En gammal man gör så gott han kan…

Home Forums Dagböcker En gammal man gör så gott han kan…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 95 total)
  • Author

Torsdag 13/2

Så sitter man här med nackspärr igen, blir så jävla less :frust:. Fan, jag ska inte hålla på att träna, min kropp är tydligen byggd för att ligga i soffan och äta chips. Har haft ont nacken sen jag kraschade med skidorna, eller krasch och krasch, var en lite skitvurpa som egentligen inte va nånting men ont i nacken fick jag. Hur som helst har det känts lite bättre i veckan. Var och tränade igår och det kändes rätt ok, svag men annars ok. Körde sidolyft med hantel på den oerhörda vikten av 12,5kg!!! när det högg till i brösryggen och så var det slut på det roliga. Så nu går jag runt som om jag var 70år, är stel och har en jäkla ont. Ska nu till en naprapat och förhoppningsvis får lös låsningen, men jag kunde lägga 450 spänn på något betydligt roligare.

Frivändningar
    3×8@50kg

Dips
    3×8@kv+15kg

Stångcurls
    3×8@40kg

Sidolyft
    3×8@12,5kg

Tänkte slänga upp lite bilder från förra helgen när vi var i Kittelfjäll och åkte skidor.

Måndag 16/2

Körde årets första löprunda igår, 5 km på löpband med 1 graders lutning. Körde lugnt tempo 6 min/km, blev inte så andfådd men dels tycker jag det är skittråkigt att springa på löpband och sen fick jag ont i benhinnorna. Men det är bara att kämpa på…

Peak: 152
    Ava: 145
    kcal: 384

Tisdag 17/2

Försökte ta det rätt lugn idag, har haft väldiga problem med nacke/bröstrygg. Levt på värktabletter, sovit dåligt var hos naprapat i fredags men har inte blivit helt bra än. Ska träffa en sjukgymnast på måndag som ska vara bra, får se hur han är…

Marklyft
    3×8@120kg

Bänkpress
    3×8@75kg

Latsdrag – smal grepp
    1×8@70kg
    2×8@65kg

Axelpress
    2×8@22,5kg

Onsdag 18/2

Fy fan nu börjar jag bli less på kyla, har inte varit över (läs varmare) 17 grader kallt på hela veckan. Idag var det 22 grader kallt, brukar inte gnälla över kylan men nu är tom jag lite less. Hur som helst körde jag spinning igår 45 min, var tungt men försökte göra så gott det gick.

Spinning 45 min
    36 min – effektiv tid
    Everage: 155
    Peak: 179
    Kcal: 511

Prommenad
    25 min till jobbet
    25 min från jobbet

Torsdag 19/2

Var rätt sliten, men jag släpade mig till gymmet alla fall. Gick väl helt ok, körde på ungefär samma vikter som förra gången men jag körde lite mer strikt än förra gången.

Frivändningar
    3×8@55kg

Stångcurls
    3×8@40kg

Dips
    3×8@kv + 15kg

Sidolyft
    3×8@12,5kg

Riktigt vackra bilder du! Gissa om jag blev skidåkarsugen nu.. .)

Insulinus wrote:
    Riktigt vackra bilder du! Gissa om jag blev skidåkarsugen nu.. .)

Tack!

Är också grymt sugen på att åka skidor men jag har alla fall fyrdubblat mina skiddagar från förra året, men det säger inte så mycket eftersom jag bara åkte 1 dag förra året :D

Var första gången jag fotade skidåkning med en riktigt kamera, var svårare än jag trodde. Dels så var ”modellerna” kanske inte lika bra som skidåkarna i tidningar. Lite armar som flaxar där, lite bakvikt osv. Sen var det här i början av februari och det blev mörkt rätt fort, så ljuset var inte riktigt bra. Sen hade det inte snöat på ett tag så det var svårt att hitta bra åkning. Mycket bortförklaringar, i slutändan så det mig som ”fotograf” det satt i att bilderna blev sådär. :D

Men förhoppningsvis ska det bli mer i vinter. Nu närmare senvinter/vårvinter ska vi börja gå mer på tur och då hoppas jag att det kan bli lite mer bilder. Man har oftast lite mer tid på sig när man går på tur så jag tror det ska bli bra.

Lördag 21/2

Är grymt nöjd att jag pallrade mig upp och tog mig iväg och tränade. Känns bra nu, men har fortfarande stora problem med nacke/bröstrygg och försöker ta det lugnt när jag tränar. Men har ständig värk och har knapprat alldeles för mycket värktabletter på slutet. Men som sagt ska träffa en sjukgymnast på måndag, får se vad han säger…

Sned hantelpress
    3×8@30kg

Sittande rodd
    3×8@65kg

Push-downs
    3×8@30kg

Utfall
    3×8@60kg

Tisdag 24/2

Var hos sjukgymnasten i måndags, han gav ett bra intryck och har fått lite ”kärring”övningar som jag ska göra för att stabilisera delar av ryggen. Så nu blir det lugnt med bröst- och ryggträningen ett tag framöver. Men det känns värt att ta det lite lugnare med styrketräningen ett tag nu och försöka blir bra i nacken. Kommer att försöka köra på med övningarna, lite ben och bål och köra rätt mycket kondition.

Löpning
    Tid: 30 min
    Hastighet: 5.27 min/km
    Stäcka: 5,7 km

Medel: 150
    Topp: 157
    Kcal: 398

Vi var och kollade på katt i lördags. Vi har en Devon Rex sen tidigare, som verkligen behöver en kompis. Så det blir nog köp här, inte lätt att stå emot när man har varit och kollat på dom. Här har ni några bilder, kommer att bli betydligt fler när vi väl får hem henne. Blir leverans om tre veckor.

Onsdag 25/2

Orkar inte skriva exakt hur jag tränar nu när jag kör rehab för nacken, men det blev lite armar igår, mage + rehabövningarna.

Måndag 2/3

Samma hastighet, och längd på träningspasset som förra veckan. Men tyckte det var jobbigare igår, och hade högre puls. Vet inte om jag håller på att bli förkyld. Hur som helst blir det rehabträning ikväll samt lite ben.

Morgonvikten låg på 85kg, går sakta men säkert neråt. Lever fortfarande för osunt på helgerna för att det ska vara riktigt bra, men så länge jag går ner är jag nöjd. Med tanke på att jag låg på 91-92 i julas så känns det rätt bra.

Löpning
    Tid: 30 min
    Hastighet: 5.27 min/km
    Stäcka: 5,7 km

Medel: 156
    Topp: 169
    Kcal: 435

Tisdag 4/3

Rehabövningar + mage

Onsdag 5/3

Spinning
    Tid: 45 min – 36 effektiv tid
    Averege: 152
    Peak: 176
    Kcal: 520

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 95 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.