- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2012 at 14:59 #233146Anonym anvandareMember
Då va de dags för ett litet inlägg över hur de går igen då .
Har inte haft tillgång till våg här hemma som jag brukar väga mig på ett par veckor så jag har mest gått på känn och räknat mina kcal på en höft. Nu när jag skaffat lite energi i vågen så har jag en ny lägsta vikt noterad. Nu 88,4, vilket tyder på att allt faktiskt går exakt efter planerna:).
Sen en gång löpare alltid löpare, jag kunde inte hålla tillbaka så samtidigt som jag nu förbereder mig för Ahlströmmer så passar jag på att köra en liten sidoutmaning för mig själv.
Mål: Under 40 på milen innan deffen är klar!
Nu: 9600 m på 46min 46s.(räknade fel på varven…)
Så en gång var nionde dag smäller jag in ett intervallpass så får vi se va de kan ge för svar samtidigt som jag ska ner en 6-7 pannor till.
Idag hade jag mitt första intervallpass sedan istiden sist släppte sist fäste och tiderna är långt ifrån va dom har varit.
Dagens tider jämförda mot tidigare följer
4×1200 meter intervaller 3 min vila
1
5min 2s.(3min 50-55s)2
5min 10s3
5min 19s4
5min 23sSå sista är ungefär 1min och 30 s bort från min forna fart. De lär dröja innan jag hämtar in det men 40 på milen är högst realistiskt tror jag med endast ett löppass var nionde dag, jag är övertygad!
Puss
10 mars, 2012 at 11:29 #233147Anonym anvandareMemberSunshineklein wrote:Har inte haft tillgång till våg här hemma som jag brukar väga mig på ett par veckor så jag har mest gått på känn och räknat mina kcal på en höft.
Nu när jag skaffat lite energi i vågen så har jag en ny lägsta vikt noterad. Nu 88,4, vilket tyder på att allt faktiskt går exakt efter planerna:).:up:
Sunshineklein wrote:Sen en gång löpare alltid löpare, jag kunde inte hålla tillbaka så samtidigt som jag nu förbereder mig för Ahlströmmer.Vad springer du från älskling?
Sunshineklein wrote:De lär dröja innan jag hämtar in det men 40 på milen är högst realistiskt tror jag med endast ett löppass var nionde dag, jag är övertygad!
PussLike på det här.
21 april, 2012 at 15:34 #233148Anonym anvandareMemberJag älskar löpning, men de är ivägen för mitt mål att ställa upp i vad jag känner första och kanske enda bodybuildingtävling. Skorna är undanlagda och de är nu 100% fokus på styrkan…var nionde dag. De är så ofta jag kör respektive diciplin, och jag har fortsatt ökat i styrka sen deffen började. Få förunnat? Jag tror verkligen inte det, och flertalet kan intyga att en smart diet inte alls behöver betyda styrkeförlust om den görs rätt, iaf inte till en början. En kalippermätning imorn avslöjar hur allt har gått, men det ser riktigt bra ut:).
Jag kör efter principen RPT(reverse pyramide training), första settet tungt och sen sänker jag ca 10% följande sett. Googla så får ni hela förklaringen:). De går ut på att ta ut sig när man är som mest kapabel att göra det och sedan få in lite mer volym när fokus på intensitet är nått. Busenkelt egentligen!
Drag, press, ben. Inte mer konplicerat än så. Drar nerifrån, framifrån och uppifrån. Hur det skulle se ut är de bara blunda och fantisera fram;). Mellan varje dragpass är det nio dagar vila och en dag mellan drag, press och ben.
Senaste dragpasset:
Chins(KV:86,5)
127kgx4 (40,5 i bältet)
117kgx6
105kgx7Enbensmark
70kgx8x3/benRodd
109kgx6x3Sidolyft ståendes med TRX-band för utsida axlar. Awesome för baksida delt!
Försök till bicepscurl med 40kg rak stång
40kgx6
40×5
40×3Bilder inom kort som visar senaste framstegen:)
21 april, 2012 at 17:06 #233149Anonym anvandareMemberDu kan ju alltid börja ”löpa” efter Alströmér. (pun very intended)
21 april, 2012 at 18:32 #233150Anonym anvandareMemberRassK wrote:Du kan ju alltid börja ”löpa” efter Alströmér. (pun very intended)Det är givetvis målet:). Kände att de inte var hållbart att jaga alla målen samtidigt dessvärre. Sen håller vi formen och blir skrämande bra på löpning igen:P!
19 maj, 2012 at 18:22 #233151Anonym anvandareMemberPå dagen är det fyra veckor tills väldigt många som letar efter sommarformen ska ställa sig på scenen. Lite skrämmande men väldigt motiverande och tankarna flyger hej vilt kring olika scenarion som kan inträffa. Så i all slutplanering så bränner jag av ett kort inlägg kring vätskeladdning.
September 2010 så försökte jag mig på en ladd&töm med uteblivet resultat. Jag släppte inte vidare vätska som jag hoppats utan pissa grundvatten och svettades som en nyförälskad när man stod och spännde sig, tack Tommy återigen.
Denna gången tänker jag dra ner på vätskan lite tidigare med erfarenhet hur jag reagerade förra gången. De finna miljoner sätt men jag tänker hålla det väldigt basic, precis som det bör utföras av en nybörjare.
Alla som deffar eller har deffat vet den underbara känslan av att man blir hårdare och hårdare för varje vecka, förhoppningsvis…samtidigt som man i bästa fall bibehåller vikterna i gymmet. Nybörjare har den härliga förmå..utsättningen*att kunna t.o.m. öka i vikt samtidigt som de tappar avsevärda mängder fett. Jag ligger på den härliga gränsen att kalla mig nybörjare och lyckas med smarta val bibehålla så gott som all styrka. Men tillbaks till poängen. du blir hårdare för varje vecka t.o.m starkare som nybörjare. Vad skulle du vinna på att göra en sådan här laddning? Förmodligen inget alls, blir jag snäppet hårdare än min senaste spegelbild blir jag nöjd, blir jag snäppet mjukare byter jag poseringsrutin och kör någon barrba-pappa dans. Jag är helt enkelt för liten för att faktiskt kunna vinna mycket på det. Så varför gör jag det?
Jag ser det som en möjlighet att lära mig hur min kropp reagerar, har alltid tyckt de varit fantastiskt kul med knäppa utmaningar för mig själv. Att sitta pissenödig och tappa 10kg vätska på en dag är ganska coolt, beroende på perspektiv:). Sen är det en klar fördel att ha gått igenom det och lyckats om jag senare ska hjälpa andra i samma situation. Jag vet vad jag gjorde fel förra gången och har en bra uppfattning hur jag ska kunna ändra det.
Dom som kan ha en klar fördel av vätskeladdning är dem som är riktigt stora och faktiskt kan vinna en och annan placering på att se lite hårdare. Oavsett laddning ska man tänka på att all typ av förberedelse är en laddning, de finns dom som kommer upp på scen mjuka och goa utan att dom ”laddat” med vätska. Så utan att snurra till det mer så är jag väldigt spänd för att snart få se resultatet av deffens slut och sikta mot nästa utmaning! Vad blir det? Ingen aning, nu är tankarna bara kring trofén 2012.
19 maj, 2012 at 22:49 #233152Anonym anvandareMemberKlokt skrivet Simon. Tror inte heller att den är någon bra idé att laborera för mycket med vätsketömningen. Kommer du ihåg KISS?
20 maj, 2012 at 19:17 #233153Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Klokt skrivet Simon. Tror inte heller att den är någon bra idé att laborera för mycket med vätsketömningen. Kommer du ihåg KISS?Hahaha, om jag gör:D.
Minska saltet och öka kaliumet sista dagarna borde göra susen;). Är det dags att sätta upp ett mål för herrn?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.