller?

Danne.v wrote:
    Har du lagt trikån på hyllan eller?

Tjena Danne! Nejfan jag har bara varit allmänt slö att skriva. Men jag ska försöka börja nu igen och inte sluta.

Förtillfället är jag förskyld och vi har seriepremiär imorgon mot Klippans BK vilket ska bli kul om man kan ställa upp. Annars går träningen bra och allting flyter på, jag uppdaterar efter hand!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 105 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.