- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 augusti, 2012 at 09:14 #1066362Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Det låter som att du tränar på ett sjukhus eller något
I ett gym ska det låta, dåna, lukta hockeyomklädningsrum (okej kanske inte är optimalt, men det ger en bra hardcore-känsla). Det ska vara affischer med kraftkarlar på väggarna, vikterna ska vara stora och rejält utslitna, gärna lite rostiga. Allting ska vara i metall, bänkarna ska endast vara en träplanka och det enda i musikväg man ska höra är vrålet när någon bryter ett PB.
Eller ptja, det är ju bara jag
Haha man skulle kunna tro att det är ett sjukhus ibland! Däremot ligger det vägg-i-vägg med vanliga hyreslägenheter så jag kan FAKTISKT förstå grannarnas synpunkter. Nog för att jag, som du, gärna vill kunna dunsa och ha mig inne på gymmet, som det ska vara. Men som student kan jag inte vara alltför kräsen med vart jag gymmar, plus att det här gymmet ligger fruktansvärt nära mitt hem!
Quote:Nej jag har lite samma problem med mitt gym angående för lite vikter för marklyft, hantlar samt ingen ryggmaskin för latsdrag eller sittande drag. Men det ordnar sig nästa vecka när jag byter gym.Mitt gym saknar, utöver olympiska stänger och ställningar, cablecross, rodd och tunga hantlar (tyngsta 32kg).
Mitt gym har däremot en bicepsmaskin, en tricepsmaskin, en axelpressmaskin och den oskönaste (rodd)dragmaskinen den här världen har skådat… Du förstår prioriteringarna…2 augusti, 2012 at 12:26 #1066378Anonym anvandareMemberJag vet inte om jag har något vettigt tips om chinsen, min egen utveckling där går inte så lysande för tillfället men jag tror att det beror på att jag har blivit tung/tyngre. Resultaten i chins förbättrades avsevärt då jag krympte bort en massa onödiga kilo och fick lättare kropp, men det viktigaste för mig är inte antalet chins jag kan klara utan att jag överlag har blivit starkare och förhoppningsvis med det fått mer muskelmassa.
Vad har du för huvudmålsättning? Att vara i topptrim med god kondition och se fit ut eller är huvudmålsättningen något annat? Jag körde själv en kombo mellan kondition och styrka bra länge, men bestämde mig tillslut för att ägna mig åt gymträningen fullt ut. Mina resultat på gymmet har förbättrats avsevärt sedan jag tog det beslutet men alla är vi olika och har olika mål. Man mår ju kanonfint av att ha en god kondition och vara lagomt trimmad och spänstig.
2 augusti, 2012 at 13:55 #1066386Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Jag vet inte om jag har något vettigt tips om chinsen, min egen utveckling där går inte så lysande för tillfället men jag tror att det beror på att jag har blivit tung/tyngre. Resultaten i chins förbättrades avsevärt då jag krympte bort en massa onödiga kilo och fick lättare kropp, men det viktigaste för mig är inte antalet chins jag kan klara utan att jag överlag har blivit starkare och förhoppningsvis med det fått mer muskelmassa.Vad har du för huvudmålsättning? Att vara i topptrim med god kondition och se fit ut eller är huvudmålsättningen något annat? Jag körde själv en kombo mellan kondition och styrka bra länge, men bestämde mig tillslut för att ägna mig åt gymträningen fullt ut. Mina resultat på gymmet har förbättrats avsevärt sedan jag tog det beslutet men alla är vi olika och har olika mål. Man mår ju kanonfint av att ha en god kondition och vara lagomt trimmad och spänstig.
Jag håller fullt ut med om att antalet chins har väldigt mycket att göra med kroppsvikten, och att ju lättare man är desto fler chins gör man! Jag har dock inte någon speciell målsättning avseende just chins, att jag ska klara ett visst antal eller så, utan jag vill bara sluta suga på det! Har funderat på att börja köra med extravikt bara för att bryta mönstret, har du erfarenhet av detta?
Huvudmålsättningen: Jag är ganska velig som person och ena dagen vill jag klippa gymkortet itu och bli marathonlöpare medan jag andra dagar vill bränna löpartightsen och bli en riktig gymråtta. Vad jag vet är att jag har svårt, -väldigt svårt-, för att ”släppa formen och bulka”. Detta är rent psykiskt då jag har aptit så att det räcker och blir över! Så jag antar att min huvudmålsättning är att vara så musklig som möjligt men samtidigt deffad. Det är svårt det där… Nu satte du lite griller i huvudet på mig 👿
2 augusti, 2012 at 20:45 #1066404Anonym anvandareMemberDagens pass – Armar
BB Curl – 37,5kg x 6, 6, 5, 6+2
Smalbänk Smith – 55kg x 7, 6, 6, 7
DB Curl – 18kg x 7, 5, 6, 5 + 14kg x 6
Tricep Ext. – 37,5kg x 5, 5, 5, 4 –> Drop 27,5kg x 5
Hammer Curl – 14kg x 8, 7, 7+2, –> Drop 10kg x 13
Push-Down – 30kg x 8, 7, 4+2, 27,5kg x 7
+ Mage i CC:n och lite dips mellan bänkarna.Kommentar: Återigen utgick vadträningen pga foten.. Annars kändes det faktist helt ok, fick riktigt bra pump på sista hammer-curl-settet… För att vara jag
2 augusti, 2012 at 22:02 #1066413Anonym anvandareMemberQuote:Har funderat på att börja köra med extravikt bara för att bryta mönstret, har du erfarenhet av detta?Nej, eftersom att även jag suger på chins så har jag aldrig ens provat att köra med x-tra vikt, det vore ju iofs rätt kul ifall jag någon gång skulle klara det så det kanske få bli en ny framtidsmålsättning.
Det gör ingenting att man inte riktigt vet vad man vill och det är inget fel med att träna både kondis och muskler. Känns båda inriktningarna sporrande och roligt så kör på bägge. Det går ju även att dela in träningen i perioder, tex att man väljer att köra mer styrketräning på vintern och mer kondition under sommaren. Kommer det i framtiden en dag då du vill ge järnet på enbart en inriktning så är ju omställningen inte så särskilt stor.
3 augusti, 2012 at 09:45 #1066438Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Quote:Har funderat på att börja köra med extravikt bara för att bryta mönstret, har du erfarenhet av detta?Nej, eftersom att även jag suger på chins så har jag aldrig ens provat att köra med x-tra vikt, det vore ju iofs rätt kul ifall jag någon gång skulle klara det så det kanske få bli en ny framtidsmålsättning.
Det gör ingenting att man inte riktigt vet vad man vill och det är inget fel med att träna både kondis och muskler. Känns båda inriktningarna sporrande och roligt så kör på bägge. Det går ju även att dela in träningen i perioder, tex att man väljer att köra mer styrketräning på vintern och mer kondition under sommaren. Kommer det i framtiden en dag då du vill ge järnet på enbart en inriktning så är ju omställningen inte så särskilt stor.
Haha, känns som att du och jag skulle kunna pröva oss fram och tillsammans komma på det ultimata chinsupplägget!
I övrigt visa ord, speciellt med mer styrketräning på vintern än sommaren, kanske kan vara något för mig!4 augusti, 2012 at 19:56 #1066515Anonym anvandareMemberPass 3/8 – Kondition
20min cykling + 30min gång på rullband med maxlutning.
Kommentar: Bra laddning inför kvällens/nattens spektakel…
4 augusti, 2012 at 19:59 #1066516Anonym anvandareMemberDagens pass – Kondition
20min cykling (försökte hålla ca. 200watt).
30min löpning (lugnt tempo)
30min cykling (lugnt tempo)Kommentar: Lagom bakis idag samt ett par cigaretter för många igår, men men, lite kul måste man ha! Kände mig hyfsat fräsch idag så jag tog mig ett lugnt konditionspass på gymmet idag. Tejpade foten och testade lite rullband, kändes bra! Är dock försiktig nu i början så jag inte stukar den igen.
5 augusti, 2012 at 20:07 #1066578Anonym anvandareMemberDagens pass – Rygg/traps
Chins: 4, 4, 4, 4, 4
Latsdrag: 70kg x 9. 65kg x9, x9. 60kg x9, x9.
Marklyft: 120kg x 6, 5, 5, 5. 110kg x7.
Skivstångsrodd: 70kg x6. 60kg x9, 9, 9, 11
Hängande frivändning: 60kg x5, 5, 5, 5 –> drop 50kg x4
Shrugs i smith: 135kg x7, 6, 6. 125kg x8 –>dropset
Avslutade sedan med Facepulls och mage.Kommentar: Revansch efter helgens syndande. Hur tragiskt är det inte att den där serien chins är bland det bästa jag gjort på ett tag? Patetiskt! Jag är för övrigt inne på tredje veckan i ett träningsprogram som heter Tri-Phase!
6 augusti, 2012 at 08:36 #1066606Anonym anvandareMemberDagens pass – Kondition
Knappt 40min halvlugn löpning.
Kommentar: Gick upp riktigt tidigt imorse för att avverka ett löppass, t o m det första utomhuspasset sedan foten stukades! Var rätt stel inledningsvis men sen kom jag in i steget rätt bra. Dock ovan plus att jag var rädd för att stuka den igen!
6 augusti, 2012 at 09:39 #1066608Anonym anvandareMemberMalicious wrote:Dagens pass – KonditionKnappt 40min halvlugn löpning.
Kommentar: Gick upp riktigt tidigt imorse för att avverka ett löppass, t o m det första utomhuspasset sedan foten stukades! Var rätt stel inledningsvis men sen kom jag in i steget rätt bra. Dock ovan plus att jag var rädd för att stuka den igen!
Skönt ändå att foten höll och hoppas det funkar framöver.
Jag brukar ofta springa på morgonen då jag tycker luften är mycket skönare då.7 augusti, 2012 at 21:14 #1066704Anonym anvandareMemberDagens pass – Bröst/Axlar
Hantelpress FU: 32×8, 32×7, 32×5, 30×7, x6
Incline Smith: 55×8, 55×7, 55×7, 55×7. 45kg x9+F
Hantelflies: 12×9, 12×8, 12×8, 12×7, 10×7
Militärpress: 40×6, x6, x6, x5. 30×9
Sidolyft axel: 8×11, 8×9+1, 8×8+2. 6×9+3, 6×10Kommentar: Blev rätt saftig volym på passet och det kändes! Tycker ändå styrkan och viljan fanns där på passet. He ba o kör, även fast man är lite trött och hungrig efter jobbet!
7 augusti, 2012 at 21:15 #1066706Anonym anvandareMemberQuote:Skönt ändå att foten höll och hoppas det funkar framöver.
Jag brukar ofta springa på morgonen då jag tycker luften är mycket skönare då.Ja, det var riktigt skönt sätt att starta dagen, även fast det var så förbannat tidigt! Kommer förhoppningsvis bli en återkommande vana för min del!
8 augusti, 2012 at 20:43 #1066767Anonym anvandareMemberDagens pass – Ben
Frontböj: 70kg x 7, 7, 7, 7, 6
Raka marklyft: 90kg x 8, 8, 8, 7, 6
Benspark: 95kg x 8, 7, 6. 85kg x 8. 75kg x 10
Bencurl: 60kg x 8, 8, 7, 7. 45kg x 15
+ Vader och snedmageKommentar: Som vanligt ett h’vete att man måste vända upp vikten själv vid frontböj då det inte finns någon ställning på mitt EXCELLENTA gym.. Gött att kunna köra lite vader igen som den stukade foten tidigare satt stopp för. Iofs lätta vikter, typ rehabliknande, men ändå
9 augusti, 2012 at 22:22 #1066863Anonym anvandareMemberDagens pass – Armar
BB Curl: 37,5kg x 8, 6, 6. 32,5kg x 8, 8
Smal Bänk Smith: 55×8, 8, 7, 7, 6
DB Curl: 18×7, 7, 6. 16×7. 14×10
Tricep Extension: 35×8, 7, 5, 5. 27,5×7.
Hammer Curl: 14×9, 7, 6. 12×10. 10×14
Push Down: 30×9, 7. 27,5×7. 25×9, 8+4+Mage i lutande bänk: KV+10
Kommentar: Rätt bra tempo passet igenom! Höll bra precis 1.30min vila mellan varje set. Nu är även tredje veckan av min modifierade tri-phase klar och jag vet faktiskt inte vad som väntar runt hörnet!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.