En gammal man gör så gott han kan…

Home Forums Dagböcker En gammal man gör så gott han kan…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 95 total)
  • Author

Hej igen,
    tänkte starta en träningsjournal och inte bara hänga i repan och fotodelarna ;), men kommer även att använda tråden till posta lite foton.

Har haft ett par träningsdagböcker här på body tidigare men har lagt ner dom när jag har blivit sjuk/skadad (vilket jag alltid blir) och då tappat motivationen. Men har tränat lite smått under hösten och nu varit sjuk under 2-3 veckor men nu känns det bättre så nu kör jag igång igen.

Lite snabb bakgrundsfakta:
    Född: 1976 – 32 år fyller 33 i mars
    Längd: 181
    Vikt: 89kg :(

Tränar nu alla fall 3 helkroppspass i veckan + kondition är det tänkt :whistle: enligt det här upplägget:

Pass 1:
    Marklyft
    Bänkpress
    Chins/latsdrag
    Militärpress
    Vadpress

Pass 2
    Frivändningar
    Dips
    Skivstångscurls
    Hantellyft åt sidan
    Mage

Pass 3
    Knäböj
    Stela marklyft
    Snedbänk/sned hantelpress
    Sittande rodd
    Skullcrushers/Smalbänk

Upplägg:
    Vecka 1: 2×12
    Vecka 2: 3×8
    Vecka 3: 4×5
    Vecka 4: 4×5 – här kommer jag göra allt för att öka i vikt, ev. fail som jag annars undviker

Nåt sånt, kommer att varierar lite grann men ungefär så….

Nog snackat här kommer första passet:

Tisdag 18/11

Bänkpress
    2×12@65kg

Latsdrag
    2×12@65kg

Marklyft
    2×12@100kg

Militärpress
    2×12@40kg

Vadpress – maskin
    2×12@viktmagasin 10

Fan va skoj. Ska bli intressant att följa din träning och inte bara dina foton :emo-thumb

Kul att du tittar in, som du ser är det inga imponerande vikter men får jag bara hålla mig frisk blir det här nog bra…

Jonas_G wrote:
    Kul att du tittar in, som du ser är det inga imponerande vikter men får jag bara hålla mig frisk blir det här nog bra…

Vikterna är obetydliga, det är resultatet som är det viktiga :emo-thumb

Andreaz Engström wrote:
    Vikterna är obetydliga, det är resultatet som är det viktiga :emo-thumb

Får köra på det :p

Torsdag 21/11

Försöker fortfarande ta det rätt lugnt och verkligen fokusera på utförande och kontakt. Tycker passet gick bra, förutom att jag har så jäkla kass kondition att jag blir helt färdig när jag kör frivändningar. Men det känns jäkligt skönt att komma igång igen

Frivändningar
    2×12@50kg

Dips
    3×12@kv

Bicepscurls
    2×12@30kg

Mage

Hantellyft åt sidan
    2×12@10kg

Kanske lägga in någon kort intervall som uppvärmning för att få upp flåset?

Alltid skönt att komma med bra jobbiga råd…. :D

Andreaz Engström wrote:
    Kanske lägga in någon kort intervall som uppvärmning för att få upp flåset?

Alltid skönt att komma med bra jobbiga råd…. :D

:(

Ska köra igång med konditionen till veckan, känner mig inte helt återställd efter förkylningen och jag ville inte köra igång med 5 pass första veckan…

Hur går det, har du nån idé till tävlingen i veckan?

Här är en bild som jag tog för nån månad sen på en räkmacka
    [img=http://www.grafisktforum.org/attachment.php?attachmentid=24046&d=1219434728]

Har inte hunnit gjort något med tävlingen ännu. Marcus hade ju samma ide som jag och har redan lämnat in. Har en reservplan, får se hur den blir.

Räkmackan ser sjukt god ut, skoj att vara på diet :(

Efter en helg med för mycket sprit , för mycket mat och för lite träning ska jag ta tag i träningen i veckan :o. Har bokat ett spinningpass i kväll och sen blir det styrka i morgon…

Måndag 24/11

Skönt att svettas ut allt skit man har fått i sig i helgen, var tungt men kändes skönt att röra på sig.

45 min spinning

Och idag är det en ny dag för nya träningsmöjligheter :D

Andreaz Engström wrote:
    Och idag är det en ny dag för nya träningsmöjligheter :D

Japp, sitter och laddar upp inför ett härligt helkroppspass vid 4-tiden 8). Jäkligt skönt med flextid så man kan sluta lite tidigare och åka och träna, så har man gjort bort det innan maten och sen har man hela kvällen att göra annat

Tisdag 25/11

Marklyft
    8×3@120kg

Bänkpress
    8×3@70kg

Latsdrag
    8×3@65kg

Militärpress
    8×3@45kg

Vadpress
    8×3@viktmagasin 10

Så nu har man varit och tränat, har lite lätt huvudvärk men passet gick hyfsat alla fall. Är fortfarande lite svag i nyperna och det är dom som är den svaga länken när jag kör mark, vill helst undvika dragremmar så jag kör på så här så länge…Fuskade en aning i militärpress och hjälpte till med benen så nästa pass blir det samma vikt och försöka köra lite mer strikt, samma sak blir det med latsdragen. Fortfarande pinsamt svag i bänken men lite svårt att pressa det sista när man kör själv, men det är väl bara att fortsätta att kämpa på…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 95 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.